Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:48

Bedankt voor de tip!
Ik schrok er ook echt van.
Als er iemand een brave burger is dan ben ik het wel dus om dan onterecht zo beschuldigd te worden voelt echt niet ok.

Is dat mailadres van een andere helpdesk?
Van Vinted kreeg ik namelijk een niet mis te verstaan bericht dat ik definitief geblokkeerd ben.
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 08:50

Ja dit zijn vaak geautomatiseerde berichten waar je niet op kan reageren of waarmee je sowieso niet verder komt. Mailen naar Legal helpt dan nog wel eens. Succes! Hopelijk kom je eruit!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 12:10

Ik had vanmorgen dat verzenden met DPD opeens gratis was. Waarschijnlijk een bug, maar scheelt weer 3 euro :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 12:31

Marjo schreef:
Ja dit zijn vaak geautomatiseerde berichten waar je niet op kan reageren of waarmee je sowieso niet verder komt. Mailen naar Legal helpt dan nog wel eens. Succes! Hopelijk kom je eruit!

Bedankt!
Ik heb zojuist een mail gestuurd met hierin nogmaals screenshots van mijn bestelgeschiedenis en een foto van alle jurken bij elkaar zodat hopelijk duidelijk is dat ik ze echt allemaal in mijn bezit heb.
Ik lees nu wel veel meer van dit soort verhalen op o.a. de site van de consumentenbond.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 12:57

Het probleem was waarschijnlijk dat er allemaal nieuw zijn….
Had je ze onder nieuw met prijskaartje te koop gezet?
Dat doe ik nooit, ook al hangt het er op, dan wordt je blijkbaar heel vlug of idd geblokt of beschuldigd van professionele verkoper….

Eens definitief geblokkeerd, schijnt het dat je exact 6 maand nadien terug op je account kan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 15:12

Eske_B schreef:
Ik had vanmorgen dat verzenden met DPD opeens gratis was. Waarschijnlijk een bug, maar scheelt weer 3 euro :))

Ik had het van de week ook. En toen ik wilde kijken of DHL dan ook gratis was, was dat ook zo! Heel fijn want DHL zit bij mij in de straat en DPD in een ander dorp. Scheelde toch weer €3 verzenden

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:07

Iemand heeft twee items los gekocht (niet als bundel) en heeft dus twee keer verzendkosten betaald, terwijl het in één pakket past.

Hoe los ik dit het beste op?

Koper schrijft 'annuleer alsjeblieft niet beide bestellingen'.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:12

Allebei annuleren, bundel maken en gelijk reserveren voor haar. Of, als ze Nederlands is: eentje annuleren en een tikkie sturen en dan dat item meesturen met het pakket.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:22

Gewoon zo laten kan natuurlijk ook
Vooral als de verkoper er zelf niet om vraagt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:25

Bedankt, Pantykous. Ik heb het aan haar voorgelegd..

Alja, nee, ze wil de teveel betaalde verzendkosten meteen terug.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:30

Oh dan idd annuleren en laat haar maar een nieuwe bundel aanmaken

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:35

Vooral niet het zo laten en twee dingen in één pakket versturen. Dan klopt het niet meer met de vinted beschrijving dat er twee pakketten aan moeten komen. Haar laten annuleren en een bundel maken of in één advertentie de twee items op de foto zetten als koppel.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:36

Steentje schreef:
Bedankt, Pantykous. Ik heb het aan haar voorgelegd..

Alja, nee, ze wil de teveel betaalde verzendkosten meteen terug.

Ik zou het dan ook annuleren en haar een bundel laten maken, eventueel voor haar gereserveerd zodat een ander het niet koopt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:02

Dat laatste, nieuwe advertentie voor haar maken met beide items samen en gelijk reserveren voor haar. 1 keer bescherming en 1 keer verzendkosten zo

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:58

Hoi, mag ik jullie om advies vragen? Een aantal weken geleden heb ik een verkoop gedaan naar Portugal, deze is afgehaald en ik heb een positieve review gehad. Daarna wilde haar partner (??), met een ander account dus, nog een andere bundel kopen, waarbij de communicatie heel raar verliep en hij de aankoop ook niet heeft gedaan (het gaat om poppetjes voor een verzameling). Daarna is echter het eerste pakket ineens retour aangemeld zonder overleg en ik heb met beiden geen contact kunnen krijgen.
Vandaag krijg ik een mail van UPS dat ik de retour moet ophalen op het pakketpunt.
Wat zouden jullie doen? Ophalen of laten zitten?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:15

