Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:16

Diablo schreef:
Vlindie schreef:
Dochtertje van m'n vriendin zat vorige week naar de Olympische Spelen te kijken, onderdeel; Hordenloop.
Bij een van de deelnemers ging het niet zo geweldig, eerlijk gezegd..... bar slecht.
Zegt het kind opeens: Sja, da's natuurlijk ook niet echt handig om van die hekjes erneer te zetten net
wanneer de hardloopwedstrijden beginnen.....

( Haha! Haha! Haha! )

Haha geweldig!

Ik heb er ook wel een paar:

Mijn oudste dochter was een jaar of vier, toen haar babyzusje in haar bedje lag, met het raam op het kamertje open. 'Mama', zei ze toen, 'doe het raam maar dicht, anders waait Daphne misschien weg....'

En haar broekspijpen noemde ze de mouwen van haar broek..... Haha!

Andijvie was trouwens bij haar steevast: oud wijffie.

Dat zei ik ook altijd Haha! Haha! Haha!
En midgetgolfen was mutsje vouwen *LOL*

Nog eentje: Het oppaskindje van mijn moeder vroeg aan haar: Hassie *naam van mijn vader*? (dat betekent dus waar is hij?), mijn moeder: in bed, hij is ziek.
Kindje: Alwéér?

Haha! .

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:23

ROFL ROFL

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:24

Zei net tegen me zusje dat ik laatst een castratie van een paard had gezien. Vraagt ze: bij een hengst?? Haha ze rijd zelf ook hoor dus vandaar dat het wel grappig/dom was

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:37

Grappige uitspraken hier allemaal zeg.

Toen mijn moeder zwanger was van mijn broertje (toen was ik 2,5jaar jong ongeveer) vroeg ik :
Mama.. heb je ook een glijbaan en een schommel in je buik?
(zodat mijn broertje zich daar in die buik niet ging vervelen Tong uitsteken)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:46

Ik heb in thailand sepciaal een jurk op maat laten maken voor het feestje van mn oma (oma is 80 geworden).
Nu heb ik een heel schattig neefje....
Iemand op het feest vroeg aan hem: wie is Marie-Jose? Hoe ziet ze er uit? (aangezien mijn naam op de uitnodiging stond als contact persoon, en oma tegen iedereen vanalles over mij verteld, dat ik weer kippensoep ben komen maken enzo).
Zegt mn neefje.
Euhhh, ze heeft een jurk aan
en lijkt op Pino van Sesamstraat, een vogelnestje in haar haar en ze heeft tietjes, hihihi (jongetje is 5).

vrij vertaald betkend dat:
Ik en een vrouw met een D cup
Ik had een blauwe jurk aan (kleur van Pino)
en ik had mn haar opgestoken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:22

Mijn moeder vertelde laatst dat ze toen ik nog een klein guppietje was dat ze met me ging wandelen en dat ik toen schreeuwde 'EEEEND, EEEEND!!' en daarbij wijzen. Mijn moeder om zich heen kijkend, geen eend te zien. 'Tess er is hier helemaal geen eend hoor.' Ik:' Eeeeend!' Ik was er zwaar van overtuigd dat er geen Haan op de Kerktoren zat maar een Eend Clown

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:33

Ik sta voor de klas. Heb de bovenbouw, in de leeftijd van 9 tm 12 (ja, groep 6 tm 8 bij elkaar, kleine school).
We hadden het over waar de melk vandaan kwam. Op een gegeven moment zei een jongen dat hun koeien gesensamineerd werden. Ik denk dat hij bedoelde geïnsemineerd... Haha!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:28

Toen ik een keer lastig was in de trein (was een jaar of 3) pakte mijn moeder me bij mijn arm en zette
me even stevig op de bank neer zeg maar. Waarop ik meteen vol drama en overgave door de trein begon te schreeuwen:"Mijn mama knijpt mij altijd, heeeeeeeeeuwl hard!" en er (geloof ik) een paar traantjes uit perste. We gingen er dus de volgende halte maar uit. Lachen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:38

