Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:26

elnienjo schreef:
Roosch schreef:
Als ze hem eerder verteld had over de zwangerschap was de baby er ook nog steeds geweest. Het is niet als.. Dan..

Als hij jou zwanger maakt en jullie gaan iets later uit elkaar wil jij ook dat ie dit goed doet.

Inderdaad, struisvogelpolitiek..

Als ze het hem eerder had verteld had hij haar wellicht nog kunnen motiveren het weg te laten halen.

Hoe duur kost 'n vaderschapstest nu helemaal? Bovendien, als blijkt dat zij gelogen heeft, dan zijn die kosten sowieso voor haar.

"Het" weg te laten halen. Hoor je wat je zegt. Wat een afschuwelijke manier van denken heb jij. Een man die een vrouw motiveert haar kind weg te halen is echt diep gezonken. Dat jij daar überhaupt aan denkt walgelijk.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:38

"Het" weg te laten halen. Hoor je wat je zegt. Wat een afschuwelijke manier van denken heb jij. Een man die een vrouw motiveert haar kind weg te halen is echt diep gezonken. Dat jij daar überhaupt aan denkt walgelijk.[/quote]

Ongeacht of ik iemands visie deel... het is gewoon het lidwoord wat bij kind hoort. Het kind. Daarnaast is abortus toegestaan in Nederland en is iedereen baas in eigen buik. Daar mag jij wat anders van vinden maar zo zit onze wetgeving in elkaar.

Urbanus

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:46

Zullen we die discussie gewoon laten voor wat het is?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:31

Cayenne schreef:
verootjoo schreef:
@Imaudy; aan een uiterlijk van een baby kan je natuurlijk niet zien of zijn DNA overeenkomt met dat van de vermeende vader... :7

Tenzij je Barbie heet en de baby een lichtgetinte huidskleur heeft terwijl de vermeende vader blank was :')

Ja, zoiets zou hier best aan de hand kunnen zijn natuurlijk. Ik vroeg het mij af, was de foto meer toevallig tegen gekomen. Is wel een beetje op de grens begrijp ik, ik had het iets algemener moeten formuleren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:53

Liezel1 schreef:
TS, heb je je ooit wel eens bedacht wat hormonen en slaaptekort doen met een zwangere of pas bevallen vrouw?
Sinds het kindje er is, moet ze elke 3 uren uit bed (ja, ook om 24h, 3h snachts en 6h smorgens) om te voeden. Ze moet alles alleen doen.
Het is echt loodzwaar.... tel daarbij ook de gierende hormonen en een "vader" die niet echt doorzet of hulp aanbiedt, dan was ik er ook klaar mee geweest.

Dat wist ze van tevoren toch? En ze wist van tevoren ook dat het best wel een soapserie kon worden als ze de potentiele vader op de hoogte stelt dat hij potentieel een kind op de wereld heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:06

Hutcherson schreef:
Liezel1 schreef:
TS, heb je je ooit wel eens bedacht wat hormonen en slaaptekort doen met een zwangere of pas bevallen vrouw?
Sinds het kindje er is, moet ze elke 3 uren uit bed (ja, ook om 24h, 3h snachts en 6h smorgens) om te voeden. Ze moet alles alleen doen.
Het is echt loodzwaar.... tel daarbij ook de gierende hormonen en een "vader" die niet echt doorzet of hulp aanbiedt, dan was ik er ook klaar mee geweest.

Dat wist ze van tevoren toch? En ze wist van tevoren ook dat het best wel een soapserie kon worden als ze de potentiele vader op de hoogte stelt dat hij potentieel een kind op de wereld heeft.

Je kunt van te voren echt niet inschatten hoe het is met een baby. Dat kan meevallen of niet. Maar zo'n eerste periode haalt je echt een beetje overhoop.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:12

Dan is het niet heel snugger om dan ook nog de vader te notificeren als je jezelf al niet onder controle hebt. Die extra stress lijkt me dan niet heel slim. Bovendien ben je toch al zo'n 6-7 maanden te laat met op de hoogte stellen van de komst uberhaupt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:18

Hutcherson schreef:
Dan is het niet heel snugger om dan ook nog de vader te notificeren als je jezelf al niet onder controle hebt. Die extra stress lijkt me dan niet heel slim. Bovendien ben je toch al zo'n 6-7 maanden te laat met op de hoogte stellen van de komst uberhaupt.

Volgens mij is niemand die in een rol speelt in dit verhaal heel snugger bezig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:28

Liezel1 schreef:

Dat vind ik dan ook wel weer een beetje := Ik bedoel, volgens mij weet ieder volwassen mens dat onbeschermde seks hebben consequenties kan hebben?
Een maand vóórdat de relatie uit ging...
Om dan vervolgens iemand af te schilderen als slachtoffer vanwege het feit dat ze moeder geworden is, tja...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 02:50

Nikass schreef:
Liezel1 schreef:

Dat vind ik dan ook wel weer een beetje := Ik bedoel, volgens mij weet ieder volwassen mens dat onbeschermde seks hebben consequenties kan hebben?
Een maand vóórdat de relatie uit ging...
Om dan vervolgens iemand af te schilderen als slachtoffer vanwege het feit dat ze moeder geworden is, tja...

Of het wel of niet beschermd was weet je niet.
Niet beschermd genoeg blijkbaar, dat spreekt voor zich.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:11

En er zijn ook nog mensen die pas weten dat ze zwanger zijn op het moment dat ze bevallen.
Het is niet heel waarschijnlijk, maar die mensen zijn er.

