Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:34

wyoming schreef:
Marije_1997 schreef:
Dat ik ineens binnen nu en een half jaar een woning moet hebben, omdat m'n ouders zonder overleg hebben besloten het huis te verkopen en mij niet mee te nemen. Well tot zo ver de band met m'n ouders. Het zijn niet eens meer m'n ouders wtf.

Je ouders hebben je blijkbaar netjes verteld dat ze het huis gaan verkopen en dat het tijd wordt dat je wat voor jezelf gaat zoeken. Had je echt verwacht dat ze jou toestemming zouden gaan vragen of ze hun huis mogen verkopen?

Betaal jij een huis voor me dam? Als je die al vind lol. Heb even hele andere heftige dingen aan m'n hoofd. Dit kon er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:35

wyoming schreef:
Marije_1997 schreef:
Dat ik ineens binnen nu en een half jaar een woning moet hebben, omdat m'n ouders zonder overleg hebben besloten het huis te verkopen en mij niet mee te nemen. Well tot zo ver de band met m'n ouders. Het zijn niet eens meer m'n ouders wtf.

Je ouders hebben je blijkbaar netjes verteld dat ze het huis gaan verkopen en dat het tijd wordt dat je wat voor jezelf gaat zoeken. Had je echt verwacht dat ze jou toestemming zouden gaan vragen of ze hun huis mogen verkopen?

Ja joh want iedereen heeft op 6 maand tijd iets gevonden (ik zie hier soms mensen jaren zoeken!) + het geld voor een volledige inboedel. Zo te lezen is dit ook niet besproken maar medegedeeld. Dat is gewoon harteloos.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:43

Moestuin schreef:
wyoming schreef:

Ja joh want iedereen heeft op 6 maand tijd iets gevonden (ik zie hier soms mensen jaren zoeken!) + het geld voor een volledige inboedel. Zo te lezen is dit ook niet besproken maar medegedeeld. Dat is gewoon harteloos.

Als die 1997 een geboortejaar is, dan is deze bokker 24 of 25. Zou het dan niet eens tijd zijn om een studentenkamer of een appartement/studio te zoeken? Daar hoeft echt niet gelijk een volledige (nieuwe) inboedel in toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:45

Moestuin schreef:
Wel een paard, maar geen geld voor je uitzet (wat overigens helemaal niet duur hoeft te zijn als je veel tweedehands koopt) is natuurlijk een beetje de wereld op z’n kop.

En je hoeft ook niet meteen een eengezinswoning te betrekken, een kamer huren, een appartement delen, of een studio huren… er zijn tal van mogelijkheden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:50

Mkango schreef:
Moestuin schreef:
Wel een paard, maar geen geld voor je uitzet (wat overigens helemaal niet duur hoeft te zijn als je veel tweedehands koopt) is natuurlijk een beetje de wereld op z’n kop.

En je hoeft ook niet meteen een eengezinswoning te betrekken, een kamer huren, een appartement delen, of een studio huren… er zijn tal van mogelijkheden.

In de huidige markt := ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:58

Ja, alleen is de kans groot dat je e.e.a. moet delen met mensen, maar daar ga je als begin twintiger niet dood aan. Studenten doen niet anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:01

Mkango schreef:
Ja, alleen is de kans groot dat je e.e.a. moet delen met mensen, maar daar ga je als begin twintiger niet dood aan. Studenten doen niet anders.

Maar, er is een giga tekort aan studentenwoningen. Aan woningen überhaupt.

Kan je wel leuk op kamers gaan e.d. adviseren. De woningen liggen gewoon niet voor het oprapen, en al helemaal niet binnen een half jaartje. Dan moet je echt wel een portie geluk of een kruiwagen hebben.

Edit: even alle andere mogelijke problematiek daargelaten. Niet iedereen heeft de geestelijke of lichamelijke (of beide) gezondheid om (snel) op zichzelf te gaan wonen en dat ook vol te houden.

