Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janderegelaa schreef:Billy schreef:Er wordt hier erg veel gekletst.. Niet te volgen.
Ik denk er zo over:
Ben je geen onderdeel van de oplossing, dan ben je onderdeel van het probleem... Ik heb me dus laten vaccineren
Scherp!
Citaat:(cijfers van mij, J.)
1)Snap je dan ook dat er ook gewoon mensen zijn die géén immuun-systeem issues of bloedklonters hebben, die zich liever niet laten vaccineren? 2)Mag ik een vaccin volgens jou alleen gerechtigd weigeren als ik er een medische geschiedenis tegenaan kan gooien? 3)Heb ik alleen dan gelijk dat ik niet laat vaccineren?
Janneke2 schreef:Citaat:(cijfers van mij, J.)
1)Snap je dan ook dat er ook gewoon mensen zijn die géén immuun-systeem issues of bloedklonters hebben, die zich liever niet laten vaccineren? 2)Mag ik een vaccin volgens jou alleen gerechtigd weigeren als ik er een medische geschiedenis tegenaan kan gooien? 3)Heb ik alleen dan gelijk dat ik niet laat vaccineren?
Ad 1) Ja, dat snap ik. Van prikangst tot 'aan mijn lijf geen polonaise'.
En, afdeling duidelijkheid : als het gaat om 'liever niet vaccineren', daar hoor ik beslist bij.
2) Ik heb begrip voor de argumenten van de bevindelijk gereformeerden. Als je er echt compleet in gemoede van overtuigd bent dat je tegen Gods wil ingaat, doe het dan vooral niet.
(Ik ben deels een steile calviniste, maar dit Godsbeeld deel ik niet.)
3)... tja, wat heet 'gelijk hebben'...?? Geen idee.
Blijft staan dat er een hoop nepnieuws rondgaat.
... en ik snap het ook wel. Ik wist dat de virologen al jaren stelden DAT er een pandemie aankwam.
(En niet 'of we een pandemie konden krijgen', want men wist drommels goed hoe kwetsbaar we zijn.)
(Onder andere bij sars nummer één en mers vroeg men zich af 'of dat the big one' ging worden - pas bij drie was het scheepsrecht...)
Als je tot en met januari 2020 dacht dat pandemiën tot de Middeleeuwen behoorden ofzo, dan kan je verstand ook gewoon stil staan.
Gek genoeg ben ik zelf geen seconde bang geweest voor de ziekte covid.
.... maar ik heb de maatregelen genomen en ik heb mij inmiddels laten vaccineren.
Femke_Tweety schreef:Sterker nog, ik heb een boekje liggen dat is uitgegeven ergens halverwege 2000 en 2010.
Titel Biological Globalisation.
Daarin komt onder andere het risico op pandemie naar voren.
Maar véél specifieker nog.
Corona wordt genoemd als virus.
De markten met bush meat in China als 'bron' if eigenlijk eerste doorgeefstation, de eigenlijke bron ligt in de jungle.
Het is iets dat al lang voorzien kin worden en ook werd
(En heeft dus niets met gekweekt in labo te maken, puur met biologische waarschijnlijk en logica)
Billy schreef:Ben je geen onderdeel van de oplossing, dan ben je onderdeel van het probleem... Ik heb me dus laten vaccineren
Billy schreef:Er wordt hier erg veel gekletst.. Niet te volgen.
Ik denk er zo over:
Ben je geen onderdeel van de oplossing, dan ben je onderdeel van het probleem... Ik heb me dus laten vaccineren
Dinopino schreef:Dus jullie discrimineren in principe de minderheid. Interessant. Is dat discriminatie of een soort van vaccinatierasisme. Degene die in het topic voor weigeraars zit en verteld dat ze zich niet laat inenten, is in dat topic een troll volgens degene die zich laten inenten. Interessant. We moeten beide meningen accepteren, als we het uiteindelijk maar met hun eens zijn. Argument is gewoon omdat we leek zijn. We moeten naar hun luisteren, want ze raken gefrustreerd van mensen die zich niet laten inenten. En om zich eens een lekker potje te frustreren komen ze in dit topic.
Dit topic zou ook kunnen heten: De discriminatie van weigeraars.
bigone schreef:En dan mogen we nog in onze handen knijpen dat de Corona virussen Sars en Mers niet de wereld zijn overgegaan. Dat had de bereidheid om te vaccineren trouwens torenhoog gemaakt met 10 % en 34 % dodelijke afloop bij de geïnfecteerden . En hadden we geen groepering zoals bvb viruswaarheid gehad. Reken maar dat dan iedereen zijn uiterste best had gedaan om niet besmet te raken. Dan hadden we al 300.000 of 1 miljoen doden gehad. Met maatregelen.
Marjo schreef:Billy schreef:Er wordt hier erg veel gekletst.. Niet te volgen.
Ik denk er zo over:
Ik vind dit toch wel veel te kort door de bocht, veel te zwart/wit en absoluut geen toegevoegde waarde aan een gezonde discussie.
Zonder vaccin kun je ook onderdeel zijn van de oplossing.
(En ja, ik ben voor het vaccin)

Zoolgangster schreef:Wat de mensen die griep willen vergelijken met Covid-19 betreft: die cijfers vergelijken gaat mank, om de reden dat er veel mensen binnen de risicogroepen jaarlijks tegen griep worden ingeënt, wat dus inhoudt dat velen buiten de overlijdensstatistieken blijven. Met andere woorden: als niemand werd ingeënt tegen griep, als er dus geen vaccin tegen verschillende soorten influenza-virussen zou bestaan, zouden de sterftecijfers ten gevolge van griep hoogstwaarschijnlijk nog hoger zijn.
. 
bigone schreef:Dat iemand die verongelukt eerst nog even getest word om zo mee te tellen of hij toevallig niet aan Corona is overleden dat ga je mij niet wijsmaken. Ziekenhuizen/ artsen en mortuaria hadden helaas wel wat anders te doen het afgelopen anderhalf jaar.
Niet in mee te tellen, wel in het geval van een reanimatie waarbij hulpverleners risico hebben gelopen. Die lopen al een heel groot risico dus dat gewonden eventueel op corona worden getest, ook met het oog op verspreiding in een ziekenhuis, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Texas02 schreef:bigone schreef:Dat iemand die verongelukt eerst nog even getest word om zo mee te tellen of hij toevallig niet aan Corona is overleden dat ga je mij niet wijsmaken. Ziekenhuizen/ artsen en mortuaria hadden helaas wel wat anders te doen het afgelopen anderhalf jaar.
Niet in mee te tellen, wel in het geval van een reanimatie waarbij hulpverleners risico hebben gelopen. Die lopen al een heel groot risico dus dat gewonden eventueel op corona worden getest, ook met het oog op verspreiding in een ziekenhuis, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Dit is helaas wel gebeurd, en meer dan eens..
Texas02 schreef:bigone schreef:Dat iemand die verongelukt eerst nog even getest word om zo mee te tellen of hij toevallig niet aan Corona is overleden dat ga je mij niet wijsmaken. Ziekenhuizen/ artsen en mortuaria hadden helaas wel wat anders te doen het afgelopen anderhalf jaar.
Dit is helaas wel gebeurd, en meer dan eens..