Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:24

Weet je wat ik nu niet meer begrijp... Waarom er ellenlange pagina's gediscuteerd wordt over de liefde voor een kind vs. de liefde voor een dier.

En om even te reageren met een quote van Misja, die het volgens mij super heeft verwoord:
Misja schreef:
Houden van is persoonlijk, individueel. En je kunt dan ook nooit zeggen: Maar ik hou meer van Jantje dan dat jij van Truusje houdt.

Voor liefde is geen weegschaal!

En nu even terug naar die discussie over de liefde voor een dier en de liefde voor een kind.
Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat je die liefde niet kan vergelijken, je kan niet zeggen: ik hou meer van mijn kind, dan jij van je dier... Dat het een ander soort liefde is ben ik het volkomen mee eens. Maar ik ben het er dan weer even hard mee eens dat je die dingen niet kan gaan vergelijken.

En ik vind ook dat je niet kan oordelen voor iemand anders of ze voor hun dier zouden sterven... Dat kan je niet, omdat je niet in hun schoenen staat en hun liefde niet voelt en dus niet kan kennen.

Ik zou dus gewoon willen zeggen: aanvaard eens van elkaar dat je die 2 soorten liefde niet met elkaar kan vergelijken en dus ook niet kan gaan zeggen dat de ene dieper gaat dan de andere, dat kan je niet, want liefde is iets persoonlijks, iets individueels (zoals Misja het zo mooi zei).
Dus stop met bekvechten daarover, leidt toch alleen maar tot onnodige frustraties voor beide partijen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:35

Helemaal met je eens natalie

Daarom word ik ook echt heeeel erg woest als er ff gezegt word dat ik lieg als ik zeg wel voor mijn dieren proberen te redden uit een benarde situatie

Hoe kan iemand dat oordelen dat het niet zo is, als ik weet het wel zo is
Wie heeft er dan die plaat??
Nee echt, ik ben echt woest, na zulk kortzinnige uittspraken.
En ik laat me na alle andere dingen die hier zijn gezetg, dit niet zomaar ff zeggen, dat was de druppel
Dan maar een ban, maar zoiets pik ik niet.
Kunnen jullie denken van me wat je wilt

Ik zou zoiets eens moeten zeggen onder jullie kinderen?
Zou je dat pikken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-04 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:37

Hoeveel mensen zouden hun leven geven voor hun kind, daadwerkelijk? Iemand enig idee wat dat eigenlijk inhoudt?

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:45

Lovely schreef:
Hoeveel mensen zouden hun leven geven voor hun kind, daadwerkelijk? Iemand enig idee wat dat eigenlijk inhoudt?

Ik denk dat je hier pas achter komt als je echt voor deze keuze komt te staan. Het is makkelijker gezegd dan het daadwerkelijk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:51

Remi, dat denk ik ook .

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:33

RK wat jij allemaal uitschreeuwd moet je helemaal zelf weten meid, ik ben nog geen enkele keer woest geweest op je!

ik heb geen enkele keer gezegd dat jij geen liefde voor je dieren kent, geloof me, naar aanleiding van dit topic is volgens mijn iedereen al overtuigd dat je liefde voor je dieren diep gaat anders liep je niet het hele discussietopic mee en had je allang op pagina 12 afgehaakt!

als je het dan zo met nathalie eens bent dan ben je het ook eens dat het niet vergelijkbaar is want dat schreef ze toch wel letterlijk!
volgens mijn schreeuw ik dat nu al 23 paginas lang dus ....

maar je zin over het is te hopen dat je betere kids afleverd dan dat jezelf bent? meid, ik zou 4 keer harder denken voor ik zoiets schreef, pas op je kwetst er me niet mee en ik ben er helemaal niet boos om want ik begrijp heel goed je frustraties, jij denkt vast van, die ongelovige bitch van isabelle die blijft maar hakken, naar mijn mening blijf ik niet hakken, ik bleef gewoon zeggen dat jij evenveel van jouw diertjes kan houden als ik van mijn kinderen maar dathet niet vergelijkbaar is!

