Badeendje schreef:Ik had laatst een post op insta gezet (stukje spelen op een instrument) waarop ik een reactie krijg in de trant van
'wtf, kan je dit óók al?'
En ja, dat vind ik best wel stom, want ik plaats dat als zijnde leuk ter herinnering (plus, ik heb er uren aan gewerkt, en niet in een dag geleerd) maar iemand projecteert dan eigenlijk z'n eigen onzekerheid op mijn performance en dat vind ik stom. Het is niet eens een compliment, denk ik. Bovendien kom ik dus over op deze persoon als iemand die 'alles' kan, wat natuurlijk volstrekt belachelijk is, want voor de meeste dingen die ik kan, heb ik gewoon de tijd en moeite genomen om het te leren. Maar blijkbaar zorgt mijn competentie weer dat andere mensen onzeker worden omdat ze iets niet kunnen, en dat vind ik dan ook weer vervelend, want ik wil niet de persoon zijn die andere mensen onzeker maakt.
Kan iemand mijn hoofd uitzetten?
Ik zou ook zo'n reactie kunnen plaatsen, maar niet uit onzekerheid. Ik zou het zelf bedoelen als bewondering voor de tijd die je erin hebt gestopt om iets goed te kunnen