De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:29

Er wordt hier erg veel gekletst.. Niet te volgen.
Ik denk er zo over:
Ben je geen onderdeel van de oplossing, dan ben je onderdeel van het probleem... Ik heb me dus laten vaccineren

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:38

Billy schreef:
Ik denk er zo over:
Ben je geen onderdeel van de oplossing, dan ben je onderdeel van het probleem... Ik heb me dus laten vaccineren

Scherp!

Mellow

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:43

En kort door de bocht!

Dus iemand die zich niet laat vaccineren is meteen een probleem...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:43

janderegelaa schreef:
Billy schreef:
Ik denk er zo over:

Scherp!

Ik weet niet of je daarmee je leven nu eenvoudiger of gecompliceerder maakt eigenlijk, then again. Dat is mijn probleem ook niet eigenlijk. Maar vind het in deze context een aparte uitspraak.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:46

Citaat:
(cijfers van mij, J.)
1)Snap je dan ook dat er ook gewoon mensen zijn die géén immuun-systeem issues of bloedklonters hebben, die zich liever niet laten vaccineren? 2)Mag ik een vaccin volgens jou alleen gerechtigd weigeren als ik er een medische geschiedenis tegenaan kan gooien? 3)Heb ik alleen dan gelijk dat ik niet laat vaccineren?

Ad 1) Ja, dat snap ik. Van prikangst tot 'aan mijn lijf geen polonaise'.
En, afdeling duidelijkheid : als het gaat om 'liever niet vaccineren', daar hoor ik beslist bij.
2) Ik heb begrip voor de argumenten van de bevindelijk gereformeerden. Als je er echt compleet in gemoede van overtuigd bent dat je tegen Gods wil ingaat, doe het dan vooral niet.
(Ik ben deels een steile calviniste, maar dit Godsbeeld deel ik niet.)
3)... tja, wat heet 'gelijk hebben'...?? Geen idee.

Blijft staan dat er een hoop nepnieuws rondgaat.
... en ik snap het ook wel. Ik wist dat de virologen al jaren stelden DAT er een pandemie aankwam.
(En niet 'of we een pandemie konden krijgen', want men wist drommels goed hoe kwetsbaar we zijn.)
(Onder andere bij sars nummer één en mers vroeg men zich af 'of dat the big one' ging worden - pas bij drie was het scheepsrecht...)

Als je tot en met januari 2020 dacht dat pandemiën tot de Middeleeuwen behoorden ofzo, dan kan je verstand ook gewoon stil staan.

Gek genoeg ben ik zelf geen seconde bang geweest voor de ziekte covid.
.... maar ik heb de maatregelen genomen en ik heb mij inmiddels laten vaccineren.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:56

Ik heb de coronatopics een beetje gevolgd en in al deze topics kom je een aantal dezelfde bokkers tegen die sterk hun pro vaccinatie stempel er op willen drukken, zo ook hier, ik word er een beetje moe van.

Voor de mede 'weigeraars '. Ik kies er op dit moment ook voor om mij niet te laten vaccineren en heb hier mijn eigen voor mij belangrijke redenen voor. En ja, ook ik voel de groepsdruk en het gevoel me te moeten verantwoorden en dit vind ik heel vervelend. Ik voel dit ook vanuit de overheid, oa. de Jonge met zijn uitspraak over AZ met wie nu niet wil moet achteraan sluiten. Ik vind dat echt stuitend! Ik volg de ontwikkelingen en merk dat er ook veel deskundigen zijn die niet pro alles en iedereen vaccineren zijn. Ik ben niet voor eens en altijd tegen, dat kan best veranderen maar op dit moment is dit mijn keuze die voor mij goed voelt. Dus weigeraars jullie zijn niet alleen, laat je niet gek maken!

O ja, nog even een toevoeging, ik neem corona zeker serieus, ik heb mij al meermaals laten testen en houd mij netjes aan de regels.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:16

Janneke2 schreef:
Citaat:
(cijfers van mij, J.)
1)Snap je dan ook dat er ook gewoon mensen zijn die géén immuun-systeem issues of bloedklonters hebben, die zich liever niet laten vaccineren? 2)Mag ik een vaccin volgens jou alleen gerechtigd weigeren als ik er een medische geschiedenis tegenaan kan gooien? 3)Heb ik alleen dan gelijk dat ik niet laat vaccineren?

