Dresscodes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dresscodes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:48

Neutrale jurk of rok? Euh, nee ik heb alleen middeleeuwse en gothic jurken. := En rokjes bezit ik helemaal niet. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:54

Dat heb ik wel meer dan genoeg in de kast hangen. Alleen is dat niet altijd even praktisch om mee te gaan werken. Op mijn toekomstige werkplek denk ik wel (dan stop ik mijn hakken wel in een handtas ofzo) maar mijn vorige echt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:01

Bellatrix schreef:
Neutrale jurk of rok? Euh, nee ik heb alleen middeleeuwse en gothic jurken. := En rokjes bezit ik helemaal niet. :o

_/-\o_ hier hetzelfde... Alle kleding die ik heb is gothic. :+ Dus neutraal zit daar niet echt tussen. Het meest neutrale dat ik kan bieden is zwart. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:02

Zwart is neutraal, toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:04

Ayasha schreef:
Bellatrix schreef:

_/-\o_ hier hetzelfde... Alle kleding die ik heb is gothic. :+ Dus neutraal zit daar niet echt tussen. Het meest neutrale dat ik kan bieden is zwart. :')

Leuk te lezen dat ik niet de enige ben. :D

Ik heb serieus nooit een gelegenheid gehad die zulke kleding vereiste...anders had ik dus al een setje in de kast hangen. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:47

Bellatrix schreef:
Ik heb dus geen pantalon in de kast. :+

Ja, een witte maar die trek je bijna niet aan. Te besmettelijk. :+

Wel heb ik een mooi jasje in de kleuren zwart, rood en blauw. Maar een complete outfit dus niet. Oké, er zit ook een broek bij het rode jasja maar ja, je valt wel heel erg op zo. :=

[ [url=m/Nh6qou.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is juist mooi om die broek er ook bij te dragen. Prachtige en krachtige kleur dat rood

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:50

Als ik nog in die broek kom. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:16

Bij business casual kan een nette spijkerbroek met blazer er boven volgens mij ook nog wel. Als ik de beschrijving zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:14

Het is niet echt duidelijk. Eerst staat er "geen spijkerstof of spijkerbroek" en als je dan verder gaat doorlezen staat er "een zwarte broek uit spijkerstof kan wel".

Vallen handtassen voor jullie ook onder dresscode? Ik heb nu een laptoptas van Aston & Arthur, donkerbruin, die is wel redelijk goot qua formaat. Er zit geen laptop in momenteel (moet ik nog aankopen) maar gebruik ze wel al voor opleiding, bestuursvergaderingen vroeger van onze vereniging ivm documenten en tegelijk zat ook mijn lunchpakket naar werk erin, agenda, portemonnee etc.

Wat is gepaster: deze tas (in leer) gewoon blijven gebruiken of een kleinere laptoptas en een nette handtas erbij?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:17

Voor je werk? Gewoon gebruiken? Waarom zou je in godsnaam een aparte handtas meenemen als het gewoon in je laptoptas kan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:21

Omdat het soms eerder lijkt alsof ik nu een gigantische verhuis aan het meeslepen ben? Ik zie met regelmaat dames die een kleine laptoptas bij hebben en dan een kleine, elegante handtas. Komt op mij toch gekleder, netter over dan 1 groot slagschip om het even wat extreem uit te drukken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:26

Ja ik ben dan niet het goede voorbeeld waarschijnlijk want ik had daar dus echt s***** aan gehad.
Heb een laptoptas. Ga niet een andere kopen omdat iemand anders een handtasje misschien chiquer vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:28

Ik heb een aardige collectie handtassen en qua laptoptas moet ik eens kijken bij vriend zijn verzameling. Die krijgt om de zoveel tijd een nieuwe van zijn werkgever als hij dat wil. Hij gebruikt nu echter al een paar jaar een rugzak omdat dat handiger is dan een schoudertas/draagtas.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:34

Ik heb wel een kleinere tas erbij, maar voornamelijk omdat ik een hekel heb aan dat gesjouw met grote tassen waar dan alles in zit. Ook als je tussendoor even gaat lunchen o.i.d. en niet alles mee wil slepen. Maar dat kan ook zomaar een heel lelijk klein wandelrugzakje zijn, net wat er die ochtend in de buurt lag vaak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:43

Da's een goeie om over na te denken. Waar ik voorheen zat konden we geld uploaden op onze badge en daarmee betalen, dus had enkel die badge nodig naar personeelsrestaurant. En op dienst hadden we een microgolfoventje + ijskast, dus vaak brachten we vanuit huis mee.

het personeelsrestaurant aan de instelling waar ik binnenkort ga werken ligt midden op de campus + vlakbij een stadscentrum. Dan is een kleiner handtasje wel iets om over na te denken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:02

Ik werk in een zwaar smart casual/licht business casual omgeving, afhankelijk of we intern of extern met klanten werken.
Ik heb een losse nette, grijze (redelijk grote) handtas en een rugzak voor mijn laptop, ik reis er ook geregeld mee en ik vind 2x een schoudertas op vliegvelden e.d. echt vreselijk onhandig...
Mijn mannelijke colleges hebben ook bijna allemaal een rugzak. Zou daar echt nog even over nadenken!