voor mijn hoef je absoluut geen ban te hebben want ik zou nog alles doen om je terug op bokt te hebben dus laten we aardig blijven voor elkaar ok?

het is overduidellijk dat jouw diertjes evenveel betekenen voor jouw als mijn kinderen voor mijn maar ik hoop dat je ook 1 ding kan toegeven, en dat is dat dit niet voor iedereen opgaat en ik ben blij voor jouw diertjes dat het zo megegoed hebben met zo een baasje - mamsie als jij!

gaan we nu handjes schudden?
mijn hand reik ik uit!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:39

faye schreef:
Als je bedoelt dat je karaktereigenschappen van jezelf herkent dan snap ik het. Maar zoals je het neer zet komt het een beetje dwangmatig over..

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat hij het heel mooi verwoord heeft. En als je het goed leest dan zit er wel degelijk waarheid in. Een kind brengt dat namelijk ook teweeg. Mijn moeder ziet zoveel terug in mij van haar. En vergeet niet, als ouder zijnde voed je het op naar je eigen normen en waarden, dus jelegt veel van jezelf in je kind.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:42

runningkawa schreef:
En kun je je dan voorstellen, hoe je je gaat voelen na de 100ste keer
wanneer komt er een kleine
Je weet niet wat je mist
Ach het komt nog wel
Of later komt er niemand bij je op bezoek, misschien hebben ze wel helemaal niemand om naar op bezoek te gaan

Maar nee, daar word niet aan gedacht, je bent egoistisch om geen kinderen te nemen

Nou vraag ik me af, lijken deze redenen egoistisch?

Nee hoor RK. Absoluut niet. Al vind ik het wel behoorlijke zware dingen. Ik denk dat ik dezelfde beweegredenen zou hebben.

Wat ik pas egoistisch vind is mensen die aan kinderen beginnen 'want het hoort zo'. Niet nadenken over de gevolgen 'want het hoort zo'. Zich niet af vragen of het kind wel gelukkig is 'want het hoort zo'.

Kom toch eens op zeg, wat is er nou egoistischer? Kiezen om geen kinderen te krijgen omdat je weet dat je het niet kunt geven wat het verdiend (welke redenen dat ook mogen zijn, een keuze is een keuze) of koste wat kost een kind krijgen want 'het hoort zo'.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:47

Noem mij dom ofzo, maar dit gaat écht nergens meer over mensen.. Het lijkt verdorie wel een wedstrijd om wie het meest van wie houdt..

Kunnen we hier niet gewoon accepteren van elkaar hoe we zijn, dat we anders zijn? En dat we andere liefde voelen in totaal andere situaties?

'Ruzie' maken over liefde.. waar gaat het heen? Verward

Pff..en heel veel sorry als ik bot overkom, dat is niet mijn bedoeling, maar ik heb een loodzware nacht achter de rug.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:47

runningkawa schreef:
Ja, ik geef mijn leven voor mijn dier

En nee nog steeds geen verschil bij met een adoptie kind en een dier
De wens van een dier is voor mij net zo groot als voor een kind, of beter gezegt grroter, anders had ik wel een kind Lachen

En een eigen paard, nou ik kan je zeggen dat daar een lang gewenste droom uitkwam Lachen

Zo ga nu pitte Lachen

Hier nog een. En of ik mijn leven geef voor mijn dieren. Zonder twijfel. Net zoals ik het zou geven voor een kind. Sterker nog, ik zou mijn leven nog wagen voor een kind of dier dat niet eens van mij is. Is het in nood dan help ik het.

Want wat veel mensen vergeten Boos! is dat een leven een leven is. En of het nou een kind of een dier of voor mijn part een plant is, het blijft een leven.

Jammer genoeg in deze kl*tewereld staat een dier altijd achtergesteld. 'Ach het is maar een dier, hij kan niet met de kleine dus moet ie maar weg'. En hup, weer een dier naar het asiel, als ie dat geluk al heeft en niet aan een boom eindigt.

En daarom is het misscihen wel dat ik eerder voor een dier dan voor een mens zal opkomen. Ik wordt er kotsmisselijk van om altijd maar weer te zien hoe mensen een dier nemen met ik weet niet hoeveel overtuiging, dan komt er een tegenslag, dier heeft het in huis gedaan en hup, weer een dier wat verdwijnt. Even uitzoeken waar het aan ligt daar denkt men niet aan.

