Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:50

Goof schreef:
Joltsje schreef:
mensen, we kunnen nu TS wel aanvallen, maar we kennen het hele verhaal niet.
we weten niet hoe haar ex is en "even je paspoort" kan mogelijk heel moeilijk zijn

Alle kleine acties brengen je verder dan blijven zitten wachten!
Nee, dat zal niet makkelijk zijn, zeker als ex internationaal werkt. Maar dat is toch geen reden om niks te ondernemen.

Daar ben ik het niet (altijd) mee eens. Ja, in veel gevallen is dat zo, dat alles beter is dan niets doen, maar er zijn ook toxische reacties waarin zaken zoals een paspoort bewust achtergehouden worden om de partner afhankelijk te maken en houden.

Ik ben het ermee eens dat het weinig zin heeft om nu te zeggen wat TS had moeten doen. Het is altijd makkelijk om achteraf te zeggen "je had het anders moeten doen", maar als je midden in de situatie staat, beschik je niet over alle info die nodig is om problemen in de toekomst te voorkomen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:57

Brainless schreef:
poetser schreef:
We waren al bijna 5 jaar uit elkaar toen ik erachter kwam, hij is naar het buitenland getrokken en familie heeft hij niet meer. Ik ben in actie geschoten zodra ik erachter kwam, maar toen was het al te laat.

Maar dan had je al 5 jaar niet je paspoort in bezit?

Ts zat in België toen toch? Dus zal NL paspoort niet echt nodig gehad hebben waarschijnlijk.

poetser

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 16:20

Ik had hem inderdaad niet nodig, vandaar dat ik hem ook niet gemist had eerder.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:41

Maar dan is dat paspoort hoogstwaarschijnlijk toch ook al verlopen?
Meer dan 5 jaar na datum ontdekt en nu nog weer zoveel tijd erbij overheen gegaan... Hoe lang is een NL paspoort geldig?

Belgisch paspoort is ingetrokken lees ik nu... Waarom?
Dan zit waarschijnlijk daar de reden waarom ze je in België niet verder willen helpen. Zij zijn namelijk van mening dat je hier niet hoort te verblijven anders zouden ze je paspoort ook niet zelf ingetrokken hebben.
Maakt het verhaal wel anders want je dan zit er inderdaad niks anders op dan naar NL trekken en dat had je dan eigenlijk beter gelijk gedaan voor je zoon onder jeugdzorg terecht kwam want ongeacht dat hij Belg is, kan hij wel met zijn moeder mee verhuizen naar NL als hij nog minderjarig is.
Nu jeugdzorgdienst de zorg overgenomen heeft, zal dat inderdaad niet meer lukken.

Nog een vraagje: was zoon ook aanwezig ten tijde de relatie met die vreselijke ex (die dus niet zijn vader is) zoals je hier beschrijft?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:43

In NL is een paspoort 10 jaar geldig.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:45

Little_Gift schreef:
Maar dan is dat paspoort hoogstwaarschijnlijk toch ook al verlopen?
Meer dan 5 jaar na datum ontdekt en nu nog weer zoveel tijd erbij overheen gegaan... Hoe lang is een NL paspoort geldig?

Belgisch paspoort is ingetrokken lees ik nu... Waarom?
Dan zit waarschijnlijk daar de reden waarom ze je in België niet verder willen helpen. Zij zijn namelijk van mening dat je hier niet hoort te verblijven anders zouden ze je paspoort ook niet zelf ingetrokken hebben.
Maakt het verhaal wel anders want je dan zit er inderdaad niks anders op dan naar NL trekken en dat had je dan eigenlijk beter gelijk gedaan voor je zoon onder jeugdzorg terecht kwam want ongeacht dat hij Belg is, kan hij wel met zijn moeder mee verhuizen naar NL als hij nog minderjarig is.
Nu jeugdzorgdienst de zorg overgenomen heeft, zal dat inderdaad niet meer lukken.

Nog een vraagje: was zoon ook aanwezig ten tijde de relatie met die vreselijke ex (die dus niet zijn vader is) zoals je hier beschrijft?

Dit staat allemaal in het eerst bericht. Je laatste vraag slaat nergens op, waarom wil jij dat weten? Ze heeft het al moeilijk genoeg, laten we haar gewoon steunen en kijken of we iets voor haar kunnen betekenen om uit deze nare situatie te komen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:13

Bellatrix schreef:

Zoals hier in België dus...
Dan moet er inderdaad wel vlug actie ondernomen worden vrees ik, straks is ts ook nog het Nederlands paspoort verlopen en dan zal het helemaal moeilijk worden.

Ik denk dat het inderdaad het beste plan is nu om eerst naar NL te trekken en dat alles weer op orde te krijgen en dan vanuit daar, misschien te proberen opnieuw naar België te kunnen verhuizen.

Succes ts!
En je moet maar zo denken: ook naar NL trekken, doe jij voor je zoon. Want pas als voor jou alles op de rit is, kan jij stappen ondernemen dat ook samen met je zoon weer op de rit te krijgen.
Dus alles wat je doet, is uiteindelijk voor hem!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:22

@little_Gift, volgens mij mis je een paar hoofdstukken in dit topic.

