Door massaal de bijbel als fictie af te serveren vergeten we dat het een boek is met veel lagen. Ik denk dat het vooral iets zegt van ons, huidige mens, dat wij die lagen niet kunnen doorvorsen. Voor ons geldt zelfs dat we vergeten zijn dat de vroegere mens een totaal andere mens was als de huidige mens. De vroegere mens leefde in een vanzelfsprekendheid samen met de niet zintuigelijke wereld die voor hen volkomen zichtbaar was. Wij kunnen dat al lang niet meer en wellicht dat sommigen onder ons af en toe een glimpje nog ervan kunnen opvangen.
TEvens is het zo, dat de vroegere mens vaak een spiritueel zeer geschoolde mens was en wist dat de mens veel meer kon als dat wij nu nog kunnen en die mensen vroeger werden ingewijden genoemd. Als deze mensen hun verhalen deelden in de bijbel, dan kun je verwachten dat dit niet voor Truus, Pien , Jan en Klaas zo gemakkelijk is om te begrijpen. HEt vraagt voor ons veel scholing en bewustzijn van wie wij als mens nu zijn.
Tja ik vind ons eigenlijk wel verworden tot materialistische verdichtte stakkers en daar schaar ik mezelf ook zeer zeker onder!
De bijbel als non fictie af te serveren is als het kind met het badwater weggooien in mijn ogen en heel erg zonde.
Citaat:
Wat ik niet respecteer is dat het door sommigen gebruikt wordt om iets voor de ander te bepalen (bedoel ik overigens algemeen, niet richting iemand hier).
En hier ben ik het 100% mee eens en dit is veel en veels te veel gebeurd en gebeurt helaas nog steeds.
Dat is in ieder geval ook niet in de lijn van de liefdesboodschap die Christus heel duidelijk voorleefde.