Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:32

noekie_smile schreef:
Ik denk ook dat ze hulp nodig heeft en als ze met haar ouders heeft gepraat denk ik ook dat die tot die conclusie zijn gekomen
of niet?

Wie weet of ze ook werkelijk met haar ouders praat? Ik denk het namelijk niet...

Mijn broertje is een pathologische leugenaar, alleen koos hij dan wel ander soort leugens. Ik heb jarenlang gefungeerd als leugendetector als hij weer bij iemand van de familie geweest was.

Waarschijnlijk stond ze op het punt ontdekt te worden (of de kans was groot) en door op te 'biechten' en te verklaren met haar ouders te gaan praten, voorkomt ze dat iemand anders het doet.

Ik mag hopen dat het niet zo is, maar weten doe je het niet...

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:33

kojack schreef:
Dus jullie denken werkelijk dat ze hulp gaat zoeken ?
Hehe jullie zijn goed gelovig ! Die gaat gewoon weer lekker verder op een ander forum joh.

Nah ik hoop/denk dat haar ouders haar helpen om naar een psychiater te gaan

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:34

kojack schreef:
We zijn er geweest voor haar ! En we zijn door haar bedonderd !
En nu moeten we er weer zijn voor zo'n iemand ?
Sorry hoor maar wat denk je zelf ?

Hoe ging het gezegde ? Een ezel stoot zich in het gemeen geen 2 keer aan dezelfde steen.

Het is idd niet leuk om bedonderd te worden, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar waarom bedonderd ze andere. Dat weet niemand en iedereen gaat er maar vanuit dat ze het expres doet.

Ik zeg ook helemaal niet dat ze een ziekte zal hebben, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat mocht ze wel ziek zijn, dat het niet eerlijk is om haar te laten stikken. Een ziekte heb je niet omdat je die zo graag zou willen hebben. In dat geval vind ik het fijn als men elkaar kan steunen.
Het hoef ook niet rechtstreeks. Als er een omweg is is dat ook goed toch?

Stel nu dat ze dus hulp gaat krijgen, dan zou ik het fijn vinden om te horen wat het probleem nu was, en hoe het over een tijdje met haar gaat.
Het zou toch fijn zijn, als het topic op bokt heeft kunnen zorgen voor een verandering in haar leven?

Nogmaals je weet het niet, maar we oordelen wel.

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:34

Ik heb van heike begrepen dat haar ouders op de hoogte zijn

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:38

Begrijp me niet verkeerd hoor, als ze bewust heeft gekozen om dit topic te openen omdat het zo leuk zou zijn te liegen, is voor mij daarmee de kous af. Het zijn vreselijke dingen waarmee gespot is. Geen ziekte, maar gewoon grappig, nee sorry, op de noordpool is misschien nog wel een plekje over.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 00:38

Ik heb steeds geschreven dat ze een mens is. Dat er iets anders aan de hand is.

Dat bokkers haar nu aan de kant schuiven vind ik heel logisch. Ze heeft met gevoel gespeelt. Niet gelogen over het hebben van wat extra winstpunten ofzo. Mensen vertrouwde haar en dat vertrouwen is geschonden. Dan is het moeilijk om wer het vertrouwen te schenken.

Al met al is dit een heel net topic. Niemand nagelt haar aan de schandpaal. Bijna iedereen ziet de ernst van de situatie.

verder heft ze dit natuurlijk voor een groot deel aan zichzelf te danken. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar daden. Wat er ook achter zit.

Ze schreef me ook dat ze eigenlijk blij is dat het is uitgekomen. En ze gaat er zeker iets mee doen.
Die keus heeft ze zelf kunnen maken. Al denk ik niet dat dit bewust is gedaan.

Ze plaatste een bericht. Daar kreeg ze veel lieve reacties op. En toen dat minder werd wilde ze weer van die lieve reacties. En zo werd het van kwaad tot erger. Totdat ze het zelf niet meer in de hand had.
Laatst bijgewerkt door Heike op 29-06-04 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:39

Holly, ik heb dus precies hetzelfde als Onassa meegemaakt, maar dan met een meisje die haar ex terug wou en daarom kanker verzon.
Zij is natuurlijk aan de ene kant hartstikke gek, maar ook gewoon ontzettend uitgekookt en gemeen. En daarom denk ik; Miep, zak in de stront.
Ik ben niet meer boos, maar ik ga me verder totaal niet druk maken om zo iemand. Verspilde energie.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:40

Maar Heike, jij verteld met haar ouders te hebben gesproken (toch?)
Kun je misschien iets duidelijker zijn, naar ons toe over hoe zij er tegen over staan?

