Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:40

Dinopino schreef:
Sakura je schreef dat je er nog geen hinder van hebt ontvangen dat je een inentingsbewijs hebt. Ik probeer duidelijk te maken, dat dat nog wel eens zou kunnen komen, wanneer je toegang tot bepaalde evenementen er door wordt bepaald.

Niet als ik toch een bewijs heb? Evenementen/horeca zijn geen basisbehoefte, dus dat lijkt me niet het grootste probleem. Die 'mis' ik nu ook al en het blijkt dat het leven prima door gaat. Als het een groter doel helpt, lees een pandemie inperken, dan werk ik daar graag aan mee. Ik kan mijn eigen pleziertjes prima daar voor opzij zetten.

Een aantal GGD'en doet de bijschrijving niet in het boekje, daar zijn inmiddels vragen over gesteld. Ik denk dat ze dat wel toe gaan laten/corrigeren. Momenteel is dat het enige internationale bewijs voor vaccinaties. Ik neem in ieder geval mijn gele boekje mee, mocht ik een oproep krijgen. Liefst alles bij elkaar.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:42

Bigone ben je een complotdenker? Ik denk het wel dat je het bent. Daarom doen jullie ook je best mensen die twijfels hebben bij het nu van een vaccinatie, op de meest rare manieren aan te vallen. De wetenschappers die je hebt gesproken die weten dus al wat er in 5 jaar gebeurd.

Er is niets mis mee met zelfstandig denken. Wanneer het gaat om een maatregel of over een inenting. Die inenting persoonlijk denk ik er zit iets van water in, die gaat echt niet schadelijk zijn. Maar het feit blijft wel dat mensen de media en de politiek in alles geloven. Iemand die gestudeerd heeft weet alles op zijn vakgebied. Dat vind ik persoonlijk een tunnelvisie.

Jullie doen net of ik niet goed snik ben of een complotdenker. Weet nog steeds niet van welk complot. Het enige wat ik zeg denk ZELF na. Wil je volledig vertrouwen op de paar mensen in de media en je ziet intussen niet wat er echt in de wereld gebeurd. Hoeveel landen normaal leven zonder inenting en overvolle ic. Hoe kan je nu veroordelen, wanneer iemand je vraagt ZELF na te denken. Of mag je enkel denken wanneer je de juiste studie hebt gevolgd.

Cookies

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:45

Ja is toch fijn als je al je inentingen daar in hebt staan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:47

Karl66 ik zou niet weten, ik denk dat niemand dat weet, wat er over 5 jaar gebeurd. Natuurlijk zou dat voor het monitoren handig zijn. Het zit allemaal in een testfase, alleen dat als argument te gebruiken ligt bij sommige nog al gevoelig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:49

Dinopino ik heb totaal geen zin om verder inhoudelijk op je in te gaan (als ik dat in het verleden deed kreeg ik toch geen reactie en ging je deze vragen later nogmaals stellen, dus heel nuttig was het niet) maar er zit toch écht een verschil in de onderbouwde redenering over wat de toekomst brengt, vanuit wetenschappers (op basis van onderzoek, ervaring en kennis van de materie) en jij die hier als een kip zonder kop loopt te roepen dat er nog helemaal niks bekend is van de bijwerkingen over 5 jaar.

Een mRNA vaccin is (zoals al 1000x voorbij is gekomen) al best lang een onderzoeksthema. Als ik me niet vergis sinds de 80-iger jaren. Bovendien kan je met kennis van de werking ervan al veel zeggen over wat voor mogelijke bijwerkingen dit geeft.

Ik vind het ook gewoon frappant dat je je eigen kennis hoger plaatst dan dat van wetenschappers die al jaren in dit onderzoeksveld zitten. Verbeter jij dan ook je automonteur? Of je huisarts? Of een advocaat? Zelfde principe toch?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-05-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:49

Dinopino schreef:
Verootjoo zelf nadenken en je vraagtekens ergens bij zetten, is geen reden omdit niet te doen, omdat je geen weet ik wat heb geleerd.