Wat een rare situatie. Kan een pakket nog retour als de verkoop al is afgerond met een positieve review?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:20

Ja blijkbaar.. ik snap er ook weinig van. Ergens denk ik, de verkoop is succesvol afgerond en ik heb ook mijn geld al gekregen, zou het dan niet slimmer zijn om de retour niet op te halen? Geen idee of ook daadwerkelijk de bestelling is geretourneerd of dat er iets heel anders in zit natuurlijk, ik heb met de oorspronkelijke koper namelijk geen contact meer kunnen krijgen.
De berichten van haar partner waren heel vreemd en dwingend (rondom korting) en hij leek ook het systeem niet te begrijpen hoe het werkt met kopen. Geen idee hoeveel van de verwarring is ontstaan door de vertaal functie.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:22

Weet je ook zeker dat het pakket retour is gestuurd? Die UPS berichten vind ik soms verwarrend.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:25

Oh huh, maar hoe zou dat dan gaan met de betaling? Jij hebt je geld al, dus dat kunnen ze toch niet meer afpakken?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:30

_Lorette_ schreef:
Weet je ook zeker dat het pakket retour is gestuurd? Die UPS berichten vind ik soms verwarrend.

Ja dat vraag ik me ook af.. Ik heb berichten gekregen dat het retour is aangemeld en gestuurd. En vandaag dat ik het moet afhalen op het pakketpunt voor zaterdag. Als ik doorklik naar ups zelf, zie ik dat er inderdaad iets onderweg is geweest, maar lijkt het pakket in een hele andere stad in Nederland te liggen..

@Dorette, ja heel vreemd! Ik heb dus inderdaad wel de betaling al gehad.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:35

Ik zou gewoon kijken wat het is. Ze kunnen je geld niet zomaar terug halen want de verkoop is al gedaan

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:59

Ik zou het pakket ook gewoon ophalen. Als de bestelling gewoon al afgehandeld is, kan dat niet zomaar opengebroken worden volgens mij.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:07

Nog even terugkomend op mijn eerdere bericht;

Ik heb beide bestellingen geannuleerd, maar ik zie dat de twee items in mijn profiel onder het kopje 'verkocht' blijven staan.. Ik kan ze dus niet weer op actief zetten? Moet ik de hele advertenties dan weer opnieuw plaatsen op Vinted?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:42

Dobby91 schreef:
_Lorette_ schreef:

Ja dat vraag ik me ook af.. Ik heb berichten gekregen dat het retour is aangemeld en gestuurd. En vandaag dat ik het moet afhalen op het pakketpunt voor zaterdag. Als ik doorklik naar ups zelf, zie ik dat er inderdaad iets onderweg is geweest, maar lijkt het pakket in een hele andere stad in Nederland te liggen..

@Dorette, ja heel vreemd! Ik heb dus inderdaad wel de betaling al gehad.

Ik zou sowieso ophalen, zou het geen ander pakket kunnen zijn?

Steentje schreef:
Nog even terugkomend op mijn eerdere bericht;

Ik heb beide bestellingen geannuleerd, maar ik zie dat de twee items in mijn profiel onder het kopje 'verkocht' blijven staan.. Ik kan ze dus niet weer op actief zetten? Moet ik de hele advertenties dan weer opnieuw plaatsen op Vinted?

In de chat met de koper waarbij het geannuleerd is staat normaal een knop dat je het opnieuw kunt uploaden.

Hier bij de afhaalpunt voor andere pakketten geweest en zag ineens een doos met mijn naam erop. Blijkt dus de vermiste ups te zijn. Kwam na 3 weken ineens opdagen samen met de andere pakketten die van ups vermist waren. Helemaal blij ermee.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:41

Bedankt voor de tips! Ik heb een poging gedaan om het te halen, maar het pakketpunt was net terug van vakantie.. dus lijkt het elders in Nederland te liggen. Wellicht eens contact opnemen met de vervoerder.