Ts haar belgische ID kaart is verlopen en ze kan geen nieuwe aanvragen omdat ze alleen kopie nederlands ID heeft. ze heeft geen woon en verblijf plaats en geen werk. ze kan zich dus in belgie nu niet inschrijven.
het nederlandse paspoort verloopt ergens 2025. hier heeft ze wel een kopie van. geen hard copy.

ze wil het liefst in belgie bij haar zoon blijven, maar zit nu in de knel.
zo te lezen heeft ze een vervelende relatie achter de rug en heeft haar ex haar paspoort achter gehouden. hier kwam ze pas later achter omdat ze dus waarschijnlijk haar belgische ID gebruikte.

in belgie zeggen ze, we helpen je niet. je bent nederlander. en in nederland zeggen ze. je bent al te lang uit nederland. we helpen je niet

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:29

Nou nee joltsje, haar Belgisch id is door België zelf ingetrokken. Dat is iets anders...
In België doet men dat heus niet zomaar...

poetser schreef:
Ik heb een Nederlandse paspoort gehad, waar ik nu enkel een kopie van heb en verder had ik een Belgische id die dus is ingetrokken.

In beide landen heb ik wel een geldig persoonsnummer.

Nogmaals, ik herhaal hier alleen maar wat er tegen mij gezegd is geweest qua woonst/werk.

Over haar NL paspoort klopt dus dat er haast bij is zoals ik schreef...

Dat van haar zoon als reden om in België te blijven, strookt ook met wat ik schreef...

Dus hoezo mis ik enkele hoofdstukken?
Nee toch niet.

Zoals ik dus al schreef:

Little_Gift schreef:
Bellatrix schreef:

Zoals hier in België dus...
Dan moet er inderdaad wel vlug actie ondernomen worden vrees ik, straks is ts ook nog het Nederlands paspoort verlopen en dan zal het helemaal moeilijk worden.

Ik denk dat het inderdaad het beste plan is nu om eerst naar NL te trekken en dat alles weer op orde te krijgen en dan vanuit daar, misschien te proberen opnieuw naar België te kunnen verhuizen.

Succes ts!
En je moet maar zo denken: ook naar NL trekken, doe jij voor je zoon. Want pas als voor jou alles op de rit is, kan jij stappen ondernemen dat ook samen met je zoon weer op de rit te krijgen.
Dus alles wat je doet, is uiteindelijk voor hem!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:41

Lees aub het hele topic eerst eens door voor hier een beetje te zitten stoken. Je mist info en op basis daarvan maak je ongepaste conclusies. We zijn hier om TS te helpen niet om verder in de put te helpen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:44

Pareltjes schreef:
Lees aub het hele topic eerst eens door voor hier een beetje te zitten stoken. Je mist info en op basis daarvan maak je ongepaste conclusies. We zijn hier om TS te helpen niet om verder in de put te helpen.

Stoken? Waar zie jij in hemelsnaam stoken?
Ik moedig TS juist aan om werk te maken van de waarschijnlijk enige mogelijkheid: via NL...
Méér nog, ik stel haar zelfs gerust met het feit dat ze het doet voor haar zoon, want uiteindelijk zal dit haar hereniging met hem weer mogelijk maken...

Beschuldig mij dus maar niet van stoken want die vlieger gaat niet op!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:09

Ik mis in het verhaal of TS nu aangifte heeft gedaan van vermissing van het NL paspoort? Bij mijn weten moet je dat altijd doen als je een document kwijt bent. In België krijg je dan van de politie een tijdelijk identiteitsdocument die je kan gebruiken.

Met die gegevens en aangifte kan je dan een nieuwe aanvragen. Zit het probleem er in dat ze vinden dat je een NL adres nodig hebt? Er zijn al meerdere Bokkers die hebben aangeboden om je in te schrijven.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:08

Jongens lees het topic toch eens door, dan hoeft hier niet steeds dezelfde vraag beantwoordt te worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:16

Joltsje schreef:
in belgie zeggen ze, we helpen je niet. je bent nederlander. en in nederland zeggen ze. je bent al te lang uit nederland. we helpen je niet

Dat is niet de reden, zoveel Nederlanders die hier niet wonen en toch een paspoort kunnen krijgen.
Ook als ze hem verloren hebben in het buitenland.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:49

Jeetje zeg...
@Little_gift: jouw berichten komen ook op mij niet heel aardig over richting TS. De vragen die jij stelt heeft ze echt wel beantwoordt doorheen het topic. Het Belgische paspoort is NIET ingetrokken; het is verlopen en TS heeft dit door omstandigheden niet tijdig kunnen vernieuwen.
@Schuur_: TS heeft aangegeven dat ze aangifte gedaan heeft van vermissing paspoort.
@Brainless: je kan daar helemaal niet over oordelen of dat wel of niet "de reden" is. Jij bent van mening dat dat niet de reden kan zijn, dat is iets anders. Joltsje schrijft: in Nederland ZEGGEN ze dat ze niet helpen omdat TS al te lang uit Nederland weg is. Dat is wat TS ook aangegeven heeft dat tegen haar gezegd is. Wij waren er niet bij, dus kunnen ook niets zeggen over wat wel of niet aan TS gezegd werd. Misschien is dat de ware reden; dat weten we niet want we kennen maar een klein stukje van het verhaal en hebben geen zicht op alle factoren. Misschien is het niet de echte reden, maar hebben ze het wel zo aan TS gezegd. Wees maar zeker dat zulke dingen gebeuren: redenen geven die niet blijken te kloppen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:00

pateeke schreef:
Jeetje zeg...
@Little_gift: Het Belgische paspoort is NIET ingetrokken; het is verlopen en TS heeft dit door omstandigheden niet tijdig kunnen vernieuwen.