Nu ben ik heel benieuwd naar wat jouw wetenschappelijke achtergrond is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:55

Dinopino schreef:
Jullie doen net of ik niet goed snik ben of een complotdenker. Weet nog steeds niet van welk complot. Het enige wat ik zeg denk ZELF na. Wil je volledig vertrouwen op de paar mensen in de media en je ziet intussen niet wat er echt in de wereld gebeurd. Hoeveel landen normaal leven zonder inenting en overvolle ic. Hoe kan je nu veroordelen, wanneer iemand je vraagt ZELF na te denken. Of mag je enkel denken wanneer je de juiste studie hebt gevolgd.

Enige verschil is dat jij zelf geen wetenschapper bent. Zij wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:56

Dinopino schreef:
Bigone ben je een complotdenker? Ik denk het wel dat je het bent. Daarom doen jullie ook je best mensen die twijfels hebben bij het nu van een vaccinatie, op de meest rare manieren aan te vallen. De wetenschappers die je hebt gesproken die weten dus al wat er in 5 jaar gebeurd.

Er is niets mis mee met zelfstandig denken. Wanneer het gaat om een maatregel of over een inenting. Die inenting persoonlijk denk ik er zit iets van water in, die gaat echt niet schadelijk zijn. Maar het feit blijft wel dat mensen de media en de politiek in alles geloven. Iemand die gestudeerd heeft weet alles op zijn vakgebied. Dat vind ik persoonlijk een tunnelvisie.

Of je wel of niet goed snik bent kan ik niet over oordelen, dat jij de commentaren zo opvat komt door je manier van onzin verkondigen. Noem eens een paar landen die nog steeds leven zonder maartregelen, vaccinatie of overbezette gezondheidszorg? Is nogal een opmerking van je dus vertel maar.
En ik complotdenker? Tja, dat mag jij vinden, bijna een eretitel om tot je selecte groepje toe te treden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:56

Nog even kort. Iedereen die zich wil laten inenten of ingeënt heeft. Dat wat ze spuiten is absoluut niet slecht. Ik ben niet anti-vaccinatie. Dat meen ik. Maar je gewoon in het algemeen vragen stellen en zelf denken, is ook niets mis mee.

Bigone ik behoor tot geen groepje. En hoe vaak jij en anderen het woord onzin gebruiken is bijna opmerkelijk. Het kapt ook elke discussie af. Het is echt hokjesdenken.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 11-05-21 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:58

Vragen stellen is prima, zaken verkondigen zonder ook maar enige onderbouwing niet. En qua vaccinaties zijn er al zeer vaak onderbouwingen gegeven dus die hoeven niet tot in den treure herhaalt worden, die kun je zo opzoeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:59

Citaat:

Ik vind dit eigenlijk wel het meest fantastische argument tot nu toe :j

Citaat:
Er is niets mis mee met zelfstandig denken. Wanneer het gaat om een maatregel of over een inenting. Die inenting persoonlijk denk ik er zit iets van water in, die gaat echt niet schadelijk zijn.
er zit iets van water in? Nee nee, er zit genveranderende stof in, dat heb ik net gelezen :j

Citaat:
Iemand die gestudeerd heeft weet alles op zijn vakgebied.
Dus eigenlijk zeg je dat mensen maar niet moeten studeren, want je wordt er niks wijzer van... Toch? Maar hoe kom je dan achter dingen? Hoe ga je dan leren hoe iets werkt? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar :j

Citaat:
Jullie doen net of ik niet goed snik ben of een complotdenker. Weet nog steeds niet van welk complot. Het enige wat ik zeg denk ZELF na.
Maar op basis waarvan ga je zelf nadenken dan? Want je moet dan toch iets kunnen toetsen of testen? Of verzin je dan gewoon een theorie en dan zie je wel hoe dat verder gaat? Ik vind het zo bijzonder dat je met zelf nadenken veel meer weet dan mensen die ergens wel verstand van hebben...

Citaat:
Wil je volledig vertrouwen op de paar mensen in de media en je ziet intussen niet wat er echt in de wereld gebeurd.
Ik heb daar wel al een paar keer naar gevraagd, ook bij mijn kennissen.. maar die zeggen dan 'doe zelf onderzoek' en 'lees agenda 2030 maar'... Maar wat gebeurt er in de echte wereld dan, waar moet ik dat opzoeken? Weet jij het?

Citaat:
Hoeveel landen normaal leven zonder inenting en overvolle ic. Hoe kan je nu veroordelen, wanneer iemand je vraagt ZELF na te denken.

