Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:53

Kanzi schreef:
Doen jullie reserveringen als daarom gevraagd wordt?
En rolt daar dan ook een verkoop uit?

Ik heb 2x iets gereserveerd, en 2x is het ook na een weekje verkocht aan diegene. Het ging volgens mij in beide gevallen om jonge meiden die nog op salaris of een terugbetaling van iets moesten wachten.
Ik zou wel een limiet geven van een X aantal dagen en ook even kijken naar de sterren. Bij meerdere slechte beoordelingen zou ik er niet veel voor voelen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:01

Ah, goede tip om naar de sterren te kijken!

Bootsiebob

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:29

Inderdaad, ik vergeet dat steeds...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:59

Nou bij mij is er net een betaling door Vinted teruggestort omdat verkoper het nog steeds niet verzonden heeft. IK kreeg daar bericht van en daar stond ook in dat er automatisch een negatieve beoordeling werd geplaatst, die ik kan vervangen door een eigen beoordeling als ik wil maar ik laat het lekker zo. Wel jammer....ben benieuwd of ik er nog iets van hoor van de andere partij.

Vandaag weer 2 pakjes binnengekregen, de ne valt een beetje tegen, shirtjes die weer zo idioot breed vallen..... jammer is dat altijd. Maar geen ramp voor die paar euro.

Ook een supergaaf zelfgemaakt shirtje van hele mooie planeten-stof, ben er helemaal wèg van, nooit zulke mooie planetenstof gezien en de afwerking is ook echt perfect, pareltje dit :+:

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:24

Ik heb net 3 truien van Naketano erop gezet voor 9,99 per stuk. Binnen 5 minuten alledrie verkocht :oo

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:45

Ik kreeg ook betaling terug, verkoper was ook sinds december niet online geweest zag ik, dus die heeft waarschijnlijk niet in de gaten dat hij iets verkocht heeft. Misschien moet ik daar ook eens naar kijken voordat ik koop al heb je er op deze manier eigenlijk amper 'last' van.

Heb nu ook dat iemand 2 jasjes in een advertentie had gezet, maar het bedrag blijkbaar per stuk ervoor wilde hebben, stond alleen niet in de advertentie en zo werkt Vinted natuurlijk ook niet. Ze stuurt nu dat ze er maar 1 heeft opgestuurd. Hopelijk kan ik het meteen bij het ophaalpunt weer retour sturen.

Voor mij heeft iemand weleens iets gereserveerd omdat ik een bundel aanvroeg en ze aangaf nog meer van die maat erop te gaan zetten. Ik heb toen uiteindelijk wel 10 stuks leuke babykleertjes kunnen kopen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:52

FleurVP schreef:
Heb nu ook dat iemand 2 jasjes in een advertentie had gezet, maar het bedrag blijkbaar per stuk ervoor wilde hebben, stond alleen niet in de advertentie en zo werkt Vinted natuurlijk ook niet. Ze stuurt nu dat ze er maar 1 heeft opgestuurd. Hopelijk kan ik het meteen bij het ophaalpunt weer retour sturen.
.

Heb ik ook wel eens gehad, door de advertentie dacht ik ook dat het 2 producten voor 1 prijs was. Vond het erg slordig van adverteerder, gelukkig had ik van te voren nog een berichtje gestuurd met een vraag waardoor het duidelijk werd.

Iemand had gisterochtend een pakje naar mij gestuurd en ik had het deze middag al binnen. Heb deze maand ook 2 paar nieuwe schoenen gekocht van een merk wat ik altijd draag, schoenen waren helemaal nieuw en zaten perfect voor 20% van de nieuwprijs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:04

Ik heb er gisteren weer wat spul op gezet en iemand heeft er een pakket van gemaakt. Binnen het kwartier alles bij elkaar gezocht, gewogen en pakketformaat doorgegeven. Helaas weegt het net iets meer dan 1kg dus sowieso een groot pakket, want de verpakking moet er nog omheen. Sindsdien radiostilte.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:22

Tussen 1 en 2 kilo zit maximaal 55 cent verschil dus dat zal het probleem niet zijn denk ik. Bij mij geeft de app soms geen melding van een bevestigde bundel of ze wachten nog op een uitbetaling van een verstuurd pakket ofzo.

