Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:44

Lotteettol schreef:
Hier even een vraag over de verkoop van spullen via Marktplaats (ik heb er niet veel ervaring mee), hopelijk jullie wel?
Ik heb veel boeken die ik weg wil doen. Variërend van romans (Jill Mansell) tot studieboeken. Ik heb er een aantal op marktplaats gezet en veelal "bieden" erbij gezet. Via bol en google ook even gekeken of er vraag is naar deze boeken. Kom er ook veel tegen op bol. Mijn prijs heb ik hier onder gedaan. Als veel van deze boeken op bol staan betekend dat dan ook dat er veel vraag naar is? Verkopen boeken via Marktplaats goed?

Het betekent eigenlijk alleen dat er veel mensen zijn die boeken aanbieden. Boeken via bol.com zijn over het algemeen duurder door de bemiddelingskosten. Daarnaast moet je de verzendkosten per boek gelijk in de prijs verwerken. Dus een boek voor 8 euro verkopen, betekent dat je misschien 1 euro overhoudt. En de koper betaald ook nog eens 1 euro extra. Had voor mij enkel zin bij echt dure boeken en studieboeken.

Mijn tip maak pakketjes. Bijvoorbeeld één advertentie voor Jill Mansell, geef aan hoeveel per boek en hoeveel als alles gekocht wordt (dus met een korting). Of sorteer boeken per serie. Of per soort zoals thrillers ed. Op deze manier heb ik veel boeken kunnen verkopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:52

Lotteettol schreef:
Hier even een vraag over de verkoop van spullen via Marktplaats (ik heb er niet veel ervaring mee), hopelijk jullie wel?
Ik heb veel boeken die ik weg wil doen. Variërend van romans (Jill Mansell) tot studieboeken. Ik heb er een aantal op marktplaats gezet en veelal "bieden" erbij gezet. Via bol en google ook even gekeken of er vraag is naar deze boeken. Kom er ook veel tegen op bol. Mijn prijs heb ik hier onder gedaan. Als veel van deze boeken op bol staan betekend dat dan ook dat er veel vraag naar is? Verkopen boeken via Marktplaats goed?

Nee, boeken lopen heel slecht op Marktplaats. Ik heb er boeken opstaan die nieuw 50 euro kosten en ik krijg ze voor 7,50 nog niet verkocht.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:54

Lotteettol schreef:

Ik heb vorig jaar in de kerstvakantie bijna al mijn boeken opgeruimd. De populaire schrijvers raak je nog wel kwijt, maar het meeste loopt voor geen meter. Ik vroeg €1 per boek van Slaughter, Frecpnch etc dat liep nog wel. De rest geschonken aan een boekenbeurs. Nog wat studieboeken verkocht via bol.
Ik heb mijn boeken aangeboden via fb, marketplace.

x_ankieee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:32

Ik had nu toch zo’n lieve koper! Had 4 paar peeskappen online gezet, gratis af te halen want deed er niks mee. Zijn gebruikt maar konden prima nog een ronde mee. Iemand die binnen een paar minuten reageerde op m’n advertentie, deal rondgemaakt en ze zou me de kosten voor het verzenden er van over maken. Heeft ze iets extra overgemaakt voor het inpakken ervan en wegbrengen, echt zo attent <3 had nog even gevraagd of het niet per ongeluk was gegaan en of ze wilde dat ik het terugstortte, maar dat was niet het geval. Weer eens een fijne marktplaats ervaring! :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:22

Ik koop vrij veel via marktplaats en heb de voorkeur om het betaalverzoek dan ook via MP te doen zodat de verkoper gelijk een verzendlabel heeft.
Nu kreeg ik gisteren van een verkoper door dat het adres niet klopt. Op het label staat alleen mijn naam en de postcode. Ze stuurde ook een foto en het klopt wat ze zegt. Het adres wat marktplaats van mij heeft klopt echter wel en is gewoon compleet. Bij eerdere kopen gaat dit ook altijd goed. De fout lijkt dan bij PostNL te liggen.
Er is natuurlijk wel betaald voor het label en bij het uitdraaien klopt het elke keer niet.

