Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:08

Kwam rond 11 thuis van werk en heb sindsdien zo ongeveer liggen slapen. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:21

Abonnement radiologie.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:21

Besje schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Over welk instrument gaat het?

Dwarsfluit :D

Oeehhh wat leuk! Ik hou van dwarsfluit!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:22

Dat ik echt al de hele dag enorm veel last van/pijn in m'n nek heb. Ik loop al bij de fysio voor rug/nek klachten en in algemene zin gaat het een stuk beter. Mijn rug heb ik bijna geen last meer van en tijdens rijden (wat mij sowieso ontspant, daarna is het vaak minder) gaat het echt zo veel relaxter. Maar mijn nek lijkt vandaag besloten te hebben aan 1 kant dat het aantrekken/ontspannen van 1 specifieke spier en nekwervels op hun plek houden optioneel is ofzo :+ .

Gelukkig vanavond weer uurtje rijden. Hopenlijk helpt dat.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 17:25

Zebrastreep schreef:
Zeker zit ik wel op mijn plek , maar wat het nu niet leuk maakt is dat er zoveel bezuinigd wordt dat de cliënten er onder lijden en we met zo weinig zijn de druk inmiddels onverantwoord hoog ligt.

En directie was maar gewoon aan zichzelf en hun eigen belangen denkt.

Dat maak het niet echt leuk meer liefst gaan we ook langdurig staken omdat het overal in Nederland een probleem aan het worden is en dit de toekomst is van de zorg.

Van basiszorg wordt in ieder geval niemand vrolijk , maar wetende dat het overal zo is kun je ook nergens terrecht.

Alles wat je nu zegt doet mij eigenlijk blijken dat je helemaal niet op je plek zit. Zeker de tweede alinea.

Ik snap dat er in de zorg hoogover veel problemen door de overheid zijn veroorzaakt overigens.

Maar ik zou écht even gaan nadenken over wat je online plaatst. Je bent best wel gedetailleerd en je klaagt dagelijks over collega's en de organisatie. Om alvast in mijn HR adviesrol te kruipen aangezien ik dat studeer: ik zou daar mee oppassen. Bedrijven zien meer dan je denkt.

Buiten dat vind ik het ook niet zo fatsoenlijk om zo gedetailleerd op alles in te gaan, zeker omdat het over cliënten gaat. We hebben allemaal wel eens wat te klagen over collega's maar op dit niveau van detail en zo frequent is misschien niet zo verstandig.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:31

Het lijkt mij ook niet zo netjes nee om zoveel online te zetten :=

Ik was overigens toen ik in m'n nieuwe baan startte echt om de haverklap ziek; bij m'n vorige baan zat ik in m'n eentje op een kantoortje en m'n nieuwe baan is in een grote ruimte met veel mensen die ook kinderen hebben. Ik pikte echt elk virusje mee. Heb daar ook een gesprek over gehad met de arbo arts. Tsja niks aan te doen. Na een half jaartje ofzo was het over en ben ik niet meer ziek geweest.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:47

Het is 16:47, ik heb honger en het is al donker ^) helemaal stom

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:53

Telpeva schreef:
Het is 16:47, ik heb honger en het is al donker ^) helemaal stom

Wilde ik ook net typen. De eerste maandag met wintertijd is het ergste...

Ennnn het is bijna 21 december en dan worden de dagen alweer langer.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:58

Die hele verandering met het uur zit nog niet in mijn systeem. Nu kan ik gaan haasten om nog een grote ronde met de hond te doen omdat deze donker erg spannend vind.

Joepie.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:00

Vaccinatie. Ik ga janken |( |(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:10

Ach man, dit zou blue Monday moeten heten. Sterkte iedereen, als iemand me zoekt ik zit in de zak kruidnoten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:16

On my way naar kinderchocola eten.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:18

Hier al een halve zak choco kruidnoten op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:28

MarlindeRooz schreef:

Ik wil ook ;(.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:29

In theorie doen we alles goed om zijn pssm te onderhouden en aanvallen te voorkomen. Geven vitamine E, geen suiker, regelmatige beweging, hij doet het al maanden super, geen enkele last. En vandaag tijdens het rijden was het ineens helemaal mis. Kliniek stond met 10 minuten bij ons op stal, pijnstilling en extra vitamine E + selenium gehad samen met nog iets om spierafbraak tegen te gaan. En nu maar hopen. Zat niet meer dan een half uur tussen begin van de aanval en dat hij van de kliniek de medicijnen kreeg. Nu maar op stal en hopen dat hij er vanavond bij de controle en morgenochtend nog goed bij staat.

