Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:38

Ik moest ook heel hard wennen aan mn 8e uren..
Maar alles went, dat plannen krijg je wel onder de knie.
Het is soms wat vermoeiend, mee eens, maar het is wel te doen.

Tot 5 uur zou ik wel heel erg laat vinden, maar wat mensen al zeiden, i.p. zou je dan dat huiswerk in de les moeten kunnen doen. Ik heb gelukkig een klas van 26 mensen, dus niet zo druk.

De tekst van Lara Silver is mss ietwat overdreven, maar toch zie ik er wel een kern van waarheid in. Ja

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:39

xManon_ schreef:
Tot 5 uur zou ik wel heel erg laat vinden, maar wat mensen al zeiden, i.p. zou je dan dat huiswerk in de les moeten kunnen doen.

Ja en dat gebeurt dus niet Knipoog.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:39

Emilia schreef:
Hier heb ik maar 1 oplossing voor en dat heet plannen!

1 oplossing en dat is plannen?
Ik zit in een studiebegeleidingsklas, dat betekend dus als de 1040 uren
doorgaan dat ik tot 6uur op school zit. Dan moet ik naar huis om te eten,
dan 2 á 3 paarden doen daarna s'avonds laat weer naar huis, douche en slapen.
Volgende morgen er weer vroeg uit..

Nee dan heb je wat aan je dag? En dan is de oplossing plannen? Daar geloof ik niet in helaas..Lachen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:40

Klas van 26 mensen?? Die zijn er bij ons ook maar dat zijn dan ook meteen de grootste klassen.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:43

ik kreeg vanmiddag van msn allemaal berichtjes 'dan en dan staking' enzo..

ben benieuwd wie het verzonnen heeft!? Gaaaap

gr. Tessa

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:44

Fiffill schreef:
Ik was ook naar het Museumplein, daar ging het helemaal fout. Mensen die op (politie)auto's stonden te springen, dingen vernielden.
En toen kwam de politie, met stokken.
Ik stond aan de rand (had ik dus niet moeten doen) te kijken, ik deed niks, schreeuwde niet, maar stond samen met een vriend met open mond te staren naar de idioten daar (we waren er ook niet gekomen om te protesteren, dat hadden we op school al gedaan. Maar het was zoveel lawaai dat we even gingen kijken).
Kwam de politie, met stokken. Toen is die jongen dus voor mij gesprongen ( Lovers ), en ze sloegen gewoon vol op 'm in. Hij zit onder de blauwe plekken, niet normaal. En we deden niet eens iets, we stonden niet eens echt in de buurt, ze waren gewoon helemaal gek geworden Nagelbijten / Gniffelen

Dat is echt heel vervelend. Helaas weet de politie in dat soort omstandigheden niet wie ze voor zich hebben en nemen ze liever direct maatregelen dan af te wachten. Het was misschien een beter idee geweest om je handen omhoog te doen, om te laten zien dat je niets kwaads in de zin hebt. Door voor je te springen, maakte die jongen in de ogen van de agent misschien wel een aanvallende beweging. Nu hij helemaal bont en blauw is, heb je wel reden om hem te verzorgen Knipoog
Ik heb ook niet echt aan de staking meegedaan. Er kwam een meisje tegen onze klas schreeuwen dat we niet naar de les mochten gaan, omdat er werd gestaakt. En toen ik opmerkte dat ik niet precies wist wat er aan de hand was en dus wél naar de les ging, werd ik uitgemaakt voor mietje. Toen heb ik haar even duidelijk gemaakt dat ik geen mietje ben, omdat ik tenminste doe wat ik zelf wil en niet als een achterlijk schaap achter de kudde aan loopt. En toen ben ik weg gelopen, naar de les. Viel me vies tegen dat mijn vrienden schaapachtig bij het groepje bleven staan.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:10

Woow, wat is het overal uit de hand gelopen! Bloos!
Bij ons stonden er maar een stuk of 200 mensen buiten, en alleen maar te staan. Geen geschreeuw, hélemaal niks. Mensen denken dat ze staken. En de meeste waren nog allemaal onderbouwers ook. Zodra de rector eraan kwam en die zei dat ze naar de les moesten gaan, renden ze allemaal terug. Even later stonden ze in de rij om een te-laat briefje te halen.
Nutteloze staking is het hier geweest dus! Haha!
De meesten wisten nog niet eens wáárom ze aan het staken waren.. Rolleyes

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:23

Emilia schreef:
Klas van 26 mensen?? Die zijn er bij ons ook maar dat zijn dan ook meteen de grootste klassen.

Hier is gemiddeld 28 kinderen per klas..
En dat gaat eigenlijk wel gewoon goed..

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:36

hee het was zonet op het nieuws Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:40

Ukkiee schreef:
Fiffill schreef:
Ik was ook naar het Museumplein, daar ging het helemaal fout. Mensen die op (politie)auto's stonden te springen, dingen vernielden.
En toen kwam de politie, met stokken.
Ik stond aan de rand (had ik dus niet moeten doen) te kijken, ik deed niks, schreeuwde niet, maar stond samen met een vriend met open mond te staren naar de idioten daar (we waren er ook niet gekomen om te protesteren, dat hadden we op school al gedaan. Maar het was zoveel lawaai dat we even gingen kijken).
Kwam de politie, met stokken. Toen is die jongen dus voor mij gesprongen ( Lovers ), en ze sloegen gewoon vol op 'm in. Hij zit onder de blauwe plekken, niet normaal. En we deden niet eens iets, we stonden niet eens echt in de buurt, ze waren gewoon helemaal gek geworden Nagelbijten / Gniffelen

Dat is echt heel vervelend. Helaas weet de politie in dat soort omstandigheden niet wie ze voor zich hebben en nemen ze liever direct maatregelen dan af te wachten. Het was misschien een beter idee geweest om je handen omhoog te doen, om te laten zien dat je niets kwaads in de zin hebt. Door voor je te springen, maakte die jongen in de ogen van de agent misschien wel een aanvallende beweging. Nu hij helemaal bont en blauw is, heb je wel reden om hem te verzorgen Knipoog
Ik heb ook niet echt aan de staking meegedaan. Er kwam een meisje tegen onze klas schreeuwen dat we niet naar de les mochten gaan, omdat er werd gestaakt. En toen ik opmerkte dat ik niet precies wist wat er aan de hand was en dus wél naar de les ging, werd ik uitgemaakt voor mietje. Toen heb ik haar even duidelijk gemaakt dat ik geen mietje ben, omdat ik tenminste doe wat ik zelf wil en niet als een achterlijk schaap achter de kudde aan loopt. En toen ben ik weg gelopen, naar de les. Viel me vies tegen dat mijn vrienden schaapachtig bij het groepje bleven staan.

Ja, maar ik stond niet eens echt in de buurt van die randdebielen, maar wel tussen hen en de politie in. Het was onverwachts, voordat ik het doorhad had die vriend van me zijn armen om me heen en begonnen ze te slaan.
Ik ben niet geraakt (tenminste niet dat ik het echt doorhad) maar ze stopten pas met slaan toen we op de grond vielen en ze sloegen die jongen zelfs op zijn hoofd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:25