Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 04:57

Hoe gaan jullie om met honden die je 'uitproberen'?

Even twee praktijkvoorbeelden van wat ik precies bedoel.

-Ik pak een voorpootje van een hondje en het hondje begint ligt te grommen en terug te trekken. Ik ga dan meteen twijfelen of hij misschien pijn heeft.
Collega pakt zelfde pootje, niks aan de hand.

-Als ik een hond borstel en hij draait een keer vlug met z'n kop richting mij omdat het niet fijn is (mijn aaname) dan ga ik voorzichtiger borstelen. Wat regelmatig gebeurd. Als collega borsteld is er niks aan de hand en staan ze er als een mak schaap bij (en draaien ze niet met de kop) en gaat het op het zicht niet zachtjes het borstelen, maar ze geven geen kik.

Hoe kan dit en vooral wat kan ik eraan doen? Ik merk dat ik er onzeker van wordt. Wil honden geen pijn doen, maar als ik dan zie dat ze bij collega niks doen denk ik, wat doe ik verkeerd. Iemand die me hiermee opweg kan helpen zodat dit beter zal gaan?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 05:09

gillian schreef:
Ik heb een grote accu met omvormer, maar moet voor de boiler, waterblazer ed echt stroom bij de klant hebben. Dus werk met een zware haspel naar mn bus.
Weinig bussen die zelfvoorzienend zijn, daar heb je veel zware accus voor nodig.

Thanks! Is 50 meter voldoende of neem je dan ook nog reserve mee?

Vd week weer een hoop mensen gehad die erg veel last hadden met het parkeren (of nouja een hoop, van de 7 klanten waren er maar 2 die zonder gedoe weg konden komen hier) van de auto dus het houdt nu echt op hoor de trimsalon aan huis hier. Snap er niks van er is in mijn ogen echt voldoende ruimte maar mensen rijden of de bloempot van de buren omver of ze durven niet meer achteruit er af. De buren hebben nu net aan de achterkant ook een nieuw straatbandje gezet maar zie het alweer helemaal mis gaan met mensen die er nu echt in paniek van gaan raken dat ze denken niet meer weg te kunnen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:10

idylle schreef:

-Ik pak een voorpootje van een hondje en het hondje begint ligt te grommen en terug te trekken. Ik ga dan meteen twijfelen of hij misschien pijn heeft.

-Als ik een hond borstel en hij draait een keer vlug met z'n kop richting mij omdat het niet fijn is (mijn aaname) dan ga ik voorzichtiger borstelen. Wat regelmatig gebeurd. Als collega borsteld is er niks aan de hand en staan ze er als een mak schaap bij (en draaien ze niet met de kop) en gaat het op het zicht niet zachtjes het borstelen, maar ze geven geen kik.

Hoe kan dit en vooral wat kan ik eraan doen? Ik merk dat ik er onzeker van wordt. Wil honden geen pijn doen, maar als ik dan zie dat ze bij collega niks doen denk ik, wat doe ik verkeerd. Iemand die me hiermee opweg kan helpen zodat dit beter zal gaan?

Lastig, ik kan dat niet goed uitleggen maar ik zeg altijd, 'gewoon dom doordoen' daar bedoel ik mee, praat met het hondje en probeer toch rustig door te gaan dat werkt geķ genoeg vaak wel. Het is alleen wel lastig uitleggen wat het beste werkt, elk hondje is natuurlijk weer anders hoe ze reageren

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:14

Pikeur schreef:
gillian schreef:
Ik heb een grote accu met omvormer, maar moet voor de boiler, waterblazer ed echt stroom bij de klant hebben. Dus werk met een zware haspel naar mn bus.
Weinig bussen die zelfvoorzienend zijn, daar heb je veel zware accus voor nodig.

Thanks! Is 50 meter voldoende of neem je dan ook nog reserve mee?

Vd week weer een hoop mensen gehad die erg veel last hadden met het parkeren (of nouja een hoop, van de 7 klanten waren er maar 2 die zonder gedoe weg konden komen hier) van de auto dus het houdt nu echt op hoor de trimsalon aan huis hier. Snap er niks van er is in mijn ogen echt voldoende ruimte maar mensen rijden of de bloempot van de buren omver of ze durven niet meer achteruit er af. De buren hebben nu net aan de achterkant ook een nieuw straatbandje gezet maar zie het alweer helemaal mis gaan met mensen die er nu echt in paniek van gaan raken dat ze denken niet meer weg te kunnen.

