Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:58

Heel veel sterkte Britta31, hopelijk knapt je vader vlot op.

Eva1975: pittig is dat van zeevaarders. Mijn broertje vaart 10 op 10 af en zou begin december terug zijn, nadat hij de vorige vaarronde ook al weken langer gevaren had en hij korter dan 10 weken rust had, maar nu hopen we dat hij donderdagochtend terug zal komen (kreeg hij gisteren te horen), mits zijn vlucht tenminste niet via VK zou gaan (weten we nog niet en dan is de kans groot op meer vertragingen).

HorseTimeXL: ja, sinterklaas is dood. Zo voelt tenminste hier. Triest.

Met het huidige verloop van Noa's ziekte (heb ik hier eerder al wat over geschreven) lijkt het erop dat ze haar komende verjaardag nog haalt (eind februari), maar de verjaardag erop is niet waarschijnlijk. Nu had ik er wat over op facebook geplaatst en blijkt dat Ninthe, het zusje van haar dat ik heb moeten herplaatsen, IBD heeft sinds vorig jaar en nu recent ook pijnklachten heeft gekregen, de verwachting is kanker met uitzaaiingen. Gelukkig slaat de pijnstilling aan, maar het grijpt me toch aan. De zusjes hebben geen geluk. Ze hadden beide 13-15 jaar moeten worden, maar nu hopen we dat ze beide hun 6e verjaardag gaan halen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:36

Dat ik 2020 een rot jaar vind...
In april een konijntje laten inslapen.. beestje was ziek en echt op. Afgelopen week mijn andere konijn kunnen laten inslapen en kreeg gister te horen dat het met mijn oma ook niet goed gaat...

En nog wat anders maar dat hoeft niet zo openbaar.
Maar pff ik heb mijn portie verdriet wel even gehad...

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:02

Valerie93 schreef:
Dat ik 2020 een rot jaar vind...
In april een konijntje laten inslapen.. beestje was ziek en echt op. Afgelopen week mijn andere konijn kunnen laten inslapen en kreeg gister te horen dat het met mijn oma ook niet goed gaat...

En nog wat anders maar dat hoeft niet zo openbaar.
Maar pff ik heb mijn portie verdriet wel even gehad...

Nou heb ik echt een reden om helemaal verdrietig te zijn... mijn oma is overleden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:10

Ach jeetje, heel veel sterkte en gecondoleerd.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:19

Dat moment dat je erachter komt dat je eigen moeder echt geen ene flikker om je geeft.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:22

Kom net van mijn oma na haar 3 maand niet gezien te hebben door een coronabesmetting en bezoekregeling in het rusthuis.... De vorige keer begon ze te dementeren, maar nu herkende ze me totaal niet meer, gesprek was niet mogelijk, ze had alleen nog maar obsessies (kleren moesten uit, dan weer aan)... ik denk dat ze niet eens meer weet dat er iemand op bezoek is geweest. Echt heel verdrietig om haar zo te zien, ze heeft niets meer aan haar leven. |(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:58

Ga er toch regelmatig heen.Mijn moeder had ook Alzheimer.Ze kende mij ook niet meer,maar was wel blij met het bezoek.Praat een beetje over ditjes en datjes maakt niet uit wat.Neem iets lekkers mee.Let niet teveel op de obsessies.Al kom je maar een kwartier.Ga met haar wandelen en wat mijn moeder heel fijn vond was hand in hand zitten.Ook al was ik voor haar een " vreemde".Ik weet hoe moeilijk het is om iemand van wie je heel veel houd te zien "verdwijnen"Maar ergens diep van binnen zit toch je oude vertrouwde oma verstopt en soms komt ze toch weer tevoorschijn voor heel even.Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 22-12-20 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:03

Bedankt, het probleem is dat ze over niets meer lijkt te kunnen praten en ze luistert (en begrijpt/hoort) ook niet als ik iets probeer te zeggen. Wandelen, ik vrees dat ze het gebouw niet uitgeraakt :( Het is echt heel snel achteruit gegaan, deze zomer ging dat allemaal wel nog.
Misschien moet ik het nog eens opnieuw proberen nu ik beter weet wat te verwachten, maar ik vrees ervoor. Ik ben naast haar beginnen huilen toen ik mijn naam zei en ze vroeg of die bij mij op bezoek ging komen.. Maar zij merkte het niet eens.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:47

