Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:pmarena schreef:Mwoah, ik kan me ook herinneren dat TS ergens in het topic wel gezegd heeft dat het telefoongebruik van vriend de afgelopen jaren in haar ogen niet opvallend was vergeleken met de rest van de familie, dus laten we nou niet net gaan doen alsof de rest niks van telefoons in gezelschap moet hebben.
Dat hoef je je niet te herinneren, er staat gewoon dat het haar niet is opgevallen omdat ze er niet op gelet heeft.
Er staat niks over het telefoongebruik van haar familie.
pmarena schreef:Tip: lees even haar reacties terug, het staat er wel degelijk
Ik zal het dan maar even voor je doen als het te veel moeite is om het even te checken maar je er wel een mening over wil geven.....Momo94 schreef:Thuis pakt hij de telefoon wel vaak. Als wij bij mijn ouders eten aan tafel, heel af en toe, maar als ik kijk tegen over de rest als die de telefoon wel eens pakt niet vaker.
Dus je bent in je enthousiasme wel een ander scenario aan het schetsen dan daar daadwerkelijk speelt.
De anderen pakken ook wel de telefoon erbij en zijn niet anti-telefoon ofzo....
Blijkbaar is het er gewoon geleidelijk in geslopen dat hij nu wat langer op dat ding zat.
En was hij zich daarom van geen kwaad bewust, dat het nu ineens dermate storend zou zijn voor een opvliegend zwagertje om door het restaurant heen te gaan godveren
Momo94 schreef:Thuis pakt hij de telefoon wel vaak. Als wij bij mijn ouders eten aan tafel, heel af en toe, maar als ik kijk tegen over de rest als die de telefoon wel eens pakt niet vaker.
Rocamor schreef:En gaat het dan om het telefoongebruik van de vriend tov de rest van de familie of het telefoongebruik tov de rest van de tijd van de vriend zelf?Momo94 schreef:Thuis pakt hij de telefoon wel vaak. Als wij bij mijn ouders eten aan tafel, heel af en toe, maar als ik kijk tegen over de rest als die de telefoon wel eens pakt niet vaker.
Ik lees dit namelijk niet als een vergelijk "vriend"vs "familie"
maar als "vriend bij familie" vs "vriend gewoon thuis". En ik lees dan ook niet dat de rest van de familie net zoveel op de telefoon zit als die vriend.
DuoPenotti schreef:Verlaag je jezelf?
Of juist het omgekeerde.
Sorry zeggen, voor je vriendin, voor diens ouders, dan heb je juist meer ballen dan het niet te doen.
En nee ik heb niet het idee dat hij maar even op de telefoon zat, daar geloof ik niets van.
Brainless schreef:In een restaurant eten is formeel?
Tja als je naar een chique ding gaat waarschijnlijk, maar de all-you-can-eat, lopende buffetten en eetcafétjes waar wij heen gaan zijn geen formele plekken hoor.
pillow schreef:Brainless schreef:In een restaurant eten is formeel?
Tja als je naar een chique ding gaat waarschijnlijk, maar de all-you-can-eat, lopende buffetten en eetcafétjes waar wij heen gaan zijn geen formele plekken hoor.
Gaan we nou in deze ellenlange soap ook nog discuzeuren over wat wel en niet een formeel restaurant is. Je bent in een gezelschap en zit niet thuis aan tafel. Dus ga je niet zitten gamen of wat ook.
Urbanus schreef:pillow schreef:
Gaan we nou in deze ellenlange soap ook nog discuzeuren over wat wel en niet een formeel restaurant is. Je bent in een gezelschap en zit niet thuis aan tafel. Dus ga je niet zitten gamen of wat ook.
Ja! En ik rust niet voordat we met z'n allen hebben besloten wat wel en niet gepast is in een AYCE etablissement!
Urbanus schreef:pillow schreef:Gaan we nou in deze ellenlange soap ook nog discuzeuren over wat wel en niet een formeel restaurant is. Je bent in een gezelschap en zit niet thuis aan tafel. Dus ga je niet zitten gamen of wat ook.
Ja! En ik rust niet voordat we met z'n allen hebben besloten wat wel en niet gepast is in een AYCE etablissement!
meggiemeg schreef:Wat wel of niet gepast is hangt denk ik meer af van waarom en met wie je uit eten bent. Zie genoeg mensen aan tafel in een chique restaurant waarin iedereen op zijn telefoon zit. Maar ook mensen bij een all you can eat en daar is geen mobiel te bekennen. In gezelschap waar het niet gewaardeerd wordt ligt dat ding niet op tafel denk ik dan maar
pillow schreef:Brainless schreef:In een restaurant eten is formeel?
Snadrem schreef:Fijne ontwikkeling voor de mobiele generatie: bij veel sushi restaurants kan je alleen nog maar met een tablet bestellen.
Kon dan alleen weer geen Pokemon selecteren tussen de sashimiWel een pokebowl, de teleurstelling was enorm.