bigone schreef:Doe er je voordeel mee.
heb ik niet nodig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Gisteravond laat kreeg ik last van mijn keel, vanmorgen hoofdpijn en vandaag gedurende de dag griepverschijnselen en koorts. Net een test gedaan en ja wel hoor... Dit is de eerste keer, dus mijn doel om nog als kleine groep over te blijven die de dans is ontsprongen is van de baan. Ik baal als een stekker! Paracetamol - wat ik niet gauw slik - doet helemaal niets...
Shenavallie schreef:Gisteravond laat kreeg ik last van mijn keel, vanmorgen hoofdpijn en vandaag gedurende de dag griepverschijnselen en koorts. Net een test gedaan en ja wel hoor... Dit is de eerste keer, dus mijn doel om nog als kleine groep over te blijven die de dans is ontsprongen is van de baan. Ik baal als een stekker! Paracetamol - wat ik niet gauw slik - doet helemaal niets...
MyWishMax schreef:Een hoop andere mensen wel, dus ik vind het een goed initiatief. Nog niet alles gelezen, maar staan in wat ik nu gelezen heb wel goede dingen. Precies waar ik al eerder over gevallen ben, ook hier. Kwetsbaren die zelf maar moeten oppassen en dus iedereen weer de vrijheid en leven, maar niet als kwetsbare. Al helemaal niet als je ook nog afhankelijk bent van anderen. Dan hoop je maar dat die ook rekening met je houden. Want de ene moet van alles 'opofferen' omdat de ander daar geen zin in heeft, want wil gewoon leven. Ja, dat wil iedereenDat gaat beter als iedereen rekening houdt met elkaar en niet afwachten tot iets uit de hand loopt en de kwetsbaren maar gewoon buitensluiten. Dat gebeurt sowieso al erg vaak
MyWishMax schreef:En zou jij dan thuis blijven als je klachten hebt en zelf ook een mondkapje dragen als cliënt daar om vraagt? Of werkt het alleen zo als jij als gezonde niks tegen je wil hoeft te doen?
Het gaat niet over allerlei maatregelen, maar gewoon wat menselijkheid en rekening houden met iedereen. Thuisblijven met klachten of mondkapje dragen in winkels met klachten. Helemaal als je bij of met kwetsbaren werkt. Afstand respecteren als iemand dat wil.
Ik heb geen extra risico om te overlijden of in ziekenhuis terecht te komen. Wel, bij elke ziekte of virus, om blijvend in rolstoel terecht te komen en gewoon echt niks meer te kunnen. En dan is het nu veel lastiger om dingen te ondernemen, omdat mensen gewoon met klachten de deur uit gaan zoals ze altijd deden. Mijn enige geluk is dat de mensen waar ik afhankelijk van ben niet alleen aan zichzelf denken dat ze geen zin meer hebben om ergens rekening mee te houden, maar zich afmelden bij klachten. Of dat nu griep, corona of verkoudheid is.
bigone schreef:Maar vayo dan zoek jij nog, veel denken daar totaal niet meer bij na.
Vayo schreef:MyWishMax schreef:En zou jij dan thuis blijven als je klachten hebt en zelf ook een mondkapje dragen als cliënt daar om vraagt? Of werkt het alleen zo als jij als gezonde niks tegen je wil hoeft te doen?
Het gaat niet over allerlei maatregelen, maar gewoon wat menselijkheid en rekening houden met iedereen. Thuisblijven met klachten of mondkapje dragen in winkels met klachten. Helemaal als je bij of met kwetsbaren werkt. Afstand respecteren als iemand dat wil.
Ik heb geen extra risico om te overlijden of in ziekenhuis terecht te komen. Wel, bij elke ziekte of virus, om blijvend in rolstoel terecht te komen en gewoon echt niks meer te kunnen. En dan is het nu veel lastiger om dingen te ondernemen, omdat mensen gewoon met klachten de deur uit gaan zoals ze altijd deden. Mijn enige geluk is dat de mensen waar ik afhankelijk van ben niet alleen aan zichzelf denken dat ze geen zin meer hebben om ergens rekening mee te houden, maar zich afmelden bij klachten. Of dat nu griep, corona of verkoudheid is.
Tja klachten … als ik wat verkouden ben blijf ik niet thuis. Als ik ziek ben wel. Maar als mensen aangeven dat ze willen dat ik dan bij hen wegblijf, dan doe ik dat.
Mijn cliënten vragen niet of ik een mondkapje draag. Maar als ze dat vragen, wil ik dat doen op de voorwaarde dat ze de ramen open zetten en zelf goed afstand houden en zelf ook een mondkapje opzetten. En daarbij dat ik het hoognodige doe en tussendoor even pauze houd ipv doorwerken.
Ik sta behoorlijk pittig fysiek werk te doen. Mijn cliënten staan achter elkaar gepland zonder pauzes en dat 6-7,5 uur per dag, 4 dagen per week. Met dit weer een behoorlijke opgave. Ik heb zelf astmatische bronchitis en kreeg enorm klachten van werken met een mondmasker en voelde me er s avonds ziek door. Veel cliënten vonden het niet nodig flink te luchten (helemaal in de winter niet) en wilden zelf geen mondmasker op. Prima, maar dan ik ook niet. Ik kan prima afstand houden en zelfs zorgen dat ik steeds in andere ruimtes werk dan waar de cliënt is. Ik vind het echt onzin om een mondkapje te dragen als de cliënt beneden is en ik alleen boven!?
Dus ik zoek liever naar andere opties dan werken met een mondmasker.
Morrie schreef:ik stond net buiten te wachten bij de bakker (piepklein winkeltje en maar 1 achter de toonbank) met mijn FFP2 masker op en daar ontstond een hele discussie over maskers. De 1 vond het erg verstandig gezien het aantal besmettingen en de ander vond het belachelijk en onzin en zou hem zo "van mijn bek willen trekken". Ik heb gedaan of ik doof was en me er niet mee bemoeit en was blij toen ik aan de beurt was.