Probeer het nog eens,verwacht niets,praat gewoon over je familie ,je plannen,enz.Soms begrijpt ze je ineens een beetje.Hoeft ook niet lang,zet een kopje thee als dat mogelijk is,iets lekkers erbij.Al praat je een kwartier over de gordijnen.Ze zal toch merken dat er iemand is die haar aandacht geeft.Ik weet dat het heel moeilijk is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:16

Bedankt voor de tips. Ik probeerde haar inderdaad af te leiden van haar obsessies maar dat lukte niet echt. Misschien lukt het beter nu ik me er beter op kan voorbereiden. Het jammere is ook dat ze redelijk doof is (en ook nog maar weinig ziet) dus gemakkelijk communiceren was sowieso al niet eenvoudig.
Sterkte ook voor jou, ik heb het gelezen toen over je moeder en nu je vader.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:21

Ik ben verdrietig omdat mijn lieve papa gisteren te horen heeft gekregen dat hij een hersentumor heeft. 3 weken geleden ‘vierden’ we de laatste behandeling van anderhalf jaar voor longkanker en dat de tumor in zijn long stabiel is en blijft.
Hij werd opgenomen met een vermoedelijke tia maar na een ct-scan blijkt het dus om een hersentumor te gaan. Vanavond horen we meer en donderdag het behandelplan.
In 2008 kneep hij er bijna tussenuit door een verwaarloosde longontsteking, in 2012 bijna na een aneurysma wat eigenlijk niemand zou kunnen overleven, toen longkanker en nu dit.... ik ben gebroken ;(

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:26

Ach... Verschrikkelijk! Dat moet zo oneerlijk voelen, heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 19:30

Och, wat verschrikkelijk!
Gecondoleerd en sterkte Valerie93. :(:)

Schemerdier, voor jou ook sterkte.
Lijkt me vreselijk om mee te moeten maken. Fijn dat jij tips kunt geven Britta. :knuffel:

Wat naar wyoming, knuffel voor jou! :(:)

Och bowena_84, wat verschrikkelijk... wens jullie veel sterkte toe. Maak mooie herinneringen deze Kerst en Oud&Nieuw, al zal dat verschrikkelijk moeilijk zijn. Hopelijk komt er nog een adequaat behandelplan, ik duim voor jullie. Dikke knuffel. :knuffel:

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:35

Het is natuurlijk maar peanuts in vergelijking met voorgaande berichten, maar stiekem ben ik er kapot van dat mijn moeder wéér met Kerst en mijn verjaardag (ben 1e Kerstdag jarig) er niet is.
Mijn vader wil me niet meer kennen en ze durft het niet bij hem aan te kaarten (of ze wil gewoon niet) dat ze naar ons wil op die ene dag.
Ik moet haar alle belangrijke dagen al missen, verjaardagen, Kerstavond, 2e Kerstdag, Oud&Nieuw... mag ik haar dan 1 middagje?
Maar als ik het dan vraag, dan zegt ze dat het niet gaat. ;(

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:37

Myfairytale schreef:
Het is natuurlijk maar peanuts in vergelijking met voorgaande berichten, maar stiekem ben ik er kapot van dat mijn moeder wéér met Kerst en mijn verjaardag (ben 1e Kerstdag jarig) er niet is.
Mijn vader wil me niet meer kennen en ze durft het niet bij hem aan te kaarten (of ze wil gewoon niet) dat ze naar ons wil op die ene dag.
Ik moet haar alle belangrijke dagen al missen, verjaardagen, Kerstavond, 2e Kerstdag, Oud&Nieuw... mag ik haar dan 1 middagje?

Veel sterkte ook voor jou

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:56

Myfairytale schreef:

Wat verdrietig, veel sterkte :(:)

bowena_84 schreef:
Ik ben verdrietig omdat mijn lieve papa gisteren te horen heeft gekregen dat hij een hersentumor heeft. 3 weken geleden ‘vierden’ we de laatste behandeling van anderhalf jaar voor longkanker en dat de tumor in zijn long stabiel is en blijft.
Hij werd opgenomen met een vermoedelijke tia maar na een ct-scan blijkt het dus om een hersentumor te gaan. Vanavond horen we meer en donderdag het behandelplan.
In 2008 kneep hij er bijna tussenuit door een verwaarloosde longontsteking, in 2012 bijna na een aneurysma wat eigenlijk niemand zou kunnen overleven, toen longkanker en nu dit.... ik ben gebroken ;(

Jemig, dan heb je ook wat voor de kiezen! Krijg hier gewoon een ‘final destination’ gevoel bij..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 23:37

Dank je wel Valerie93 en Marocje.
Kan het gewoon niet begrijpen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:46

Dankjewel voor de lieve berichtjes! Het goede nieuws is dat het om een enkele tumor gaat die gunstig ligt voor behandeling. Hoe en wat horen we morgen. Wel kunnen ze nog niet uitsluiten of er nog meer uitzaaiingen zijn, dat word nog uitgezocht. Nog steeds spannend dus.
Het helpt niet dat ik in verwachting ben en door de hormonen echt van hot naar her schiet :=

MyFairyTale, helaas wonen we 300 km van elkaar verwijderd. Dat maakt het ook heel moeilijk. We wachten morgen af en als ze ervoor open staan gaan we met het gezin 10 dagen in quarantaine om daarna zsm die kant op te gaan!

