Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:06

Al iemand van de Fortis?!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:26

Jaaaa we hebben een blauwe envelope gekregen. Er stond alleen in:
DWANGBEVEL, IN NAAM DER KONINGING.... Hier is al een keer of 3 een aangetekend bezwaarschrift over geweest Nagelbijten / Gniffelen We moeten iets terug betalen waar we recht op hebben Clown

Vandaag heeft de boekhouder voor de 10.000 keer gebeld en......... trom geroffel over 15 werkdagen!!!!!! krijgen we formulieren om voor de 2de maal, misschien wel 3de maal in te vullen. Ze vermelde ook dat ze een beetje een achterstand hebben. Gestoord

Er zit na heel wat maanden, vele bezwaarschriften en telefoontjes en een melding bij de Ombudsman een beetje, een heel klein beetje gang in.
Elke dag dat we te laat euries ontvangen, ontvangen we rente Haha! Het gaat nu echt leuk worden. Dit kan een heel groot bedrag worden Go jij! Go jij! Elk nadeel heeft zijn voordeel Bloos

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:31

Mijn ouders hadden hun geld vorige week maandag al binnen. Mijn vriend had vandaag de brief, maar nog geen centjes.
Ik heb nog niets ontvangen, maar denk dat het nu niet lang meer duurt...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:58

Ik heb mijn geld van de week gekregen en ik heb het na de crash opgegeven. Haha!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:17

jeetje phiabink wat een gedoe! Ik zou toch wel even schrikken als ik zo'n dwangbevel zou krijgen! Fijn dat alles toch goed gaat komen! ( al zal t nog zo'n paar maandjes duren de BD kennende Clown )

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:23

Yorghos schreef:
Mijn ouders hadden hun geld vorige week maandag al binnen. Mijn vriend had vandaag de brief, maar nog geen centjes.
Ik heb nog niets ontvangen, maar denk dat het nu niet lang meer duurt...

Ik heb ook vandaag de brief maar nog geen centjes, maar zal niet lang meer duren Go jij! Go jij!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:52

nog niks Clown

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:04

Ik had gisteren de brief en vandaag is het gestort Haha!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:24

ik vrees dat me geld pas rond juli komt, aangezien het een groot bedrag is kunnen ze er rente over trekken...

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:30

UpDate_ schreef:
ik vrees dat me geld pas rond juli komt, aangezien het een groot bedrag is kunnen ze er rente over trekken...

Zou het? Dan kan het bij mij ook nog wel even duren, want ik krijg ook een flink bedrag...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:32

Ik geloof niet dat dat er veel mee te maken heeft. Ik heb al eens 1600 teruggekregen en dat was in juni.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:25

ik krijg nog wel meer terrug....heb namelijk een huis gekocht samen met me vriend...Maar hoop dat het er snel is!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:53

SuperSmurf schreef:
jeetje phiabink wat een gedoe! Ik zou toch wel even schrikken als ik zo'n dwangbevel zou krijgen! Fijn dat alles toch goed gaat komen! ( al zal t nog zo'n paar maandjes duren de BD kennende Clown )

De dwangbevelen vliegen om je oren Cool Allemaal centjes die de BD terug wil hebben, maar waar we gewoon recht op hebben. Het is een kwestie van alles goed invoeren en de tig bezwaarschriften lezen en als je iets vraagt dat dan op te sturen. Maar de BD heeft achterstand en zo komen de bezwaarschriften niet aan bod om gelezen te worden en alles gaat automatisch, dus de computer stuurt dan weer een brief dat we terug moeten betalen waar we gewoon recht op hebben, omdat de bezwaarbrieven niet zijn gelezen en er niks is veranderd in de computer en formulieren (allang ingevult, opgestuurd en bevestigt voor ontvangst) niet worden opgestuurd, zodat we alles nog een keer in moeten vullen en zo is het kringetje weer rond. Pffff snap je het nog Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:54

Krijg niks terug ik mag betalen Boos!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:12

balen. Hoop niet dat het veel is voor je. Heb vorig jaar 2000 euro moeten terug betalen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:13

het is al teveel is van mijn spaargeld. Puur het geld wat ik gespaard heb Boos! jammer

ga stoppen met sparen Haha!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 06:08

UpDate_ schreef:

Dit is dus niet waar.. hun mogen er geen rente over trekken..

Tevens krijg jij een stuk rente uitgekeerd.. Deze rente is hoger dan de rente die je krijgt bij de bank..
BTW heb ik tot nu toe elk jaar boven de 1000 euries terug gekregen en altijd optijd gehad..

Kijk maar op je brief als je die binnen hebt. Het bedrag dat je uitgekeerd krijgt is hoger dan het bedrag dat je bij de opgave te zien kreeg..

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 07:54

Olle schreef:
UpDate_ schreef:

Tevens krijg jij een stuk rente uitgekeerd.. Deze rente is hoger dan de rente die je krijgt bij de bank..
BTW heb ik tot nu toe elk jaar boven de 1000 euries terug gekregen en altijd optijd gehad..

Kijk maar op je brief als je die binnen hebt. Het bedrag dat je uitgekeerd krijgt is hoger dan het bedrag dat je bij de opgave te zien kreeg..

Tong uitsteken Ze zal bedoelen dat de belastingdienst geld krijgt van 'hun' bank zolang het geld op 'hun' rekening staat Tong uitsteken . Maarre, daar kijken ze inderdaad totaal niet naar. t zijn ook allemaal maar eilandjes die daar werken, overigens is in ongeveer 99% van de gevallen de computer die onze zaken regelt, en geen echt mens. Slapen

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:11

Olle schreef:
UpDate_ schreef:

Inderdaad Haha! scheelde bij mij toch zeker wel 30 euro!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:26

hier ook nog niets....

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:28

Sammie schreef:
Ik geloof niet dat dat er veel mee te maken heeft. Ik heb al eens 1600 teruggekregen en dat was in juni.

K krijg ook het dubbele.. Nagelbijten / Gniffelen

(ivm eigen huis)

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:42

Olle schreef:
UpDate_ schreef:

okee dat wist ik niet!!! zal idd eens kijken als ik de brief heb!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:55

ik heb de brief!!!! nu het geld nog Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:32

geen brief vandaag..
en de post is al geweest..

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:51

Ik heb ook mn brief!!!!
Inderdaad, nu het geld nog.
En dan maar hopen dat het allemaal klopt, straks moet ik het terugbetalen! Weet iemand wanneer de definitieve aanslag komt, en dus de zekerheid dat je het geld mag houden?