Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:56

Sheran schreef:
Oh ja, ik bedacht me vandaag dat ik er nog een had.

Ik heb niks met China, Japan, Taiwan en dat soort landen. Ik associeer het met enorme drukte, vervuiling, geen oog voor het milieu, enorm veel plastic rotzooi, industrie en leed.

Je vergeet de topper op dat gebied wat mij betreft: India.

Ken je het TV programma Ice Road Truckers? Die Canadezen die met vrachtwagens in de wintermaanden over bevroren meren naar afgelegen dorpjes rijden omdat de winter de enige tijd is dat die plekken per ‘weg’ bereikbaar zijn?

Ze hebben een show gedaan waarbij ze met vrachtwagens via India richting Nepal zouden gaan rijden. Weer eens wat anders. Een van deze chauffeurs had binnen een uur na vertrek 2 kleinere ongelukjes te pakken -beiden niet zijn schuld en met slechts materiele schade- maar het leidde 2x tot zo’n paniekerige volksoploop van 30, 40, 50 man met geschreeuw en politie en getoeter en ander gedoe dat hij dezelfde dag nog het vliegtuig terug pakte naar Canada. Ik kon me er van alles bij voorstellen en ik rijd niet eens in Noord Canada in de eenzaamheid.

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:12

India trekt me dan weer wel _O- . Ik vind gedoe en drukte niet erg, maar wel dat hele moderne en industriële.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:25

Sheran schreef:
India trekt me dan weer wel _O- . Ik vind gedoe en drukte niet erg, maar wel dat hele moderne en industriële.

Zoals de giframp in Bhopal uit de fabriek van Union Carbide in 1984? 40 ton Mythilisocyanaat de stad in? 8.000 doden en minstens 50.000 slachtoffers met ernstige aandoeningen? Tot op heden een van de ergste industriële rampen die ooit is voorgekomen, samen met Tsjernobyl?

Dat het gebeurt is tot daaraan toe, zeker in 1984. Toch weer 36 jaar geleden. Maar het zijn de aantallen in India waar ik iedere keer weer bloednerveus van wordt, ook vandaag de dag nog. Trein ontspoort in NL? 1 verstuikte enkel en 1 bult op het voorhoofd. Trein ontspoort in India? 500 doden. Dat soort dingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:38

Allemaal goede punten, maar bij India zie ik meer het mooie van het land. :'). Hoe leg ik dat uit... Miljoenen mensen die er ongeveer hetzelfde uitzien, met mondkapjes op, midden in de plastic rotzooi, met Mickey mouse oortjes en Hello Kitty rugzakjes, dieren gebruikend alsof het dingen zijn, niet zeggend wat ze willen zeggen. Vooroordelen hoor, honderd procent.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:45

Sheran schreef:
Allemaal goede punten, maar bij India zie ik meer het mooie van het land. :'). Hoe leg ik dat uit... Miljoenen mensen die er ongeveer hetzelfde uitzien, met mondkapjes op, midden in de plastic rotzooi, met Mickey mouse oortjes en Hello Kitty rugzakjes, dieren gebruikend alsof het dingen zijn, niet zeggend wat ze willen zeggen. Vooroordelen hoor, honderd procent.

Behoorlijk ja :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:45

Sheran schreef:

Oh, maar ik snap wel wat je zegt. Ben het ook niet per se met je oneens. Ik ken toevallig een paar Japanners dus ik kijk (iets) anders naar Japan......en daar denk ik soms ook: Oh Heer. :roll:

Gast die ik daar ken -een sportjournalist- wilde iets anders gaan doen. Zijn baas zei: kan niet. Dan is het voor ons simpel: je zoekt iets anders. In Japan niet: als je huidige werkgever niet OK is met je vertrek neemt geen andere werkgever je aan (volgens mijn vriend dan). 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 05:03

Sheran schreef:

Ze poepen tenminste niet op straat :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 07:53