Ik wil jou ook even een hele dikke virtuele knuffel geven, vind jou verhaal helemaal geen peanuts! Wat verschrikkelijk dat je vader zich zo opstelt en je moeder bij je weg houd! Dat hoort geen enkel kind mee te maken ;(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 09:20

bowena_84 schreef:
Dankjewel voor de lieve berichtjes! Het goede nieuws is dat het om een enkele tumor gaat die gunstig ligt voor behandeling. Hoe en wat horen we morgen. Wel kunnen ze nog niet uitsluiten of er nog meer uitzaaiingen zijn, dat word nog uitgezocht. Nog steeds spannend dus.
Het helpt niet dat ik in verwachting ben en door de hormonen echt van hot naar her schiet :=

MyFairyTale, helaas wonen we 300 km van elkaar verwijderd. Dat maakt het ook heel moeilijk. We wachten morgen af en als ze ervoor open staan gaan we met het gezin 10 dagen in quarantaine om daarna zsm die kant op te gaan!

Ik wil jou ook even een hele dikke virtuele knuffel geven, vind jou verhaal helemaal geen peanuts! Wat verschrikkelijk dat je vader zich zo opstelt en je moeder bij je weg houd! Dat hoort geen enkel kind mee te maken ;(

Ik ga heel hard voor jullie duimen en straks een kaarsje aansteken!
En dan nog zwanger zijn en zo ver bij elkaar vandaan wonen... wat ongelooflijk heftig en verschrikkelijk!
Wens je veel kracht toe!

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:07

HorseTimeXL schreef:
Wordt toch wel heel erg verdrietig van het nieuws dat Bram van der Vlugt is overleden en dan nog wel door corona -O- . Vond het met recht een prachtige man en de echte sinterklaas die mij deed geloven in mooie dingen..

Ja. Ik heb ook echt die hele dag met een enorme brok in mijn keel gezeten..
Dé Sinterklaas is niet meer.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:41

Ik voel me heel erg eenzaam en heb veel last van paniekaanvallen en ik zou willen dat iemand me kon troosten.
En elke dag dat ik leef, vind ik meer redenen waarom ik niet wil leven. Das verdomde pijnlijk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:13

Independence schreef:
Ik voel me heel erg eenzaam en heb veel last van paniekaanvallen en ik zou willen dat iemand me kon troosten.
En elke dag dat ik leef, vind ik meer redenen waarom ik niet wil leven. Das verdomde pijnlijk

Dikke knuffel voor jou en he als je wilt praten ik heb zelf ook te maken met paniekaanvallen door angst. Eenzaam heb ik mij vroeger ook vaak gevoeld en nu heel soms nog. Stuur gerust een pbtje het is met paniek al heel fijn als iemand je paniek niet raar vindt!

@bowena_84

Wat verschrikkelijk is kanker toch... Mijn oma heeft ook longkanker en mijn grootste angst is ook dat het naar de hersenen gaat... Zou ik voor mijn vader heel erg vinden aangezien een hersentumor zo ontzettend heftig is en ik denk niet dat mijn vader het aankan om haar karakter helemaal te zien veranderen. Zelf wil ze geen behandelingen meer. Nu is ze de afgelopen dagen ook ziek geworden en zijn we er niet zo positief onder en maken ons veel zorgen.

Veel sterkte voor jouw en je familie

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:46

Independence schreef:

Je bent niet alleen :knuffel:

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:59

Gister een verschrikkelijke off day, vandaag weer werken maar voel me nogsteeds poedersuiker.

Vanavond met de hond naar de dierenarts, waarschijnlijk loopt dat uit op een afspraak voor inslapen en ik wil echt niet... ik weet dat ik geen andere keus heb, maar alleen bij het idee al lopen heel mn ogen weer voor tranen

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:23

Jessica, wat erg, hopelijk valt het mee, anders veel sterkte ,