Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:41

Ineke2 schreef:
M_D_H schreef:

Nou dat is ook vrij simpel gesteld :')

Eh nee, dat is de waarheid. 353 euro voor 5 dagen incl 4x ontbijt buffet, 4x 3 gangen diner, gebruiken van fietsen en het zwembad / wellness. Op de Veluwe en dan echt nu in het hoogseizoen.

En dat echt heerlijk genieten daar. Al meerdere keren gedaan.

Haha, het blijft simpel gesteld.

Je, kan niet zeggen: voor 100 euro boek je een van der Valk.
Je betaald aller eerst bij van der valk al per persoon, daarnaast is het afhankelijk van de faciliteiten, het type kamer, de locatie, welke periode, en zelfs het moment van boeken.

Dus ja: Voor 100 euro boek je een van der Valk, is heel simpel gesteld en voegt totaal niks toe aan dit gesprek, omdat het niet met elkaar te vergelijken is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:45

Voor een simpel huisje voor 2 (dus geen jacuzzi/sauna/super locatie/prachtige tuin/ etc) vind ik dit ook echt wel duur. Wat is haar normale prijs voor deze periode? Feit dat het leeg staat zegt ook iets zeker…

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:25

Als je het duur vind doe je het toch gewoon niet? Ik vind het echt niks met gierigheid te maken hebben als je niet eens weet wat het huisje normaal kost. Kan ook zeggen dat jij gierig bent door blijkbaar te verwachten dat je weinig hoeft te betalen voor een huisje omdat het van je vriendin is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:27

Relaxed schreef:
Als je het duur vind doe je het toch gewoon niet? Ik vind het echt niks met gierigheid te maken hebben als je niet eens weet wat het huisje normaal kost. Kan ook zeggen dat jij gierig bent door blijkbaar te verwachten dat je weinig hoeft te betalen voor een huisje omdat het van je vriendin is.

Goed lezen. Die vriendin bood het zelf aan omdat het huisje toch leeg stond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:29

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:

Goed lezen. Die vriendin bood het zelf aan omdat het huisje toch leeg stond

Ik heb heel goed gelezen, maar blijkbaar zijn er verschillen in de verwachting over een kleine vergoeding, terwijl er niet eens bekend is wat het huisje normaal moet kosten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:35

Ben ik het wel mee eens. Voor mij staat een vriendenprijsje niet meteen gelijk aan quasi niks of heel erg goedkoop. Een vriendenprijs kan ook gewoon een korting zijn. In het hoogseizoen is dat toch ook al heel fijn?

Als ik dit verhaal andersom had getypt (als vriendin en eigenaar van de woning) denk ik dat er in dit topic anders gereageerd zou worden. :D
"Ik heb een woning die ik in het hoogseizoen normaal voor 200 euro in de nacht verhuur, nu ligt die een week vrij en heb ik aan een vriendin aangeboden die voor de helft van de prijs aan haar te verhuren. Ze werkt zo hard en ik gun het haar echt. Maar nu heeft ze me gestuurd dat ze dat echt belachelijk vindt. Dat je voor 100 euro zo in een Valk hotel kunt zitten mét zwembad etc."

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:39

Ik zou dit dan niet tussen de vriendschap laten komen. Zelf vind ik het teveel geld, ongeacht hoe het eruit ziet of waar het is: ik heb het er niet voor over. Dus bedankt voor het aanbod.

Dat je de vraag hier stelt, geeft jouw twijfel ook al aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:39

Gini schreef:
Ben ik het wel mee eens. Voor mij staat een vriendenprijsje niet meteen gelijk aan quasi niks of heel erg goedkoop. Een vriendenprijs kan ook gewoon een korting zijn. In het hoogseizoen is dat toch ook al heel fijn?

Als ik dit verhaal andersom had getypt (als vriendin en eigenaar van de woning) denk ik dat er in dit topic anders gereageerd zou worden. :D
"Ik heb een woning die ik in het hoogseizoen normaal voor 200 euro in de nacht verhuur, nu ligt die een week vrij en heb ik aan een vriendin aangeboden die voor de helft van de prijs aan haar te verhuren. Ze werkt zo hard en ik gun het haar echt. Maar nu heeft ze me gestuurd dat ze dat echt belachelijk vindt. Dat je voor 100 euro zo in een Valk hotel kunt zitten mét zwembad etc."