Je meld dat zij hulp gaan zoeken, maar in hoevere is dit een zeker punt?

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:40

heike, zijn haar ouders op de hoogte ja toch? (holly was iets eerder!) het gaat ook zo snel Cool

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:43

lis schreef:
Holly, ik heb dus precies hetzelfde als Onassa meegemaakt, maar dan met een meisje die haar ex terug wou en daarom kanker verzon.
Zij is natuurlijk aan de ene kant hartstikke gek, maar ook gewoon ontzettend uitgekookt en gemeen. En daarom denk ik; Miep, zak in de stront.
Ik ben niet meer boos, maar ik ga me verder totaal niet druk maken om zo iemand. Verspilde energie.

Er zijn mensen die liegen omdat ze zichzelf dan in een beter daglicht denken te zetten. Dat is natuurlijk fout en diegene stoten zichzelf zo hard op een dag, dat ze wensen het nooit te hebben gedaan, want je raakt enorm veel mensen kwijt.
Er zijn ook mensen die er niks aan kunnen doen, omdat de ziekte het voor ze doet. En dat is een verschrikkelijk iets.
Ik wil alleen maar zeggen, dat het voor ons niet vast staat waarom Miep dit heeft gedaan, het is dus gis werk en om aan de hand daarvan iemand te veroordelen kan eigenlijk niet.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:44

Heike schreef:
Ik heb steeds geschreven dat ze een mens is. Dat er iets anders aan de hand is.

Dat bokkers haar nu aan de kant schuiven vind ik heel logisch. Ze heeft met gevoel gespeelt. Niet gelogen over het hebben van wat extra winstpunten ofzo. Mensen vertrouwde haar en dat vertrouwen is geschonden. Dan is het moeilijk om wer het vertrouwen te schenken.

Al met al is dit een heel net topic. Niemand nagelt haar aan de schandpaal. Bijna iedereen ziet de ernst van de situatie.

verder heft ze dit natuurlijk voor een groot deel aan zichzelf te danken. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar daden. Wat er ook achter zit.

Ze schreef me ook dat ze eigenlijk blij is dat het is uitgekomen. En ze gaat er zeker iets mee doen.
Die keus heeft ze zelf kunnen maken. Al denk ik niet dat dit bewust is gedaan.

Ze plaatste een bericht. Daar kreeg ze veel lieve reacties op. En toen dat minder werd wilde ze weer van die lieve reacties. En zo werd het van kwaad tot erger. Totdat ze het zelf niet meer in de hand had.

Zo schreef ze ook die leugens en koos ze er voor om meerdere keren te liegen.

Ik persoonlijk begrijp niet dat de mensen die ze meerdere malen belazerd heeft nog voor haar opkomen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:46

Voor haar op komen is niet het juiste woord Kojack.
Het niet kennen van iemand omdat het via internet gaat is beter omschreven. Hoevaak maak je niet een verkeerd beeld bij iemand daardoor?

Kijk als een aantal dingen wat duidelijk op een rijtje kunnen komen, waardoor het is gebeurt, is het pas eerlijk om te antwoorden. Momenteel zijn we daarmee iets te vlug denk ik.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 00:46

Ik..omdat ik toch nog steeds een mens achter dit verhaal zie. Een mens met problemen. Het vertrouwen in haar is wel weg. Helaas.

Ik weet verder niet wat er gebeurt thuis. Dat hoef ik ook niet te weten. dat is haar eigen verantwoordelijkheid en niet de mijne. Dat ze mij niet op de hoogte houden is meer dan logisch.

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:46

als je het over mij hebt, ik kom niet voor haar op ik zoek er alleen een reden achter niet dat ze dit zomaar even doet. 1 ding is zeker ze heeft echt hulp nodig en ik hoop dat haar ouders en andere "close" haar daarin steunen en helpen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:50

Ik heb zojuist ongeveer de eerste 16 pagina's doorgenomen en de laatste (23 zijn me om half 1 's nachts een beetje teveel van het goede Clown ) Ik heb nooit iets in Mieps topics gepost, maar ben er later door een andere bokker op attent gemaakt, en had ik het eerder geweten dan had ik dat waarschijnlijk wel gedaan.maar mijn eerlijke oprechte mening(sorry als ik misschien weer dingen herhaal die al 10 keer zijn gezegd) is dat ik nogal met gemengde gevoelens zit