Gisteravond toch weer 2 items verkocht die er al een tijd op stonden. Maar even proberen er vandaag nog uit te doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:51

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:00

Heb weer twee broeken binnen, qua maat helemaal perfect beide dus dat is mooi. Alleen de ene heeft totaal andere kleuren dan op de foto's... Zo jammer als verkopers er een filter overheen gooien die alles veel lichter en warmer maakt dan het daadwerkelijk is (en dat was ook niet goed te zien). Het blijft een beetje geluk hebben toch met Vinted.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:08

Ik zit ook op vinted. Vooral met kinderkleding. Is bij jullie homerr en mondial ook zo traag. Ik heb nu 1 pakje op het punt liggen maar er komen er nog 2. Nu denk ik afhalen of wachten. Voor de verkoper is het fijner als ik gewoon afhaal want dat vind ik ook fijn. Momenteel wacht ik nog tot een pakket wat er al een paar dagen ligt wordt opgehaald. Ik heb koper ook al een bericht gestuurd maar geen reactie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:11

caro29 schreef:
Ik zit ook op vinted. Vooral met kinderkleding. Is bij jullie homerr en mondial ook zo traag. Ik heb nu 1 pakje op het punt liggen maar er komen er nog 2. Nu denk ik afhalen of wachten. Voor de verkoper is het fijner als ik gewoon afhaal want dat vind ik ook fijn. Momenteel wacht ik nog tot een pakket wat er al een paar dagen ligt wordt opgehaald. Ik heb koper ook al een bericht gestuurd maar geen reactie

Niet wachten want na aantal dagen gaat het retour en homerr levert vaak maar 2x per week af en op bij een punt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:09

tita schreef:
caro29 schreef:

Niet wachten want na aantal dagen gaat het retour en homerr levert vaak maar 2x per week af en op bij een punt.

Ah Oke. Dan zorg ik dat ik het zsm ophaal.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:28

tita schreef:
caro29 schreef:

Je hebt 14 dagen de tijd om het op te halen.

Alleen is het wel zo netjes om het zsm op te halen, verkoper wil ook zijn geld.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:42

Volgens mij blijft Homer 10 dagen liggen, krijg je ook mails en reminders over met het aantal dagen wat je nog hebt. Ik laat het meestal wel aan de verkoper weten als ik traag ben, maar wacht vaak ook wel op nog een 2e pakketje of tot het weekend omdat ze alleen overdag open zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:45

Ik haal normaal ook binnen een dag op. Nu was ik net te laat. Winkel ging dicht om 1700. Maandag sta ik er weer.

Ik wacht sinds maandag tot iemand die van mij ophaalt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:14

Hier was vandaag een heel legertje pakjes binnengekomen dus toch gelijk nog maar even gehaald :)

Leuke dingen, maar een aantal kledingstukken viel wel heel erg groot zeg, oef! Daar past een volwassen vent haast in :))

En ook toen de winkelmevrouw de pakjes nog maar in de kast zette.... rook ik al een ontzettend smerige rooklucht, bah. Toch weer eens een keer er in getuind om er geen erg in te hebben om daar navraag over te doen....ik vind dat altijd zo goor :r

Gelukkig was het alleen een zwembroekje, die zet ik wel een nacht in een sopje met azijn ofzo....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:16

Hier kreeg ik deze week een jurkje binnen, op zich heel content mee, maar vermuft dat het rook, dus vlug wasmachine in.... geen idee waar die geur vandaan kwam, maar alles die samen gewassen was, rook na de wasbeurt ook zo.... vreselijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:19

Oh jakkie! Heb je het hele zaakje toch nog weer fris gekregen....?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:31

Ik heb laatst 2 pakjes met lavendel geur binnengekregen. Hele sterke geur. Gelukkig de rook geur nog niet gehad.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:44

Dat is vervelend zeg, ik heb het ook weleens gehad maar rook echt alsof het onderweg nat was geworden en weer opgedroogd was. Scheut azijn in de wasmachine erbij gedaan en toen was het weer fris.
Hebben jullie ervaring met zeggen dat iets niet oké is en je pakketje terugsturen? Krijg je dan zeker je geld terug? Degene die 2 items in een advertentie aanbod maar ze blijkbaar per stuk voordat bedrag wilde verkopen geeft vooral aan dat het balen is voor mij dat zij er vergeten is bij te zetten dat het per stuk was :+.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:47

Tja als het echt niet in de advertentie stond en je ook niet bij nader inzien wel kon hebben aangevoeld dat dat de bedoeling was..... dan zou ik toch zeggen dat je gewoon niet hebt gekregen wat je mocht verwachten.

Ze had ook eerst een berichtje moeten sturen van joh sorry ik heb een fout gemaakt, wil je het dan nog wel nu je weet dat het er maar 1 is of wil je dan toch liever annuleren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:48

Ja je hebt een aantal dagen om dat aan te geven en dan gaat je geld weer in jouw vinted portemonnee.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:54

Als je iets terugstuurt, betaal je zelf voor de verzending, dus daar moet je al rekening mee houden, gaat niet meer via vinted, en is vaak een stukje duurder.
Als je het niet wil zou ik het eerder laten liggen. Dan gaat het retour, krijg je wel je geld terug, maar verzending enzo gaat er natuurlijk ook af.

Als je zelf retour wil sturen, krijg je nadat je het pakje kreeg, een bericht dat je moet bevestigen dat alles ok is, daar moet je dan klikken op ‘ik heb een probleem’, en dan gaat alles van start.