Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:11

MyWishMax schreef:
Pien, ga je nu serieus degene die TS in huis heeft genomen beschuldigen dat ze onaardig doet? Victim blaming is helemaal ver gezocht.
Ik vind jouw opmerking dus niet oké.

Hoe kom je daar bij? Ik vind diegene die koper in huis heeft genomen geweldig!! Daar zouden ermeer van moeten zijn.
Ik reageer enkel op het feit dat voor mij op bokt in dit topic niet zichtbaar is dat koper niet op huizen zou inschrijven. Daar slaat mijn antwoord op. Dus het verwijt van te kritisch zijn zie ik totaal niet hier terug integendeel zelfs.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:16

pien_2010 schreef:
MyWishMax schreef:
Pien, ga je nu serieus degene die TS in huis heeft genomen beschuldigen dat ze onaardig doet? Victim blaming is helemaal ver gezocht.

Hoe kom je daar bij? Ik vind diegene die koper in huis heeft genomen geweldig!! Daar zouden ermeer van moeten zijn.
Ik reageer enkel op het feit dat voor mij op bokt in dit topic niet zichtbaar is dat koper niet op huizen zou inschrijven. Daar slaat mijn antwoord op. Dus het verwijt van te kritisch zijn zie ik totaal niet hier terug integendeel zelfs.

Je quote degene waar Koper in huis zit en zegt tegen haar dat 'je opmerking' misplaatst is. Dus je spreekt de verkeerde aan door de quote en dat is niet netjes.
Dus hoe ik daarbij kom, door jouw eigen bericht en quote. :+
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-01-24 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:16

pien_2010 schreef:
MyWishMax schreef:

Maar zoals Lalacobana ook aangeeft zegt zij niet dat Koper kritisch is, maar geeft ze alleen maar context voor het berichtje van Peelie. Dan heeft het niet heel veel nut om dit te reageren op Lalacobana

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:17

DuoPenotti schreef:
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.
Maar ik vraag me wel af waar peelie dat uit haalt.
Ik bemerk het niet via de berichten hier.

Ze heeft al tig keer gereageerd op huizen. Ook mindere.
Kan ze toch niks aan doen geen nummer 1 te zijn.
Ze had een strategie bedacht om zo eerder te zijn. Hielp ook niet.
Wat kun je dan nog meer?

Bij de gemeente aankloppen, die zijn wettelijk verplicht je op te vangen.

prompter

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:19

Bij de gemeente? Nog afgezien van het feit dat er geen vaste woonplaats is van Koper en je dus niet eens weet bij welke gemeente je moet zijn, de gemeente kan alleen naar de daklozenopvang verwijzen. Niet erg prettig voor een vrouw alleen :n.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 10:24

Mensen, rustig alsjeblieft. Ga nou geen ruzie maken.

Aanvankelijk was afgesproken dat ik tot 1 maart bij Laura zou kunnen blijven logeren. Zondag liet ze weten dat dat 31 januari wordt. Ik voelde mij toen al niet lekker, maandag had ik een terugval (fysieke symptomen die horen bij een virus wat ik jaren geleden had, en die af en toe nog de kop opsteken).

En ik ga mij inderdaad niet verder verantwoorden. Heel tegennatuurlijk voor mij maar ik wil dat het goed gaat met Ju en Majtje en liefst ook met mij en dit hoort daar nu even bij. Met een intern proces wat misschien dingen voor mij kan veranderen.

Fijne dag allemaal.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:26

prompter schreef:
Bij de gemeente? Nog afgezien van het feit dat er geen vaste woonplaats is van Koper en je dus niet eens weet bij welke gemeente je moet zijn, de gemeente kan alleen naar de daklozenopvang verwijzen. Niet erg prettig voor een vrouw alleen :n.

Ik heb destijds bij de gemeente aangeklopt waar ik woonde toen ik dakloos dreigde te worden en er zijn landelijk verschillende instanties die je dan kunnen opvangen, ook voor vrouwen. Dus het hoeft helemaal niet onprettig te zijn voor een vrouw alleen. Het enige is dat je er (hier in ieder geval) niet met huisdieren welkom bent.

Edit: quote vergeten
Laatst bijgewerkt door _Christina op 24-01-24 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:26

Citaat:
Maar zoals Lalacobana ook aangeeft zegt zij niet dat Koper kritisch is, maar geeft ze alleen maar context voor het berichtje van Peelie. Dan heeft het niet heel veel nut om dit te reageren op Lalacobana

Klopt en op die inhoud van de context waarop gesuggereerd wordt dat koper te kritisch zou zijn, reageerde ik. Ik begrijp nu de verwarring en sorry Lalacobana daarvoor!. Dat is inderdaad te ongelukkig gegaan.

