Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:LadyMadonna schreef:Ik zie hier vooral Duitsers met mond (kin) maskers lopen, te pas en te onpas, maar zodra ze weer naar buiten gaan trekken ze m onder de kin....
Dat doen ze in Duitsland ook![]()
En heel eerlijk als het hier wel verplicht wordt gaat dat hier ook gebeuren gok ik zo.
Sizzle schreef:Je ziet heel vaak mensen hun masker afdoen om te telefoneren in de trein en dat is echt extreem contra-productief, vooral als ze er dan overheen praten, dan weer opzetten en dus wat aan de buitenkant geland is de omgeving in blazen en dan ook nog met die handen waarmee ze eraan gezeten hebben ook het knopje van de deur indrukken.
Laatst deed iemand zijn masker af om te hoesten en daarna weer op, die had ook duidelijk de boodschap gemist.
Wat ik daarvan nog het ergste vind is dat ik het me bewust ben terwijl ik voorheen juist zo weinig bezig was met wat mensen om me heen deden. Ik ga daar dan ook aan werken om dat gevoel van controle/begluren weet kwijt te raken.
Sizzle schreef:Wat ik daarvan nog het ergste vind is dat ik het me bewust ben terwijl ik voorheen juist zo weinig bezig was met wat mensen om me heen deden. Ik ga daar dan ook aan werken om dat gevoel van controle/begluren weet kwijt te raken.
Kanzi schreef:Ik woon in de provincie Antwerpen waar het verplicht is om een mondmasker op te hebben zodra je de deur uit gaat.
Ik moet zeggen dat 99% zich er hier keurig aan houdt, doordat mensen de hele tijd mondkapjes zien worden ze er steeds aan herinnerd om anderhalve meter afstand te houden. Hier werkt het.
Geen gepluk aan maskers gezien ook, tussen winkels in mag het niet af.
Wij deden onze boodschappen vaak in Nederland omdat dat goedkoper is, maar nu doe ik ze liever in België, voelt gewoon veiliger.
safina schreef:Sizzle schreef:Wat ik daarvan nog het ergste vind is dat ik het me bewust ben terwijl ik voorheen juist zo weinig bezig was met wat mensen om me heen deden. Ik ga daar dan ook aan werken om dat gevoel van controle/begluren weet kwijt te raken.
Probeer ik ook, maar ik vind het verdomd lastig af en toe. Het is ook één van de redenen dat ik niet zo graag meer ergens heen ga. Ik kan me echt groen en geel ergeren en dat is gewoon niet goed voor me.![]()
Deze tijd doet sowieso niet zoveel goeds met mn mensbeeld.![]()
Sizzle schreef:Het ergate is nog als je vooroordelen dan ook nog uitkomen zodat je steeds meer gaat profileren terwijl je dat niet wilt![]()
Vandaag bijv iemand die met een enorme grote en dure auto enorm asociaal parkeerde naast een gondelbaan waar al erg weing plekken waren. Ik dacht toen al: die zal ook wel niet sociaal zijn in de gondel. En inderdaad, zowel hij als zijn vriendin hadden een single-use mondkapje dat duidelijk al 3 maanden in gebruik was en zodra we binnen waren schoven ze hem onder hun neus.
Maar zo wil ik niet denken.
Marcella schreef:Nou straks testen, want heb sinds gisteren ineens keelpijn en af en toe lopen kuchen.
Ben benieuwd, want als het geen corona is dan zou het ook beginnende ontsteking van de lage luchtwegen kunnen zijn. Hoe dan ook foute boel.
tokedri schreef:maj0 schreef:Succes. Hoop dat je snel uitslag hebt. Hier heeft het 3 dagen geduurd. Nu zo naar de huisarts omdat ik nog steeds benauwd ben.
Een negatieve test is niet helemaal betrouwbaar
tokedri schreef:maj0 schreef:Succes. Hoop dat je snel uitslag hebt. Hier heeft het 3 dagen geduurd. Nu zo naar de huisarts omdat ik nog steeds benauwd ben.
Een negatieve test is niet helemaal betrouwbaar