Na 1,5 jaar vriend waarschijnlijk nog steeds getrouwd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Re: Na 1,5 jaar vriend waarschijnlijk nog steeds getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:17

Ja daar heb je gelijk in. Dat is absoluut niet normaal!
Maar ik probeer het even te zien vanuit haar.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:44

Macusa schreef:
Nogmaals, vanuit 10 jaar ervaring zeg ik je: "what you see is what you get". Ga er maar niet vanuit dat er hier iets verandert. Hij heeft er geen enkel belang bij om jou dat geld te geven. Je kunt het best gewoon vergeten dat je het hem ooit gegeven hebt. Vraag er maar alvast helemaal niet meer naar. Hoe meer je erom vraagt, hoe afhankelijker jij je van hem opstelt en hoe langer het gaat duren om van hem af te komen. Betekent dit dat iemand anders op zijn geld moet wachten, dan is dat heel vervelend, maar jij moet jezelf niet langer in gevaar brengen om zo'n klein bedrag. Ja, hoewel je het niet zomaar op de plank hebt, is het een klein bedrag als je het vergelijkt met de waarde van jouw persoon en jouw veiligheid.
Nu gaat het over dat geld, maar een volgende keer heb je een andere ervaring en gaat het erover dat hij een nacht niet thuis is geweest, een ander keer omdat hij je vernederd heeft, vervolgens dat hij je bedreigd heeft, vervolgens krijg je een pak slaag, etc. Ze verleggen steeds een heel klein beetje hun grenzen. Het gaat precies zover als jij het laat komen.

In het begin heb je het niet door (afijn, je ziet ook wel dat er iets niet klopt en dat het niet correct is, maar je barst van het geduld en hebt overal verklaringen voor om hem te verdedigen), maar hij manipuleert je gewoon. Tegen de tijd dat jij volledig in de gaten hebt hoe hij handelt ben je 5 jaar en misschien 2 kinderen verder.
Meid, je hebt nog geen kinderen. Neem nu een beslissing: of laat hem in zijn vet gaar koken, of je speelt het spelletje mee. In feite is de oplossing in beide gevallen hetzelfde:
Door te laten zien dat je niet achter het geld aan blijft hobbelen heeft hij niets meer om je te manipuleren. Of je breekt, of je gaat verder, maar wel altijd met dezelfde boodschap: "ik laat niet met mij sollen".

Zit je echt heel erg omhoog met het geld, dan denk ik dat je maar een optie hebt: of je leent het van bv je ouders of aangifte doen bij de politie en het hen verder laten regelen, vermeld er dan ook meteen even de bedreigingen bij.
Dit soort heren mishandelt je heel subtiel: eerst bijten en dan blazen zodat je het niet voelt, net zoals een rat dat doet. Alles wordt opgelost met heel veel grapjes, kusjes en knuffels en jij vraagt je je ondertussen af waar je je toch zo druk over hebt kunnen maken. Voordat jij in de gaten hebt dat je mishandelt wordt (iets wat mensen van buitenaf al lang in de gaten hebben) is het al zo ver uit de hand gelopen dat jij niets meer te vertellen hebt.
Hoezo jouw telefoon afgeven zodat hij kan zien wie je allemaal gebeld hebt, hoezo moet jij een ticket naar Nederland boeken als hij je met iemand anders ziet?
Dit zijn hele indirecte bedreigingen en vallen wel degelijk onder de noemer MISHANDELING. Je moet dit echt niet pikken.

Prachtig verwoord!! Alleen hoop ik dat het ook daadwerkelijk doordringt tot de TS. Het is natuurlijk zoveel moeilijker als je er zelf in zit...Heel veel sterkte meisje!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:05

