Inheems tuinieren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zolala

Re: Inheems tuinieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

Dat klinkt geweldig, Shenavallie. Daar zou ik ook graag eens een foto van zien! :)

Is de klimop erg lelijk/veel/verkeerde plek? Want dat is anders inderdaad een heel nuttige soort voor zo'n diervriendelijk landje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

soesita schreef:
Klinkt als een fijn plekje. Heb je ook foto's?
Oude klimop (met bloemen) is trouwens best goed voor de natuur: een schuilplaats en voedsel voor veel verschillende diersoorten. :j

Klopt, om die reden zouden we nog een groot stuk kunnen laten staan. Het is een heg van pak 'm beet 30 meter en het woekert als een gek. Gelukkig is het alleen een 'stukje' achterin het landje, maar toch.
Ik kan zo wel even een paar foto's maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Zolala schreef:
Dat klinkt geweldig, Shenavallie. Daar zou ik ook graag eens een foto van zien! :)

Is de klimop erg lelijk/veel/verkeerde plek? Want dat is anders inderdaad een heel nuttige soort voor zo'n diervriendelijk landje.

Misschien moeten we hetgeen over de grond uitloopt alleen wegmaaien. Maar de komende jaren staat hij nog, hoor! :D Buurvrouw zal hopelijk nog wel even meegaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

De foto's zijn net gemaakt en op de computer gezet, maar als ik ze wil uploaden, dan zie ik ze niet meer. Mijn man heeft er van de week Linux in plaats van Windows opgezet, dus ik moet even uitvogelen hoe ik dit voor elkaar krijg. En anders moet hij me vanavond na zijn werk maar even helpen. Nog even geduld dus. :o

Zolala

Re: Inheems tuinieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:13

Geen haast, hoor! :) Gewoon nieuwsgierig naar je wilde land.
En ik hoop ook dat je buurvrouw nog even meegaat _O-

Ik wil ook foto's delen, maar het waait steeds zo hard (balkon op het oosten met vrijwel altijd wind uit het noorden -O- ) dat ik het er nog maar niet op waag.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Hier ontwaakt ook alles langzaam weer <3
Een paar dingen hebben de winter niet overleefd (of zijn blijkbaar toch niet winterhard of ik heb ze gewoon niet goed verzorgd) dus ik heb een paar nieuwe dingen gepland. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb vandaag ook het voer weer eens bijgevuld en ik zag al allemaal kleine vogeltjes komen eten <3
Helaas heeft onze vijgenboom het dus niet overleefd, daar baal ik ergens wel van, want die gaf dus heel erg veel beschutting voor vogels.
Gelukkig komen ze dus alsnog wel eten.

Ik heb in de andere border die we hebben (dat is eigenlijk de border van de hond) een bloemenmix voor lieveheersbeestjes en andere insecten gekocht, dus we gaan even zien wat daar gaat groeien. Aangezien de hond daar dus in mag graven en heel veel doorheen loopt.

Nog even wat foto’s

(nieuw) Ajuga, is niet inheems maar ik hoop dat insecten deze wel aantrekkelijk vinden, met onze bessen struik
Afbeelding

(nieuw)veldsalie, ik ben hier zo benieuwd naar
Afbeelding

oranje havikskruid, deze doet het dus echt suoer goed, dit waren ooit 4 of 5 planten, nu zijn het er wat meer
Afbeelding

bosaardbei is ook net onkruid, dus dat gaat ook helemaal goed
Afbeelding

steenanjer, ik ben benieuwd of dit nog wat word, maar dat komt vast goed (ik moet wel de aardbeien plantjes er ff tussenuit halen :') )
Afbeelding

(nieuw) muskuskaasjeskruid
Afbeelding

echte koekoeksbloem, hier zater afgelopen jaar echt zo veel insecten bij, ik heb 2 nieuwe bijgekocht en de rest stond er al. En je ziet nog wat bosaardbeien
Afbeelding

(nieuw) Guldensleutelbloem, deze staan er nu een week of 3 en doen het heel goed, ik wilde er eigenlijk nog 2 bij, maar ze hadden ze niet meer
Afbeelding

En deze is ook niet inheems, maar wel nieuw. Kiwi boom, hier stond dus eerst de vijgenboom.
Hier zie je ook nog narcissen, die hebben de vorige bewoners gepland (net als tulpen en blauwe druifjes) en deze komen elk jaar weer op. Ik vind het wel gezellig en ze zitten toch al in de grond dus ze mogen blijven
Afbeelding