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:04

We horen het maar van 1 kant nu hè? Lijkt me stug dat ze haar op straat zetten als ze niks kan vinden, misschien willen ze gewoon dat ze het wel gaat proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:04

Even voor de duidelijkheid, ik ben zwanger. Heb een full time baan. Dus nee ga geen studentenkamer zoeken maar een degelijke woning/appartement. Ik ben te oud voor studenten leven. En daarbij past een kind ook niet. Dus niet lopen janken dat het maar tijd word. Wij wonen groot alle ruimte, daarom woon in hier nog. Plan met m'n ex was samen kopen. Helaas is hij volledig ontspoort (tevens vader van het kind) dus alsjeblieft mensen. Hou sommige dingen voor je er is hier niks te vinden onder de 600 euro met minimaal 1 slaapkamer. En zelfstandig. Ga niks lopen delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:05

Niobe schreef:
We horen het maar van 1 kant nu hè? Lijkt me stug dat ze haar op straat zetten als ze niks kan vinden, misschien willen ze gewoon dat ze het wel gaat proberen.

Dat is zeker hun plan. Ze hebben zelfs gedreigd om het via de rechter te doen. Ze vinden dat ik maar naar een gesticht moet (jup m'n ouders doen het zelfde als m'n ex) ik wou al zoeken voor mezelf. Niet alleen omdat ik niet weet wat ik wil met m'n kind, maar ook omdat ik graag uit huis wil. Maar dat gaat helaas niet zo snel en makkelijk meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:07

Marije_1997 schreef:
Niobe schreef:

Dat is zeker hun plan. Ze hebben zelfs gedreigd om het via de rechter te doen. Ze vinden dat ik maar naar een gesticht moet (jup m'n ouders doen het zelfde als m'n ex) ik wou al zoeken voor mezelf. Niet alleen omdat ik niet weet wat ik wil met m'n kind, maar ook omdat ik graag uit huis wil. Maar dat gaat helaas niet zo snel en makkelijk meer.

Kun je bij de gemeente aankloppen voor urgentie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:07

Oei dan benoem ik maar niet dat ik met mijn 24 jarige leeftijd nog thuis woon :+ Maar ik ben wel flink op weg om te sparen voor een starterslening voor hopelijk het kopen van een huis. Eerst nog even een baan scoren met vaste uren en gewoon een net betaald uurloon. Maar het is wel verdomd lastig hoor in deze tijd om een huis te vinden! Hier blijkt het nu gewoon even onmogelijk te zijn ik krijg alleen garageboxen aangeboden :') ( en dat heb ik nog niet benoemd dat ik twee paarden heb :+ )

--

Zo druk gemaakt omdat ik een beetje bang was hoe ze zouden reageren als ik morgen wel weer wou werken. Maar ze zijn mij niet nodig morgen. Oké helemaal prima kan ik nog een paar dagen bijtanken en mij gaan voorbereiden op de booster vaccinatie. Dus eigenlijk vindt ik het wel lekker.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:08

Marije_1997 schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik ben zwanger. Heb een full time baan. Dus nee ga geen studentenkamer zoeken maar een degelijke woning/appartement. Ik ben te oud voor studenten leven. En daarbij past een kind ook niet. Dus niet lopen janken dat het maar tijd word. Wij wonen groot alle ruimte, daarom woon in hier nog. Plan met m'n ex was samen kopen. Helaas is hij volledig ontspoort (tevens vader van het kind) dus alsjeblieft mensen. Hou sommige dingen voor je er is hier niks te vinden onder de 600 euro met minimaal 1 slaapkamer. En zelfstandig. Ga niks lopen delen.

Snap ik helemaal, maar je zou helaas toch wat moeten. Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:11

Krijg wss geen urgentie hier. Helaas. Asielzoekers hebben meer prio. Dus mensen met een Nederlands paspoort staan gwn op straat. Of het is veel te duur of het is zo weg.