meid meid, wanneer wordt je wijzer? maken dat je in NL bent, die euro's heb je hier zo terug verdiend hoor. en nogmaals je bent echt niet de eerste die neergelegd wordt. je bent in elk geval al weer 2 stappen verder daar naar toe: dreigen en inbreuk op je privacy. geloof me, ik werk de hele dag met mensen van turkse komaf, de meest frappante reactie van turkse vrouwen/meiden is wel deze: nederlandse mannen zijn tenminste lief, die van ons absoluut niet. verder kan ik nog wel een boekje open doen maar daarvoor pb je maar. open eerst maar eens je ogen voor alle goedbedoelde tips hier. en denk niet dat je door je verhuizing voor hem onvindbaar bent. haha echt niet hoor, als het moet, vindt ie je binnen een uur. kortom: WAKKER WORDEN!! en maken dat je in de boeing 747 zit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 01:59

waarom moet ts terug naar Nl komen als ze daar graag is, en werk heeft
ze is er niet heengegaan vanwege die jongen .
Meid, kap alle contact nu eens!!! spreek een datum af voor dat geld, maak een definieve afspraak en zorg dat dat de laatste keer is
hij controleerd je nog steeds, dmv gsm nalezen, willen helpen verhuizen, damn hoe herkenbaar!!, vooral die gsm!!
wat heeft hij met jouw gsm te maken, niks, dus laat liggen dat ding!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 06:55

De beste raad is nog wel van Macusa, ze spreekt uit ervaring en zoals ze het schetst niet onmogelijk dat jouw relatie met hem zo gaat lopen.

Je bent vast nog dol op hem, maar dat gaat echt wel over, als je maar afstand neemt. Iedereen ziet dat hij bij jouw binnen is geweest, hij zal zijn mannelijk ego hoog houden en echt niet vertellen dat het over is en dat hij nog geld schuldig is. Hij speelt nu met je, maar idd als hij zijn zelfbeheersing verliest?

Wees verstandig! Je hebt daar geen familie, niemand beschermd je, als het er op aankomt, ben je een ongehoorzame westerse vrouw.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:35

ik vind t ook niet meer leuk klinken,maar kan me donders goed voorstellen dat nikki zo reageert.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:26

al een tijdje nix meer van nikki gehoord.. ik hoop dat alles goed is.. Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:26

ze heeft geen internet thuis............. tuurlijk is alles goed Lachen Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:37

Lynn_Nikita schreef:
waarom moet ts terug naar Nl komen als ze daar graag is, en werk heeft

omdat ze, als het echt fout loopt, haar leven niet meer zeker is in dat land! denk eraan dat in die cultuur de mannen hun eer koste wat kost graag hoog houden. vandaar ook de term eerwraak! Russell verwoordt het ook goed.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:35

Ze kan er ook voor kiezen om ergens anders in dat land te gaan werken, want hem komt ze hoe dan ook iedere keer weer tegen daar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 05:34

Cyrus is niet zo groot....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:38

Ik vind inderdaad ook dat cultuur verschil in dit geval behoorlijk wat uitmaakt. Zal half Bokt wel over me heen krijgen,maar in mijn ogen hebben deze mannen gewoon een dominantieprobleem..althans,daar wordt het wellicht niet als probleem ervaren door hun vrouwen,maar voor een mondige westerse is het wat anders.
Dat zijn ze niet gewend.
En nee natuurlijk zijn niet alle mannen zo en is niet elke relatie hetzelfde,maar in dit geval vind ik dat hij al een paar passen te ver gegaan is voor wat ónze cultuur zou accepteren.
Dat gaat dan gewoon botsen,en als je daar niet mee wil en kan leven,dan kan je maar beter drastischere maatregelen nemen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:09

Ik ben het helemaal met je eens darkchrystal!

Hier zijn de vrouwen wat mondiger dan de vrouwen die zij gewend zijn.. Voor ons zijn de mannen daar een stuk dominanter, dan wat wij gewend zijn.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:10

nina88 schreef:
Hier zijn de vrouwen wat mondiger dan de vrouwen die zij gewend zijn.. Voor ons zijn de mannen daar een stuk dominanter, dan wat wij gewend zijn.