Ik wil zuipen en een bak chocola naar binnen werken, maar dat is misschien niet de gezondste manier om hier mee om te gaan :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:55

JudithGigi schreef:
Ja maar eerlijk is eerlijk, als het ze al iets boeit, wat willen ze eraan doen? Je zal toch je stage uit moeten voeren. Ik heb destijds contact opgenomen met mijn studieloopbaanbegeleider maar die kon er ook niet meer van maken dan "ach wat vervelend, neem contact op met de schoolpsycholoog". Welke dan vaak ook niet toereikend is voor problemen die zo diep zitten.

Maar goed hier helpt een normale psycholoog eigenlijk ook nooit :')

Je geeft ze de kans om begrip te tonen. Voor de rest zal het van jou kant af moeten komen. Jij hebt dan de kans om te laten weten wat je nodig hebt om ( hopelijk) wel je stage of in het geval van werk, je werk goed te kunnen doen.

Het is niet zo dat je zelf niks meer hoeft te doen. Juist niet, want jij hebt een probleem met iets, maar begrip, eventueel wat extra tijd, geduld of wat je dan ook maar nodig denkt te hebben kan wel helpen om toch een goed resultaat te behalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:59

TessaxQuincy schreef:
En heb nu (soort van) hulp van de gemeente, een re-integratie coach die mij zou moeten helpen om aan het werk te komen. (Maar hij doet vrij weinig eigenlijk, moet hem echt constant mailen enzv.)

Ehm ja heel hard… Wil je aan werk of stage komen zul je zelf hard aan de slag moeten. Een ander doet het niet voor je.
Waar heb je hulp bij nodig, misschien kunnen bokkers wel helpen. Bijvoorbeeld bij je motivatie brief en/of je cv? Waar wordt je blij van om te kunnen werken?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:04

Na iedere keer dat ik gewerkt heb en ik ben thuis dat ik zo stijf ben als het maar kan...
Dan heb ik 'even' van 20 min. gezeten en ik kan niet normaal recht op staan, en ben zo stijf..

Nu heb ik ook zere voeten, en zijn 10.000 stappen verder vandaag.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:07

Wat naar Polarize, ik duim dat je paard snel weer goed is!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:24

Sintara schreef:
Ach man, dit zou blue Monday moeten heten. Sterkte iedereen, als iemand me zoekt ik zit in de zak kruidnoten :+

Ja inderdaad. Ook dit weer past er prima bij

ElfBeau_067 schreef:
Vaccinatie. Ik ga janken |( |(

Net gehad, maar man man man, wat was dat vreselijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:31

Sterkte voor je paard Polarize!

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:41

Ineke2 schreef:
TessaxQuincy schreef:
En heb nu (soort van) hulp van de gemeente, een re-integratie coach die mij zou moeten helpen om aan het werk te komen. (Maar hij doet vrij weinig eigenlijk, moet hem echt constant mailen enzv.)

Ehm ja heel hard… Wil je aan werk of stage komen zul je zelf hard aan de slag moeten. Een ander doet het niet voor je.
Waar heb je hulp bij nodig, misschien kunnen bokkers wel helpen. Bijvoorbeeld bij je motivatie brief en/of je cv? Waar wordt je blij van om te kunnen werken?

Zoiets zeggen is goed bedoeld. Maar het werkt helemaal het tegenovergestelde. Mijn situatie is nog weer anders dan ik hier heb gezegd, met nog wat meer problemen. Zodra iemand gaat zeggen ''Je moet zelf hard aan de slag, een ander doet het niet voor je.'' raak ik juist in paniek van. En zit ik hier alweer met tranen in m'n ogen dit te typen. En ik weet dat het goed en aardig bedoeld is. Maar ik ben er echt mee bezig.

Een re-integratie coach zoekt een geschikte werkplek voor mij. Een plek waar mensen met mij rekening kunnen houden, en als ik dat niet met een re-integratie coach ga doen kom ik nooit aan een werkplek. Want solliciteren kan ik dus al helemaal niet. Een cv of motivatie brief kan ik echt wel schrijven, maar het stuk wat daarna komt kan ik gewoon niet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 20:48

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik wil ook ;(.

Kom mijn cheesecake opeten!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:51

xPabloBokt schreef:
_San87_ schreef:

Ik wil ook ;(.

Kom mijn cheesecake opeten!

Ik stap NU in de auto!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:01

De intelligentie test zegt dat ik geen hbo niveau heb :+ heb een hbo opleiding afgerond. Leuk zo test.