Je kind bind je toch verdorie ook niet aan een boom omdat ie buiten zijn luier gescheten heeft? Boos!

Dus jouw vergelijking van adoptiekind / dier vind ik niet opgaan. Ik vind dat hetzelfde. Het enige verschil vind ik een eigen kind, dat heb je zelf gedragen in je eigen lichaam. Dat je daar een ander soort liefde bij voelt, dat kan ik me voorstellen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:48

isabelle schreef:
volgens mijn kun je beter tegen een muur discuteren dan tegen jouw, ik ekn niemand die zijn leven voor een dier geeft

Oh nee? Dan heb je niet goed genoeg gekeken. Ik bv. Maar ik ken er nog zoveel meer.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:55

Isabelle, OK dan! voor je laatste reactie.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:57

Daar ben ik het wel mee eens Justy.

Hoe is het nu met je tanden? Even off topic.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:59

Fasel schreef:
Daar ben ik het wel mee eens Justy.

Hoe is het nu met je tanden? Even off topic.

ze doen verschrikkelijk pijn maar dank je om het te vragen, er is een stukje afgekraakt met eten gisterenavond dus morgen richting tandarts!
wat ik voor RK geschreven heb meende ik zeer zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:00

Ik heb niet het hele topic gelezen, eerlijk gezegd ging het gekat en op de man/vrouw spelen mij behoorlijk de keel uithangen, maar wil toch even kort mijn mening geven.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat kindervrijen het zat zijn om zich steeds te verdedigen, maar de kindervrijen van nu maken het zo wel makkelijker voor de kindervrijen van morgen.
Juist door dit soort discussies zal het steeds makkelijker geaccepteerd worden als iemand bewust geen kinderen wil.
Het is ieders persoonlijke keuze en die moet gerespecteerd worden, net als mijn persoonlijke keuze om wel kinderen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:00

isabelle schreef:
RK wat jij allemaal uitschreeuwd moet je helemaal zelf weten meid, ik ben nog geen enkele keer woest geweest op je!

ik heb geen enkele keer gezegd dat jij geen liefde voor je dieren kent, geloof me, naar aanleiding van dit topic is volgens mijn iedereen al overtuigd dat je liefde voor je dieren diep gaat anders liep je niet het hele discussietopic mee en had je allang op pagina 12 afgehaakt!

als je het dan zo met nathalie eens bent dan ben je het ook eens dat het niet vergelijkbaar is want dat schreef ze toch wel letterlijk!
volgens mijn schreeuw ik dat nu al 23 paginas lang dus ....

maar je zin over het is te hopen dat je betere kids afleverd dan dat jezelf bent? meid, ik zou 4 keer harder denken voor ik zoiets schreef, pas op je kwetst er me niet mee en ik ben er helemaal niet boos om want ik begrijp heel goed je frustraties, jij denkt vast van, die ongelovige bitch van isabelle die blijft maar hakken, naar mijn mening blijf ik niet hakken, ik bleef gewoon zeggen dat jij evenveel van jouw diertjes kan houden als ik van mijn kinderen maar dathet niet vergelijkbaar is!

voor mijn hoef je absoluut geen ban te hebben want ik zou nog alles doen om je terug op bokt te hebben dus laten we aardig blijven voor elkaar ok?

het is overduidellijk dat jouw diertjes evenveel betekenen voor jouw als mijn kinderen voor mijn maar ik hoop dat je ook 1 ding kan toegeven, en dat is dat dit niet voor iedereen opgaat en ik ben blij voor jouw diertjes dat het zo megegoed hebben met zo een baasje - mamsie als jij!

gaan we nu handjes schudden?
mijn hand reik ik uit!

Ik doelde bij het stukje van natalie eigenlijk op dit stuk, ja ik had het eerder meoten quoten Bloos!
Citaat:
En ik vind ook dat je niet kan oordelen voor iemand anders of ze voor hun dier zouden sterven... Dat kan je niet, omdat je niet in hun schoenen staat en hun liefde niet voelt en dus niet kan kennen.

