Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:21

Ik mag weer een huisje kijken. Ik stond op plek 25 en ben nu opgeschoven naar nummer 3.
Nu ben ik wel super benieuwd wat er met dat huisje aan de hand is dat er zoveel zijn afgevallen.

De bezichtiging is pas 2 oktober, dus of de woningbouw nu aan het opknappen is?

Tuin is acceptabel kwa grote, hoekwoning en 3 grote slaapkamers waarvan 1 beneden.
Nadeel woonkamer is niet zo groot, maar groot genoeg voor 1 persoon met hond.

Heel dicht bij mijn moeder, maar ze kan niet vanaf haar balkon in de tuin kijken. Wel handig voor mantelzorg.

Veel opknappen is niet erg, laat ik een schilder voor komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:53

Klinkt wel goed toch? Hoekwoning is fijn, heb ik ook. Ik heb maar 2 slaapkamers, 3 was fijn geweest. Huurprijs acceptabel?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:55

Huur prijs is precies het maximum wat passend is bij mijn inkomen, maar dat zijn ze allemaal.

Klinkt inderdaad goed, nette buurt ook. 3 slaapkamers is niet echt nodig maar wel fijn en allemaal 12 m2 of groter. Woonkamer is dan maar 19 en keuken 5

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:53

Wanneer ga je kijken?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:51

2 oktober, maar het staat al leeg dus ben al lekker door de ramen aan het gluren geweest.
Huis is behoorlijk geel van de rook, maar daar schrik ik niet voor terug. Dat is een kwestie van verven.
Badkamer is een beetje gedateerd, maar een keer flink schrobben en als het dan schoon is vind ik het prima.
Keuken is door de vorige bewoners een hoek van gemaakt. Dat ziet er wel leuk uit en er is al een aansluiting voor een vaatwasser.

Boven natuurlijk nog niet gezien maar van twee grote slaapkamers kan ik altijd wat maken. Ook extra opbergruimte want het schuurtje is echt klein, scootmobiel erin en hij is vol.
Tuin is wel wat van te maken.
Nu nog hopen dat er 2 afhaken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:03

spannend tiwi, ik hoop dat het huis je bevalt.

Mijn dochter is vandaag toch in de tijdelijke woning getrokken. Omdat bij de andere woning nog papieren moesten worden aangeleverd, dus er is nog geen 100% zekerheid dat ze die heeft. Heel waarschijnlijk wel. Ze heeft de verhuurder van de tijdelijke woning toch nog te pakken gekregen en die gaat waarschijnlijk wel meewerken als ze eerder dan de 6 maanden opzegt. En heeft nu ook gezegd dat de kat wel mee mag, die is dus gelukkig ook wel meewerkend/denkend. Dus vandaag even snel vloertegels gelegd en spullen overgehuisd. Vanavond slaapt ze er voor het eerst. Fijn dat het geregeld is.
En nu maar duimen dat ze het andere appartement ook krijgt en dan over een maand of 2 weer daarnaartoe verhuizenn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:04

Oh handig dat je al wat hebt kunnen kijken. Je ziet het dus wel zitten?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:14

Fijn Juval, dan heeft ze in ieder geval nu een dak boven haar hoofd!

Spannend Tiwi, ik duim voor je!

Voor mij is er weinig aanbod, maar ik heb dan ook geen haast, ik wacht tot het perfecte huis langs komt :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:16

tiwi1969 schreef:
2 oktober, maar het staat al leeg dus ben al lekker door de ramen aan het gluren geweest.
Huis is behoorlijk geel van de rook, maar daar schrik ik niet voor terug. Dat is een kwestie van verven.
Badkamer is een beetje gedateerd, maar een keer flink schrobben en als het dan schoon is vind ik het prima.
Keuken is door de vorige bewoners een hoek van gemaakt. Dat ziet er wel leuk uit en er is al een aansluiting voor een vaatwasser.

Boven natuurlijk nog niet gezien maar van twee grote slaapkamers kan ik altijd wat maken. Ook extra opbergruimte want het schuurtje is echt klein, scootmobiel erin en hij is vol.
Tuin is wel wat van te maken.
Nu nog hopen dat er 2 afhaken.

