Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lestrange01 schreef:Iets geheel ongerelateerde wat ik me laatst afvroeg. Mensen dragen nu steeds vaker mondkapjes en moeten dit nu in bepaalde situaties verplicht dragen.
Hoe zit dit met mensen die doof zijn? Op mijn werk hebben wij een aantal klanten die slechthorend zijn of helemaal doof, en die doen aan liplezen. Dat wordt nu onmogelijk door de mondkapjes
Hoe zouden zij dit oplossen? Lijkt me erg lastig voor die mensen namelijk..
Sheran schreef:Ik zag laatst een foto van een masker met plastic voor slechthorenden
Daaraan gerelateerd... ik las laatst dat de doventolk er was omdat voor de doven het Nederlands vaak een tweede taal is en de gebarentaal dus makkelijker te begrijpen is. Maar die mensen kijken toch wel gewoon tv met ondertiteling? Lezen in het dagelijks leven alle borden? Lezen boeken? Waarom is het dan moeilijk om de ondertiteling te lezen? Of is het een gevalletje 'we weten dat jullie ook bestaan'?
Janine1990 schreef:Mijn moeder heeft onlangs een personenauto met blauw zwaailicht gezien. Met strepen, en dan zeg maar strepen in strepen van alle hulpdiensten....
Basiskleur van de auto was blauw...
Het was een Mercedes Station.
Wie weet wat dit wat? Bij ons weten rijdt de marechaussee in blauwe auto's maar zonder strepen...
Sheran schreef:Ik zag laatst een foto van een masker met plastic voor slechthorenden
Daaraan gerelateerd... ik las laatst dat de doventolk er was omdat voor de doven het Nederlands vaak een tweede taal is en de gebarentaal dus makkelijker te begrijpen is. Maar die mensen kijken toch wel gewoon tv met ondertiteling? Lezen in het dagelijks leven alle borden? Lezen boeken? Waarom is het dan moeilijk om de ondertiteling te lezen? Of is het een gevalletje 'we weten dat jullie ook bestaan'?
Lestrange01 schreef:Ik zat net op studielink te kijken om te checken hoe het ervoor staat met mijn inschrijving voor de uni. Toen klikte ik op "betaalgegevens".
Ik sta ingeschreven bij een HBO instelling en heb netjes in een keer het college geld betaald. Nu staat er bij betaalgegevens dat ik dit geld *niet* heb betaald. Ondanks dat ik gewoon een bankafschrift heb van dit precieze bedrag aan de onderwijs instelling.
Als ik dus hier ooit een vordering van krijg of wat dan ook, zou mijn bankafschrift voldoende zijn om te bewijzen dat dit complete onzin is? Ik wil hier echt niet door in de problemen komen en vind dit super raar.
Indy_Mouse_9 schreef:Stel, ik heb een reep chocolade. Is het beter om die in 1x helemaal op te eten, of dat te verspreiden over meerdere dagen?
Suikerspiegel, tandbederf, zo veel mogelijk gevolgen in acht genomen.
En uiteraard is dit een volledig hypothetisch geval
Knert schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Stel, ik heb een reep chocolade. Is het beter om die in 1x helemaal op te eten, of dat te verspreiden over meerdere dagen?
We zijn nu 13 minuten verder. Hij is al op neem ik aan?
poes schreef:Zou Hajo Beeckman hem vervelen of dit juist een toptijd vinden?
Indy_Mouse_9 schreef:Stel, ik heb een reep chocolade. Is het beter om die in 1x helemaal op te eten, of dat te verspreiden over meerdere dagen?
Gini schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Stel, ik heb een reep chocolade. Is het beter om die in 1x helemaal op te eten, of dat te verspreiden over meerdere dagen?
Gevoelsmatig zeg ik in 1 keer, omdat je tanden dan maar 1 keer aangevallen worden. Als je iedere dag zoetigheid eet, worden je tanden ook iedere dag aangevallen en dat lijkt me erger. Ook qua suikerspiegel lijkt het me minder erg voor je lichaam om 1 keer heel gek te doen en dan de rest van de tijd gezond dan iedere dag wel een beetje gek.
Bovenstaande uitspraak heeft totaal geen wetenschappelijke basis, maar ik kijk wel de filmpjes van Optima Vita.
_Penotti schreef:Hebben we dit jaar meer wind uit het Noorden dan andere jaren?
Nu de komende week wind uit het Noord oosten-westen
Blijheid schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Stel, ik heb een reep chocolade. Is het beter om die in 1x helemaal op te eten, of dat te verspreiden over meerdere dagen?
En uiteraard is dit een volledig hypothetisch gevalSpoiler:
De quote van Gini er even tussen uitgeknipt, kan niet meer dan twee quotes in mijn antwoord hebben...
Dit gaat er alleen wel van uit dat je dan de rest van de tijd géén chocola eet. En dat kan natuurlijk niet![]()
Dus ik zou zeggen; gezonder is elke dag een klein beetje. Want dan is de kans kleiner dat je na 2 dagen aan de volgende reep begint![]()
Jet schreef:_Penotti schreef:Hebben we dit jaar meer wind uit het Noorden dan andere jaren?
Nu de komende week wind uit het Noord oosten-westen
Ik denk niet dat we vaker noorden wind of noord-oosten wind hebben dan vroeger, maar vroeger hadden we dat echt in de winter, waardoor je vrieskou kreeg. Ik heb wel het idee dat de jaargetijden zich verplaatsen qua weer, maar misschien geldt dat ook wel voor de wind.