Liefde is bij mij liefde
Bij mij is het dus wel hetzelfde (lees de nadruk op mij)

Dat het voor anderen niet zo is, daar kan ik goed meeleven, geen probleem mee.
maar waarom niet geloven als ik (en andere) zeggen dat hun liefde voor hun dieren net zo diep gaat als voor een kind
Ik ken mijn gevoel erg goed, ik heb in mijn jonge jaartjes veel meegemaakt (wat ik niet hier neerzet), dat ik wel weet wat ik voor iets voel.
Waarom zou ik dan een blok voor mijn kop hebben, waarom zou ik liegen als ik zeg dat ik voor mijn dieren door het vuur zou gaan (letterlijk)?
Ik geef me helemaal bloot over mijn gevoel en word daarop letterlijk op mijn ziel getrapt omdat ik open en eerlijk ben Verdrietig
Ja dan druk je bij mij op het knopje furieus worden

Maar daarintegen vind ik je laatste berichtje echt super
En reik dan ook met volle overgave mijn hand ook naar jou uit
Want het is te zot voor woorden om hierover te bekvechten.

Maar ik hoop wel dat je kunt begrijpen dat er mensen zijn, die door diverse redenen zover in hun liefde voor een dier gaan, dat het idd voor andere misschien raar is of niet kan, maar dat het voor hen wel echt zo is?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:03

isabelle schreef:
ze doen verschrikkelijk pijn maar dank je om het te vragen, er is een stukje afgekraakt met eten gisterenavond dus morgen richting tandarts!
wat ik voor RK geschreven heb meende ik zeer zeker

'
Het stukje kwam ook zeer gemeend over

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:04

Jeetje meiden, nu ziti k hier met tranen in mijn ogen. Echt fantastisch hoe jullie dit beiden oppakken.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:17

RK betreft je laastte zinnetje, JA ik kan er nu helemaal bij en ik wil er graag nog aan toevoegen, moesten alle ouders evenveel van hun kind houden als dat jij van je dieren houd dan was de wereld nog veel liefdevoller geweest! die dieren mogen evht blij zijn met je, ik ben er helemaal van overtuigd dat jouw liefde voor je dieren evengroot is als mijn liefde voor mijn kinderen! ik heb heel veel geleerd aan dit discussietopic met jouw RK OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:56

Ik denk als alle ouders net zoveel tijd en aandacht in de kinderen stoppen als jij dat hier in je topic doet, het ook wel goed komt met de wereld Lachen

En al zou je niet begrijpen wat ik voel, vind ik het ook prima, als je maar wel begrijpt dat er mensen zijn die het zo voelen.

(en dat laatste bedoel ik eigenlijk algemeen)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:05

knap dat je zo bijdraait Isabelle, ik zou het niet kunnen.
pfff, wat een gedoe allemaal. Liefde is een groot begrip, en voor iedereen anders. Amen....

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:56

Sando schreef:
knap dat je zo bijdraait Isabelle, ik zou het niet kunnen.
pfff, wat een gedoe allemaal. Liefde is een groot begrip, en voor iedereen anders. Amen....

waarom niet Sando?

ik dacht het ook eerst niet te kunnen hoor tot ik eens verder keek dat mijn neus lang was en ik merkte van er zijn wel mensen die evenveel van hun dieren houden als ik van mijn kinderen of algemeen ouders van hun kinderen!
En wie ben ik dan om dit te lopen ontkennen sando? ik ben me er heel bewust van dat ik RK verdriet aan gedaan heb door te zeggen dat dit onmogelijk was en ik ben blij dat zij mijn ogen wel heeft doen opendoen van, ja maar isabelle, dat kan wel!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:07

isabelle schreef:
zeker wetenn lovely kan ik dat begrijpen maar dat zijn dan meestal niet de mensen die kinderen haten zoals dit topic nu al 23 paginas loopt!

sorry, ik ben er bij gekomen de laatste 4 pagina's, en heb niets over kinderhaat gelezen, en zelf ook niet geschreven. WAarom blijf je daar zo over doordrammen? Dat is toch niet de issue?