Een huis waarin gerookt is moet je wel meer dan alleen een beetje verven. Je moet echt alle muren schoonmaken en kunt het beste een speciale verf gebruiken. Anders komt het er zo doorheen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:49

Ja eens. Dat geel is niet zomaar weg. Er dekt bijna niks op. Daar heb je speciale primer voor.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 23:58

Dat is dan het probleem van de schilder, als ik dit huis krijg dan laat ik het schilderen. Mijn vader heeft rond 1990 een rokers appartement voor mij gewit en dat ging gewoon met latex. Maar misschien was dat nog verf met stoffen die nu niet meer mogen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 05:52

Toen mijn ouders naar dit huidige huis verhuisden , zag het geel van de nicotine. Dat hebben we er eerst met man en macht afgepoetst voordat er geverfd werd. Kennissen die schilders zijn gaven aan dat de verf anders ook niet zou pakken. Ontzettend smerig, maar het was het wel waard.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:19

Iets van Brander verf sekt volgens mij wel nicotine.
Is alleen wel spierwit en volgens mij niet op kleur te krijgen en vrij duur.
Dam zou je er nog met gewone verf overheen kunnen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:07

tiwi1969 schreef:
Dat is dan het probleem van de schilder, als ik dit huis krijg dan laat ik het schilderen. Mijn vader heeft rond 1990 een rokers appartement voor mij gewit en dat ging gewoon met latex. Maar misschien was dat nog verf met stoffen die nu niet meer mogen.

De schilder kan dit vast wel, maar er zal wel een prijskaartje aan zitten. Daarnaast zal je alles wat niet geverfd wordt ook grondig moeten worden schoongemaakt.

Allemaal niet onmogelijk, maar wel extra werk en kosten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:15

Ik ben er inderdaad toen niet aan begonnen en heb gewacht op een heerlijk rookvrij huisje. Wat een smerige klus lijkt me dat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:00

Als het goed is is dit een huisje voor lange tijd, dan vind ik het niet erg om er geld tegenaan te gooien en het naar mijn zin te maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:49

Ik ben er momenteel mee bezig, in eerder genoemd huis en het is nog niet simpel. Ik ben inmiddels meerdere keren alle muren afwassen (met St Marc en met ammoniak) verder, dure primer speciaal tegen nicotine en na de eerste laag kleur erop (taupe, niet eens heel licht) komen er nog strepen door. Echt wel rotzooi hoor, nicotine.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:13

tiwi1969 schreef:
Als het goed is is dit een huisje voor lange tijd, dan vind ik het niet erg om er geld tegenaan te gooien en het naar mijn zin te maken.

Dan snap ik het hoor! Ik weet en wist toen ook al dat ik er niet meer dan 5 jaar zou gaan wonen. Misschien zelfs minder, dus dan is het erg veel moeite en geld voor die relatief korte tijd. Als je er van plan bent heel veel langer te wonen dan dat, dan is het het natuurlijk zeker waard.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:50

Net het huisje bekeken, echt super leuk. Heel valt mee als je erin staat.
Badkamer, WC en keuken wordt volgend jaar gerenoveerd.

Ik heb mijn interesse weer kenbaar gemaakt. Nu hopen dat nummer 1 en 2 het niet nemen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 12:34

Oh goed!! Ik duim!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:06

spannend tiwi, ik duim voor je!!

vorige week hebben we mijn dochter verhuisd naar haar tijdelijke plekje, er mankeerde wel het een en ander aan die woning. Maar gelukkig heeft ze gister akkoord gekregen voor de andere/betere woning, dus die heeft ze geaccepteerd!! heel fijn dat het zo snel gelukt is. Dat hadden we niet verwacht.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:24

Zojuist gereageerd op een geschikte woning, ik sta voorlopig derde. Best spannend!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:05

Spannend Prompter!

Ik sta nog steeds op 3. Na mij zijn wel mensen afgevallen, voor mij nog niet. Nu gaat het nog om de papieren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:58

En weer grijp ik er op een positie naast… merk dat dat veel stress geeft.
Als ik al zo dichtbij ben maak ik toch al plannen omdat als je een keer een huis hebt alles zo snel gaat wil je niet met langere tijd dubbele huur zitten. Ik moet ook na het ondertekenen van een huurcontract mijn huidige woning opleveren

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:34

heb je al nieuws prompter??

Mijn dochter heeft afgelopen maandag de sleutel van haar appartement gekregen. Het is zo leuk, begane grond, hoekhuis, met best een flink tuintje erbij. Helemaal top dus.

Nu maar hopen dat de verhuurder van de noodwoning wat coulance vertoont en dat ze eerder onder haar contract daar uit kan. Het zou zo zonde zijn als ze 2 woningen moet betalen tot maart, terwijl ze al veel eerder over kan. Ook met het oog op de vele dak- en thuislozen die heel graag in de noodwoning zouden willen... duimen maar dat ze willen meewerken.