Aan de ene kant ben ik boos en geschokt. Dit geeft nogal een deuk aan de geloofwaardigheid van verhalen van andere bokkers. Er zullen nu wel bokkers zijn die 2 keer nadenken voordat ze een "doodzieke bokker" sterkte wensen. Stel nu voor mezelf. Ik ben maar toevallig op bokt terecht gekomen, en ik ken geen enkele bokker irl. Als ik morgen een ongeval krijg, dan is er geen enkele bokker die dat kan bevestigen. Dus dan kunnen er misscien wel eens bokkers zijn die dat in twijfel trekken.
Verder is het ook nog spotten met de goedheid van bokkers en met de bokkers die écht in deze situatie hebben gezeten. Er zijn hier een hele hoop bokkers die hebben meegeleefd met haar, en er zijn ook die echt iemand kennen die zwaar ziek is of gekent hebben, en voor de meesten lijkt het mij absoluut niet fijn om te horen dat iemand zulke dingen heeft verzonnen en ze zich dus voor niks zo bezorgd hebben gemaakt.
Dan nog als laatste, sorry als dit al eens eerder ter sprake is geweest(geen zin in 23 pagina's Clown ) en misschien een beetje gevoelig maar toch, ik geloof zeker als ik haar laatste berichten nakijk, dat ze een beetje "inspiratie" heeft opgedaan bij de manier van posten bij Dorine (hoewel ze waarschijnlijk niet alleen bij haar maar ook bij andere zieke bokkers heeft gezien hoe die hun verhaal op bokt zetten)
Dorine is van voor mijn bokttijd, maar ik heb haar berichten gelezen en het valt mij op dat het een geweldige vrouw was die ondanks haar tegenslag toch de moed had om elke dag met een glimlach te leven, en die ondanks haar topics over hoe ze van kwaad naar erger ging, toch het niet kon laten om die op te fleuren met enkele grapjes en smileys. En daar kreeg Dorine terrecht heel veel steun voor, en veel bokkers bewonderde haar voor haar doorzettingsvermoging.
Als ik sommige topics van Miep bekijk zie ik dat een beetje terug, zij maakt ook wel eens gebruik van wat humor en smileys en een positieve ingesteldheid. Alsof ze hoopte dat ze evenveel aandacht kon krijgen... Scheve mond

Aan de andere kant heb ik zoiets van: 18 jaar en al jaren liegen en bedriegen, daarvoor moet je niet gezond zijn. Als ze nu 1 account was die enkele maanden op bokt was dan zou ik nog zeggen het is gewoon een dom kind dat aandacht tekort heeft, maar ze zit er al zo lang en ze blijft maar bezig met verzinnen. Dus hier moet wel iets meer aan de hand zijn. Misschien heeft ze psychisch wel een stoornis. Het is niet gemakkelijk voor iedereen, maar volgens mij is het goed dat haar ouders op de hoogte zijn. Misschien kunnen zij haar helpen, en kan ze eindelijk geholpen worden voor haar "echte" psychische problemen dan voor haar "valse" fysieke problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:55

Holly, ik begrijp je vragen wel en ik kan me ook goed voorstellen dat je die vragen stelt. Maarrrr... dit is nog steeds een internet forum en ik denk dat dit forum weinig voor Miep meer kan doen. Als Miep echt iets wil, dan zal ze daarmee naar haar directe omgeving gaan, daar kan men haar helpen denk ik. Daarnaast vind ik het ook de verantwoording van haar directe omgeving, veel meer dan die van een internetforum.

Wat betreft het berichtje van Miep via Heike, sja hoe zal ik dit nou zeggen, ik vond het nogal ongeloofwaardig. Eerst lezen wat er zoal neergezet is en dan daarop reageren, uhu, dat zien we dagelijks op bokt gebeuren. Mensen zeggen zo vaak wat en zodra ze tegengas krijgen, krabbelen ze nogal terug. Als ik Miep geweest was, had ik ook zeker gezegd dat ik me niet rotgelachen had.
Miep krijgt nu dus haar trekken thuis van een internetforum, maar ik denk dat dat niet leerzaam genoeg is, daarom denk ik dat vooral haar directe omgeving met haar aan de gang moet, misschien dringt het dan tot haar door, ooit.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:55

Heike schreef:
Ik..omdat ik toch nog steeds een mens achter dit verhaal zie. Een mens met problemen. Het vertrouwen in haar is wel weg. Helaas.

Ik weet verder niet wat er gebeurt thuis. Dat hoef ik ook niet te weten. dat is haar eigen verantwoordelijkheid en niet de mijne. Dat ze mij niet op de hoogte houden is meer dan logisch.