Deze zin loopt van geen kanten, althans, ik snap niet wat er staat... ?

Citaat:
Of mag je enkel denken wanneer je de juiste studie hebt gevolgd.
Tuurlijk mogen mensen denken, zo worden de meeste uitvindingen (en onderzoeken :)* ) gedaan.. Maar het ligt er wel aan wie waar over nadenkt.. Als je met kanker naar een Jomanda gaat, weet ik niet of dat nu wel het slimst is, ookal heb je daar goed over nagedacht..
Als ik mijn gasleidingen ga verleggen ga ik daar niet zelf over nadenken, daar huur ik iemand anders voor. Grote kans dat ik anders bij de volgende douchebeurt mezelf vergas per ongeluk... maar als een instructeur mij verteld dat ik een stakend paard met een scherper bit moet rijden, dán denk ik zelf na :j
Ligt er echt maar helemaal aan wat het betreft..

Als ik zelf nadenk dat zie ik geen voordelen van een vaccin van water, of van een vaccin wat over vijf jaar ervoor zorgt dat iedereen smelt.. ofzoiets? Dus wat mis ik dan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:02

Saskia Noort / column AD ->

Ik ben een provaxer. Altijd al geweest. Een oom van mij kreeg in 1956 polio en heeft nog tot de dag van vandaag pijn in zijn benen. In 1957 begonnen ze met vaccineren en sindsdien is er nauwelijks nog gevaar voor polio, behalve in de zogeheten biblebeltgemeentes. Op mijn lagere school overleed een jongetje aan de mazelen, een vriendin van mijn moeder stierf een vreselijke dood door baarmoederhalskanker. Allemaal leed dat enkele jaren later niet meer geleden hoefde te worden met dank aan de wetenschap.

In Tanga, Tanzania, waarvoor ik overigens een aantal prikken moest halen (gele koorts, dtp, rabiës, hepatitis A, plus vrij heftige malariapillen), zag ik met eigen ogen wat de bevolking daar over heeft voor een vaccin of een antibioticakuur en hoe dankbaar wij moeten zijn dat dit voor ons zo makkelijk bereikbaar en beschikbaar is. Ik zou graag een discussie zien tussen een antivaxende influencer en een van de sterke tigermoms die ik daar ontmoette. Lijkt me dat dat gesprek niet langer dan 1 minuut duurt.

Je hoeft geen prik, je hoeft geen test, alleen als je daarvoor kiest, kun je niet meedoen aan grote evenementen of op vakantie. Is dat dis­cri­mi­na­tie? Nee

Wanneer je op dagelijkse basis met dood, pijn en ziekte te maken hebt, en de hulp een tien- of honderdtal kilometers ver weg is, zonder auto of fiets voor de deur, zonder geld of schoon water, zonder iPhone om je verwende mening mee te delen, dan zou de Great Reset je aan je reet roesten. Wij stonden aan het bed van een vrouw die langzaam stervende was aan tbc, en zij had nog het geluk dat een arts van Amref Flying Doctors, met wie ik mee mocht, wekelijks medicijnen kwam brengen, maar in onze wereld zou zij nooit tbc gekregen hebben. Met dank aan, jawel, een vaccin.

En nu zijn we hier in oorlog met het coronavirus en gaan we een beetje ruzie lopen maken over een vaccinatiepaspoort. Dat trouwens al decennia bestaat en dat je nodig hebt wanneer je een verre reis gaat maken. Een paspoort bovendien, dat niet eens verplicht is. Je hoeft geen prik, je hoeft geen test, alleen als je daarvoor kiest, kun je niet meedoen aan grote evenementen of op vakantie. Is dat discriminatie? Nee. Dat is zelfgekozen uitsluiting. Wie het vaccin weigert, weigert eigenlijk mee te vechten tegen de vijand. Mij lijkt, dat als er een God bestaat, het zijn of haar wil is dat wij ons laten vaccineren. Je zou kunnen zeggen dat hij ons de kennis tot het ontwikkelen van vaccins gegeven heeft.