Pcies :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:42

Ik vind 100 euro per nacht niet een kleine vergoeding. Heb laatst naar huisjes gezocht en vond 100 euro gewoon gemiddeld voor twee personen

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:44

Gini schreef:

*rolt onder meeleessteen vandaan*

Dit was dus exact mijn gedachte :D Of €100 per nacht veel of weinig is, is natuurlijk volledig afhankelijk van het huisje/locatie/voorzieningen en van je eigen budget. Maar ik vind niet dat deze vraag persé in dit topic thuis hoort, want wat is er exact gierig aan?
Alleen maar erg lief dat ze het in ieder geval aanbiedt. Of je erop in wilt gaan is natuurlijk je eigen beslissing :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:45

Haha! Maar ze zei kleine vergoeding, ze zei niet vriendenprijs. Maar de ideeën over een kleine vergoeding verschillen. Ik zeg gewoon netjes dat ik het niet die. Gaat niet tussen ons in staan gelukkig :) bedankt voor jullie opmerkingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:46

Flying_Angel schreef:
Haha! Maar ze zei kleine vergoeding, ze zei niet vriendenprijs. Maar de ideeën over een kleine vergoeding verschillen. Ik zeg gewoon netjes dat ik het niet die. Gaat niet tussen ons in staan gelukkig :) bedankt voor jullie opmerkingen!

Wat is voor jou dan het verschil tussen een kleine vergoeding en een vriendenprijs? :) Weet je wat het huisje normaal kost?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:48

Ze vraagt toch of ze zichzelf gierig vindt? Nouja als je niet 100 euro per nacht voor een week heb liggen of je hebt het er niet voor over dan ben je niet gierig. Ik vind het zelf niet zomaar een kleine vergoeding.

Ik heb heb het ( nu in elk geval) niet dus ik zou het aanbod afslaan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:50

Ik vind je niet gierig. €100 per nacht is geen “kleine vergoeding” ongeacht wat het normaal kost en of je nu het hele Louvre krijgt of niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:59

Niemand is gierig in dit verhaal. Ik zou het echt erg vinden moest ik de vriendin zijn die dit aangeboden heeft en mijn blijkbaar ongewilde actie zou in dit topic besproken worden. Je kan ook gewoon vriendelijk het aanbod afslaan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:01

Nou het gaat niet om haar toch? Ik vroeg me alleen af of ik gierig ben of niet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:41

Sanet schreef:
Ik vind je niet gierig. €100 per nacht is geen “kleine vergoeding” ongeacht wat het normaal kost en of je nu het hele Louvre krijgt of niet.

Niet helemaal mee eens, voor iedereen is een "kleine vergoeding" anders.
Ik denk dat het een verschil is van hoe je er financieel voor staat?
dat wellicht de kaders dan anders zijn. Maar als ik zo iets bijvoorbeeld zou voorstellen aan mijn ouders, zouden ze dit wel als een kleine vergoeding zien. Maar zij hebben dan ook een ander uitgavenpatroon dan bijvoorbeeld mijn schoonouders, die dit zeker niet als een kleine vergoeding zouden zien.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:44

Ik denk dat ik thuis absoluut nooit meer binnen moet komen als ik durf 100 euro per nacht (of uberhaupt huur) voor te stellen aan mijn eigen ouders om te logeren in mijn huisje :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:54

Poekkie schreef:
Ik denk dat ik thuis absoluut nooit meer binnen moet komen als ik durf 100 euro per nacht (of uberhaupt huur) voor te stellen aan mijn eigen ouders om te logeren in mijn huisje :o

:roll: je beseft dat het om een voorbeeld gaat en niet om een daadwerkelijke gebeurtenis?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:57

Ik heb wel eens een gierige actie meegemaakt met mijn oude werkgever.
Hij was pas net voor zichzelf begonnen en ik had een hele grote klant binnen gehaald. Hij was helemaal door het dolle dat ik zoveel geld verdiend had voor hem en helemaal happy. Op zaterdag kreeg ik altijd nog mijn overuren zwart uitbetaald. Ik zou 69 euro krijgen. Gaf die me 70 euro en zei die : Alsjeblieft, echt super gewerkt deze week!

Bedankt baas, ga meteen een euro knaller bij de McDonald's ervoor halen :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:05

ik had ook ooit een gierige actie totaal onbedoeld eigenlijk. Mijn dochter en vriendinnetje hebben hier eens blad geharkt in de tuin.
Daarvoor schijn ik ze 10 cent p. p gegeven te hebben :). Ik weet het zelf niet meer, maar de meiden wrijven het me nog regelmatig onder de neus

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:24

Sanet schreef:

Als je 100,- voor het hele Louvre geen kleine vergoeding vindt ben je wel gierig :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:38

Flying_Angel schreef:
Nou het gaat niet om haar toch? Ik vroeg me alleen af of ik gierig ben of niet.

Daar heb ik ook antwoord op gegeven: niemand is gierig.
Waarom vermijd je eigenlijk de vraag voor hoeveel het huis normaal te huur staat? Sebiet spreken we over een vakantiehuis dat normaal aan 500 euro de nacht gaat en zitten we hier met zijn allen over een korting van 80% te vallen. :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:46

Inclusief jacuzzi en binnensauna, dan is het die 100 wel waard :Y)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:12

Een normaal vakantiehuis voor 2 personen aan 500 euro per nacht lijkt me wel zot :o