Ad 1) Ja, dat snap ik. Van prikangst tot 'aan mijn lijf geen polonaise'.
En, afdeling duidelijkheid : als het gaat om 'liever niet vaccineren', daar hoor ik beslist bij.
2) Ik heb begrip voor de argumenten van de bevindelijk gereformeerden. Als je er echt compleet in gemoede van overtuigd bent dat je tegen Gods wil ingaat, doe het dan vooral niet.
(Ik ben deels een steile calviniste, maar dit Godsbeeld deel ik niet.)
3)... tja, wat heet 'gelijk hebben'...?? Geen idee.

Blijft staan dat er een hoop nepnieuws rondgaat.
... en ik snap het ook wel. Ik wist dat de virologen al jaren stelden DAT er een pandemie aankwam.
(En niet 'of we een pandemie konden krijgen', want men wist drommels goed hoe kwetsbaar we zijn.)
(Onder andere bij sars nummer één en mers vroeg men zich af 'of dat the big one' ging worden - pas bij drie was het scheepsrecht...)

Als je tot en met januari 2020 dacht dat pandemiën tot de Middeleeuwen behoorden ofzo, dan kan je verstand ook gewoon stil staan.

Gek genoeg ben ik zelf geen seconde bang geweest voor de ziekte covid.
.... maar ik heb de maatregelen genomen en ik heb mij inmiddels laten vaccineren.

Sterker nog, ik heb een boekje liggen dat is uitgegeven ergens halverwege 2000 en 2010.
Titel Biological Globalisation.

Daarin komt onder andere het risico op pandemie naar voren.

Maar véél specifieker nog.
Corona wordt genoemd als virus.
De markten met bush meat in China als 'bron' if eigenlijk eerste doorgeefstation, de eigenlijke bron ligt in de jungle.

Het is iets dat al lang voorzien kin worden en ook werd

(En heeft dus niets met gekweekt in labo te maken, puur met biologische waarschijnlijk en logica)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:25

Femke_Tweety schreef:
Sterker nog, ik heb een boekje liggen dat is uitgegeven ergens halverwege 2000 en 2010.
Titel Biological Globalisation.

Daarin komt onder andere het risico op pandemie naar voren.

Maar véél specifieker nog.
Corona wordt genoemd als virus.
De markten met bush meat in China als 'bron' if eigenlijk eerste doorgeefstation, de eigenlijke bron ligt in de jungle.

Het is iets dat al lang voorzien kin worden en ook werd

(En heeft dus niets met gekweekt in labo te maken, puur met biologische waarschijnlijk en logica)

Ik zag in een praatprogramma, enige tijd geleden dat men bang is dat er nog wel iets heftigers over kan komen waaien, dat vind ik wel beangstigend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:26

En dan mogen we nog in onze handen knijpen dat de Corona virussen Sars en Mers niet de wereld zijn overgegaan. Dat had de bereidheid om te vaccineren trouwens torenhoog gemaakt met 10 % en 34 % dodelijke afloop bij de geïnfecteerden . En hadden we geen groepering zoals bvb viruswaarheid gehad. Reken maar dat dan iedereen zijn uiterste best had gedaan om niet besmet te raken. Dan hadden we al 300.000 of 1 miljoen doden gehad. Met maatregelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:42

Billy schreef:

Leuke redenatie :D

Gelukkig laten mijn familie en vrienden zich wel vaccineren (iedereen die 'm nog niet heeft gehad staat te springen). Ik zou er oprecht moeite mee hebben als iemand van hen zich niet zou willen laten vaccineren. Omdat ik het een domme en egoïstische keuze vind en het lastig vind als iemand zo anders in het leven staat/zulke andere opvattingen heeft.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:46

Billy schreef:
Ik denk er zo over:

Ik vind dit toch wel veel te kort door de bocht, veel te zwart/wit en absoluut geen toegevoegde waarde aan een gezonde discussie.

Zonder vaccin kun je ook onderdeel zijn van de oplossing.