Ik persoonlijk geloof vooral in de wetenschap en dank hen op blote knieën dat zij binnen een jaar dit wapen tegen Covid-19 ontwikkeld hebben, met groot en reeds bewezen succes. Kijk naar Israël, waar de samenleving weer opengaat en de besmettingscijfers keihard dalen. We kunnen ook zien hoe corona als een veenbrand over de landen gaat waar geen maatregelen worden genomen en/of nauwelijks gevaccineerd wordt; kijk naar India en Brazilië. Je laten vaccineren doe je niet alleen voor jezelf. Je doet het voor je land, je buren, je kinderen, je ouders, de school, je werk, de anderen. We zouden allemaal trots en dankbaar in de rij moeten staan om dit geschenk te mogen ontvangen. Maar het grootste privilege is dat je het mag weigeren, zoals landen, bedrijven, werkgevers, scholen en je buren het recht hebben een antivaxer de toegang te weigeren.

Mooi geschreven

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:08

Wat je mist is nadenken.-) Jullie volgen de media en daar staat toch duidelijk in wat erin de inentingen zit. En ik snap werkelijk niet wanneer je dat leest dat je je zou laten inenten. Wanneer dat er werkelijk in zou zitten.
Jomanda is trouwens wel vrijgesproken. Ben benieuwd naar wie jij toegaat wanneer je kanker hebt?
Dus wanneer mensen iets in je lichaam spuiten is het gewoon het beste daarover niet na te denken. Tenslotte betreft het je eigen lichaam. Dus ik zou in zo'n geval toch wel zeker willen weten wat er in dat spuitje zat. Raar ook dat erna niemand hoeft te laten controleren of je lichaam antistoffen aanmaakt. Dat zou toch super handig zijn voor het onderzoek.

Dankje ingedebruijn nu weet ik waarom ik geen krant lees:-)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:10

'Jullie volgen de media'

Hoe wil je ooit een fatsoenlijke discussie voeren als je je post al zo begint?

Ben ook wel benieuwd naar de hetze tegen de media vanuit jou Dinopino. Wat hebben ze je aangedaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:12

Dinopino schreef:
Wat je mist is nadenken.-) Jullie volgen de media en daar staat toch duidelijk in wat erin de inentingen zit. En ik snap werkelijk niet wanneer je dat leest dat je je zou laten inenten. Wanneer dat er werkelijk in zou zitten.
Jomanda is trouwens wel vrijgesproken. Ben benieuwd naar wie jij toegaat wanneer je kanker hebt?
Dus wanneer mensen iets in je lichaam spuiten is het gewoon het beste daarover niet na te denken. Tenslotte betreft het je eigen lichaam. Dus ik zou in zo'n geval toch wel zeker willen weten wat er in dat spuitje zat. Raar ook dat erna niemand hoeft te laten controleren of je lichaam antistoffen aanmaakt. Dat zou toch super handig zijn voor het onderzoek.

Je bent provaccinatie en dan deze post??? Echt, niet te volgen. En geen krant lezen, dit is een mening van iemand en die heeft, net zoals jij, het recht om haar mening te geven. Maar die zal wel iets te dicht bij komen voor sommigen.
En wat betreft MIllecam en Jomanda, vrijgesproken van het een en berecht voor wat anders:
https://www.nu.nl/binnenland/2403743/jo ... licht.html
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-05-21 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:13

Ik vind dit stuk van Saskia Noort vooral polariserend. Het wijzende vingertje. En daar schieten we helemaal niets mee op.

Ik vind het nog steeds prima als men voor het buitenland zo'n vaccinatiepaspoort wil, in het binnenland moet je dat niet willen, maar ik val echt over het feit dat men een app wil. En die wil ik niet. Een geel boekje is echt prima lijkt me. Dat ding wordt nu ook al gebruikt. Heb je er geen dan koop je er eentje. Kost nauwelijks meer dan weer een heel systeem optuigen. Waarom dan toch per se een app. En een app is vragen om problemen en ik wil mijn medische gegevens niet delen met app-bouwers, overheden, het RIVM. de GGD. Slechts met mijn HA.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:15

@Dinopino,
Heb je zelf niet door, dat niemand jouw berichten serieus neemt?
Ik lees ze niet eens meer :D
Ik vind het vervuiling van de topics waarin jij reageert.