Je krijgt geen urgentie als je zwanger bent. En verder is er geen vonnis van de rechtbank dat ik weg moet ofzo. Is ook geen gegronde reden voor. Dus schiet niks op. Gewoon wachten en hopen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:12

Treurig

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:13

Heb je niet een vriendin of een nicht die toevallig ook op zoek is naar woonruimte, en waar je een appartement mee zou kunnen delen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:13

Zebrastreep schreef:
Oei dan benoem ik maar niet dat ik met mijn 24 jarige leeftijd nog thuis woon :+ Maar ik ben wel flink op weg om te sparen voor een starterslening voor hopelijk het kopen van een huis. Eerst nog even een baan scoren met vaste uren en gewoon een net betaald uurloon. Maar het is wel verdomd lastig hoor in deze tijd om een huis te vinden! Hier blijkt het nu gewoon even onmogelijk te zijn ik krijg alleen garageboxen aangeboden :') ( en dat heb ik nog niet benoemd dat ik twee paarden heb :+ )

--

Zo druk gemaakt omdat ik een beetje bang was hoe ze zouden reageren als ik morgen wel weer wou werken. Maar ze zijn mij niet nodig morgen. Oké helemaal prima kan ik nog een paar dagen bijtanken en mij gaan voorbereiden op de booster vaccinatie. Dus eigenlijk vindt ik het wel lekker.

Nou ik ben ook 24, heb heel veel financieel leed gehad. Maar had een spaarrekening van 10.000 euro wat alleen maar meer werd (werkloos veel kosten etc etc.) dus kopen word em ff niet voor mij. Daarom woon ik hier ook nog huur liever niet. Koop liever.

Vind ook dat m'n pa gwm ff moet gaan zitten, en eventueel een 2de kleiner huisje koopt en die verhuurt aan mij (en wie weet later ook gwn verhuren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:14

__Sannne schreef:
Heb je niet een vriendin of een nicht die toevallig ook op zoek is naar woonruimte, en waar je een appartement mee zou kunnen delen?

Familie spreek ik niet. Vriendinnen heb ik niet. Sws vrienden lol. Heb je niks aan. Dus dat is ook geen optie. Moet alles alleen doen dat is het mooie.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:15

Wat een verhaal, Marije. Sterkte met wat er op je afkomt, ik ben in beide gevallen blij dat ik niet in je schoenen hoef te staan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:16

Marije_1997 schreef:
Krijg wss geen urgentie hier. Helaas. Asielzoekers hebben meer prio. Dus mensen met een Nederlands paspoort staan gwn op straat. Of het is veel te duur of het is zo weg.

Je krijgt geen urgentie als je zwanger bent. En verder is er geen vonnis van de rechtbank dat ik weg moet ofzo. Is ook geen gegronde reden voor. Dus schiet niks op. Gewoon wachten en hopen.

:(:) Ik vind dit echt een rot actie van je ouders, al helemaal omdat er voor jou een kindje op komst is. Heel veel sterkte aankomende tijd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:16

Marije_1997 schreef:

Wellicht wel als je en zwanger bent en uit huis getrapt wordt. Proberen kost niks.

Wachten en hopen levert je niks op, dus dat zou ik zeker niet doen.

Ik vind ook niet dat je van je ouders kunt verwachten dat ze voor jou een tweede huis kopen. Huizenprijzen zijn bizar momenteel.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-01-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:17

Marije_1997 schreef:
Zebrastreep schreef:

--

Nou ik ben ook 24, heb heel veel financieel leed gehad. Maar had een spaarrekening van 10.000 euro wat alleen maar meer werd (werkloos veel kosten etc etc.) dus kopen word em ff niet voor mij. Daarom woon ik hier ook nog huur liever niet. Koop liever.

Vind ook dat m'n pa gwm ff moet gaan zitten, en eventueel een 2de kleiner huisje koopt en die verhuurt aan mij (en wie weet later ook gwn verhuren)

Hoe kun je dat nou vragen van je vader? En wat is er mis met huren?
Klinkt nu meer alsof je zelf de hakken in het zand zet

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:18

Marije_1997 schreef:
Zebrastreep schreef:

--

Wauww vind je dat echt :oo

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:20

@marije
En misschien een oproep op social media plaatsen? Zelfs hier in de omgeving van Amsterdam lukt het sommige mensen om een tijdelijk, vaak max 2 jaar onderkomen te vinden. Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld, ik probeer je alleen maar een tip te geven

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:21

Ook dat lees ik met alle verbazing... Ook wow