[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:38

Was wat aan het werk in de tuin vlakbij 2 winterheide plantjes die het wel aan het redden zijn geloof ik, eigenlijk is de tuin te nat voor heide, maar blijf het stug proberen voor de Bijtjes. Ik werd afgeleid door een Honingbij die daar bezig was, even weer wat foto's maken natuurlijk. :D

Afbeelding

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:42

Ik heb een Duitse herder gehad. Super lieve hond en heel beschermend naar mij toe. Ze was met 6 jaar in het asiel beland nadat het meisje waar ze van was aan een overdosis was overleden. Die hond had een heftig leven achter de rug.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:07

Percy schreef:
Ik heb een Duitse herder gehad. Super lieve hond en heel beschermend naar mij toe. Ze was met 6 jaar in het asiel beland nadat het meisje waar ze van was aan een overdosis was overleden. Die hond had een heftig leven achter de rug.

Die honden zijn dan ook opvallend dankbaar als ze een fijn thuis krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:14

LadyMadonna schreef:
Ik ben als kind aangevallen door een Duitse herder, dus ik ben er altijd voorzichtig mee. Ik vind het echt prachtige honden, maar als ik ze niet ken mogen ze eerst op afstand blijven :j

Oh dat kan ik me voorstellen. Ik heb dat om diezelfde reden met rottweilers.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:16

Jis_ schreef:
Percy schreef:

Van dit soort berichten krijg ik al de kriebels, ik loop met een grote boog om honden heen die 'heel beschermend naar iemand' toe zijn. Vaak superleuk voor de baasjes maar niet voor de rest van de wereld. Zo had een kennis van mij (boerderij) ooit een afgedankte politiehond. 'Hij liet niet los' :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:18

Dat beschermende vind ik ook een eigenschap waar je als eigenaar heel voorzichtig mee moet zijn. Als je zelf gezond bent allemaal leuk, maar zodra er vreemden op je erf of in je huis moeten zijn een stuk minder.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:19

Met dat superbeschermende heb ik ook niks nee.

Vindt Herders wel geweldige honden. Toen ik de dierenopleiding deed heb ik stage gelopen bij een bedrijf die politiehonden opleidde. Geweldige beesten! <3 (En er vervolgens wel achtergekomen dat werken met dieren niks voor mij is en dus gekapt met die opleiding)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:30

Sheran schreef:
Jis_ schreef:

Van dit soort berichten krijg ik al de kriebels, ik loop met een grote boog om honden heen die 'heel beschermend naar iemand' toe zijn. Vaak superleuk voor de baasjes maar niet voor de rest van de wereld. Zo had een kennis van mij (boerderij) ooit een afgedankte politiehond. 'Hij liet niet los' :')

Snap je punt. :j Als ik dat tegen zou komen ga ik er ook met een boog langs.

Ze tonen vooral ook op andere manieren dat ze dankbaar zijn. Maar mijn Boxer was ook zeker beschermend, daar zijn ze ook op gefokt, waak en verdediging, (ze was ook heel vriendelijk naar mensen) maar ik had dat echter wel onder controle, dat is helaas niet altijd het geval en gaat de hond bepalen wanneer er verdedigt gaat worden, dan wordt het riskant.

Nu heb ik een Roemeen die wantrouwend is naar mannen, echt heel zacht van karakter, als mensen gewoon doen wat ik vraag en dat is hem met rust laten dan gebeurd er ook echt niks. Gebeurd nog wel eens dat iemand het dan nodig vindt om even te laten zien dat hij wel met alle honden kan. ;( Otis schrikt dan en kan gaan happen, (is nog nooit gebeurd wel weg duiken voor een hand en grommen) aanvallen doet hij niet.

4e dag bij ons, bij mijn man, toen kreeg hij door dat het okay was, en vaak komt nog zo bij ons zitten.