Wat paspoort betreft, ik heb al sinds 2004 het gele boekje.
Nooit geen problemen mee of b van ondervonden ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:19

Electra63 jullie beweren al een paar maanden dat jullie mijn berichten niet lezen en vertellen ook steeds weer dat jullie mijn berichten niet lezen. Ik zou zeggen vooral doorgaan.
Shaggy het feit dat jullie de media volgen is de reden dat jullie nu in een pandemie zitten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:19

En wat is de reden dat jij in deze pandemie zit? 5G?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:20

Dinopino schreef:

Jij volgt toch ook gewoon 'de media'? Je haalt je informatie immers ergens vandaan. Het verschil zit hem in wélke media. Daar heb je betrouwbaardere vormen van en minder betrouwbare vormen. Dan heb je ook nog 'de wetenschap' (dat is geen medium, maar die geven hun publicaties door aan bijv. wetenschappelijke journals die dan op worden gepakt door journalisten die er middels wetenschapscommunicatie een stuk over schrijven).

En over die antistoffen n.a.v. vaccinaties zijn en worden gewoon onderzoeken uitgevoerd. Ik weet niet meer in welk topic, maar daar vertelde een hoog-risico persoon nog dat ze mee deed aan een onderzoek hoe de vaccinatie bij 'haar' groep werd ontvangen, en dat ze waarschijnlijk afhankelijk zou worden van anderen omdat ze zelf door haar aandoening te weinig antistoffen zou aanmaken.

En vertel: hoezo zitten we in een pandemie als gevolge van het volgen van 'de media'? Wat heeft dat in godsnaam met elkaar te maken?

Edit: Weet je, misschien maar beter dat we haar gewoon negeren. Ze is echt ongelooflijk aan het trollen en totaal niet uit op een goede discussie, en wij worden er weer eens in meegezogen. Dus, heeft iemand nog interessante nieuwtjes of argumenten over het paspoort?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:21

Volgens mij zit de hele wereld er in, waarbij een groot gedeelte analfabeten. Kun jij jezelf nog wel volgen??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:22

Dinopino schreef:

maar wat zit er dan wel in ? vertel het ons! :j

Citaat:
Ja naar de dokter, en dan naar een specialistisch ziekenhuis.. wat denk jij dan..

Citaat:
Dus wanneer mensen iets in je lichaam spuiten is het gewoon het beste daarover niet na te denken. Tenslotte betreft het je eigen lichaam. Dus ik zou in zo'n geval toch wel zeker willen weten wat er in dat spuitje zat
. En naar wie ga je toe om dat te checken? Daar ben ik nou wel benieuwd naar :j

Citaat:
Raar ook dat erna niemand hoeft te laten controleren of je lichaam antistoffen aanmaakt. Dat zou toch super handig zijn voor het onderzoek.
Dat is toch onderzocht? Of heb ik nou niet opgelet?

En verder heb ik je een aantal interessevragen gesteld en je geeft echt He-Le-Maal nergens antwoord op.. Ik vind dat echt suf... zit ik hier een beetje in het ongewisse te blijven steeds... -O- Probeer ik wat te leren, lukt t weer niet.. :n

Citaat:
jullie vertellen ook steeds weer dat jullie mijn berichten niet lezen
Ja nou wordt ie helemaal mooi.. ik lees ze en ik stel vragen.. maar je reageert gewoon niet.. zoek t dan uit .. :j

Imanda: ik vind het bij vlagen wel fascinerend hoor, om te lezen hoe sommige mensen denken :j Als ik dan soms al twijfel of ik de juiste informatie heb, of dat ik goed oplet of mezelf goed informeer dan lees ik aan aantal van deze berichten en dan weet ik weer "oh ja, ik doe het best goed :j " :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:24

Van het topic over het vaccin overgenomen:

Saskia Noort / column AD ->

Ik ben een provaxer. Altijd al geweest. Een oom van mij kreeg in 1956 polio en heeft nog tot de dag van vandaag pijn in zijn benen. In 1957 begonnen ze met vaccineren en sindsdien is er nauwelijks nog gevaar voor polio, behalve in de zogeheten biblebeltgemeentes. Op mijn lagere school overleed een jongetje aan de mazelen, een vriendin van mijn moeder stierf een vreselijke dood door baarmoederhalskanker. Allemaal leed dat enkele jaren later niet meer geleden hoefde te worden met dank aan de wetenschap.

In Tanga, Tanzania, waarvoor ik overigens een aantal prikken moest halen (gele koorts, dtp, rabiës, hepatitis A, plus vrij heftige malariapillen), zag ik met eigen ogen wat de bevolking daar over heeft voor een vaccin of een antibioticakuur en hoe dankbaar wij moeten zijn dat dit voor ons zo makkelijk bereikbaar en beschikbaar is. Ik zou graag een discussie zien tussen een antivaxende influencer en een van de sterke tigermoms die ik daar ontmoette. Lijkt me dat dat gesprek niet langer dan 1 minuut duurt.

Je hoeft geen prik, je hoeft geen test, alleen als je daarvoor kiest, kun je niet meedoen aan grote evenementen of op vakantie. Is dat dis­cri­mi­na­tie? Nee

Wanneer je op dagelijkse basis met dood, pijn en ziekte te maken hebt, en de hulp een tien- of honderdtal kilometers ver weg is, zonder auto of fiets voor de deur, zonder geld of schoon water, zonder iPhone om je verwende mening mee te delen, dan zou de Great Reset je aan je reet roesten. Wij stonden aan het bed van een vrouw die langzaam stervende was aan tbc, en zij had nog het geluk dat een arts van Amref Flying Doctors, met wie ik mee mocht, wekelijks medicijnen kwam brengen, maar in onze wereld zou zij nooit tbc gekregen hebben. Met dank aan, jawel, een vaccin.

En nu zijn we hier in oorlog met het coronavirus en gaan we een beetje ruzie lopen maken over een vaccinatiepaspoort. Dat trouwens al decennia bestaat en dat je nodig hebt wanneer je een verre reis gaat maken. Een paspoort bovendien, dat niet eens verplicht is. Je hoeft geen prik, je hoeft geen test, alleen als je daarvoor kiest, kun je niet meedoen aan grote evenementen of op vakantie. Is dat discriminatie? Nee. Dat is zelfgekozen uitsluiting. Wie het vaccin weigert, weigert eigenlijk mee te vechten tegen de vijand. Mij lijkt, dat als er een God bestaat, het zijn of haar wil is dat wij ons laten vaccineren. Je zou kunnen zeggen dat hij ons de kennis tot het ontwikkelen van vaccins gegeven heeft.

Ik persoonlijk geloof vooral in de wetenschap en dank hen op blote knieën dat zij binnen een jaar dit wapen tegen Covid-19 ontwikkeld hebben, met groot en reeds bewezen succes. Kijk naar Israël, waar de samenleving weer opengaat en de besmettingscijfers keihard dalen. We kunnen ook zien hoe corona als een veenbrand over de landen gaat waar geen maatregelen worden genomen en/of nauwelijks gevaccineerd wordt; kijk naar India en Brazilië. Je laten vaccineren doe je niet alleen voor jezelf. Je doet het voor je land, je buren, je kinderen, je ouders, de school, je werk, de anderen. We zouden allemaal trots en dankbaar in de rij moeten staan om dit geschenk te mogen ontvangen. Maar het grootste privilege is dat je het mag weigeren, zoals landen, bedrijven, werkgevers, scholen en je buren het recht hebben een antivaxer de toegang te weigeren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:28

@Cer: ik vind een andere zienswijze ook interessant, maar dit wordt gewoon trollen. Ze gaat niet op ons in, gooit er alleen meer onzin in...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:32

Ik vraag me af, waren er vroeger ook zoveel angsten en tegens (buiten religie om)
Als het om vaccineren ging?
Ik kan mij dat echt niet herinneren namelijk. Je ging gewoon.

Ik begrijp nu dat er zo ontzettend veel mogelijk is met het vaccin tegen Covid omdat er gewoon enorm veel geld in gestoken is.
En het daarom allemaal ook wat sneller heeft kunnen gaan in de ontwikkeling er van. Sneller dan enig ander vaccin.

En dat vaccinatie paspoort...wat boeit het!? Als je daardoor meer vrijheid kan genieten dan is dat toch alleen maar mooi!?
Ik zie het zo, je hebt ook overal voordeel als je in bijv winkels ,member, word
Of een AH bonus kaart hebt..
Staan jullie die geen vaccinatie pas willen dan ook bij de kassa te jammeren als je geen korting krijgt omdat je (uit principes) geen member bent of geen bonus pas hebt!?