Je weet gewoon niet genoeg om zo hard te oordelen over de moeder. Die eerste periode gooit je wel behoorlijk overhoop dus ik kan me wel voorstellen dat ze na dat gezeur van die zogenaamde vader de deur dichtgooit. Zulk dom drama kun/wil je er dan niet bij hebben.
Hoewel ik het niet slim vind.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:19

Het is ook de morele plicht van de moeder om in het belang van het kind te denken.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:05

Ik kan me niet voorstellen dat de moeder nu geheel geen hulp heeft.
Mogelijk is de familie daar ook al bijgesprongen. Alle beetjes helpen he.

Ik denk dat beiden met struisvogelpolitiek bezig zijn. De moeder heeft dat ondertussen mogelijk al de langste tijd vol gehouden. (Het is toch een minderheid van de vrouwen die een zwangerschap pas op het einde/bevalling ontdekt.) Het feit dat ze nu ook nog eens alle banden verbreekt met iedereen, zou ik zeker erop aandringen om die dna test te laten uitvoeren. Al betaalt hij alles. En moet het via de rechtbank gaan, so be it. Maar gewoon om iedereen, TS, mogelijke vader, moeder en heel de familie er rond, duidelijkheid te geven of de vriend van TS nu de vader is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:15

Ik vind ze zo primair reageren. Maar ja.

Ts, hoe is het nu? Je krijgt wel kruiwagens vol meningen over je vriend over je heen gestort.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:18

Ben t met oa MB eens.
T is niet, alsof hij nu ineens fout zit. Maar t zou toch "fijn " zijn, als het duidelijk is?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:21

Nikass schreef:
Het is ook de morele plicht van de moeder om in het belang van het kind te denken.

Daar ben je zelf genoeg mee bezig als je net bevallen bent, hoor. Dan ga je niet bewaken of andere mensen dat ook wel doen, daar heb je helemaal de ruimte niet voor.
Ik belicht alleen even die andere kant. Je hoeft niet zo hard te doen, dat maakt je geen beter mens.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:15

Is er nu geen enkele manier om met de moeder in contact te komen ?

Kun je niet afspreken dat jullie 50 50 de test betalen. Mocht het kind NIET van hem zijn, dat zij dat de test alsnog volledig voor eigen rekening neemt ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:14

_Mir schreef:

Kun je niet afspreken dat jullie 50 50 de test betalen. Mocht het kind NIET van hem zijn, dat zij dat de test alsnog volledig voor eigen rekening neemt ?

Maar moeder heeft geen geld, ze ging al niet akkoord met 50-50.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:24

MarcoBorsato schreef:
_Mir schreef:

Maar moeder heeft geen geld, ze ging al niet akkoord met 50-50.

Maar niet akkoord gaan is niet meteen geen geld hebben.
Of stond dat er wel letterlijk?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:27

Knert schreef:

Er stond inderdaad letterlijk dat moeders alleen enkele euro’s opzij kon zetten elke maand en dus geen geld heeft voor een test.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:39

Eapy schreef:
Knert schreef:

Er stond inderdaad letterlijk dat moeders alleen enkele euro’s opzij kon zetten elke maand en dus geen geld heeft voor een test.

Ik maak even een samenvatting van alles.

- vriend staat vrijwillig onder bewind maar heeft genoeg op z'n spaarrekening en krijgt genoeg inkomen
- zijn ouders wilden de test voorschieten maar nu niet meer
- moeder kan maar enkele euro's opzij zetten voor de test
- test was aangevraagd maar nu blijkbaar niet meer
- vriend was ten tijde van de seks mogelijk verminderd vruchtbaar door medicijnen
- is wel langs geweest bij moeder en het kind
- zegt dat moeder wisselende seksuele contacten had in die tijd
- moeder wil geen alimentatie
- moeder heeft nu het contact verbroken

Zo denk ik?

Ik vind het maar vreemd allemaal.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 04-03-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:48

Mogelijk minder vruchtbaar. Dat staat nergens vast.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:50

Aangepast, dankjewel!

Als ik het zo lees ts, kloppen dingen gewoon niet. Van beide kanten.

Zoals hij het nu op de lange baan heeft geschoven, wat vind jij daarvan?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:30

Ongeacht of moeder wil (mee) betalen voor de test of niet, als mogelijke vader zou ik willen weten of ik inderdaad de vader ben en ik zou dus de kosten op mij nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat je moet leven in de wetenschap misschien een kindje te hebben. Dat het als een shock komt kan ik begrijpen maar je wil dat toch met zekerheid weten? En als moeder het contact verbreekt, ik welke reden dan ook, dan zou daar niets aan veranderen. Hij zou ervoor moeten vechten om op zijn minst zekerheid te krijgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:52

Het komt op mij over dat hij in eerste instantie verrast was, de verantwoording wel wilde nemen maar daarna is gaan nadenken. Nu komt het hem ook wel goed uit dat de moeder van de kleine zegt tjuus de deur gaat dicht, dan hoef je er voorlopig ook niet over na te denken. Punt alleen wel is er komt ergens een keer de tijd dat het gaat knagen, is het niet bij de moeder van de kleine dan wel bij de vriend van TS. Ik kan me niet voorstellend dat je zoiets groots weg kunt schuiven en kunt blijven negeren. Als mijn partner met zoiets belangrijks zo'n lakse houding aan neemt was ik niet blij. Is dat alleen voor nu of voor altijd?