Daarbij wil ik Sando en Isabelle nog even wijzen op het feit dat ze niet kunnen beoordelen of iemand zijn leven zou geven voor een dier. Niemand kan dat bij voorbaat ook bij zichzelf doen. Dat weet je als je pas in de situatie zit. Hetzelfde geldt voor ouders: niet allemaal zullen ze hun leven geven voor hun kind, maar ze zullen er zeker bij zijn. Maar wie dat zijn?

Verder sluit ik me geheel aan bij Fasel, die toch nog zoveel respect voor dieren kan opbrengen ondanks dat ze moeder is. Nog steeds hecht zij waarde aan een dierenleven en stelt het niet zonder meer achter op een mensenleven, in tegendeel, ze gaat er van steigeren wanneer mensen dat doen. Dat gevoel ken ik maar al te goed, het brengt bij mij dezelfde reactie teweeg. Die arrogantie, die nonchalance, ik haat dat bij mensen. De wereld is niet alleen voor mensen. Die gedachte is voortgekomen uit de bijbel; dat de aarde en alles geschapen is voor de mens. En omdat mensen dit eigenlijk wel handig uitkomt blijven ze het handhaven hoewel ze weten dat veel dingen die in de bijbel staan niet klopt.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:55

Desiree schreef:
Verder sluit ik me geheel aan bij Fasel, die toch nog zoveel respect voor dieren kan opbrengen ondanks dat ze moeder is. Nog steeds hecht zij waarde aan een dierenleven en stelt het niet zonder meer achter op een mensenleven, in tegendeel, ze gaat er van steigeren wanneer mensen dat doen.

Halllooooooo !!!! Hier kan ik dus effe niet tegen. Boos!
Desiree, je kent me nu onderhand wel he... Bovenstaande tekst is zo geschreven alsof dat voor mij niet opgaat. Ik geef mijn leven NIET voor een dier, maar ik zal er alles aan doen om het te redden. Ik kan niet zonder dieren om me heen en mij dieren gaan alleen bij me weg als ze doodgaan, eerder niet, en dat weet jij ! Ik heb me stront ellendig gevoeld toen ik Spike heb moeten laten gaan in maart, en ik mis hem nog heel erg. Omdat ik nu moeder ben is mijn liefde voor dieren echt niet verminderd. Dierenleed gaat me gruwelijk aan het hart en voor mij zijn mensen gelijk aan dieren. Het houden van (ja, daar is in principe genoeg over gezegd) is een ander onderdeel, en ik wijk dus niet af van het geen ik voorafgaand gezegd heb. Ik heb mede-bokkers in dit topic verkeerd begrepen, maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik ook (en nog steeds) verkeerd begrepen ben.

Omdat ik zeg dat ik mijn leven niet geef voor een dier wil niet zeggen dat ik niet van ze houdt. Ik ken echt niemand die zijn leven geeft voor een dier. Frits, Qiana en mijn ouders zullen echt niet zeggen:"snik, maar ze was zo dapper, gelukkig hebben we de hond nog !!!!"

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:04

die opmerking was niet zozeer gericht op jou of iemand anders hier in het topic, maar op die mensen die bijvoorbeeld dieren dumpen bij zwangerschap, of mensen die te lam zijn om vaart te minderen hoewel ze een hond of kat langs de weg zien lopen, terwijl ze dat bij een kind wel zouden doen. Ik had eerder een qoute van Fasel aangehaald, maar mijn computer werkt niet mee en ik kan dingen gewoon niet plaatsen soms en dan probeer ik het maar op een andere manier.

Alleen dat eerste paragraafje in dat stuk was naar jou en Isabelle gericht, over het geven van je leven voor een dier. Ik lees verschillende opmerkingen en ik wil overal op reageren, maar die verbinding is zo slecht hier.... Soms moet ik wel 5 minuten wachten voordat ik kan reageren of uberhaupt een page zich opent..... Boos!

Verder weet je niet of je mensen kent die hun leven op zouden geven voor een dier. Je kunt niet in iemands ziel kijken.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 17-10-04 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt