Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Macusa schreef:Nogmaals, vanuit 10 jaar ervaring zeg ik je: "what you see is what you get". Ga er maar niet vanuit dat er hier iets verandert. Hij heeft er geen enkel belang bij om jou dat geld te geven. Je kunt het best gewoon vergeten dat je het hem ooit gegeven hebt. Vraag er maar alvast helemaal niet meer naar. Hoe meer je erom vraagt, hoe afhankelijker jij je van hem opstelt en hoe langer het gaat duren om van hem af te komen. Betekent dit dat iemand anders op zijn geld moet wachten, dan is dat heel vervelend, maar jij moet jezelf niet langer in gevaar brengen om zo'n klein bedrag. Ja, hoewel je het niet zomaar op de plank hebt, is het een klein bedrag als je het vergelijkt met de waarde van jouw persoon en jouw veiligheid.
Nu gaat het over dat geld, maar een volgende keer heb je een andere ervaring en gaat het erover dat hij een nacht niet thuis is geweest, een ander keer omdat hij je vernederd heeft, vervolgens dat hij je bedreigd heeft, vervolgens krijg je een pak slaag, etc. Ze verleggen steeds een heel klein beetje hun grenzen. Het gaat precies zover als jij het laat komen.
In het begin heb je het niet door (afijn, je ziet ook wel dat er iets niet klopt en dat het niet correct is, maar je barst van het geduld en hebt overal verklaringen voor om hem te verdedigen), maar hij manipuleert je gewoon. Tegen de tijd dat jij volledig in de gaten hebt hoe hij handelt ben je 5 jaar en misschien 2 kinderen verder.
Meid, je hebt nog geen kinderen. Neem nu een beslissing: of laat hem in zijn vet gaar koken, of je speelt het spelletje mee. In feite is de oplossing in beide gevallen hetzelfde:
Door te laten zien dat je niet achter het geld aan blijft hobbelen heeft hij niets meer om je te manipuleren. Of je breekt, of je gaat verder, maar wel altijd met dezelfde boodschap: "ik laat niet met mij sollen".
Zit je echt heel erg omhoog met het geld, dan denk ik dat je maar een optie hebt: of je leent het van bv je ouders of aangifte doen bij de politie en het hen verder laten regelen, vermeld er dan ook meteen even de bedreigingen bij.
Dit soort heren mishandelt je heel subtiel: eerst bijten en dan blazen zodat je het niet voelt, net zoals een rat dat doet. Alles wordt opgelost met heel veel grapjes, kusjes en knuffels en jij vraagt je je ondertussen af waar je je toch zo druk over hebt kunnen maken. Voordat jij in de gaten hebt dat je mishandelt wordt (iets wat mensen van buitenaf al lang in de gaten hebben) is het al zo ver uit de hand gelopen dat jij niets meer te vertellen hebt.
Hoezo jouw telefoon afgeven zodat hij kan zien wie je allemaal gebeld hebt, hoezo moet jij een ticket naar Nederland boeken als hij je met iemand anders ziet?
Dit zijn hele indirecte bedreigingen en vallen wel degelijk onder de noemer MISHANDELING. Je moet dit echt niet pikken.
Lynn_Nikita schreef:waarom moet ts terug naar Nl komen als ze daar graag is, en werk heeft
nina88 schreef:Hier zijn de vrouwen wat mondiger dan de vrouwen die zij gewend zijn.. Voor ons zijn de mannen daar een stuk dominanter, dan wat wij gewend zijn.
Macusa schreef:nina88 schreef:Hier zijn de vrouwen wat mondiger dan de vrouwen die zij gewend zijn.. Voor ons zijn de mannen daar een stuk dominanter, dan wat wij gewend zijn.
Dat is een groot misverstand. De meest mondige en vrouwen die ik ken zijn Latijns Amerikaanse, Spaanse en Marrokaanse, vrouwen die absoluut op geen enkele manier met zich laten sollen. Er is echter een kleinere groep vrouwen, net zoals bij westerse vrouwen, die zachter van aard zijn en over zich heen laten lopen. Bij een man van een zuiderlijke cultuur zit je dan gewoon verkeerd. Als jij in plaats van zijn eigen cultuur westerse bent, dan heb je bovendien te maken met cultuurverschillen wat het extra ingewikkeld maakt.
Ik ken geen vrouwen die een man beter weten te bespelen dan vrouwen uit deze cultuur. Wat wij zien als achterstelling, onderdrukking en gebrek aan emancipatie bekijken zij bovendien heel anders. Zij vinden het bijvoorbeeld heel dom wat wij allemaal van onze westerse mannen "pikken" en daar duidelijk tevreden mee zijn. Binnen deze culturen heeft iedereen heel duidelijk zijn eigen rol en, in tegenstellling tot wat men in het westen pleegt te denken, is men daar over het algemeen zeer tevreden mee, ook de dames.

sweetheart schreef:Dat en ze heeft natuurlijk geen internet. Ook las ik op nu.nl dat er grote bosbranden waren en dat een aantal dorpen geevacueerd moesten worden. Wie weet zit de TS daar wel bij?
http://www.nu.nl/news/1618987/21/Bosbra ... ongen.html
iloveyah87 schreef:Recht tegenover mijn huisje is sinds gister een internet cafe geopent dus ik ga proberen om daar elke dag even te internetten...

kan zijn, maar hoever hij ging was niet leuk meer. Erg jammer dat ik jouw een verkeerde indruk gegeven heb, want zo ıs het echt gewoon niet!