De moderne veganisten gedragen zich als de orthodox streng gelovigen van vroeger. Als je niet hun levensovertuiging exact deelt dan ben je een dierenbeul (vroeger ging je naar de hel, bijna hetzelfde :') ). Is geen fatsoenlijk woord mee te wisselen. Erg vermoeiende toestand...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:10

Cowboy55 schreef:
In Japan niet: als je huidige werkgever niet OK is met je vertrek neemt geen andere werkgever je aan (volgens mijn vriend dan). 8)7

Ik ken helaas concrete voorbeelden in Europa waar dat zelfde vieze spelletje gespeeld werd met expres slechte recenties geven en mensen kort voor hun vertrek van zaken beschuldigen die niet waar zijn zodat ze in een slecht daglicht komen -O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:33

Sizzle schreef:
Cowboy55 schreef:
In Japan niet: als je huidige werkgever niet OK is met je vertrek neemt geen andere werkgever je aan (volgens mijn vriend dan). 8)7

Ik ken helaas concrete voorbeelden in Europa waar dat zelfde vieze spelletje gespeeld werd met expres slechte recenties geven en mensen kort voor hun vertrek van zaken beschuldigen die niet waar zijn zodat ze in een slecht daglicht komen -O-

Dat zal zeker, maar het verschil met Japan is dat de nieuwe werkgever je hoe-dan-ook niet gaat aannemen zonder expliciet OK van de oude werkgever. Dat is een nog veel fundamentelere insteek.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:02

troi schreef:
De moderne veganisten gedragen zich als de orthodox streng gelovigen van vroeger. Als je niet hun levensovertuiging exact deelt dan ben je een dierenbeul (vroeger ging je naar de hel, bijna hetzelfde :') ). Is geen fatsoenlijk woord mee te wisselen. Erg vermoeiende toestand...

Helemaal mee eens. Of van die mensen die dat in hun bio op Facebook/Instagram gaan zetten. Zo bloed irritant.
Zelf vegetariër met een intolerantie voor lactose (veganist vind ik te heftig en sommige alternatieven vind ik wat meh), maar echt. Dit soort mensen geven mijn soort een slechte naam. Laatst had iemand in een topic een filmpje gepost van een vegan meisje in first dates. Vond dat echt te beschamend om aan te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:03

Sheran schreef:
Ik heb niks met China, Japan, Taiwan en dat soort landen. Ik associeer het met enorme drukte, vervuiling, geen oog voor het milieu, enorm veel plastic rotzooi, industrie en leed.

Ik kan je vertellen dat er een wereld van verschil zit tussen de genoemde landen qua vervuiling, oog voor milieu, plastic rotzooi, industrie en leed. India is vergelijkbaar met China terwijl Japan en Taiwan een klasse apart zijn (vele malen schoner, netter, beschaafder).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:04

Sheran schreef:

Schijn bedriegt ook wel, wij hebben niet zoveel plastic rotzooi omdat we het gewoon verschepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:06

Danique_G schreef:
Schijn bedriegt ook wel, wij hebben niet zoveel plastic rotzooi omdat we het gewoon verschepen.

En we hebben ook zoveel plastic rotzooi omdat China het verscheept :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:09

enzino schreef:
Danique_G schreef:

En we hebben ook zoveel plastic rotzooi omdat China het verscheept :D

Specificatie van mijn kant: de plastic rotzooi aan het einde van zijn cyclus :+

Edit: bleef het begrip verpesten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:36

Danique_G schreef:
troi schreef:

Helemaal mee eens. Of van die mensen die dat in hun bio op Facebook/Instagram gaan zetten. Zo bloed irritant.
Zelf vegetariër met een intolerantie voor lactose (veganist vind ik te heftig en sommige alternatieven vind ik wat meh), maar echt. Dit soort mensen geven mijn soort een slechte naam. <KNIP>

‘Soort’?! _O-

Briljant!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:50

Cowboy55 schreef:
Sheran schreef:

Zoals de giframp in Bhopal uit de fabriek van Union Carbide in 1984? 40 ton Mythilisocyanaat de stad in? 8.000 doden en minstens 50.000 slachtoffers met ernstige aandoeningen? Tot op heden een van de ergste industriële rampen die ooit is voorgekomen, samen met Tsjernobyl?