(En ja, ik ben voor het vaccin)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:47

Dinopino schreef:
Dus jullie discrimineren in principe de minderheid. Interessant. Is dat discriminatie of een soort van vaccinatierasisme. Degene die in het topic voor weigeraars zit en verteld dat ze zich niet laat inenten, is in dat topic een troll volgens degene die zich laten inenten. Interessant. We moeten beide meningen accepteren, als we het uiteindelijk maar met hun eens zijn. Argument is gewoon omdat we leek zijn. We moeten naar hun luisteren, want ze raken gefrustreerd van mensen die zich niet laten inenten. En om zich eens een lekker potje te frustreren komen ze in dit topic.

Dit topic zou ook kunnen heten: De discriminatie van weigeraars.

Discriminatie en racisme is dit zeker niet. Hou nou is op om het zo veel erger te maken dan het is. Je wordt echt niet in elkaar geslagen of banen ontzegt omdat je niet gevaccineerd bent :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:51

bigone schreef:
En dan mogen we nog in onze handen knijpen dat de Corona virussen Sars en Mers niet de wereld zijn overgegaan. Dat had de bereidheid om te vaccineren trouwens torenhoog gemaakt met 10 % en 34 % dodelijke afloop bij de geïnfecteerden . En hadden we geen groepering zoals bvb viruswaarheid gehad. Reken maar dat dan iedereen zijn uiterste best had gedaan om niet besmet te raken. Dan hadden we al 300.000 of 1 miljoen doden gehad. Met maatregelen.

Dat is nog maar de vraag... of die groepen dan niet waren gaan protesteren. Vergeet niet dat er meer dan een jaar lang wekelijks, en ook tijdenlang dagelijks een vliegtuig neerstortte of een paar toerbussen verongelukten, qua aantallen aan Covid-19 overleden mensen. Geen nationale rouw. Mensen raakten aan die aantallen gewend, en leefden vrolijk door, de randjes van de regels van de lockdown en andere maatregelen opzoekende, want ze vonden zichzelf toch wel sielugh, dat ze zo "weinig" mochten.

Ebola zou vermoedelijk wat minder wappies opleveren, al is het bekend dat mensen in ebola-gebieden soms ontsnapten uit het ziekenhuis, uit angst er te moeten sterven. Dus tja... ook dan kunnen mensen "raar" reageren. Toch hoopte menigeen daar op een vaccin. Dus ja, toch minder antivaxxers waarschijnlijk.

Wat de mensen die griep willen vergelijken met Covid-19 betreft: die cijfers vergelijken gaat mank, om de reden dat er veel mensen binnen de risicogroepen jaarlijks tegen griep worden ingeënt, wat dus inhoudt dat velen buiten de overlijdensstatistieken blijven. Met andere woorden: als niemand werd ingeënt tegen griep, als er dus geen vaccin tegen verschillende soorten influenza-virussen zou bestaan, zouden de sterftecijfers ten gevolge van griep hoogstwaarschijnlijk nog hoger zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:52

Anna79 wat heb je dat mooi omschreven. Niemand hoeft zich te verantwoorden voor zijn keuze. Ieder is zelf voor zijn lichaam verantwoordelijk. Gelukkig voor sommige, blijkt dat ook de druk om ergens aan mee te mogen doen steeds meer verdwijnen. Gewoon evenementen waar iedereen welkom is. Geen verwijten, geen belachelijk maken maar gewoon met respect voor elkaar.

Het is heerlijk ontspannen met elkaar. Wij omhelzen de andere niet, ieder zijn eigen keus, alles mag.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 23:04

Marjo schreef:
Billy schreef:
Ik denk er zo over:

Ik vind dit toch wel veel te kort door de bocht, veel te zwart/wit en absoluut geen toegevoegde waarde aan een gezonde discussie.

Zonder vaccin kun je ook onderdeel zijn van de oplossing.

(En ja, ik ben voor het vaccin)

Precies, Marjo. Ik, als niet-vaccer, doe mijn uiterste best mij aan de maatregelen te houden. Ik houd afstand, was vaak mijn handen, ga op rustige momenten boodschappen doen met mondmasker en ga voorlopig nog niet naar een terras, restaurant of (kleding-)winkel. Omdat ik hooikoorts heb en dus vrijwel constant een verstopte neus en traanogen, test ik mij regelmatig, met tot op heden nog steeds een negatief resultaat.

