Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:36

Tulandro schreef:
Vorige week sprak ik met een turks meisje, die er van overtuigd is dat als het zo doorgaat, dat er dan over 10 jaar een burgeroorlog uitbreekt. Als iedereen zo doorgaat, vind ik dat niet eens zo raar. Ik zeg: Migratiestop, ons concentreren op de allochtonen die we nu in Nl hebben, en als dat weer goed gaat, dan pas de grenzen weer openstellen.

Er is toch allang voorspeld dat er over ongeveer 10 jaar een 3e wereld oorlog uitbreekt.. Niet dat ik altijd in die dingen geloof maar hou het in mn achterhoofd..

ff offtopic..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:36

kojack schreef:
Ik vind het een schande dat dit is gebeurt !

En vind het jammer dat de politie de dader in het been heeft geschoten, door z'n hoofd was beter geweest !

Dan zou je nooit achter de reden van de moord komen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:37

kojack schreef:
Ik vind het een schande dat dit is gebeurt !

En vind het jammer dat de politie de dader in het been heeft geschoten, door z'n hoofd was beter geweest !

Hehehe we zijn geen bananenrepubliek, niemand heeft het recht om te beslissen over iemands leven of dood! Bovendien levenslang is beter kan ie lekker lang nadenken OK dan! , anders is tie er te snel vanaf Haha!

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:38

Malabarista schreef:
"De oosterse en Westerse cultuur zullen nooit maar dan ook nooit hand in hand gaan op deze manier." Het is in die culturen een heldendaad als je je dochter vermoordt als ze seks heeft gehad ook al is ze verkracht. Als je dat niet doet word je zelf vermoord of verbannen uit je dorp. Als je er 27 jaar voor hebt gezeten krijg je een medaille. Eén van die mannen zei: "Ik heb zelf weleens vriendinnen enzo maar als mijn vrouw die in Turkije woont met een andere man zou gaan, ga ik erheen en vermoord ik haar. " Die denkwijze krijg je er niet uit geramd!

Dat is precies wat Theo ook aan de kaak stelde in zijn film met Ali Hirschi.
De achterlijkheid van sommige moslims die de koran zodanig interpreteren dat ze mogen onderdrukken en moorden.

Anoniem

Nederland is zeker geen engeltjes land
Maar in vergelijk met andere landen..?
Dan toch zeker wel

Maar het word jammer genoeg steeds harder door al deze dingen die gebeuren

DiantaM

rebeltje schreef:
Hoe lang duurt het voordat er echt actie wordt ondernomen.. Degenen met een mening die hun niet aanstaat worden gewoon neergeknald. En dat zullen er steeds meer zijn.. Aanpakken die hap...
Je moet toch gewoon in EIGEN land je mening kunnen uiten zonder dat je door een buitenlander neergeknald wordt..
Doe de poorten van Nederland nog maar n stuk dichter.. en laat de LPF maar groeien.. Misschien komt er dan nog wat van Nederland terecht. Zo niet.. dan ben k bang hoe Nederland over 50 jaar is.. Scheve mond

Het zijn echt niet alleen de buitenlanders hoor..

Malibu

Citaat:
ik vindt ook niet dat balkenende hier alleen wat aan kan doen,iedereen samen moet hier wat aan doen.

Ben ik met je eens.

Maar ik denk dat Balkenende hier niets aan durft te doen, die man vreest al voor zijn leven door een infectie aan z'n voet Scheve mond

(sorry hoor, vind het gewoon een zwakkeling, maar vind ook dat hij hier niet alleen voor moet staan, we moeten allemaal ons steentje bijdragen)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:39

Arabesk schreef:
Hehehe we zijn geen bananenrepubliek, niemand heeft het recht om te beslissen over iemands leven of dood! Bovendien levenslang is beter kan ie lekker lang nadenken OK dan! , anders is tie er te snel vanaf Haha!

Tja.. als levenslang nu ook echt levenslang was, dan snapte ik je verweer nog wel..

Volkoren

Arabesk schreef:

tjah maar niet levenslang hier.. de rotte appels meteen uit t land gooien.. dan krijgen de mensen die zich wel aanpassen en wel netjes gedragen tenminste een kans.. al geloof k dat dat er steeds minder zijn

Arabesk

Pardon islam achterlijk??? In staphorst e.o. is het net zo hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:40

Malibu schreef:
Maar ik denk dat Balkenende hier niets aan durft te doen, die man vreest al voor zijn leven door een infectie aan z'n voet Scheve mond

Scheve mond Dit heeft natuurlijk geen bal met elkaar te maken! Toevallig kun je echt dood gaan aan een infectie als deze verkeerd schiet. Nog geen 100 jaar geleden is er een man overleden aan een muggenbuld die hij opensneed.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:40

Malibu schreef:
Ben ik met je eens.

(sorry hoor, vind het gewoon een zwakkeling, maar vind ook dat hij hier niet alleen voor moet staan, we moeten allemaal ons steentje bijdragen)

We hebben het hier wel over een levensbedreigende bacterie, dan zou ik ook vrezen voor mijn leven.

Ik vind het belachelijk dat iedereen steeds zegt dat Balkenende hier niets aan durft te doen. Misschien moeten we er met z'n ALLEN iets aan doen. Kennelijk lukt het de regering niet alleen....