Dat het gebeurt is tot daaraan toe, zeker in 1984. Toch weer 36 jaar geleden. Maar het zijn de aantallen in India waar ik iedere keer weer bloednerveus van wordt, ook vandaag de dag nog. Trein ontspoort in NL? 1 verstuikte enkel en 1 bult op het voorhoofd. Trein ontspoort in India? 500 doden. Dat soort dingen.

Maar dat was geen Indiaas bedrijf! Volgens mij (ik kan me vergissen) Amerikaans. Die zetten hun smerige vervuilende fabrieken niet in hun eigen land maar in bijv. India. Daar zijn weinig regels en goedkope arbeidskrachten. Die blij zijn met een baantje om uit de armoede te komen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:06

Sheran schreef:

De drie landen die je noemt zijn ook gigantische tegenpolen van elkaar, dus het is vrij lastig dat onder 1 noemer te laten vallen, enkel omdat het toevallig bij elkaar in de buurt ligt.

Plastic rotzooi is in Europa nog steeds even aanwezig (ook al denken we van niet). Tuurlijk, hier en daar zijn er zaken die echt wel anders kunnen maar dat is hier ook zo. Vervuiling is idem in sommige landen een probleem, maar Japan is bijvoorbeeld totaal geen 'vervuild' land dus dat is puur een gevalletje 'oh, het zal ook wel zo zijn omdat het in dezelfde regio ligt'. Rotzooi, industrie en leed is ook een beeld wat de media schetst, leed is hier even goed aanwezig maar blijkbaar kijken we daar niet van op en is het in die landen erger omdat het 'vaker in de media naar boven komt'?

Nogmaals: Meningen mag je hebben, maar wat ik hierboven lees zijn voornamelijk aannames die vanuit de media geprojecteerd worden. Niet concrete feiten zoals bijvoorbeeld de hoge werkdruk en sociale ongeschreven regels (Japan) of de hoge schending van privacy (China). Verdiep je een beetje in een land voordat je het afschrijft :( Als India je dan wel trekt is het dus duidelijk niet echt gebasseerd op een realistisch besef van de toestand in eerder genoemde landen. Je hoeft er ook niet heen, maar weet wel welke informatie wel en niet correct is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:17

Mijn unpopulair opinion is dat veel mensen niet fatsoenlijk kunnen bandageren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:26

@Courses: ik dacht ook dat ik duidelijk gezegd had dat het niet echt op gedegen onderzoek is gebaseerd. Mijn punt was meer dat die drie landen iedereen zo trekken, maar mij niet. Ik schrijf ze niet af hoor, ik heb alleen geen grote wens om erheen te gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:52

Ik vind ook niet dat je je moet verdiepen in een land als je er überhaupt niet in geïnteresseerd bent. Mij zegt bv. Rusland helemaal niks en ik schrijf dat land dus zeker af als mogelijke reisbestemming. Niks mis mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:56

Gini schreef:
Ik vind ook niet dat je je moet verdiepen in een land als je er überhaupt niet in geïnteresseerd bent. Mij zegt bv. Rusland helemaal niks en ik schrijf dat land dus zeker af als mogelijke reisbestemming. Niks mis mee.

Klopt.
Maar dan zie je toevallig een reportage over een bepaald land en vallen je ogen zowat uit je kop :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:02

Positief of negatief? :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:09

Negatief :Y)
Om maar een voorbeeld te geven : Mongolië.
Ik had altijd het idee van mooie ongerepte natuur daar.
Toen toonden ze hoeveel smog er in de dorpen en steden hangt en hoe de kinderen letterlijk creperen van de longaandoeningen.
Ik had echt geen idee :x

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:58

Ah op die manier! Ja, ik moet nu ook wel eerlijk bekennen dat heel het continent Azië me niet zo heel erg trekt. Niet dat ik alle landen afschrijf, maar het staat toch helemaal onderaan mijn "hier wil ik naartoe"-lijst. :o