Verkoper legt het probleem nu bij mij neer maar het lijkt me dat hij/zij dit bij PostNL aan moet kaarten. Ik ga er zelf alsnog even achteraan.

Heeft iemand dit toevallig eerder gehad?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:33

Lisitano schreef:
Ik koop vrij veel via marktplaats en heb de voorkeur om het betaalverzoek dan ook via MP te doen zodat de verkoper gelijk een verzendlabel heeft.
Nu kreeg ik gisteren van een verkoper door dat het adres niet klopt. Op het label staat alleen mijn naam en de postcode. Ze stuurde ook een foto en het klopt wat ze zegt. Het adres wat marktplaats van mij heeft klopt echter wel en is gewoon compleet. Bij eerdere kopen gaat dit ook altijd goed. De fout lijkt dan bij PostNL te liggen.
Er is natuurlijk wel betaald voor het label en bij het uitdraaien klopt het elke keer niet.

Verkoper legt het probleem nu bij mij neer maar het lijkt me dat hij/zij dit bij PostNL aan moet kaarten. Ik ga er zelf alsnog even achteraan.

Heeft iemand dit toevallig eerder gehad?

Kan ze het huisnummer er niet bij schrijven en bij het wegbrengen zorgen dat ze de code checken? Postcode en huisnummer moet genoeg zijn, straatnaam is overbodig.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:37

Nee, dat ging niet omdat er dus al een label is aangemaakt. Dat konden ze bij het punt niet wijzigen :/
Na wat aandringen gaat ze er morgen nogmaals mee naar een ander punt. Kijken of het daar wel lukt te wijzigen. De code heeft ook allemaal leestekens erin. Echt gek, nog nooit meegemaakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:36

Ik heb weer een mafketel hoor.

Ik werk voor de NS, dus ik heb een paar sokken gekregen voor de kerst. Omdat ik ze niet hoef heb ik ze op marktplaats gezet.

Hoogste bod was €35,-, en ik had in de advertentie gezet dat ik ze zou verkopen aan degene die op 29-12 het hoogste bod zou hebben. Ik krijg op 30-12 een berichtje van iemand met alleen daarin "kun je ze vandaag posten?". Ik reageer dat ik al een afspraak met iemand anders heb, dat als dat niet doorgaat ik wel weer contact met hem op wil nemen, maar dat ik niet kan garanderen dat dat diezelfde dag nog is.

Hij (30-12): "Zelf weten dan, Als u ze vandaag niet wilt opsturen, dan gaat het over,... toch. Een ieder bied hier maar wat in t rond.."
Ik: "Nou ja, willen wel maar kunnen niet. Het is niet echt eerlijk als ik al een afspraak met een ander heb toch? Net als dat u het niet zou waarderen als ik een afspraak met u heb en toch besluit het aan een ander te verkopen :)."
Hij: "dat is waar"

Hoogste bieder reageert niet meer, dus ik verwijder zijn bod, en ik heb toch weer contact opgenomen met de man die ze zo graag opgestuurd wilde hebben
Ik (01-01): "de hoogste bieder heeft niet meer gereageerd, heeft u nog interesse?"
Hij: "Kan je ze dan morgen op de post doen? Ik maak 23€ over als je je rek nr. Doorgeeft"
Ik: "Ik kan ze morgen op de post doen, maar €23,- is niet genoeg. Het hoogste bod op dit moment is €30,-. Ze kunnen verzonden als brievenbus pakketje, dat kost €4,10, dus ik wil graag €34,- incl verzenden hebben."
Hij: "Heb je schulden of huur achterstand? Wat is r aan de hand met je"

WTF :') :') :') .