Overigens kan ik met niet herinneren dat "negatief" zo'n positief woord was... :=

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:11

Zoolgangster schreef:
Wat de mensen die griep willen vergelijken met Covid-19 betreft: die cijfers vergelijken gaat mank, om de reden dat er veel mensen binnen de risicogroepen jaarlijks tegen griep worden ingeënt, wat dus inhoudt dat velen buiten de overlijdensstatistieken blijven. Met andere woorden: als niemand werd ingeënt tegen griep, als er dus geen vaccin tegen verschillende soorten influenza-virussen zou bestaan, zouden de sterftecijfers ten gevolge van griep hoogstwaarschijnlijk nog hoger zijn.

Maar normale gezonde mensen worden toch niet tegen de griep geënt? Wat dus inhoud dat je niet via het enten een groepsimmuniteit bereikt. Komt dat dan via de genezen mensen? Of hebben we daar geen groepsimmuniteit? Als ik me niet voor de griep laat enten wordt ik er niet van beschuldigd om niet sociaal te zijn naar anderen in mijn omgeving. Terwijl een goede griep voor een oud en ziek persoon ook niet erg handig is :o

En cijfers vergelijken gaat sowieso mank als er niet op dezelfde manier vergeleken wordt. Er worden nu mensen gestorven aan een auto-ongeluk getest en in het geval van positief gewoon als Corona-dode meegeteld. Doen we dat met de griep ook?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:14

Esperanza dan is het maar goed dat er veel minder ongelukken zijn gebeurt door de lockdown. Want zou toch wat zijn dat we straks een evaluatie krijgen en van de 20.000 doden er maar 1000 echt door Corona zijn gestorven :+ .

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:24

Ik snap je punt, maar het klopt gewoon niet. Het is een vies virus, dat klopt, maar je gaat nu niet ineens auto-ongelukken als Corona dode meetellen. Doen we met griep toch ook niet?

En nu ineens gaan we de hele wereld ontregelen?

Ik heb moeite met het feit dat de hele economie ff gesloopt wordt terwijl de besmettingen niet in grote getale in horeca of winkels plaatsvinden. Vele mensen zitten nu met hele andere problemen, toename van armoede, mishandelingen enz kunnen nooit de bedoeling van zo’n lockdown zijn. Dan is het medicijn erger dan de kwaal.

Corona moet de kop ingedrukt worden, klopt. Maar ik vind niet dat ik als jong gezond levend mens, die Corona symptoomloos gehad heb nu gedwongen wordt om te gaan enten. Die snap ik niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:44

Duidelijke uitleg, alleen je wordt niet gedwongen om te enten... enten mag je gewoon weigeren.
Dan zal je inderdaad voor bepaalde reizen/evenementen e.d. een corona vrij verklaring moeten regelen... maar je hebt gewoon de keuze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:49

Dat iemand die verongelukt eerst nog even getest word om zo mee te tellen of hij toevallig niet aan Corona is overleden dat ga je mij niet wijsmaken. Ziekenhuizen/ artsen en mortuaria hadden helaas wel wat anders te doen het afgelopen anderhalf jaar.
Niet in mee te tellen, wel in het geval van een reanimatie waarbij hulpverleners risico hebben gelopen. Die lopen al een heel groot risico dus dat gewonden eventueel op corona worden getest, ook met het oog op verspreiding in een ziekenhuis, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:48

bigone schreef:
Dat iemand die verongelukt eerst nog even getest word om zo mee te tellen of hij toevallig niet aan Corona is overleden dat ga je mij niet wijsmaken. Ziekenhuizen/ artsen en mortuaria hadden helaas wel wat anders te doen het afgelopen anderhalf jaar.
Niet in mee te tellen, wel in het geval van een reanimatie waarbij hulpverleners risico hebben gelopen. Die lopen al een heel groot risico dus dat gewonden eventueel op corona worden getest, ook met het oog op verspreiding in een ziekenhuis, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Dit is helaas wel gebeurd, en meer dan eens..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:52

Topic gaat te hard om bij te houden, maar bij Beau zeiden ze dat 45% van de volwassenen nu geprikt is. Dat loopt nog wel op, maar je weet nog niet waar het op uit gaat komen. Bij te weinig ga je toch wel een beetje het doel missen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 01:04

Texas02 schreef:
bigone schreef:

Bron?