Nogmaals, volgens wat TS zélf schrijft, is die INGETROKKEN en NIET verlopen!

poetser schreef:
Ik heb een Nederlandse paspoort gehad, waar ik nu enkel een kopie van heb en verder had ik een Belgische id die dus is ingetrokken

Edit: notabene uit de allereerste post van TS:

Ook daaruit blijkt dat de Belgische ID ingetrokken werd ten gevolge van het intrekken van de verblijfsstatus dus NIET verlopen!

En Nederlands paspoort is bijna verlopen maar krijgt ze geen nieuwe omdat ze in België wil blijven en niet in orde is hier.

Dus vooraleer mij onaardig te noemen of anderen te verwijten dit topic niet te lezen, stel ik voor dat degenen die hier de laatste paar berichten de vraagstellers corrigeren, eerst zelf eens wat beter lezen.

poetser schreef:
Anderhalf jaar geleden kreeg ik een brief met de mededeling dat mijn verblijfstatuut was ingetrokken omdat ik niet via arbeidscontracten kon aantonen dat ik in de bovenstaande tijd in België had verbleven...

Qua papieren ben ik ook niet meer in orde. Heb een nieuw Nederlands paspoort nodig, wat ik niet krijg zonder Belgische pas. Deze krijg ik pas als ik mijn Nederlandse paspoort kan voorleggen.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 05-12-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:05

BE ID is ingetrokken niet haar paspoort! En als je nu eens goed het topic leest weet je hoe en wat.
Aangezien dit alles niet bijdraagt aan dit topic maar alleen gedoe gaat geven tem ik

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:06

Pareltjes schreef:
BE ID is ingetrokken niet haar paspoort! En als je nu eens goed het topic leest weet je hoe en wat.
Aangezien dit alles niet bijdraagt aan dit topic maar alleen gedoe gaat geven tem ik

Dat zeg ik toch ook!???
Haar Belgisch id is ingetrokken en haar NL paspoort komt te verlopen.
Ik quote het zelfs!

Ik weet dat er hier velen maar al te graag mij de nek omwringen maar dat wil nog altijd niet zeggen dat dan maar woorden in de mond gelegd moeten worden of eigen verhaaltjes gemaakt moeten worden jegens mij en over wat ik schrijf.

Het is duidelijk te lezen in mijn quotes dat ik juist dat schijf wat jij mij nu corrigeert dus nergens voor nodig.

En het is juist wél helpend want pas als de onderste steen boven is en er een correct en juist en totaal beeld is, kan TS effectief correct geholpen worden en de juiste stappen zetten.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 05-12-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:07

Er is geen Belgisch paspoort. Paspoort en ID is niet hetzelfde, LG.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:09

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie mbt tot de Belgische ID te staken. Vanaf hier graag weer verder met eventuele tips en/of hulp voor de topicstarter

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:10

Ts, krijg je bij het Leger des Heils ook onderdak? Zodat je niet met de feestdagen in op straat hoeft te slapen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:34

Helaas mijn broertje wil het niet anders had je met de kerst daar kunnen slapen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 21:06

TS, hoe gaat het met je?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 15:48

Fysiek gezien ben ik momenteel aan bed gekluisterd, ik kan even niks meer.

Morgen zou ik een intake hebben bij het leger des heils in Terneuzen, maar daar kom ik nu niet. Ik kan bijna niet staan/stappen en zitten is ook een nachtmerrie. Het zou een enkele reis zijn van bijna 5u, zonder zekerheid er ineens te mogen blijven. Ze vallen namelijk over het feit dat ik al zo lang in België woon...

Edit, intake is verplaatst naar volgende week dinsdag. Dan heb ik tijd om een manier te vinden om er te geraken en zij zoeken in de tussentijd uit hoe het zit met mijn rechten in Nederland. Dit ook omdat ik met die hernia zit en dus niet in staat ben te werken, terwijl ik niks liever zou willen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:38

Hopelijk lukt het volgende week wel om er te geraken en wordt je niet teruggestuurd of weer van het kastje naar de muur gestuurd. Soms denk ik bij zulke dingen dat ze het expres zo ingewikkeld maken en de aanvragen zo moeilijk maken dat meerderheid van de mensen het opgeven en ze dus niets moeten doen of niet moeten betalen.... Althans in België is dat voor bepaalde doelgroepen en aanvragen precies wel wat men doet: alles zodanig lang rekken en moeilijk en ingewikkeld raken dat velen er gewoon niet eens aan beginnen...