Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:17

"denkt eraan", "overweegt", "nog niet definitief beslist".

Tuurlijk is het risico groot dat Spanje geen toerisme doorlaat, maar er is nog niks beslist.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:19

Thokkadisje schreef:

Tuurlijk is het risico groot dat Spanje geen toerisme doorlaat, maar er is nog niks beslist.

Ze gaan eerst nog kijken hoe het verder loopt. Dat lijkt me ook logisch. En met z'n bericht schrik je al veel mensen af.

mvdende

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:45

Ik vermoed dat er nog genoeg mensen dit weekend weg gaan.

Bijvoorbeeld vakantiepark Eiland van Maurik is "gewoon" open, al zijn de horeca en het zwembad enz dicht.

Maar hun huisjes gedeelte is dus gewoon open.

Deze camping is ook ontzettend moeilijk met annuleren/ omboeken kost je extra geld. Ik denk dat er genoeg gezinnen zijn die hier in een huisje gaan zitten dit weekend.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:52

Thokkadisje schreef:

Plus dat de krant die het hier in Spanje gepubliceerd heeft, niet bekend staat als de meest betrouwbare nieuwsbron.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:05

Wat misschien ook nog een optie zou kunnen zijn is dat bijvoorbeeld Spanje alleen toeristen die met de auto komen toelaten? Dus niet met z'n allen in het vliegtuig? Ik weet het niet hoor, zijn zomaar wat gedachtenspinsels :).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:10

Stel dat het over een tijdje weer is toegestaan om naar het buitenland op vakantie te gaan, heb je dan zelf geen angst om besmet te raken door bijvoorbeeld mensen die nog steeds besmettelijk zijn, maar zelf geen symptomen hebben? Hoe weet je zeker dat het weer 100% veilig is?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:25

Ann schreef:
Stel dat het over een tijdje weer is toegestaan om naar het buitenland op vakantie te gaan, heb je dan zelf geen angst om besmet te raken door bijvoorbeeld mensen die nog steeds besmettelijk zijn, maar zelf geen symptomen hebben? Hoe weet je zeker dat het weer 100% veilig is?

Ik denk dat er grote uitbraken volgen als iedereen weer kriskras door Europa gaat fladderen.
Ik hou het zelf wel op Tuinzania met opzetzwembad dit jaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:26

Ann schreef:

Ik maak me daar dus totaal niet druk om. Ook niet in Nederland. Ik doe geen handschoenen aan, na het winkelen in de supermarkt stap ik zo in de auto, en pas als ik weer naar de wc geweest ben was ik handen. Mijn handen zijn helemaal kapot van het vele wassen en omdat ik nu toch thuis zit is er geen risico meer. Ik ben nooit vies geweest van anderen op die manier, dus ik sta straks gewoon weer tussen de mensen in. Ja, ik voel me zelfs nu gewoon 100% veilig.

Ik denk dat veel mensen wel langer bang blijven. Maar daar is niets op tegen, die blijven dan wel thuis. Maar laat anderen wel het leven weer oppakken a.u.b.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:36

Ik heb zelf veel meer van ik kijk in kleine stapjes. Ik hoop dat er binnenkort al wat meer mogelijk is en dat ook verantwoord is, maar ben nog totaal niet bezig met vakantie. Heb niets geboekt voor de zomer en zei 2 maanden terug al dat ik vanwege corona wou wachten met boeken want vond het al onvoorspelbaar worden. Ooit zullen we vast weer op vakantie mogen maar het is nou iets waar ik me totaal geen zorgen over kan maken, hoop dat in eerste instantie dat iedereen die ik lief heb gewoon goed deze crisis door mag komen.

Wat betreft speculaties denk ik dat het heel naief is om nu te boeken voor zomer 2020. Denk dat er toch wel erg grote kans is dat heel 2020 vooral plezier reisjes nog enorm aan banden zal liggen.

Wel erg vervelend dat campings soms slecht zijn kwa compensatie. Het zou prettiger zijn als het geheel gesloten wordt (behalve voor vaste bewoners dan dakloosheid is nog ongewenster) dat geeft wel wat meer duidelijkheid.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:48

Pabie schreef:
Ik heb zelf veel meer van ik kijk in kleine stapjes. Ik hoop dat er binnenkort al wat meer mogelijk is en dat ook verantwoord is, maar ben nog totaal niet bezig met vakantie. Heb niets geboekt voor de zomer en zei 2 maanden terug al dat ik vanwege corona wou wachten met boeken want vond het al onvoorspelbaar worden. Ooit zullen we vast weer op vakantie mogen maar het is nou iets waar ik me totaal geen zorgen over kan maken, hoop dat in eerste instantie dat iedereen die ik lief heb gewoon goed deze crisis door mag komen.

Wat betreft speculaties denk ik dat het heel naief is om nu te boeken voor zomer 2020. Denk dat er toch wel erg grote kans is dat heel 2020 vooral plezier reisjes nog enorm aan banden zal liggen.

Wel erg vervelend dat campings soms slecht zijn kwa compensatie. Het zou prettiger zijn als het geheel gesloten wordt (behalve voor vaste bewoners dan dakloosheid is nog ongewenster) dat geeft wel wat meer duidelijkheid.

