Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:34

ach dan zou ik je net zo vriendelijk te woord staan en zeggen dat ik daar geen behoefte aan heb.

nee als mensen niet door blijven drammen,blijf ik gewoon vriendelijk,want ik weet dat het niet slecht bedoeld is.

helaas zijn er overal rotte appels bij helaas,en word het vaak alleen aangehaald als het JG zijn.
maar die zijn er ook tussen natuurlijk

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:33

Toen ik nog klein was kregen wij ook regelmatige zulke mensen aan de deur,
Me moeder deed altijd heel vriendelijk... kreeg altijd allerlei boekjes enz..
totdat me moeder zei.. ik heb nu wel genoeg boekjes.. en jullie hoeven niet meer langs te komen

boooos dat ze waren joh! niet normaal... Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:48

tja het hangt er vanaf hoe iets gezegd word.......ze komen bij ons ook weleens aan de deur,maar nog nooit gedramd en ook nog nooit boos geworden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:51

krak schreef:
je vergeet nog 1 groep Haha!
5: mensen die absoluut niet geloven Knipoog

Ik had het over de mensen binnen het geloof Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:54

Ik hoop dat anderen mij zien als groep 3.

Hoe dan ook, ik heb zeker respect voor JG. Heb ook absoluut geen vervelende ervaringen aan de deur gehad. helaas is het mij niet gelukt om helder te krijgen wat er nu inderdaad wezenlijk anders is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 06:37

dat weet ik ook nog niet helemaal precies,omdanks dat een dele van mijn familie JG is.

maar dat maakt mij niet uit,zij zijn happy met hun manier van geloven,en dan maakt het mij niet uit of iemand christelijk,JG of wat dan ook is.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 06:57

hier zijn ze eenmaal aan de deur geweest,nog wel langs achter willen komen(de oudere mensen van wie het huis hier vroeger was,lieten iedereen gewoon langs achter komen).
Mijn jackskes en dalmatier waren iets te enthousiast toen ik de achterdeur opendeed.
Hun broek vuil en weg waren zij,heb ze nooit meer hier gehad(nu 5 jaar)

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:53

Nors opkijken langs achter binnenkomen?
dat wil ik den eerste hier nog zien presteren Haha!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:56

Ik vond het ook onbeschoft,ook veel leurders deden dat bij hun ook,vandaar dat veel mensen hier nog langs achter binnevallen;,maar onze fillebert durft bijten,en hij schrikt dus wel af nu haha

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:00

Ik vind voet tussen de deur al erg, maar langs achter binnenkomen is daar toch niets tegen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:06

Voor zover ik weet is mijn tante geen JG, maar ze heeft mij wel op een vervelende manier proberen te overtuigen. Ik was in die tijd nogal ziek en ze belde mij op om mij huilend te vertellen dat als ik toch eens zou weten dat Jezus ook voor mij aan het kruis gestorven was, dat dat 50% zou schelen wat betreft mijn ziekte. Ze gaf mij ook boekjes enzo. Ze deed dit stiekem buiten mijn ouders om, omdat mijn ouders niet geloven. Ik geloof zelf ook niet, maar niet omdat ik het evangelie niet ken. Ik geloof er gewoon niet in.

Er is een hele vervelende familieruzie uit voortgekomen, die we dan weer geheim houden voor mijn oma om haar er niet mee lastig te vallen.
Ik vind dat echt heel jammer want ik ben heel erg geïnteresseerd in geloof in het algemeen. Het is ook jammer dat we eigenlijk nooit meer een normaal gesprek met mijn tante en oom kunnen hebben, omdat zij niks willen zeggen over de kerk, terwijl die een grote rol in hun leven speelt. Ze zijn nu bijvoorbeeld verhuisd, en wij vermoeden dat dat is vanwege een kerk waar ze zich beter bij thuis voelen, maar dat zeggen ze dus niet, terwijl wij dat wel graag zouden willen.
Mijn oma is ook gelovig, en zij vertelt wel gewoon over wat ze bijvoorbeeld in kerkverband doet enzo. Ik kan het met haar zelfs hebben over echte geloofskwesties, zoals of Jezus nou letterlijk de Zoon van God was, of dat je dat meer figuurlijk moet zien. Met een andere tante ben ik zelfs wel eens meegeweest naar de kerk. Gewoon, omdat het zo uitkwam.

