Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:35

NS is weer lekker bezig vandaag.
Ik wilde net naar waddinxveen, maar rond gouda reed er niks meer, alternatief via alphen was ook geen optie aangezien daar werkzaamheden waren. Dus dan maar niet Boos!.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:09

Kan NS niks aandoen hè, dat er 2 treinen op elkaar botsen. Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:11

Nou... waarom botsen ze op elkaar? Verkeerde planning? Ja daar kan de NS wat aan doen. Thalys kan daar niet rijden? Ja daar kan de NS wat aan doen. Niet oplettende machinist? Ja daar kan de NS wat aan doen.
Maar ik sta open voor andere mogelijkheden hoor...

Wel eng trouwens, ondanks dat er slechts licht gewonden zijn gevallen ben ik heel blij dat ik daar op dat moment niet in de trein zat...
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 11-10-08 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:13

Werkzaamheden moeten uitgevoerd worden, wordt dat niet gedaan, krijgt de NS daar weer voor op hun dak.
En de Thalys werd omgeleid, dus die kon daar wel rijden. En helaas is de techniek nog niet zo ver dat NS de machinisten kan besturen, dus onoplettendheid kunnen ze niks aan doen.

Wat ze wél doen is het zo snel mogelijk weer hervatten van het treinverkeer, en daar is niks over te klagen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:15

Ik bedoel de vraag of het spoor geschikt is voor de Thalys. Die werkzaamheden kunnen ze idd niks aan doen, maar bij zo'n ongeluk kan je mi toch echt de fout bij de NS leggen, welk onderdeel (dus bij wie) is alleen de vraag, dit gebeurt niet zomaar.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:19

De thalys rijdt hier in Nederland toch niet zo hard en ook over het 'normale' spoor, waar ook de gewone treinen rijden.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:20

Misser, daar heb je wel gelijk in. Ja
En het blijft evengoed balen als je met de trein wegwilt en dat niet gaat.

Ik zit ook altijd het liefst midden in de trein, niet helemaal voor- of achteraan, om dit soort dingen. Het zal je overkomen.. Scheve mond

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:21

vandaag ben ik naar utrecht geweest met de trein, en ik kan zeggen dat ik reizen met het OV ook best leuk vind Ja
Op stakingen na dan Knipoog
Helaas was er vandaag opt spoor nogal veel aan de hand, idd oa rondom Gouda, maar daar had ik niks mee te maken.
Wij konden niet vanuit utrecht naar rotterdam. Nu moesten we via den bosch naar breda, vanuit daar de bus pakken naar zevenbergen. Echt lang onderweg geweest Bloos!
Maargoed, met de trein reizen vind ik helemaal niet erg. Wel vind ik met de metro in london reizen net iets leuker Tong uitsteken

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:23

MarrieLeen schreef:
Ik zit ook altijd het liefst midden in de trein, niet helemaal voor- of achteraan, om dit soort dingen. Het zal je overkomen.. Scheve mond

Ik zit dus wel heel vaak achterin omdat dat met in/uitstappen in Utrecht handiger is voor mij en zat er toevallig laatst nog aan te denken dat áls er wat gebeurt je daar wel de sjaak bent. Vervolgens dacht ik 'ach hier gebeurt toch zelden wat met de trein'...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:26

Ja, ik zit ook vaak aardig achterin, omdat ie op Gouda helemaal naar voren doorrijdt en ik zo achterin zit.
Ik had precies hetzelfde, dacht: Ach, wanneer gebeurt dat nou.. Nou, nu dus. Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:27

Ik zit ook vaak achterin van Schiphol naar Utrecht, daar is het vaak lekker rustig.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:29

Heerlijk een treinreis.
Heb 4 jaar lang met de trein naar school gereist en kon altijd heerlijk tot rust komen tijdens de reis. Lachen

Alleen beetje jammer dat Syntus altijd zo veel vertragingen heeft, dan had ik er altijd wel even de schijt aan. Nagelbijten / Gniffelen

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:31

heb ik ook, maar dan met bijna alle vervoersmiddelen (alleen heb vliegtuig hoef ik niets van te weten)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:32

xMendy schreef:
@ MoonChloe: Jij reist ook wat af. Tong uitsteken

Ja absoluut.. Als je in amsterdam je vrienden hebt en in groningen ook maar in Leiden woont.. Ga je automatisch ook veel weg en ik heb geen rijbewijs enz.

En ook als je doof bent reis je eigenlijk ook veel meer omdat doven vaak ver van elkaar af wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:35

Misser schreef:
Ik bedoel de vraag of het spoor geschikt is voor de Thalys. Die werkzaamheden kunnen ze idd niks aan doen, maar bij zo'n ongeluk kan je mi toch echt de fout bij de NS leggen, welk onderdeel (dus bij wie) is alleen de vraag, dit gebeurt niet zomaar.

Spoor ik zeker geschikt, omdat Thalys vaker via die weg in Amsterdam komt.

Ik had vanmorgen net de laatste trein vanaf gouda.. kwam die thalys tegen bij Rotterdam Alexander..
Weet niet precies hoe het zat met Gouda.. maar er zitten daar wissels van het ene naar het andere spoor, zegmaar daar naast het perron.. en ik vermoed dat de wissel niet goed heeft gezeten.. anders kan nooit de ene trein via de zijkant tegen een stilstaande trein zijn aangekomen..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:45

De treinen zijn tegelijkertijd gaan rijden, en de koploper zou van het zijspoor op het hoofdspoor gaan rijden, waar de Thalys opreed.
Net voorbij het perron zijn ze heel zachtjes langs elkaar geschampt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:48

Uhuh, dus dan toch een wisselprobleem.. omdat hij vanaf het zijspoor ook tot aan Goverwelle op het zijspoor kan blijven rijden.. en dat gebeurt doorgaands ook toch? Vaak wel toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:51

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:06

Ik snap die foto trouwens niet helemaal. Het ziet eruit alsof de muur (met die gekleurde paaltjes) aan de linkerkant van de treinen zit. Maar als je vanuit DH/R'dam komt zit dat toch rechts (en dan links ook natuurlijk, maar met meer ruimte en sporen ertussen)?
Op de ns site stond dat er bussen werden ingezet tussen goverwelle en gouda, maar als ik het bericht op nu lees (het nieuwste) dan heeft er uren helemaal niks gereden vanaf Gouda?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:09

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:28

Ik snap wel wat Misser bedoeld, normaal vertrekt ie van spoor 3 of 5 richting Utrecht, dit ziet eruit als spoor 8 of 9.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:31

Uhuh, maar verder op de andere foto's ziet het er wel echt uit als 3/4/5. Die loopt toch verder door richting utrecht dan spoor 8/9/10?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:14

Op die 1e foto lijkt het idd of de trein van spoor 8/10 is vertrokken ipv 3/5. Op de andere foto zie je wel duidelijk dat die van spoor 5 is vertrokken.
Ik liep vanmiddag te winkelen in Gouda en ik en mijn moeder vroegen ons al af wat er gebeurt was, overal sirenes, traumahelikopters, totdat iemand zei dat er 2 treinen op elkaar gebotst zijn. Toch best wel eng wat ik reis 5 dagen in de week vanaf gouda met de trein, verwacht je toch eigenlijk niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:21

Inderdaad, ik heb er toevallig nog over gedroomd van de week, best bizar.

Maar toch lijkt het of het niet spoor 3/5 is vind ik, hij staat erg dicht aan de Bloemendaal zijde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:43

Ze zijn inderdaad op het tweede spoor van links terecht gekomen.. en dat is wel aan de kant van 8/9/10 toch? Aangezien er vier sporen lopen?