Dat ze je niet op de hoogte houden hoeft ook helemaal niet, maar hoe jij het zo zegt, is het net alsof de waarschuwing aan de ouders over gekomen is als een, fijn dank u en lekker laten gaan.
Of te wel, ach als Miep dat leuk vind, kan mij het schelen.
Ik kan alleen maar hopen dat het of niet zo is.
Na het lezen van jouw tekst Heike, kan ik er niet meer van maken, dan een laffe streek. Ik zie er geen ziekte meer in.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:01

Lovely schreef:
Holly, ik begrijp je vragen wel en ik kan me ook goed voorstellen dat je die vragen stelt. Maarrrr... dit is nog steeds een internet forum en ik denk dat dit forum weinig voor Miep meer kan doen. Als Miep echt iets wil, dan zal ze daarmee naar haar directe omgeving gaan, daar kan men haar helpen denk ik. Daarnaast vind ik het ook de verantwoording van haar directe omgeving, veel meer dan die van een internetforum.

Ik ben nu eenmaal het type om niet snel te oordelen, maar liever even te wachten totdat er wat meer bekend is, aan het waarom.
We kunnen ook niet helpen, het is maar internet, maar als iemand in het ziekenhuis ligt, kun je ook niet helpen, maar wel iets tegen de persoon zeggen via internet. Dat gebeurt zo vaak hier op bokt.
Mocht Miep hulp zoeken om zichzelf uit de nesten te halen, dan zou men haar ook via deze manier kunnen steunen. Want zo'n periode is ook niet makkelijk om alleen door te moeten. Dat doe je ook niet voor je plezier.

Zoals ik al zei, kreeg ik bij Heike haar tekst, het idee dat er helaas niks zal worden ondernomen, weggewuift zal worden, en dus zie ik er ook geen ziekte meer in.
Dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet zal en kan oordelen over Miep, omdat ik gewoon niet weet wat er nu precies achter zit.
Ik ben daar het type niet voor.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:14

Ik oordeel verder ook niet over Miep, maar heb geen zin om me er nog druk om te maken. Ik blijf er ook heus een mens in zien, maar het heeft het geen nut om medelijden met haar te hebben. Ik denk dat we, zoals Sonja al zei, het allemaal maar moeten vergeten en gewoon lekker verder bokken zonder Miep.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 01:16

Tja wat kan ik meer doen? Er zijn nu al bokkers die vinden dat ik te ver ben gegaan door dit openlijk op bokt te zetten. Ik heb gedaan wat ik het beste vond.

Maar ik kan me niet gaan mengen in een prive zaak. Ik hoop van harte dat Miep hier iets mee gaat doen. Dat heb ik haar ook verteld. Ik kan onmogenlijk gaan checken of dat ook gebeurt. Ja ik kan gaan bellen naar haar ouders. Maar dat vind ik te ver gaan.

Miep is 19 jaar. Ik kan niet gaan regelen dat ze hulp zoekt. Dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Verder ben ik van overtuiging dat je mensen niet kunt helpen als ze dat zelf niet willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:20

Holly, het is ook wel netjes van je dat je niet direct wil oordelen, heel erg lovenswaardig.
Aan de andere kant zit ik te denken welke zieke mensen nou werkelijk geholpen zijn door bokt.nl en dan denk ik dat de score erg tegenvalt. Tuurlijk is het fijn als die mensen aandacht krijgen en leuke berichtjes lezen, dat geloof ik ook zeker wel. Feit blijft dat ze er helemaal niks mee opschieten. Daarom denk ik dat je voorzichtig moet zijn in welke vorm van verantwoordelijkheid je moet nemen. Een scheut naastenliefde is niks mis mee, maar hou dan wel in t achterhoofd dat het effect wel eens uit kan blijven.

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:21

Ik vind het heel netjes wat Heike gedaan heeft.
En je kan hier wel door over blijven gaan, maar je doet het allen jezelf aan, want verder krijgt Carmen er toch niks meer van mee, een beetje nutteloos word het nu dus.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 01:44

Carmen leest nog steeds mee.

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:49

Hoe kan dat?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 01:51

Ook als je niet ingelogd bent, kun je berichten gewoon lezen. Anders zouden mensen zich moeten aanmelden en ze weten dan niet waarvoor. Dat zijn de gasten die je onderaan op de index ziet.

Nu zijn er trouwens twaalf gerigistreerde gebruikers en dertien gasten online. Van die gasten kan ik trouwens wel zien waar ze lezen en welk ip ze hebben.