Mellow schreef:Wat lees ik hier veel onbegrip en harde woorden soms. Daar begint het al mee. Voorbeeld: als iemand dag en nacht klaar staat voor een ander en alles voor anderen doet maar geen prikje neemt, is dat dan een egoïst? En iemand die wel een prikje neemt maar voor de rest niets doet voor anderen ineens "de held"
Waar lees jij dit precies?
En vind jij niet dat het onbegrip en de harde woorden aan beide kanten terug te vinden zijn?
Punt is dat jij naar mijn idee met jouw reactie juist bijdraagt aan de tweedeling, door de mensen die hier het vaccinatiebeleid verdedigen, af te schilderen als hard en ongenuanceerd.
Persoonlijk kan ik best onderscheid maken tussen een persoon en diens keuze qua vaccineren, en dus de persoon respecteren en waarderen terwijl ik het met de keuze niet eens ben. Tenzij de keuze om niet te vaccineren onderbpuwd wordt met drogredenen, anti-overheidstaal en misinformatie. Daar heb ik geen respect voor, want juist dat veroorzaakt tweedeling.
En ik vermoed dat de meeste mensen met een pro-vaccinatiestandpunt deze mening delen.