Sterkte koper. Ik vind het heel rot voor je allemaal.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-01-24 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:27

En je dieren mogen er niet mee. Al met al een ellendige situatie. Als zelfs de tijdelijke oplossingen er gewoon niet zijn. Nergens. ;( Dan kun je niks.

Koper :knuffel: een nog grotere knuf. Een fysieke terugval door de sjit maakt alles nog ellendiger. Ik kan je helaas niet helpen aan een woonruimte maar zoek wel continue voor je ook, -O- en knap balen dat je een maand eerder nu weer op zoek moet en zowat bijna accuut ook. Dat zal de stress denk ik nog erger maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 10:29

prompter schreef:

De gemeente waar ik (nog) ben ingeschreven heeft geen daklozenopvang. De optie waar ze mee kwamen is voor mij niet betaalbaar en biedt bovendien geen adres.

Zo, en nu is het klaar. Nadat ik mijn vorige bericht had verstuurd zag ik dat o.a. dit bericht er nog bij was gekomen en wilde hier even op reageren. Maar nu laat ik bokt even voor een andere keer.

Niet meer kibbelen aub. Pien heeft zich vast vergist met wie ze quotte. Ik denk dat we haar allemaal goed genoeg kennen om te weten dat ze het goed met mensen voor heeft. Ga er nu aub niet zo'n punt van maken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:48

Ik weet misschien een tijdelijke oplossing voor je mocht je er oren naar hebben. Wel afhankelijk van een aantal factoren. Wil er verder dan zelf niet tussen zitten maar kan wel navraag voor je doen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:52

Mellow schreef:
Ik weet misschien een tijdelijke oplossing voor je mocht je er oren naar hebben. Wel afhankelijk van een aantal factoren. Wil er verder dan zelf niet tussen zitten maar kan wel navraag voor je doen.

_/-\o_

@Koper, in onderstaande link staan ook een aantal organisaties die jou misschien verder kunnen helpen:
https://www.sdfryslan.nl/wmo/maatschapp ... wenopvang/

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:59

Ts, ik mag erover heen gelezen hebben maar wat is je budget? Dat helpt denk ik enorm als we mee kunnen denken naar een woning.

Ik zie op
https://www.huurwoningen.nl/in/leeuwarden/

Best aardig wat mogelijkheden hier in Leeuwarden staan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:59

https://www.huurzone.nl/huurwoningen/le ... V1d2FyZGVu

Dit ken je vast ook wel, maar voor de zekerheid zet ik het er even bij. Dit zijn kamers die te huur zijn voor niet al te veel. Misschien kun je daar tijdelijk terecht tot je wat beters gevonden hebt. Dan blijft je inschrijving ook staan bij de woningbouwvereniging.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:41

Ik zit niet in je regio. En ik heb maar een slaapkamer dus jullie allemaal opvangen kan hier niet. Maar mocht je je katten tijdelijk ergens willen onderbrengen zodat je ze niet steeds hoef te verslepen dan zou ik ze best voor je willen opvangen. Ik ben alleen eind februari een week op vakantie. Waarschijnlijk kun je er niks mee maar ik wilde het toch aangeboden hebben.

Hopelijk komt er snel wat op je pad

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:49

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:56

_Christina schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.
Maar ik vraag me wel af waar peelie dat uit haalt.
Ik bemerk het niet via de berichten hier.

Ze heeft al tig keer gereageerd op huizen. Ook mindere.
Kan ze toch niks aan doen geen nummer 1 te zijn.
Ze had een strategie bedacht om zo eerder te zijn. Hielp ook niet.
Wat kun je dan nog meer?

Bij de gemeente aankloppen, die zijn wettelijk verplicht je op te vangen.

En dan kun je naar de dichtbij zijnde daklozen opvang of zoiets (zonder katten)
Ben je daar al eens binnen geweest?

Ik bij enkele, zowel bij Leger des heils als wat toen nog portaal 040 heette.
En bij geen van beide werd ik blij.
ja je hebt een dak en eten, das waar.
Als er plek is. En dat ik er als beveiliger was is 2008 geweest, sindsdien is alles nog schrijnender geworden en de mentaliteit niet beter.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:13

De crisisopvang is iets anders dan de daklozen opvang. In de crisisopvang kun je permanent verblijven (dus niet enkel dag- of nachtopvang) op je eigen kamer en krijg je hulp en begeleiding bij het vinden van een permanente woning. De plekken hiervoor in Friesland staan in de link die Sansevieria heeft gedeeld. Zeker geen ideale situatie maar de hulp die ze daar bieden/de connecties die ze hebben kan de kans op een eigen woning ook vergroten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:07

Swift schreef:
De crisisopvang is iets anders dan de daklozen opvang. In de crisisopvang kun je permanent verblijven (dus niet enkel dag- of nachtopvang) op je eigen kamer en krijg je hulp en begeleiding bij het vinden van een permanente woning. De plekken hiervoor in Friesland staan in de link die Sansevieria heeft gedeeld. Zeker geen ideale situatie maar de hulp die ze daar bieden/de connecties die ze hebben kan de kans op een eigen woning ook vergroten.