Ik vind een losse handtas idd vaak handig als je ook nog elders heen kunt gaan. Verder, denk er goed over na of je uberhaupt elke dag je laptop mee wilt nemen; ik laat hem het liefst zo veel mogelijk op mn werk. Hoe vaak ik dat ding 's middags niet inpakte, in de auto zette en hem daar de volgende ochtend op mijn werk weer uithaalde, is váák ;-).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:42

Ik heb een schoenen verslaving maar niets met handtassen. Heb ene hele kleine voor een feestje en een redelijk grote ooit voor werk gekocht. In de praktijk: alles in de rugzak, nooit de handtas mee.

Wij hebben zelfs van het werk voor de laptop een speciale rugzak gekregen, met logo enz, die echt super praktisch is. Dus als ik reis voor het werk heb ik niet mijn kanarie gele rugzak mee maar mijn 'zakelijke' werkrugzak ipv laptoptas/handtas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:14

Ik zal vooral met de trein reizen en 2x 5min te voet.

Ik weet nog geen 100% zeker hoe het allemaal exact zit. Normaal heb ik optie op 1 dag/week thuiswerk, maar de kans zit erin dat ik vanaf een huislaptop zelf kan inloggen en op bureau een vaste desktop of laptop krijg die niet meegenomen kan/moet worden. Voor bijberoep heb ik sowieso laptop nodig maar die hoeft niet noodzakelijk op verplaatsing. Maar iig bedankt voor de tips alvast!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:01

Ik schop dit topic even omhoog, sorry modjes. Ietwat offtopic maar om er een heel topic over te openen leek me wat overdreven *D

Ik heb dus vrijdag een feestje met een stomme 'dresscode': paars, roze en sexy 8)7 Als ik nou echt kleuren heb die ik nooit draag en die niet staan zijn het paars en roze. En nee, ik doe net alsof sexy niet gezegd is want pardon :')

Iemand een idee? Online vind ik nog wel oké mauve en aubergine jurkjes etc. maar dat is er dus niet meer op tijd. Ik ben vandaag al veel winkels - en ook een hoop lelijke winkels want lelijke kleuren - afgegaan, maar niks gevonden.

Het is trouwens nogal een 'scene' feestje en ik weet dat de meesten in tepelplakkers en halve lingerie komen, maar dat sla ik liever over. Ik ben wel wat tuttig, dus iets on the edge en hip (haha) voor mijn doen mag wel.

Help!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:16

Wat een bijzondere dresscode, als hier niets aan te veranderen is in overleg bleef ik thuis.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:34

BaileyMix schreef:
Ik schop dit topic even omhoog, sorry modjes. Ietwat offtopic maar om er een heel topic over te openen leek me wat overdreven *D

Ik heb dus vrijdag een feestje met een stomme 'dresscode': paars, roze en sexy 8)7 Als ik nou echt kleuren heb die ik nooit draag en die niet staan zijn het paars en roze. En nee, ik doe net alsof sexy niet gezegd is want pardon :')

Iemand een idee? Online vind ik nog wel oké mauve en aubergine jurkjes etc. maar dat is er dus niet meer op tijd. Ik ben vandaag al veel winkels - en ook een hoop lelijke winkels want lelijke kleuren - afgegaan, maar niks gevonden.

Het is trouwens nogal een 'scene' feestje en ik weet dat de meesten in tepelplakkers en halve lingerie komen, maar dat sla ik liever over. Ik ben wel wat tuttig, dus iets on the edge en hip (haha) voor mijn doen mag wel.

Help!

ik zou dan een sjerp om doen met sexy erop en die roze is :+

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:53

Die heeft Solow wel. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:04

Zoiets ja, gewoon een outfit waar jij blij van wordt en dan roze pumps en roze sieraden oid?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:26

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:10

Hahahaha, ja, die associaties heb ik wel bij dat kleurenpallette ja :') Maar ik ben al de vreemde eend in de bijt en een beetje een 'indringer', dus ook nog eens hun stijl en hobby belachelijk maken gaat me te ver, haha.