Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:04

Dat is wel heel sneu om dan 1 ster te geven, echt niet leuk.

DubbelFun

Berichten: 89003
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:06

Het is gewoon jammer dat je niet zelf een regel tekst kunt toevoegen zoals bij Ebay.

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:07

Nou ja zeg

Nu moet ik zeggen dat als ik overwegend 4 en 5 sterren bij iemand die staan en er 1 ster bij zie met beleefder communiceren dat ik dan gelijk denk: en wat was uw aandeel hier in?

Het zou mij dus niet weerhouden iets te kopen.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:11

chevax schreef:
Echt gatver! Zulke mannen hebben banen, voeden wrs kinderen op. Wat is er toch mis met die lui?


Ik hoop vooral dat dit puberende kids zijn die het leuk vinden mensen op stang te jagen. Been there, done that toen ik jong was... met schoolgenootjes vunzig praten in een chatbox. Lang geleden :+ Zijn dit echt volwassenen dan is er echt iets mis vind ik :=

Utixo wat balen zeg. Ik vind dat gehele raten helemaal niets eigenlijk. Want elke bosmongool kan het doen, en zo onterecht en oneerlijk in zo'n geval zoals jij beschrijft.

Ik heb mijn fiets te koop staan. Ik ben hier de slechte verkoper. Allemaal rare berichten, ben er al 3x klaar mee. Dan heb ik een bod, wordt die weer ingetrokken, mail ik dat ik akkoord ben, zijn ze toch weer verder gaan kijken/ iets anders gekocht/ blijft het stil, weer een wilt dat ik alles opmeet, maar daar heb ik echt geen zin in voor die 2 tientjes... En weer eens die vet kortaf, niet NL kan typen en bevelend berichten stuurt die ik niet bij mijn huis wil. Ik heb de fiets eraf gehaald, ik breng hem wel naar een hobby ventje voor graties ofzo.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:29

DuoPenotti schreef:
Nou ja zeg

Nu moet ik zeggen dat als ik overwegend 4 en 5 sterren bij iemand die staan en er 1 ster bij zie met beleefder communiceren dat ik dan gelijk denk: en wat was uw aandeel hier in?

Het zou mij dus niet weerhouden iets te kopen.


Ik heb verder alleen maar 5 sterren, en denk bij anderen precies hetzelfde. Maar toch is het jammer dat mijn sterretjes niet meer zo mooi ingekleurd zijn.

Het is voornamelijk mijn OCD die erover klaagt.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:06

Ach voor sommige mensen is het nooit goed.
Dochter verkocht haar brommer omdat ze een scooter had gekregen.
Van alles foto´s gemaakt, ieder krasje stond erop en ook vermeld in de tekst.
Degene die een bod deed waar ze mee akkoord was gegaan vroeg nog een filmpje. Ook van het starten.
Prima zij netjes allemaal gedaan. Extra filmpje van het krasje etc.
Kreeg ze ook een negatieve beoordeling omdat ze geen goede foto´s had, ook een erg slechte prijs/kwaliteit.
Dan denk ik echt
A, je bied zelf die prijs
B, van alles had je duidelijke foto's
C, je hebt hem rondom bekeken toen je kwam kijken
D, je hebt er een rit mee naar huis gereden van 80km

Alleen jammer dat hij onderweg getankt had zonder de toevoeging bij de benzine te doen. Waar hij duidelijk van op de hoogte was. Want ze had zelfs de juiste verhoudingen nog door gestuurd.
Tja doordat hij het mengsmering niet had gebruikt kreeg hij 2 dagen later een vastloper met de brommer.
Soms is het dan jammer dat je niet kan reageren op de beoordeling.

Raineri
Berichten: 6385
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:12

Van 1 slechte beoordeling zonder commentaar bij overwegend positief zou ik me niets aantrekken hoor. Wel sneu voor je dochter, zoveel moeite doen… maar goed, met losers krijg je altijd wel eens te maken

Die 1 ster met beleefder communiceren is zo matig :') daar zou ik me niets van aan trekken als potentiële koper als ik dit lees

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:16

Utixo schreef:
DuoPenotti schreef:
Nou ja zeg

Nu moet ik zeggen dat als ik overwegend 4 en 5 sterren bij iemand die staan en er 1 ster bij zie met beleefder communiceren dat ik dan gelijk denk: en wat was uw aandeel hier in?

Het zou mij dus niet weerhouden iets te kopen.


Ik heb verder alleen maar 5 sterren, en denk bij anderen precies hetzelfde. Maar toch is het jammer dat mijn sterretjes niet meer zo mooi ingekleurd zijn.

Het is voornamelijk mijn OCD die erover klaagt.

Snap ik
Ik ga ook erg slecht op onrecht.

Maar gelukkig zal het voor de verkoop niet veel uitmaken

Marcella

Berichten: 37023
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:35

Gelukkig nog niks betaald, maar had via internet iemand die carny kitten paté verkocht voor een leuke prijs. Vrijdag doorgegeven wat ik wilde hebben. Nog een berichtje gehad ga morgen uitrekenen. Zondag nog maar een keer gevraagd ze zou het gelijk doen en wacht nu nog steeds. Geloof dat als het nog door zou gaan dat ga ophalen. :')

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:39

En jawel, ik heb ook mijn eerste schooier op Marktplaats te pakken.

Ik moet het zo ongeveer maar weggeven want persoon is arme student en heeft het heel hard nodig. :j
Ik heb al 30% van de prijs af gehaald, graag of niet hoor.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:47

Lijkt wel een trend.
Ik had hetzelfde,

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:53

Die trend bestaat al heel lang
Ik zit in de bijstand, ik ben student, ik.... ja sorry het is gewoon dat waard. Heb je dat geld niet reageer dan niet.

