Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:17

Zebrastreep sterkte voor je bijrijder.
Is je paard in orde?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:26

Zebrastreep schreef:
imaudy schreef:

Staat er bij alarmeringen *plaats* nog wat?
Was jongste paard?

Inmiddels gelukkig bericht gehad, bovenarm gebroken... het is inderdaad nog een jong paard inmiddels wel al een paar jaar onder het zadel maar dat het nu winter is helpt niet mee.

Balen zeg!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:49

Aan de koplampen van moderne auto's. Die dingen zijn zó scherp, dat je er gewoon vlekken van in je ogen krijgt en de weg niet goed meer kunt zien. Bij sommige auto's is het net of ze alleen maar met groot licht rijden. Ik dacht eerst dat ineens heel veel mensen hun koplampen niet goed afgesteld hadden of hun groot licht aan hadden. Die Zenuw (Xenon)-verlichting was al erg, maar die LED-lampen zijn nog erger. Kan dat alstublieft afgeschaft worden of gewoon weer ouderwetse koplampen erin gezet worden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:54

Shenavallie schreef:
Aan de koplampen van moderne auto's. Die dingen zijn zó scherp, dat je er gewoon vlekken van in je ogen krijgt en de weg niet goed meer kunt zien. Bij sommige auto's is het net of ze alleen maar met groot licht rijden. Ik dacht eerst dat ineens heel veel mensen hun koplampen niet goed afgesteld hadden of hun groot licht aan hadden. Die Zenuw (Xenon)-verlichting was al erg, maar die LED-lampen zijn nog erger. Kan dat alstublieft afgeschaft worden of gewoon weer ouderwetse koplampen erin gezet worden?

Ik ben het hier zo mee eens...

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:59

Ik ben het ook eens met Shenavallie!
Vind het soms echt gevaarlijk, zo fel

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:00

Ja en zelfs vrachtwagens krijgen ze nu. Gisteren zat een gloednieuwe vrachtauto achter me in de ochtendspits Ik moest echt mijn binnenspiegel wegdraaien, want zag helemaal niets meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:04

Vrachtwagens en bestelbusjes zijn helemaal drama, ja ;(.

Ik vind sowieso veel vrachtwagens net circusshows met al die lampen overal.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:15

De nieuwe dienstregeling van de NS die morgen ingaat en dat mijn fijne standaardtrein van Den Haag naar Groningen niet meer rijdt |(

Ik nam altijd de 18.33 vanaf Centraal, die reed rechtstreeks via Schiphol en Lelystad. Nu is de eerste optie na 18.30 (dus nadat mn Weekend Vrij abbo ingaat) de 18.40 richting Leeuwarden, via Utrecht en Amersfoort, en met dus een overstap van wel vijf hele minuten op Zwolle. Nu is dat het perron oversteken en wachten die treinen vaak op elkaar, maar dat werkt ook maar tot op zekere hoogte en ik zie mezelf daar dus al staan blauwbekken laat op vrijdagavond omdat ik die k*utoverstap niet gehaald heb %)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:04

Shenavallie schreef:

Zo mee eens, alsof ze een mri, röntgenfoto en ct scan in 1 keer van je maken. Nog link ook die sterretjes in je ogen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:42

Hahaha mooi omschreven _O-
Vind het vooral vervelend dat je soms blauw licht krijgt door die LEDs. Net of er een auto met zwaailicht aankomt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:57

Huh, ik denk weleens dat bij sommige mensen de automatische koplampen niet helemaal oké werken. Maar zó erg heb ik er nooit last van. Ik rijd best wel veel in het donker ook.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:47

denisesilver schreef:
Vind het vooral vervelend dat je soms blauw licht krijgt door die LEDs. Net of er een auto met zwaailicht aankomt.

Dat heb ik ook ja, het lijkt soms in een split second best wel op een sirene.

En ik word tegenwoordig ook zo vaak verblind door al die nieuwe auto's met felle koplampen. Soms tot gevaarlijk aan toe joh. Kom ik aan met mijn 20 jaar oude bakkie met lieve, kleine, gele koplampen :+

Van mij mogen die belachelijk felle koplampen meteen afgeschaft worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:51

Afbeelding

Foster kittens. Ik ben een klimpaal

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:11

luuntje schreef:
Is je paard in orde?

Dat denk ik wel (iedereen let altijd goed op elkaars paard, dan had ik bericht gehad). Ik denk dat mijn paard de minste schade heeft dat dat betreft...

En dat voor een Fjord. Ze is over het algemeen ontzettend braaf maar het is geen saaie dodo. Soms kan ze echt met der kop tussen de benen en van die sprongen maken. Het is vaak kort maar als je net niet goed zit dan ga je.