50mtr haspel en nog een losse van 15mtr extra heb ik bij me.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:55

idylle schreef:

Ik vraag aan mijn stagebegeleider hoe de hond normaal is, zij kent de honden natuurlijk veel beter dan ik. En als zij het doet is er vaak ook niks aan de hand. Dus dan maar even wat strenger zijn. En soms is er wel iets, dan is het hondje normaal super makkelijk, en dan is er wel iets in het lichaam qua pijn oid.

Gisteren een labradoodle die bij het wassen zijn kont onder zich trok (niet vervelend gedrag of zo maar zag direct dat er iets aan de hand was) 2 teken in z'n anoes :+ ;(

idylle

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 17:45

Thanks!
Oh die teken idd. Had van de week een labradoodle en haalde er een stuk of 6 teken af. Bahbah.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:16

Een tijd geleden hadden we een hond die ook de hele dag losliep en in het bos woonde, 20+ teken... :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:34

Ik zit momenteel in Frankrijk met een loopse teef, die mag op date met een knappe Franse reu.
Vanmorgen plasrondje en daarna heb ik zeker 8 teken van haar afgeplukt :(

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:45

Teken seizoen is echt losgebarsten, paar weken geleden begonnen met een paar maar nu zie je ze over de hond heen lopen als ze hier in bad gaan :n

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 19:26

Teken zijn nooit volledig weggeweest helaas
Het zal eerst een paar dagen echt goed moeten vriezen en sinds oktober hebben we mischien 5 dagen vorst gehad.
Daarom lijkt het met deze temperaturen ineenkeer zoveel maar omdat er minder teken dood zijn gegaan hebben die zich ook vermeervuldigd en die kleintjes lopen nu overal

Beste is je klanten adviseren knoflookbonbons te geven
Zie dat veel klanten nu extra teken en vlooien maatregelen geven maar het is alleen maar vergif wat in de hond gaat
En de hond zal eerder een imuum ervoor worden en dan krijgen ze nog meer en dan hebben ze een overdosis
Vooral geen bravecto te geven ivm mogelijke shock

Mijn beide honden komen wekelijks in bossen en nooit teken hier door natuurlijke middelen

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:24

En ook nooit vlooien gehad met de bonbons?
Ben echt panisch voor vlooien. Vorig jaar rond september zoveel honden met vlooien in de salon gehad. Ben dan toch bang dat ze overgebracht worden op mijn honden. Al lopen ze niet in de salon als er honden zijn.

Hoe doen jullie het eigenlijk met vlooien op de honden van klanten?
Soms kom ik er pas achter met het blazen. Helemaal wanneer het maar een paar zijn. Dan doe ik ze opnieuw in bad en laat shampoo 10 min zitten. Dan zijn ze wel dood. Maar dat kost veel tijd want ze moeten opnieuw gewassen en gedroogd worden. Ik reken dan natuurlijk wel meer.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:37

Nee nooit vlooien en teken gehad de laatste 7 jaar en m'n katten ook niet

Ik zie ze snel in bad en doe ze dan in pure dreft wassen
5 minuten inwerken en dan wassen met gewone shampoo en verzorgende shampoo erna

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 22:06

Ik was ook met dreft idd en daarna de normale shampoo en daarna conditioner

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:46

Mijn punker vandaag even gewassen
Afbeelding
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 18:01

Vanmorgen had ik m'n herexamens voor uitdunnen en knippen en ben geslaagd *\o/* ben nu gediplomeerd trimster :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:02

Gefeliciteerd!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:34

Gefeliciteerd!

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:18

Gefeliciteerd Idylle.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:01

Van harte gefeliciteerd *\o/*

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:06

Gefeliciteerd!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:58

Gefeliciteerd!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:05

Gefeliciteerd!!!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:29

idylle schreef:
Vanmorgen had ik m'n herexamens voor uitdunnen en knippen en ben geslaagd *\o/* ben nu gediplomeerd trimster :D

Super ! Gefeliciteerd *\o/*

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 09:20

Bedankt allemaal!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:35

Gefeliciteerd!