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:41

Arabesk schreef:
Pardon islam achterlijk??? In staphorst e.o. is het net zo hoor!

blonttt misschien maar ik vat m niet.

coydog

ThePast03 schreef:
Hoe weet je dat? Ik heb hier nog niks over gelezen/gehoord?

Grote monden in de stad zojuist, niet in Amsterdam hoor.
Maar terwijl ik langs liep kwam er nogal wat onzin uit terwijl ze met een mes liepen te flapperen.
Ik lach ze maar uit en loop door, het zijn jongens die ik ken van school.

Sammie

Nathalie1981 schreef:
Ik vind het belachelijk dat iedereen steeds zegt dat Balkenende hier niets aan durft te doen. Misschien moeten we er met z'n ALLEN iets aan doen. Kennelijk lukt het de regering niet alleen....

Helaas leven we in een maatschappij die steeds sneller in iets op gaat om het vervolgens weer te vergeten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:41

En op de Universiteit Twente is zojuist een afdeling afgesloten omdat er een poederbrief is gevonden.
Gaat echt niet lekker

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:42

Hoe dan ook, dit doet het tolerantie niveau weer behoorlijk dalen. Over eigen glazen ingooien gesproken, misschien gebeurt er nu eindelijk wat in de allochtone gemeenschap zelf........... misschien gaan ze nu zelf inzien dat het niet goed gaat...... ik hoop het alleen maar. Ik hoop dat hier iets goeds uit kan komen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:42

Tulandro schreef:

maar die staan wel altijd klaar met hun verwijten etc.. niet alleen maar.. vaak wel.. Zorg dan dat degene die t wel zijn.. weer een enkeltje eigenland krijgen..

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:43

coydog schreef:
Dan zou je nooit achter de reden van de moord komen.

Nou jij denk dat die gast zijn mond open gaat doen over de moord ?
Tss in z'n eigen taal misschien.

Hoe komt het toch dat veel mensen een hekel aan buitenlanders hebben ?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:43

rebeltje schreef:
maar die staan wel altijd klaar met hun verwijten etc.. niet alleen maar.. vaak wel.. Zorg dan dat degene die t wel zijn.. weer een enkeltje eigenland krijgen..

Geloof dat de autochtone NL-ers ook redelijk snel klaar staan met verwijten als er 1 buitenlander is heel erg fouts doet!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:44

Nathalie1981 schreef:

Regering is toch vertegenwoordiging van het land. Ik neem aan dat Balkenende de geluiden van de burgers wel hoort. Hij zal echt zijn best wel doen en doen wat hij maar kan. Maar helaas (en soms maar beter ook) kan niet alles en daarvoor hebben we nou een regering. Hij weet ook wel dat het zo niet verder gaat.
We moeten een beetje vertrouwen in de regering hebben.

Ronnoz

Tulandro schreef:

Mee eens, volkert van der graaf was ook een (linksradicale) Nederlander. Wel is het zo dat het beiden radicalen waren die gemoord hebben. Tenminste, ik doe alsof het zo is, maar dat is natuurlijk nog maar gissen. Diegene die Theo heeft vermoord KAN geen gewone moslim zijn in mijn ogen.

Hoe zouden buitenlanders/allochtonen/Nederlanders met buitenlandse roots (whatever) het vinden als er Nederlanders in HUN land van herkomst mensen overhoop knallen omdat ze het niet eens zijn met de zienswijze van een persoon aldaar? Ik zie bijv. nog geen Nederlander in een moslimland wat bijv. vrouwen onderdrukt mensen neerknallen vanwege het feit dat er mensen zijn die voorstander van onderdrukking zijn.

Al met al báál ik van dit land, echt te achterlijk en idioot voor woorden dat dit heeft plaatsgevonden. Blijkbaar was Pim Fortuyn niet genoeg. Hoeveel ellende kan dit land nog verdragen?

DiantaM

rebeltje schreef:

De moslims die ik spreek, zijn als de dood dat iedereen nu net zoals jij gaat denken!!!! En dat het racisme nog erger wordt.. zoals al eerder gezegd, er zijn een paar rotte appels, dat betekent niet dat alle allochtonen zo zijn!!! Bloos!

Sammie

Anoeska"]
Geloof dat de autochtone NL-ers ook redelijk snel klaar staan met verwijten als er 1 buitenlander is heel erg fouts doet!
[/quote]
Maar het is er niet meer eentje, het zijn er intussen een heleboel geworden.

[quote="Tulandro schreef:
De moslims die ik spreek,
De moslims die jij spreekt... Er zijn echter ook een hele hoop waar jij niet mee spreekt, en waar je ook niet mee zult spreken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-11-04 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrz

Ik ben bang op deze wereld.....ik durf niet eens meer naar Amsterdam.... Huilen
Maar volgens mij mag je niet bang zijn op de wereld, want dan heb je geen leven....ik ben altijd best angstig op drukke plekken, bijv,. dat er iemand gaat schieten of iemand een bom gooit, of dat ikopeens een mes in me rug voel....Ik moet volgens mij echt naar een psychiater!
Waar gaat dit heen???
Kl*teWereld....