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:57

Hahaha, daarom.

Nu wat verkocht voor een nette prijs die geboden werd, akkoord mee gegaan. Dacht dat het een grapje was, account was 1 dag actief, maar ik heb mijn vermoedens omdat een andere afgehaakt had zonder meer te reageren. Maar goed, koper was tevreden, daar doe ik het voor ☺

LaDonna75

Berichten: 2219
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:00

Net 2 dingen succesvol verkocht, een kinderfietsje en een kinderstoel; het kan dus toch :+

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:04

Fijn!

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:07

Geen mp maar facebook groep
Vraag je of een item nog beschikbaar is, bericht gelezen, maar krijgt niets terug.
Kijk je later nog eens bij het artikel staat er verkocht.
Type dat dan ook even in je messenger....

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:08

Dat is ook vervelend, ik ben daarom gestopt met kijken op marketplace via FB :+

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:18

Vandaag komt de volgende houten schutting elementen ophalen, tussen 12 -16 uur... ben benieuwd of hij op komt dagen! Ik heb ze in de aanhanger liggen dit keer, ipv in mijn chaotische garage :')

petra8
Berichten: 1148
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:53

Ik had er 2 dingen op staan voor 22,50 per stuk. Kreeg ik de vraag wat ik er minimaal voor wil hebben. Dus ik geef aan dat het samen weg mag voor 35 euro. Krijg ik een berichtje terug dat ze 25 bied. Zucht...... heb maar niet meer gereageerd.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:59

Ik snap dat mensen denken "nee heb je, ja kun je krijgen", of "gewoon proberen, wie weet"... maar je merkt op een gegeven moment toch wel dat de grens bereikt is, of dat het gewoon onfatsoenlijk wordt nóg meer af te dingen... of zijn die mensen nou echt zo stom?

Meneer stond hier net voor de deur voor de houten elementen, netjes op tijd. Samen de elementen op zijn aanhanger gelegd en gepast geld gekregen... gewoon prettig zo. Bij de vorige was het bedrag €45 en ik had al een gevoel dat ik €5 in mijn zak moest steken. En ja hoor, krijg je €150. Dit keer was het €120 en dat was gepast. Ik ben geen winkel en tegenwoordig heb ik al helemaal geen cash geld meer in mijn portemonnee. Alles wordt met pinpas of telefoon betaald. Als ik ergens wat bij een particulier ga kopen dan neem ik ook gepast mee, of rond het naar boven af. Je kunt niet verwachten dat particulieren een kassa hebben staan...

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:05

DuoPenotti schreef:
Geen mp maar facebook groep
Vraag je of een item nog beschikbaar is, bericht gelezen, maar krijgt niets terug.
Kijk je later nog eens bij het artikel staat er verkocht.
Type dat dan ook even in je messenger....

dat gebeurt andersom ook regelmatig. De vraag of het artikel nog beschikbaar is.
Beantwoord je ze netjes, lezen ze het bericht en reageren niet meer

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:17

DuoPenotti schreef:
Die trend bestaat al heel lang
Ik zit in de bijstand, ik ben student, ik.... ja sorry het is gewoon dat waard. Heb je dat geld niet reageer dan niet.

Ja, dat dus. Er komt bij elk bericht een trede van "sielugh"heid bij. Nou ben ik daar al helemaal niet gevoelig voor. Ik heb ondertussen beleefd geadviseerd om naar de kringloop te gaan als 10€ teveel is.


@GamblersCup: als ik het afhaaladres geef zeg ik er gelijk bij graag gepast te betalen. Ook omdat ik het nog wel eens bij familie neerleg voor het afhalen als het tijdstip mij niet uitkomt.
Ik probeer het daarom ook op bedragen te houden wat je uit de geldautomaat kan halen.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:20

Dat is handig om erbij te zetten ja, heb ik gewoon nooit aan gedacht :') Ga ik vanaf nu ook doen.
Ik heb ook altijd bedragen wat je uit de automaten kunt halen, hier kun je zelfs €5 pinnen als je wilt. Daarom ben ik er altijd vanuit gegaan dat men dat dan ook zo pint en gepast meebrengt.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:50

Roodvos schreef:
DuoPenotti schreef:
Die trend bestaat al heel lang
Ik zit in de bijstand, ik ben student, ik.... ja sorry het is gewoon dat waard. Heb je dat geld niet reageer dan niet.

Ja, dat dus. Er komt bij elk bericht een trede van "sielugh"heid bij. Nou ben ik daar al helemaal niet gevoelig voor. Ik heb ondertussen beleefd geadviseerd om naar de kringloop te gaan als 10€ teveel is.


En dan strijk je over je hart en staat het de volgende dag voor het 5 dubbele op marktplaats :') Ja, dikke doei voor die zieligjes! :evaw:

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:17

DuoPenotti schreef:
Geen mp maar facebook groep
Vraag je of een item nog beschikbaar is, bericht gelezen, maar krijgt niets terug.
Kijk je later nog eens bij het artikel staat er verkocht.
Type dat dan ook even in je messenger....

dit doe ik ook niet altijd. maar dat komt op sommige items ( afgelopen jaar nog gehad met collecters item!) meer dan 80 berichten ( en daar is niks over gelogen, waren er zelfs meer) om die nu allemaal dan een berichtje terug te doen? nee daar kan ik niet aan beginnen