Lotteettol schreef:Hier even een vraag over de verkoop van spullen via Marktplaats (ik heb er niet veel ervaring mee), hopelijk jullie wel?
Ik heb veel boeken die ik weg wil doen. Variërend van romans (Jill Mansell) tot studieboeken. Ik heb er een aantal op marktplaats gezet en veelal "bieden" erbij gezet. Via bol en google ook even gekeken of er vraag is naar deze boeken. Kom er ook veel tegen op bol. Mijn prijs heb ik hier onder gedaan. Als veel van deze boeken op bol staan betekend dat dan ook dat er veel vraag naar is? Verkopen boeken via Marktplaats goed?
Het betekent eigenlijk alleen dat er veel mensen zijn die boeken aanbieden. Boeken via bol.com zijn over het algemeen duurder door de bemiddelingskosten. Daarnaast moet je de verzendkosten per boek gelijk in de prijs verwerken. Dus een boek voor 8 euro verkopen, betekent dat je misschien 1 euro overhoudt. En de koper betaald ook nog eens 1 euro extra. Had voor mij enkel zin bij echt dure boeken en studieboeken.
Mijn tip maak pakketjes. Bijvoorbeeld één advertentie voor Jill Mansell, geef aan hoeveel per boek en hoeveel als alles gekocht wordt (dus met een korting). Of sorteer boeken per serie. Of per soort zoals thrillers ed. Op deze manier heb ik veel boeken kunnen verkopen.