Ik heb hem maar gezegd dat als hij iets wil hebben hij ervoor moet betalen, en dat hij mogelijk meer succes gaat hebben bij een kringloopwinkel. Ik heb hem ook maar geblokkeert. Wat een mafkees, t vreet geen brood ofzo.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:52

Ik werd wel even erg nieuwsgierig naar sokken van de ns en dan voor zo’n hoog bedrag. Staan er beel veel op én veel mensen die ze graag willen kopen. _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:53

Ceetje_bokt schreef:
Ik werd wel even erg nieuwsgierig naar sokken van de ns en dan voor zo’n hoog bedrag. Staan er beel veel op én veel mensen die ze graag willen kopen. _O-

Juist! En ik wil ze met liefde naar iemand laten gaan die er wel blij van wordt, maar ik ben geen filantropische instelling! Ik heb ze ook gewoon op marktplaats staan om er wat aan te verdienen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:29

Groot gelijk hoor, het is blijkbaar een geliefd artikel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:17

Zijn die sokken door een beroemdheid gedragen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:40

marleen_usar schreef:
Zijn die sokken door een beroemdheid gedragen?

Zijn LE's. Denk ik?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:40

Of een gouden randje..?

30 euro voor een paar sokken die je zelf hebt gekregen in een kerstpakket.. Dat vind ik dan eerder een beetje gek, snap de reactie van die evt koper ook wel..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:49

Vjestagirl schreef:
Ik heb weer een mafketel hoor.

Ik werk voor de NS, dus ik heb een paar sokken gekregen voor de kerst. Omdat ik ze niet hoef heb ik ze op marktplaats gezet.

Hoogste bod was €35,-, en ik had in de advertentie gezet dat ik ze zou verkopen aan degene die op 29-12 het hoogste bod zou hebben. Ik krijg op 30-12 een berichtje van iemand met alleen daarin "kun je ze vandaag posten?". Ik reageer dat ik al een afspraak met iemand anders heb, dat als dat niet doorgaat ik wel weer contact met hem op wil nemen, maar dat ik niet kan garanderen dat dat diezelfde dag nog is.

Hij (30-12): "Zelf weten dan, Als u ze vandaag niet wilt opsturen, dan gaat het over,... toch. Een ieder bied hier maar wat in t rond.."
Ik: "Nou ja, willen wel maar kunnen niet. Het is niet echt eerlijk als ik al een afspraak met een ander heb toch? Net als dat u het niet zou waarderen als ik een afspraak met u heb en toch besluit het aan een ander te verkopen :)."
Hij: "dat is waar"

Hoogste bieder reageert niet meer, dus ik verwijder zijn bod, en ik heb toch weer contact opgenomen met de man die ze zo graag opgestuurd wilde hebben
Ik (01-01): "de hoogste bieder heeft niet meer gereageerd, heeft u nog interesse?"
Hij: "Kan je ze dan morgen op de post doen? Ik maak 23€ over als je je rek nr. Doorgeeft"
Ik: "Ik kan ze morgen op de post doen, maar €23,- is niet genoeg. Het hoogste bod op dit moment is €30,-. Ze kunnen verzonden als brievenbus pakketje, dat kost €4,10, dus ik wil graag €34,- incl verzenden hebben."
Hij: "Heb je schulden of huur achterstand? Wat is r aan de hand met je"

WTF :') :') :') .

Ik heb hem maar gezegd dat als hij iets wil hebben hij ervoor moet betalen, en dat hij mogelijk meer succes gaat hebben bij een kringloopwinkel. Ik heb hem ook maar geblokkeert. Wat een mafkees, t vreet geen brood ofzo.

Maar kwam dat bod dan van hem? Als de hoogste bieder afzegt, ga je naar de tweede hoogste bieder lijkt mij? Was hij dat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:52

SweetVanille schreef:
Of een gouden randje..?

30 euro voor een paar sokken die je zelf hebt gekregen in een kerstpakket.. Dat vind ik dan eerder een beetje gek, snap de reactie van die evt koper ook wel..

Ik heb ze er gewoon op gezet als "bieden". Mensen besluiten zelf dat ze ze blijkbaar €30,- (of meer!) waard vinden. Het is een verzamelitem geworden voor spoorweg fanaten. Ik vind het vreemd dat deze meneer denkt dat bij een item waarbij het hoogste bod €30,- is (€35,- op het moment dat hij contact opnam) het volslagen logisch is om €23,- incl verzenden te willen betalen.