Want nee. Kan er op een overlijdenscertificaat staan dat diegene positief was getest voor Corona? Vast, de reden die bigone geeft is een logische. Staat er dat diegene is overleden aan de gevolgen van Corona? Nee.

Dus nee, die persoon wordt dan niet meegerekend alszijnde gestorven door Corona.

Ik probeer echt zo min mogelijk te drammen of te dwingen en heb oprecht de intentie om weigeraars die geen medische reden hebben te begrijpen, maar dit soort misinformatie moet niet zonder weerwoord rond kunnen gaan.

Overigens vind ik het wel typisch dat er door bepaalde personen meteen geroepen wordt dat de pro-kant alleen maar probeert te overtuigen en het topic overspoelt.. ik lees dat de meeste pro’s gewoon oprecht nieuwsgierig zijn naar de beweegredenen en het gewoon willen snappen. Waarom wordt dat dan zo overdreven en wordt er gezegd dat ‘jullie’ niks meer mogen zeggen of zelfs gediscrimineerd worden (kom op nou dino, zoek discriminatie eens op in het woordenboek want echt…)?

En ook in het normale vaccinatietopic of coronavaccinatietopic is het geregeld voorgekomen dat er 15+ pagina’s in een (halve) dag bijkomen dus zo’n unicum is het nu ook weer niet. Jammer dat er zo over gepraat moet worden terwijl er echt wel ruimte is voor wederzijds respect en een fijne discussie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 01:18

Mensen moeten het mooi zelf weten wat ze doen.

Ik zat bij de eerste groep in Nederland die werden gevaccineerd. En ja stiekem ben ik wel een beetje trots dat ik samen met een aantal andere het voortouw heb genomen en ook heb laten zien aan mensen die licht twijfelen om toch te gaan. Ik wil niet in een wereld als dit blijven leven dus ik heb mij laten vaccineren zodat we weer langzaam aan open kunnen.

En ik merk bij mensen die niet willen dat ze eigenlijk best veel angst hebben en luisteren naar hun gevoel. Daar is niks mis mee, maar bij mij is een door teveel te luisteren naar dat doe maar niet stemmetje juist een grote angst ontstaan waardoor ik er nu dagelijks mee moet dealen en mijn leven lang. Een vaccinatie heeft dat een dikke schop gegeven omdat ik tegen mijn gevoel ben ingegaan. En een angststoornis die niet goed meer onder controle is te houden wens ik niemand toe.

En oja ik heb ook echt zware angst voor naalden dus hier zaten ook weken spanning aan verbonden.

En mensen zeggen ja de bijwerkingen. Maar ik hoor nooit iemand reageren op mij als ik zeg maar van hepatitis vaccinaties heb ik precies dezelfde bijwerkingen gehad. En dat vaccin is al jaren op de markt.

De vergelijking ik eet gezond en leef gezond vindt ik heel nietszeggend. Eigenlijk zeg je dan ook dat je geen andere vreselijke ziekte kunt krijgen omdat je gezond leeft. Maar zelfs de gezondste mensen krijgen kanker of hart en vaatziektes. Het zegt gewoon helemaal niks hoe gezond je leeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:04

Texas02 schreef:
bigone schreef:

Bron?
Heb er genoeg langs zien komen de laatste tijd (van oa gemeentelijke schouwarts) en covid positief/negatief is er niet eens op terug te vinden.
Alleen of het een natuurlijke dood of onnatuurlijke dood betrof en eventueel doodsoorzaak.

Àls dat gebeurt is, al is het maar 1 keer is dat zorgelijk.
Maar ik heb het echt nog nooit langs zien komen en helemaal geen echt bewijs daarvan.
Maar ik zeg ook niet dat het niet kan... maar zou dan wel echt bewijs willen zien.