Mijn neefjes en nichtje (5, 3 en 2) hebben altijd leuke dingen, maar ik kan nu niet op zoveel opkomen

1x zaten we in de bus, zegt die van 5 iets over een man in de bus; moet je die gozert zien dan

Die van 3 had zijn goudvis doodgebeten Nagelbijten / Gniffelen dus ik hoorde dat later en zeg; wat hoor ik heb je je goudvis doodgebeten??
zegtie met z'n piepstemmetje (hij kan nog niet zo goed praten); jaa hij was lekker hoor! Vork

En ik ging met ze naar de zonnebank een vriendin ophalen, die van 3 kijkt zo onder een luik door, toen heb ik hem de hele tijd vastgehouden anders ging hij overal kijken, en hij zat maar; waar is ze dan??

En we hadden een dode parkiet had me nicht even in een washand gedaan omdat ze hem wou begraven, maar ze had hem even neergelegd en ik zat niet op te letten, pakt m'n nichtje die washand, ze kijkt erin en d'r ogen werden helemaal groot en ze keek van die vogel en naar mij en weer terug en zei; aaahhh Clown

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:47

wij hebben een uitgaansgelegenheid, is soort vergadercentrum.. daar komt sinterklaas altijd met de intocht.. altijd als we langs dat gebouw kwamen riep: S-KLAAS!! S-KLAAS!! Clown

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:49

ma_rie_tje een beetje offtopic maar wat een leuk onderschrift heb jij Haha!

Ondertussen lag ik me rot hoor, geweldig al die kinderuitspraken, ik kan er nu even geen meer verzinnen Tong uitsteken

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:02

Sunrise_ schreef:
Toen ik een keer lastig was in de trein (was een jaar of 3) pakte mijn moeder me bij mijn arm en zette
me even stevig op de bank neer zeg maar. Waarop ik meteen vol drama en overgave door de trein begon te schreeuwen:"Mijn mama knijpt mij altijd, heeeeeeeeeuwl hard!" en er (geloof ik) een paar traantjes uit perste. We gingen er dus de volgende halte maar uit. Lachen

Die ken ik hier ook.
Neefje ( van inmiddels 24 jaar )liep als kleine kleuter eens met moeders in de supermarkt.
Moeders ging even iets pakken uit het schap en zwaaide een beetje onhandig haar hand over mijn neefje.
Mijn neefje schrikt zich het apeezuur en begint heel hard te schreeuwen : Nee niet slaan!! Jij slaat me ook altijd!!! Nagelbijten / Gniffelen
Moeders heeft het kind met geen vinger aangeraakt.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:06

Mijn zoon van 4 jaar komt vanmiddag de school uit lopen en ik hoor dat hij tegen een klein meisje zegt:

He mooie stuk-meid....

Hahahaha

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:07

Haha! Haha! Haha!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:13

bij ons op stal zijn er ook kinderen
stond er 1 tje naast me en die zat te kriebelen in zijn kruis
dus ik vraag aan hem heb je jeuk?
zegt hij heel droog nee dat vind ik lekker
nou ik kon me lach niet inhouden en hij vond het maar raar dat ik aan het laggen was

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:49

melissa7 schreef:
toen mijn zoontje klein was vroeg hij een keer aan me wat die bruine vlekjes waren op verschillende plaatsen. toen zei ik dat zijn moedervlekjes. een paar dagen later zat ik op de bank met me zoontje en dochter en me dochter had ook een moedervlekje op haar arm en toen zei me zoontje dus kijk mamma ze heeft een mammavlek. hihi moest er zo om lachen.

oja en Pinguins (schrijf ik het goed zo haha) waren toen pingpings.

Zoontje van een vriendin ( Jeremy) Tegen zijn moeder: Nee mama ik heb geen moedervlekken ik heb Jeremyvlekken Lachen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:39

ik herinner me er nog eentje van mn neef.

in de kleuterklas gingen ze een grote verjaardagskalender maken ofzo met ieders verjaardag op en iedereen moest thuis aan zijn mama vragen wanneer hij/zij verjaarde.