Overigens vind ik je medewerkers dingen cadeau geven waarmee ze in een wandelende reclamezuil veranderen als blijk van waardering, raarder dan dingen verkopen die je nooit gaat gebruiken.

@Gini: nee dat bod kwam niet van hem. Maar hij kwam zo enthousiast over dat ik dacht "och, gunfactor"

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:57

Mmmm, ja, maar je kan niet personen skippen op het lijstje van biedingen en dan een lagere bieder toch proberen het hogere bod te laten betalen. Allez, dat vind ik. :D Als je er echt 30 voor wilt, zou ik contact opnemen met de persoon die 30 biedt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:02

Gini schreef:
Mmmm, ja, maar je kan niet personen skippen op het lijstje van biedingen en dan een lagere bieder toch proberen het hogere bod te laten betalen. Allez, dat vind ik. :D Als je er echt 30 voor wilt, zou ik contact opnemen met de persoon die 30 biedt.

Dat heb ik nu ook gedaan, nummer twee heeft een berichtje.

Maar deze meneer had helemaal niet geboden, hij had alleen via de berichtjes contact opgenomen. Dus ik heb niet geprobeerd een lagere bieder een hoger bod te laten betalen, ik heb iemand die contact opnam de mogelijkheid geboden om het te kopen voor een lager bedrag dan het hoogste bod was toen hij contact opnam (€30,- betalen terwijl het bod €35,- was toen hij contact opnam). Het lijkt me dat als je iets zo graag wil hebben, je bereid bent om het bedrag te betalen wat er op dat moment al geboden is, toch?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:08

Voor jou is het duidelijk omdat jij alle denklijnen doet en meemaakt, jij bent achter de schermen. Voor een koper is dat echter niet zo, die zit gewoon voor de schermen en maakt niet elke gedachtesprong van jou mee. En ik als onafhankelijke koper heb niets te maken met biedingen van andere personen op het moment dat je het principe van "wie hoogst biedt, krijgt het" loslaat.
In de advertentietekst een duidelijk veilingsysteem vermelden om dan toch te freewheelen achteraf omwille van gunfactor waarbij je dan toch nog eigenlijk het veilingsysteem vermeldt, geeft inderdaad kans op miscommunicatie. :) Maar ok, je zal de sokken wel verkocht krijgen, dus er is eigenlijk geen probleem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:13

Ik snap echt niet hoe je kunt denken dat je minder gaat betalen dan het hoogste bod op dat moment, vooral omdat je gewoon kunt zien hoeveel er al geboden is èn hij blijkbaar haast had. Dat vind ik dan echt weer een onnavolgbare gedachtensprong :).

Er was ook geen probleem, ik had gewoon een hele rare interactie met iemand op marktplaats :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:18

Omdat je dus blijkbaar zelf afstapt van je veilingsysteem door iemand te contacteren die niet geboden heeft. Of de koper denkt, hmmm, ik heb niet geboden en er zijn al zoveel mensen die geboden hebben en toch komt ze bij mij terecht, dus die hebben allemaal afgehaakt, interessant, ze krijgt het dus niet aan 30 euro verkocht, laat ik mijn eigen prijs eens noemen,...etc etc etc. Hij had je niet mogen beledigen maar ik snap wel hoe deze conversatie tot stand is gekomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:24

Dat vraag je toch "goh, wat wil je ervoor hebben" of evt "ik zit te denken aan bedrag X incl verzenden, is dat akkoord", i.p.v. een bedrag uit de lucht te plukken en te doen alsof ik daar al mee accoord gegaan was?

Een brutaal mens heeft misschien de halve wereld, maar dit brutale mens heeft geen sokken :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:26

Haha, dat is waar en uiteraard is die laatste opmerking van hem totaal onnodig, daar is geen ontkennen aan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:37

Ik zet stihl spul op marktplaats
Binnen een uur 15 mailtjes enruim over de vraagprijs heen geboden
Wist niet dat dat zo n goede handel is :)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 04:03

Ja stihl spul wil nog wel hoor. Veel gebruikt merk ook.