Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Tiggs schreef:Ik vind schoolzwemmen in Nederland ook belangrijk en betaal daar graag aan mee. Ook al heb ik geen kinderenIk betaal toch ook aan jouw uitkering en daarmee hond mee, mvandende? Is ook een hobby.
Ik heb gelukkig een kapper die voor 85 euro wast, knipt en kleurt (zit ook bij jou in de buurt MWM, knippen is 35-40 denk ik)
Sowieso ben ik fel tegen alle subsidies/ toeslagen die met kinderen te maken hebben. Kan je niet zelfstandig een kind betalen, begin er dan ook niet aan! Kinderen krijgen is over het algemeen een doelgerichte keuze (de echte ongelukjes/ niet vrijwillige zwangerschappen daar gelaten).waarom moet er dan kindertoeslag, kinderopvang toeslag enz zijn...? Kinderen krijgen is een hele dure hobby en een keuze die je financieel aan moet kunnen vind ik.
Ik (en de vele arbeidsongeschikten naast mij) heb er niet voor gekozen met een beperking geboren te worden.....
Valt in een andere categorie dan de vele gelukzoekers die naar ons land komen om hier in lui lekkerland te willen belanden. En vervolgens geen geld hebben om hun kinderen op de broodnodige zwemles te doen.
Immigreren naar Nederland, prima, als je financieel je eigen broek kunt ophouden, zoals dat in meerdere andere landen óók verplicht is: Canada, Australië, Nieuw-Zeeland enz kom je zonder een flinke klap geld niet in als je er permanent wilt wonen/ werken. Eerst bewijzen dat je jezelf financieel meerdere maanden kunt onderhouden voordat je een werkvergunning daar krijgt...
BarbaraNova schreef:mvdende schreef:
Sowieso ben ik fel tegen alle subsidies/ toeslagen die met kinderen te maken hebben. Kan je niet zelfstandig een kind betalen, begin er dan ook niet aan! Kinderen krijgen is over het algemeen een doelgerichte keuze (de echte ongelukjes/ niet vrijwillige zwangerschappen daar gelaten).waarom moet er dan kindertoeslag, kinderopvang toeslag enz zijn...? Kinderen krijgen is een hele dure hobby en een keuze die je financieel aan moet kunnen vind ik.
Ik (en de vele arbeidsongeschikten naast mij) heb er niet voor gekozen met een beperking geboren te worden.....
Valt in een andere categorie dan de vele gelukzoekers die naar ons land komen om hier in lui lekkerland te willen belanden. En vervolgens geen geld hebben om hun kinderen op de broodnodige zwemles te doen.
Immigreren naar Nederland, prima, als je financieel je eigen broek kunt ophouden, zoals dat in meerdere andere landen óók verplicht is: Canada, Australië, Nieuw-Zeeland enz kom je zonder een flinke klap geld niet in als je er permanent wilt wonen/ werken. Eerst bewijzen dat je jezelf financieel meerdere maanden kunt onderhouden voordat je een werkvergunning daar krijgt...
Ik ben net uit elkaar en heel dankbaar dat er toeslagen enz zijn, anders had ik het nu nooit gered, je hebt niet altijd de keuze dat je stabiliteit financieel hetzelfde blijft he...beetje kortzichtig
xPabloBokt schreef:@mvdende alsof het UWV zo kundig is.. beslissing van hun ligt 200% aan wie je tegenover je hebt, dus het kan echt alle kanten op. Weet dat jij Wajong hebt maar de uiteindelijke WIA beslissing hangt ook voor het grootste gedeelte af van je restverdiencapaciteit. Dat systeem is puur gebaseerd op geld en hoe meer je eerder verdiende, hoe hoger je kans op 100% AO is. Dat systeem is zo krom als een hoepel.
Polar schreef:Superpony, als je de mensen die ik bedoel kent, dan weet je dat die mensen niet in staat zijn om werkzaamheden uit te voeren.
Op geen enkele manier.