:j
Precies dat, daar is meer expertise voorhanden dan bij de gemiddelde bokker, hoe goedbedoeld ook.
En het is een heel ander traject dan Leger des Heils of daklozenopvang.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:18

Maar je kreeg dus ineens maar 1,5 week om wat te vinden ipv nog dik een maand (waar je rekening mee had gehouden)? -O-

Jeetje TS wat een klote situatie zit je in zeg.
Ik lees hierboven ergens dat iemand je katten eventueel zou willen opvangen, dat geeft je misschien wel de lucht die je nodig hebt om tijdelijk een kamer te huren waar ze niet welkom zijn en van daaruit verder te zoeken?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:37

Ja dat is altijd het tricky van dergelijke aanbiedingen. 30 maart ineens 31 januari wordt sta je helemaal in je hemd. Ik hoop dat je snel wat vindt TS waar je voor langere tijd terecht kan en liefst met je katten.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:43

Het is makkelijk om online over een andere bokker (die binnen één dag noodopvang aanbood toen dat hard nodig was) te oordelen maar dat is wel totaal onterecht. In dit topic was zij de enige van alle bokkers die reageerden en meelazen die de TS een volwaardige noodoplossing kon/wilde bieden. Wat Lolacabana heeft gedaan is echt uniek en verdient alleen maar lof. Het is heel makkelijk om online ach en wee te roepen en vervolgens niks te doen maar het is absoluut niet fair om iemand die wel iets doet te gaan afvallen.
Het verblijf van TS bij Lolacabana is een enorme gunst, geen recht. Het is ook het goed recht van Lolacabana om een andere einddatum aan de tijdelijke noodopvang, die ze vanuit een goed hart heeft geboden, te verbinden. TS hoeft niet op straat te komen staan, ze kan bij wijze van spreke morgen bij de crisisopvang terecht waar ze ook de juiste hulp kan krijgen om haar leven weer op poten te krijgen op een eigen plek.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:53

Groot respect voor Laura, zij heeft wel mooi een vreemd persoon onderdak geboden. Ik weet niet of ik dat aan zou durven.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:12

Swift schreef:
Het is makkelijk om online over een andere bokker (die binnen één dag noodopvang aanbood toen dat hard nodig was) te oordelen maar dat is wel totaal onterecht. In dit topic was zij de enige van alle bokkers die reageerden en meelazen die de TS een volwaardige noodoplossing kon/wilde bieden. Wat Lolacabana heeft gedaan is echt uniek en verdient alleen maar lof. Het is heel makkelijk om online ach en wee te roepen en vervolgens niks te doen maar het is absoluut niet fair om iemand die wel iets doet te gaan afvallen.
Het verblijf van TS bij Lolacabana is een enorme gunst, geen recht. Het is ook het goed recht van Lolacabana om een andere einddatum aan de tijdelijke noodopvang, die ze vanuit een goed hart heeft geboden, te verbinden. TS hoeft niet op straat te komen staan, ze kan bij wijze van spreke morgen bij de crisisopvang terecht waar ze ook de juiste hulp kan krijgen om haar leven weer op poten te krijgen op een eigen plek.

Ja precies, het is niet aan ons om hierover te gaan oordelen. Je weet niet wat er allemaal gezegd/afgesproken is.

TS, ik hoop wel dat er snel iets uit de bus komt voor je! Ik heb geen verstand over de opvang en dergelijke in Nederland maar hopelijk zit er iets bruikbaars bij in de informatie en links die hier gedeeld zijn!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:28

Het is een vreselijke situatie voor TS om steeds weer te moeten verhuizen en geen eigen plek te hebben; het is tof dat ze tijdelijk onderdak heeft gekregen van een Bokker, en begrijpelijk dat hier een beperkte 'houdbaarheid' aan zit. Beide is waar.
Hopelijk komt er snel een goede oplossing voor haar.
Of er direct opvang is voor TS, weet je niet. Dat is niet altijd beschikbaar.
Ik hoop voor iedereen dat het snel op z'n pootjes terecht komt.