Dat denk ik ook. Vooral met de anderhalvemetermaatschappij (dit wordt hét woord van 2020!) waar we in zitten. Een vliegtuig gaat echt niet vliegen als men op 1,5m van elkaar moet zitten. Dat is verre van rendabel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:52

Pabie schreef:

In stapjes ja, dat doe ik ook. Ik ben ook nog helemaal niet met vakantie bezig.
Ik ben al blij als ik straks weer de trein kan pakken om gewoon in Nederland op een mooi plekje te gaan wandelen, of lekker een hele dag erop uit kan met de fiets. Daar ga ik dan weer zo van genieten! En lekker een weekendje weg op de Veluwe <3 zou de volgende stap zijn dan voor mij. Maar geen idee wanneer dat weer veilig en verantwoord kan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:08

Ik ben niet bang om het te krijgen, heb het idee dat je het vroeg of laat toch krijgt, heb je het gehad dan ben je er van af en dan hopen dat je er goed van af komt. Ik zou dan natuurlijk wel twee weken mezelf thuis isoleren zodat ik geen anderen besmet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:02

Voor de mensen die nog een bestemming zoeken:

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:53

}> :) :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:43

[url]Grenscontroles moeten Duitse toeristen ontmoedigen om naar Nederland te komen - https://nos.nl/l/2330041[/url]

Nou, tot zo ver blijven de Duitsers thuis...

"Wie müssen gern nach unserer Campingplatz"

De Marechaussee kan er verder niets mee. Ze mogen de Duitsers niet weigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:10

mvdende schreef:
Grenscontroles moeten Duitse toeristen ontmoedigen om naar Nederland te komen - https://nos.nl/l/2330041

Nou, tot zo ver blijven de Duitsers thuis...

"Wie müssen gern nach unserer Campingplatz"

De Marechaussee kan er verder niets mee. Ze mogen de Duitsers niet weigeren.

Frustrerend, dat mensen zo'n verzoek gewoon negeren. Maar gelukkig gaat er af en toe een nog wel een terug. Ik hoop echt dat ze op de terugweg allemaal worden gecontroleerd in Duitsland en dat ze dan verplicht 2 weken in quarantaine moeten }:)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:53

Pf dat is geen optimistisch filmpje. Grenzen dicht gooien komt het eerste in mijn op.
Ik vind het ook bijzonder dat die agenten geen Duits kunnen.
Ze wonen toch in een grensregio, dan is mijn verwachting dat ze toch wel Duits spreken. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:52

Ik vraag me opeens af, niet om te gaan, maar zijn er nu überhaupt landen waar je gewoon heen mag?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:55

moonsparkle schreef:
Ik vraag me opeens af, niet om te gaan, maar zijn er nu überhaupt landen waar je gewoon heen mag?

Misschien zijn er wel landen die niet zo met corona bezig zijn, maar om daar te geraken moet je vliegen of door een hoop andere landen rijden... dat is al moeilijk.

En dan, stel dat dat alles je nog lukt (hoewel niet sociaal, zou ik het knap vinden), denk ik dat het vooral de vraag is of je weer naar huis mag erna :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:59

Was laatst ook op het nieuws dat er een vliegtuig met arbeiders uit andere landen aan waren gekomen, ze hadden twee busjes maar een had vertraging dus werden ze beboet omdat ze te dicht op elkaar in een busje zaten. Dan denk ik dat er nog wel opties zijn, niet dat het verstandig is maar het is wel iets wat ik me af vroeg.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:26

Je kunt naar een aantal landen nog gewoon vliegen. Ik zou gewoon nu een vlucht naar Nederland kunnen boeken en morgen vliegen, als ik zou willen.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:20

Toevallig zou eigenlijk 3 weken geleden voor werk vanuit Denemarken via Nederland naar Ierland, en dat had gewoon gekund. De vluchten waren niet geannuleerd. Ik ben niet gegaan omdat de beurs waar ik heen zou afgelast was, maar ik had dus eigenlijk kunnen vertrekken want KLM vloog gewoon.

Dus ja, je kunt nog reizen naar bepaalde landen, maar je riskeert quarantaine en handig is het natuurlijk niet.

Er zijn ook verrassend veel vluchten nog in de lucht, en lang niet allemaal cargo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:16

Dus germie mocht je echt willen en het is een kwestie van leven of dood voor jou dan zijn er nog mogelijkheden, weet alleen niet hoe het zit qua duik landen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:22

moonsparkle schreef:
Dus germie mocht je echt willen en het is een kwestie van leven of dood voor jou dan zijn er nog mogelijkheden, weet alleen niet hoe het zit qua duik landen.

Helaas kan ik niet naar de landen waar ik naartoe wil. Maar anders ging ik gewoon. Ik ben echt niet bang. Ook nooit geweest. Dus zodra er weer naar duikoorden gevlogen wordt ben ik weg. Of met de auto naar Frankrijk. Ze moeten natuurlijk wel die onzinnige quarantaine regeltjes er ook af gooien. Ik doe ook zeker niet mee aan een 1.5m economie. Dat is geen leven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:29

Jij mag dat onzinnig vinden maar heb je er weleens aan gedacht dat je ook je naasten of anderen kan besmetten?
Ik vind je erg egoïstisch overkomen, sorry dat ik het zeg.
Iedereen kijkt uit naar de vakantie, werken het hele jaar om lekker vakantie te vieren maar het is niet anders.