Dat is een groot misverstand. De meest mondige en vrouwen die ik ken zijn Latijns Amerikaanse, Spaanse en Marrokaanse, vrouwen die absoluut op geen enkele manier met zich laten sollen. Er is echter een kleinere groep vrouwen, net zoals bij westerse vrouwen, die zachter van aard zijn en over zich heen laten lopen. Bij een man van een zuiderlijke cultuur zit je dan gewoon verkeerd. Als jij in plaats van zijn eigen cultuur westerse bent, dan heb je bovendien te maken met cultuurverschillen wat het extra ingewikkeld maakt.
Ik ken geen vrouwen die een man beter weten te bespelen dan vrouwen uit deze cultuur. Wat wij zien als achterstelling, onderdrukking en gebrek aan emancipatie bekijken zij bovendien heel anders. Zij vinden het bijvoorbeeld heel dom wat wij allemaal van onze westerse mannen "pikken" en daar duidelijk tevreden mee zijn. Binnen deze culturen heeft iedereen heel duidelijk zijn eigen rol en, in tegenstellling tot wat men in het westen pleegt te denken, is men daar over het algemeen zeer tevreden mee, ook de dames.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:22

ik ben het volledig eens met dark en nina! zoals eerder vermeld, werk ik dagelijks met mensen uit die cultuur. Macusa: ik zou zeggen: laat je niks wijsmaken, de (mondigere) dames uit die groep waarmee ik werk, klagen steen en been hoor over "hun" mannen. maar het probleem is dat ze wel mee MOETEN gaan met hun man. dat begint al bij het uithuwelijken en wordt alleen maar erger. de hier genoemde dominantie is daadwerkelijk te gek voor woorden!
Ik kijk wel uit naar een reactie van ts.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:32

Hebben we nog steeds niks van TS gehoord? Duurt wel lang..

Ach druk aan het verhuizen denk ik.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:45

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:24

't kan best is het zuidelijke gedeelte van Cyprus. Ondanks dat ze aan het verhuizen is en het druk heeft ben ik wel weer benieuwd naar een update Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:17

Macusa schreef:
nina88 schreef:

Dat is een groot misverstand. De meest mondige en vrouwen die ik ken zijn Latijns Amerikaanse, Spaanse en Marrokaanse, vrouwen die absoluut op geen enkele manier met zich laten sollen. Er is echter een kleinere groep vrouwen, net zoals bij westerse vrouwen, die zachter van aard zijn en over zich heen laten lopen. Bij een man van een zuiderlijke cultuur zit je dan gewoon verkeerd. Als jij in plaats van zijn eigen cultuur westerse bent, dan heb je bovendien te maken met cultuurverschillen wat het extra ingewikkeld maakt.
Ik ken geen vrouwen die een man beter weten te bespelen dan vrouwen uit deze cultuur. Wat wij zien als achterstelling, onderdrukking en gebrek aan emancipatie bekijken zij bovendien heel anders. Zij vinden het bijvoorbeeld heel dom wat wij allemaal van onze westerse mannen "pikken" en daar duidelijk tevreden mee zijn. Binnen deze culturen heeft iedereen heel duidelijk zijn eigen rol en, in tegenstellling tot wat men in het westen pleegt te denken, is men daar over het algemeen zeer tevreden mee, ook de dames.

Vergeet niet dat in die cultuur vreemdgaan dus wel geaccepteerd wordt en of de vrouwen dat nu wel of niet willen pikken, daar hebben ze niets over te zeggen, een vrouw dient niet ongehoorzaam naar haar man te zijn. In onze cultuur pikken we het vreemdgaan niet en daar beginnen de problemen binnen de relatie nl mee. Eigenlijk toch ook bij TS? Zij wil de enige zijn en pikt het niet dat hij nog getrouwd is en verbintenis heeft met zijn (ex)vrouw. De rolverdeling is bij ons anders. In de culturen is de vrouw de baas in huis, maar die mannen hangen ook niet thuis, die zitten met elkaar elders en als er dan ook nog eens een vrouwtje bij komt in het zomerseizoen, dat mag. Heb zelfs verhalen gehoord dat de vrouwen zelfs trots kunnen zijn op hun man als ze meer vrouwen hebben versierd dat de man van hun vriendin. Ze kijken zo ontzettend neer op de westerse vrouwen en die mannen vaak ook hoor. Over het pikken van ongewenste situaties is dat per cultuur verschillend.