En men mag zeker een mening hebben, maar men moet dan ook beseffen dat die mening niet op de waarheid hoeft te berusten, ondanks dat het misschien zo kan over komen.
Het UWV keurt overigens ook genoeg mensen af die naar mijn idee wel op z'n minst een gedeeltelijke Wajong zouden moeten krijgen.
DuoPenotti schreef:superpony schreef:Geloof me, dat punt heb ik al vele malen bereikt. Ik heb oa bechterew en dat kan onwijs belemmeren. Heb 3 wkn geleden nog met bloedvergiftiging in het zkh gelegen. Had me dagen eerder moeten melden.
Ik zeg niet dat iedereen het zo moet doen, helemaal niet.
Maar zeggen dat het UWV bepaald is gewoon niet waar. Dan ga je dus zitten afwachten wat zij vinden. Je kan ook zelf dingen ondernemen en kijken wat wel kan.
Het punt van uitvallen en jezelf onder de kont schoppen is wat ik dus ook 25 jaar heb gedaan.
En daar zit jij dus ook.
En misschien haal jij dat tot je pensioen, maar kan ook zomaar anders zijn. Besef dat ook goed.
Maar ik hoop dat je niet op het punt komt dat het schoppen niet meer kan.
Want ook jou gun ik dan hulp van een vangnet. Sterker nog. Na zoveel doorploeteren vind ik dat iemand daar ook echt recht op heeft.
En dan zou het nogal raar zijn om te zeggen ik wil dan geen uitkering. Daar heb jezelf dan ook al die jaren aan betaald met erg grote inzet.
En ja hoe hoog dat is en voor hoeveel uur bepaald dan toch echt het uwv
xPabloBokt schreef:@mvdende alsof het UWV zo kundig is.. beslissing van hun ligt 200% aan wie je tegenover je hebt, dus het kan echt alle kanten op. Weet dat jij Wajong hebt maar de uiteindelijke WIA beslissing hangt ook voor het grootste gedeelte af van je restverdiencapaciteit. Dat systeem is puur gebaseerd op geld en hoe meer je eerder verdiende, hoe hoger je kans op 100% AO is. Dat systeem is zo krom als een hoepel.
Tango1979 schreef:Het probleem is dat de meeste werkgevers niet staan te springen omeen (half)zieke medewerker die misschien 5 a 10 uurtjes kan werken, maar zichzelf ook vaker dan gemiddeld ziek zal moeten melden.
Dus in theorie heb je misschien wel deels gelijk. Maar de praktijk is heel anders.
superpony schreef:Dat is zeker zo en dat is prima, wat mij betreft, zolang je rekening houdt met de belastbaarheid en grenzen van deze mensen.Polar schreef:Superpony, als je de mensen die ik bedoel kent, dan weet je dat die mensen niet in staat zijn om werkzaamheden uit te voeren.
Op geen enkele manier.
En men mag zeker een mening hebben, maar men moet dan ook beseffen dat die mening niet op de waarheid hoeft te berusten, ondanks dat het misschien zo kan over komen.
Het UWV keurt overigens ook genoeg mensen af die naar mijn idee wel op z'n minst een gedeeltelijke Wajong zouden moeten krijgen.
Natuurlijk heb je een grote groep die 100% afhankelijk is. Die ken ik ook.
Maar het ging mij er eigenlijk om, dat er ook bij mensen met beperkingen, zelfs veel beperkingen, naar activiteiten wordt gezocht.
Bij mijn broer werd bijv ingepakt. Hij was geestelijk iets verder dan de rest, maar fysiek 0,0. Toen hij nog een elro kon besturen, was zijn taak dingen rondbrengen. Dan zijn dat onbreekbare dingen en het koste deurposten, maar toch werd hij betrokken.
Dus ja, je hebt gelijk, echt. Maar gaf het meer aan als voorbeeld dat toch actief zijn en naar mogelijkheden zoeken zelfs daar wel gebeurt.