Sander vraagt dat dus ook aan zn moeder en die antwoordt: 'jij verjaart in mei sander'
de volgende dag op school zei sander aan de juf: 'ik verjaar in mijn moeke'

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:49

Vlindie schreef:
ROFL ROFL Sjonge zeg, ooooh hahaha, dit is wel erg lekker wakker worden hoor!

Het "Wilhelmus van Nassau-en"-lied schalmt door de dolby-surround......
Mijn zoon zingt uiteraard uit volle borst mee, immers, 'zijn' Nederlands Elftal moet vanavond.
Even denk ik het niet goed te verstaan totdat hij in zichzelf het lied begint te zingen..... Jawel, ik had het dus goed verstaan!
Zijn versie:
"Tim Hendriks van Natzouwen"......... bloedje serieus!!! Whahahaahaaaa!!

Next!

Haha...dit krijg ik nu waarschijnlijk iedere keer in m'n kop als ik jou en je zoon zie lopen Tong uitsteken

Wij hadden thuis altijd kippen en konijnen die mijn vader slachtte,
heb ik in groep 3 ofzo zitten vertellen dat onze kippen allemaal op wintersport gaan. Toen de juffrouw vroeg waar ze naartoe op wintersport gingen (ze dacht dat ik een grapje maakte) zei ik heel serieus naar de vriezer! Geloof dat ik best veel klasgenootjes aan het huilen heb gemaakt toen Nagelbijten / Gniffelen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:08

Huilen van het lachen hahahahaa. Ik zie het ook echt helemaal voor me.

Anniek als groep 3-er die al die kinderen aan 't huilen maakt Clown

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:50

Ik weet nog wel dat ik altijd zei; 'ik wil een patat met zonder mayonaise.' Haha!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:16

Vertel het maar niet Anniek...... dat ik z'n 'geheime fout' bekend heb gemaakt, hahaha.
Ik vind het wel een goeie hoor, van je pa, dat jullie kippen en konijnen op wintersport gingen, hahahaha.
Arme klasgenootjes!! (en arme kieppetjes en knientjes....)

Grtzzzzz!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:46

Vlindie schreef:
Vertel het maar niet Anniek...... dat ik z'n 'geheime fout' bekend heb gemaakt, hahaha.
Ik vind het wel een goeie hoor, van je pa, dat jullie kippen en konijnen op wintersport gingen, hahahaha.
Arme klasgenootjes!! (en arme kieppetjes en knientjes....)

Grtzzzzz!

haha zal heel hard m'n best gaan doen om het niet heel hard te gaan zingen Tong uitsteken

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:42

Haha wat een verhalen ROFL

Vroeger zei ik altijd hangbak ivp hangmat.
Of met lied je zingen, Ik stond laatst voor de poppenkraan(poppenkraam)
En met Danoontje, Ik zei altijd neuntje. En iedereen zeggen, Nee het is Danoontje, Ik was er toch echt van overtuigd dat het Neuntje was Vork

Dit is geen uitspraak maar wel.. Naja wat is het eigenlijk

Mijn moeder lag zondag 's middags altijd buiten op een dekentje.
Ik weet niet hoe oud ik was. Maar ineens op een zondag waren mijn ouders mij kwijt. Dus overal zoeken. Helemaal ongerust.
De buren op gebeld. Dus de hele straat zoeken naar mij. En ja we hebben een grote straat Vork
later kwamen ze er achter dat ik had liggen slapen op het dekentje. En in mijn slaap ben ik lekker gaan rollen. Dus het deken was helemaal om me heen gerold. Zo konden ze me niet vinden Clown

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:13

Mijn vriend ging toen hij een jaar of drie was zijn oma helpen met de vogelkooi schoonmaken en hij mocht het vogeltje vast houden deed hij later zijn handjes op en zei tegen oma, oma er moeten nieuwe batterijen in.Hij doet het niet meer.
Had hij per ongeluk te hard geknepen.:s

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:49

Mijn broer vroeger:
Een mevrouw uit de winkel wou wat vragen aan mijn moeder waarop mijn broer zegt: ''Mevrouw donderop!'' (hij was 4)