TS zit nu echt tussen 2 culturen in en daar gaat ze veel ellende van ondervinden als ze haar eigen cultuur projecteert op de cultuur van haar vriend. Helaas.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:44

sweetheart schreef:
Dat en ze heeft natuurlijk geen internet. Ook las ik op nu.nl dat er grote bosbranden waren en dat een aantal dorpen geevacueerd moesten worden. Wie weet zit de TS daar wel bij?
http://www.nu.nl/news/1618987/21/Bosbra ... ongen.html

Dat ligt toch net op de grens van griekse en turkse gedeelte? Zij woont daar van niet zo ver van. Maar denk ook niet net dicht genoeg bij..

Nicky, heeft momenteel geen internet. En ze kan pas reageren als ze op de stal is waar ze wel internet heeft. Dat is volgens mij op maandag.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:45

iloveyah87 schreef:
Recht tegenover mijn huisje is sinds gister een internet cafe geopent dus ik ga proberen om daar elke dag even te internetten...

Ze heeft toch wel internet???? Misschien gewoon druk met verhuizen en alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:51

Zo een internetcafe kost vast wel geld.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:50

Nog niets gehoord?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:41

Hai allemaal!

Bedankt voor jullıe bezorgde berichten!
IK heb thuis geen internet, en dat internetcafe zijn ze nog steeds aan het bouwen. İk zit nu in een een internetcafe 20 minuten van mijn huis..

Om iedereen persoonlijk te beantwoorden wordt een beetje veel denk ik en de meeste zeggen bijna hetzelfde Knipoog

İk vindt het jammer dat sommige een slechte indruk hebben over deze cultuur. Vreemdgaan wordt hier absoluut niet goedgekeurd en geaccepteerd.. De gezinnen uıt het zuiden van turkije zijn nog wel een beetje van de oude stempel, maar de Cyprıoten absoluut niet.

Ik heb het verder echt hartstikke nar mijn zin in het huisje. Ik werk nu elke ochtend en avond. Ik zit veel in het restaurant van die vrienden en hun dochtertjes noemen mij al big sister Knipoog

Wat Ergın betreft had ik hem de kans gegeven om met bewijzen te komen. We hebben elkaar nog amper gezien en gesproken afgelopen dagen en bijna elka dag hadden wij alsnog ruzie aan de telefoon. Gister had ik hem een sms gestuurd die zijn ouders gelezen hebben en hij nu uit huis getrapt is (zegt hij) en wij weer hele erge ruzie hebben...
Nu weet ik het zeker en is het definitıef en geef ik hem geen kansen. İn het geld kan hij stikken, want dat geld voor dıe jongen van die scooter heb ik inmiddels al een paar dagen geleden gepınd en gegeven...
Ook weet Ergin nog steeds niet waar ik woon.
Ik trap niet meer in zijn praatjes en krokodilletranen...Mıjn maat is nu vol...

Ik zal proberen om vaker naar dıt internet cafe tegaan (wat trouwens niet ver van zijn huıs is...

Wel wil ik nog reageren op dıegene die zei dat ik dat jaloerse gedoe leuk zou vinden???
Je hebt jaloezie wat inderdaad af en toe best leuk/schattig Knipoog kan zijn, maar hoever hij ging was niet leuk meer. Erg jammer dat ik jouw een verkeerde indruk gegeven heb, want zo ıs het echt gewoon niet!

Allemaal nogmaals bedankt, en jullie zien hopelıjk alleen nog maar sterke up-dates Knipoog

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:48

Ik denk dat je het allemaal heel goed hebt aangepakt. Het is gewoon niet gemakkelijk om van zo'n hardnekkige jongen af te geraken, maar jij hebt hem al een aantal keren duidelijk gezegd waar het op staat. Nu hopen dat het doordringt.

Dat hij uit huis gegooid is, moet jij je niet teveel van aantrekken. Het kan een leugen zijn om jou een schuldgevoel aan te praten. Of het kan echt zijn, maar dan is het iets tussen hem en zijn ouders waar jij niets mee te maken hebt. Ik zou geen interesse tonen in welk verhaal hij ook brengt.