Ik weet soms ook niet hoe ik het uitzit. Ik heb ook een keer met het zadel half opzij om haar heen gehangen omdat ze gek ging doen. Maar als ze eenmaal doorheeft dat je nog zit houdt ze heel snel op. En misschien zat er iets niet goed haar bit was wel gedraaid maar die heb ik er zover ik weet goed ingedaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:27

Zebrastreep schreef:
luuntje schreef:
Is je paard in orde?

Dat denk ik wel (iedereen let altijd goed op elkaars paard, dan had ik bericht gehad). Ik denk dat mijn paard de minste schade heeft dat dat betreft...

En dat voor een Fjord. Ze is over het algemeen ontzettend braaf maar het is geen saaie dodo. Soms kan ze echt met der kop tussen de benen en van die sprongen maken. Het is vaak kort maar als je net niet goed zit dan ga je.

Ik weet soms ook niet hoe ik het uitzit. Ik heb ook een keer met het zadel half opzij om haar heen gehangen omdat ze gek ging doen. Maar als ze eenmaal doorheeft dat je nog zit houdt ze heel snel op. En misschien zat er iets niet goed haar bit was wel gedraaid maar die heb ik er zover ik weet goed ingedaan.

Sommigen zitten als een toerist op het paard.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:36

maralyn schreef:
[ Afbeelding ]

Foster kittens. Ik ben een klimpaal

Auw.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:41

Shenavallie schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Maarja mijn auto heeft het zelf ook en het geeft wel fijn licht als je in zo'n auto rijdt. :')

Edit: mijn schoonmoeder loopt zo asociaal te hoesten/blaffen dat mijn kind er wakker van wordt...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 04:52

Plafonddienst :roll:
Al uren, alweer

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 06:12

Dochter heeft flink op de paracetamol en diclofenac gezeten. Eerst de diclofenac afgebouwd (daar mocht ze er sowieso maar een paar van) en vervolgens voorzichtig de pcm afgebouwd. Ze was sinds woensdag al koortsvrij/ verhoging vrij en tijdens het afbouwen ook mooi laag gebleven en gisteren leek ze zich voor het eerst weer goed te voelen. Voor het slapen was haar temperatuur 36.2 maar net wordt ze wakker. Mama ik heb hoofdpijn, ik haar temperaturen, heeft ze weer 37.8, dus nu maar weer pcm gegeven. Maar nu dus weer in de stress, dacht dat we klaar waren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 09:39

M’n angstbijtende rat heeft een zeer pootje, misschien een beginnende achterhand verlamming. Maar ik ga niet aan behandelen beginnen met haar omdat ze niet te hanteren is. Ze bijt echt hard, door en zonder aanwijsbare reden.

Dus misschien moet ik m’n meisje morgen laten gaan. -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:26

Danielleeee_ schreef:
denisesilver schreef:

Dat heb ik ook ja, het lijkt soms in een split second best wel op een sirene.

En ik word tegenwoordig ook zo vaak verblind door al die nieuwe auto's met felle koplampen. Soms tot gevaarlijk aan toe joh. Kom ik aan met mijn 20 jaar oude bakkie met lieve, kleine, gele koplampen :+

Van mij mogen die belachelijk felle koplampen meteen afgeschaft worden.

Hier ook een 20 jaar oude kanjer met vriendelijke, gele koplampen. Je pikt 'de oudjes' er zo uit, want daar heb ik totaal geen last van.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:45

ik heb sinds kort een nachtbril, nu hebben alle auto's en vrachtwagens gele lampen. De wereld is er een stuk beter door. Echt wel een aanrader!!

Sterkte voor je dochter weer Wyoming.

En Marlinderooz, ook sterkte met de rat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:30

MarlindeRooz schreef:
M’n angstbijtende rat heeft een zeer pootje, misschien een beginnende achterhand verlamming. Maar ik ga niet aan behandelen beginnen met haar omdat ze niet te hanteren is. Ze bijt echt hard, door en zonder aanwijsbare reden.

Dus misschien moet ik m’n meisje morgen laten gaan. -O-

Veel sterkte morgen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:51

juval schreef:
ik heb sinds kort een nachtbril, nu hebben alle auto's en vrachtwagens gele lampen. De wereld is er een stuk beter door. Echt wel een aanrader!!

Dat heb ik geprobeerd, maar toen leek het net of ik in een computerspel beland was. Ik kon niets meer goed inschatten en dat reed voor mij niet prettig. Toch weet ik dat heel veel mensen een nachtbril wel fijn vinden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:53

juval schreef:

Wat voor nacht bril heb je?
En waar vandaan?
Is hij gepolariseerd?

Ik heb erg goed nachtzicht dus erg veel last van alle lampen van auto's..