Ik denk dus dat je gewoon door je ding te doen veel makkelijker mensen aantrekt dan door ze actief te 'werven'. Misschien kon Jezus mensen werven in één gesprekje, maar JGs zijn Jezus niet Haha!.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:12

savath schreef:
Ik vond het ook onbeschoft,ook veel leurders deden dat bij hun ook,vandaar dat veel mensen hier nog langs achter binnevallen;,maar onze fillebert durft bijten,en hij schrikt dus wel af nu haha

ik zie dat je in de kempen woont, ik ook dat is hier wel vrij normaal om langs achter te komen..

ik heb ook vervelende ervaring met JG's wij wonen dicht aan zo'n kerk en onze auto staat zo op een opritje naast ons huis en ik en mijn moeder wouden net instappen omdat we ergens heen gingen komt daar plots zo'n JG aan wacht wacht! dus wij van oh nee wat nu weer ja sorry meneer wij hebben geen tijd nu en hij begon dat wij ongelovig waren en ik zei tja ik ben nochtans gedoopt en toen begon hij waar dan he waar dan he Boos! in dat gebouw daar ofzo Boos! Boos! en werd hij boos, ik kon niet meer van het lachen Knipoog

ik behoor trouwens tot de 4de groep Knipoog maar heb wel respect voor gelovigen aangezien mijn ouders toch wel vrij gelovig zijn Knipoog
4 degene die volgens de papieren wel ergens in geloven maar er niets mee doen.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:22

Toch stom van die JG's om soms zo opdringerig te doen, ik snap niet dat hun niet snappen dat dat niet werkt Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:30

Bij ons komen ze masaal op zaterdag en met kinderen nog wel,op hun vrije dag moeten die kinderen dus met pa en ma mee de deuren langs.Ik vind met geloof langs de deur gaan zo ie zo iets van leuren weg hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:25

sorry hoor talisa maar waarom noem je nu alleen de JG?
wat denk je van allerlei andere geloven,die zich ook aan mensen opdringen?

en niet alleen de JG gaan langs de deuren

zoals er soms over JG gesproken word is wel kwetsend,alsof zij de enige zijn(nee ik ben geen JG,maar om nou maar een geloof aan te wijzen is niet echt fair.)

en kinderen meenemen.......nee,dat vind ik ook erg raar.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:08

ik vind het wel reeel om het expliciet over JC te hebben. JC is het enige geloof/sekte die ik ooit aan de deur heb gehad.
Ik heb slechts een heel enkele keer mormonen in het centrum van de stad ontmoet. Dan nog kwamen ze niet aan de deur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:10

Ik ken ook alleen maar de JG als mensen die aan de deur komen. Een mormoon heb ik nog nooit gezien. Wat zijn dat voor types dan?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:12

die geloven dat er nog een bijbelboek is, het boek van Mormon. Speelt zich af in Zuid-Amerika als ik mij niet vergis.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:38

JG is GEEN sekte mensen!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:50

Snoevie schreef:
JG is GEEN sekte mensen!

uiteindelijk is wel alle geloof begonnen als een sekte Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:50

ja,maar dat zijn ze nu al lang niet meer.
er zijn maar weinig geloven die je nu nog sekte noemt,denk ik?

bij een sekte krijg ik een heel ander idee

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:07

ik noem eigenlijk elk geloof een sekte Knipoog .
gewoon omdat ik bij elk geloof een vies gevoel krijg in mijn maag, omdat ik al direct denk aan alle slachtoffers die gevallen zijn voor het geloof, door alle fabelkes die ze mensen jarenlang hebben wijsgemaakt, door de reacties van sommigen gelovigen op mijn persoonlijke mening als zeer overtuigd niet-gelovige, door mijn persoonlijke ervaringen met verschillende geloofsvormen, door het extremisme van sommige gelovigen, door het bijna wereld vreemdse van sommige gelovigen,...(lees eerst zeer goed, ik zet wel degelijk sommigen, dus niet allemaal zijn zo Knipoog )

in mijn ogen is er niet 1 vorm van geloof beter dan een andere. in mijn ogen zijn ze allemaal hetzelfde, komt allemaal op hetzelfde neer, alleen heeft de ene andere regels en noemen ze hun voorwerp van aanbidding anders. de ene heeft 1 voorwerp van aanbidding, de andere heeft er honderden...
ik kan niet zeggen dat Wicca in mijn ogen slechter of beter zou zijn dan het Jodendom.... ik kan niet zeggen dat turken beter of slechter zijn dan getuigen van jehova.... ik kan niet zeggen dat het Hindoeïsme met hun 7 goden slechter of beter doen dan mormonen met 1 god....

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:10

ik vind het gewoon allemaal niks eigenlijk, ik kan niet zeggen dat er ook maar 1 geloofsvorm is waarbij ik een iets beter of geruster gevoel heb dan bij een ander.

...nogmaals, het geloof is het meest gevaarlijkste wapen dat de mens ooit gecreëerd heeft....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:57

Boedisme...een van de weinige religies die echt vreedzaam zijn.Ze hebben respect voor het leven in de meest ruime vorm.
De warmte die je voelt al je een tempel betreed vind ik ongeloofelijk,zelfs als buitenstaander.De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam,respectvol.
Een mooie religie die eigenlijk niet wordt opgedrongen,tenminste dat is mijn ervaring Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:59

Ik vind zo ie zo dat je welk geloof dan ook niet moet opdringen.