Wolfwomen schreef:Rupsje nooit genoeg is een leuk verhaal
Hoe bedoel je dit? Ik mis de context.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:superpony schreef:En dat is in ene relatie net zo. Als je maar overal over blijft vallen, alles wil analyseren, langs elkaar heen leeft, elkaar niks gunt etc etc, dan leef je niet.
Jeetje, net of je de absolute waarheid verkondigd![]()
![]()
De dames in mijn leven zijn zelfbewust, zelfstandig, onafhankelijk, met een pakket aan levenservaring en kunnen in alle vrijheid kíezen. Jee, kán niet goed zijn![]()
Nu even tijd en aandacht maken voor een perfecte
Jis_ schreef:Een open relatie zaligmakend? Ik denk ook niet altijd, binnen de man/vrouw en nr 1 kunnen ook problemen ontstaan.
Suzanne F. schreef:Jis_ schreef:Een open relatie zaligmakend? Ik denk ook niet altijd, binnen de man/vrouw en nr 1 kunnen ook problemen ontstaan.
Nee niet zo zeer een open relatie maar wel het feit dat je vrijer bent dan in een huwelijk. En niet vrijer om het met anderen te doen maar vrijer in de zin van ‘uit vrije wil bij iemand zijn’ en niet omdat je door het huwelijk aan het elkaar verbonden bent.
Wolfwomen schreef:Het huwelijk wordt hier over het algemeen niet als iets positiefs benoemd. Jammer, want het kan ook gewoon een diepere betekenis geven aan de relatie.
Huertecilla schreef:p.s. net een ´hard´ moment met Berglief. We zitten met elkaar opgesloten. Let wel, bewuste keuze en heel romantisch. Net even romantisch lief koffie wezen drinken en koud thuis leest ze een paar héél negatieve berichten van werk. Ik ben de bliksemafleider.
Natuurlijk heb ik daar begrip voor maar... ben wel de verkeerde booom dus let op dat je die niet ómzaagt ja.
Was ook onleuk voor mij. En dan bedoel ik niet het bliksemafleider zijn maar het op de emotie-rem moeten gaan staan terwijl zij zich rot voelt. Wil haar steunen maar daarbij geen ongewenst gedrag belonen. Pffff... een perfecte bak cappuccino maken is makkelijker
MarcoBorsato schreef:Ik vind trouwen vooral heel ouderwets. Wij zijn geregistreerd partners vanwege de kinderen en het huis. Maar zonder wettelijke verbintenis bij elkaar blijven lijkt me waardevoller dan bij elkaar blijven omdat scheiden zo duur is.
Jis_ schreef:Dat het huwelijk een diepere betekenis kan geven ben ik het niet mee eens.
Wolfwomen schreef:Het huwelijk wordt hier over het algemeen niet als iets positiefs benoemd. Jammer, want het kan ook gewoon een diepere betekenis geven aan de relatie.
Jis_ schreef:Dat is een reden die ik voor het eerst lees. Ook zonder huwelijk kun je er voor kiezen voor de kinderen bij elkaar te blijven. Terwijl dat voor kinderen helemaal niet zo gunstig is, veel beter als ze opgroeien bij ouders waar affectie en liefde tussen zit.
prulletje schreef:Dat mag voor jou gelden, maar ik denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat het niet mogelijk is. Ik heb persoonlijk ook niets met het huwelijk, maar een vriendin van mij, die opgegroeid is in een lastige situatie met weinig gevoel van veiligheid (kindertehuis) is enorm opgebloeid sinds haar huwelijk, zowel in haar relatie als in haar verdere leven. Mijn vriend zou uiteindelijk ook graag willen trouwen, hem spreekt het idee aan dat je dan echt familie wordt van elkaar (heeft zelf waarschijnlijk binnen een aantal jaar geen nauwe familie meer). Is voor mij niet nodig, maar ik zou het wel voor hem doen. Dan mag iedereen vinden dat het een kunstmatig gevoel van veiligheid of saamhorigheid is, en zowel mijn vriend als die vriendin zijn heus wel snugger genoeg om te weten dat het zo is, neemt niet weg dat het voor hen iets toevoegt.
present schreef:Lezen, doen.
Sizzle schreef:Wolfwomen schreef:Het huwelijk wordt hier over het algemeen niet als iets positiefs benoemd. Jammer, want het kan ook gewoon een diepere betekenis geven aan de relatie.
Wij zijn enkel op papier getrouwd aangezien dat belastingrechnisch en verblijfsvergunningtechnisch handiger was met een kind. We hebben het ook niet gevierd en alleen de getuigen waren erbij.
Een emotionale meerwaarde zie ik persoonlijk niet perse.
MarcoBorsato schreef:Ik vind trouwen vooral heel ouderwets. Wij zijn geregistreerd partners vanwege de kinderen en het huis. Maar zonder wettelijke verbintenis bij elkaar blijven lijkt me waardevoller dan bij elkaar blijven omdat scheiden zo duur is.
Blue_Eyes schreef:Maar het één sluit het ander toch niet uit? Wij zijn getrouwd, maar het is echt niet zo dat we bij elkaar blijven omdat scheiden zo duur is. Gelukkig niet. Gewoon omdat we blij zijn met elkaar en graag samen zijn.
present schreef:prulletje schreef:Ik begrijp niet helemaal waarom ik dat boek zou moeten lezen?
Je moet helemaal niets. Ik draag slechts met liefde iets aan. Ik gun het je om er iets aan over te houden. Maar wat je ermee doet is helemaal aan jou.