Afbeelding

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:42

Oh nee, ik heb de Switch Lite gekocht := Voor 3,99 meer kon ik hem al vanavond laten leveren _O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:48

Whale schreef:
Oh nee, ik heb de Switch Lite gekocht := Voor 3,99 meer kon ik hem al vanavond laten leveren _O-

:D Per ongeluk zeker, ja dat kan gebeuren. 8-)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:48

Jis_ schreef:
Whale schreef:

M'n hand gleed uit...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:58

Jis_ schreef:
Whale schreef:

The computers are taking over :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:15

Ze was beschermend als het nodig was, iedereen kon haar gerust aanraken. Ben alleen een paar keer lastig gevallen door niet zulke leuke mannen en toen ging ze tegen me aanstaan en borrelde er een grom op. Verder hoefde ze niet te gaan.
Was heel blij dat ze bij me was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:19

Whale, geen nood, je kan 'm vast nog terugsturen O:) ~~}>
(Laat vooral weten hoe 'ie bevalt.)

Hier in de tuin bezoek van een kat die niet kon springen (of niet goed in elk geval.) Er was iets ontzettend interessants aan de andere kant van de schutting. Geen idee wat, maar het heeft 10 minuten geduurd voordat 'ie aan de andere kant van de schutting was.

Heb uiteindelijk niet gezien hoe het nou wel gelukt is. Maar wel vreemd. De schutting is maar 1.75 hoog, onze katten sprongen vrij routinematig over de schuttingduur of liepen over het dak van de schuur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:24

Whale :')

Ik ben vitrages gaan wassen... Jemig, ik had niet door dat zich daar zoveel puinstof in heeft opgehoopt van de keuken verbouwing :roll:

Maar nu ruikt alles straks weer heerlijk <3

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:28

Shadow0 schreef:
Whale, geen nood, je kan 'm vast nog terugsturen O:) ~~}>
(Laat vooral weten hoe 'ie bevalt.)

Ja is goed :j

Van mij hoor je straks een paar dagen niks meer. Animal Crossing én Final Fantasy VII, ik kom deze periode wel door :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:29

Ik ben in de schaduw gaan zitten want ik werd een beetje rood. Sla straks weer een nieuw boek open. Man geeft pianoles met Skype, best leuk dat dat zo goed gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:31

Percy schreef:
Ik ben in de schaduw gaan zitten want ik werd een beetje rood. Sla straks weer een nieuw boek open. Man geeft pianoles met Skype, best leuk dat dat zo goed gaat.

Lijkt me mega moeilijk!

Maar goed ik ben dan ook alleen maar goed in muziek luisteren :Y)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:31

A little late to the party, maar ik heb nu ook huisdierfoto's...!

Afbeelding

Er mist nog één kat.

musiqolog schreef:
Mijn opa van 98 heeft de smaak goed te pakken. Die heeft het tekenen weer opgepakt, een hobby waar hij al meer dan dertig jaar weinig tot niets aan deed. Hij moet ook wel, want mijn (demente) oma zit in een verzorgingstehuis en zijn voornaamste dagdoel - in de scootmobiel naar haar toegaan - is hij kwijt. Als hij niets omhanden heeft, denkt hij de hele dag aan wat er met haar kan gebeuren en of hij haar nog wel terugziet. Misschien krijgen ik nog wel foto's of scans van die tekeningen, dan horen jullie wel van me.

<3

Whale schreef:

Welke kleur? O:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:32

Die kat silverdapple <3

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:33

Het is wel warm vandaag! Maar wel lekker gewandeld met de honden. Mijn broer werkt nu thuis en dacht ineens: "Oh oliebol, ik ben al 2 weken niet meer buiten geweest", dus die sleur ik nu telkens mee.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:34

silverdapple schreef:
Whale schreef:

Welke kleur? O:)

De turquoise. Staat nu wel bij de bestelling dat hij morgen wordt geleverd, hopelijk is dat een foutje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:39

Whale schreef:
Het is wel warm vandaag! Maar wel lekker gewandeld met de honden. Mijn broer werkt nu thuis en dacht ineens: "Oh oliebol, ik ben al 2 weken niet meer buiten geweest", dus die sleur ik nu telkens mee.

Ik vind het tot nu toe alle dagen warm :')

Het is ook echt een enorme overgang!

Twee weken geen buitenlucht, best een prestatie. Ik kan amper een dag zonder :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:39

Poedels <3!

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:47

Ik vind de kleurtjes van de Switch Lite op zich al genoeg reden om er een te kopen. :)) Oké maar ik houd me nog in.

Janine1990 schreef:
Die kat silverdapple <3

Alweer vijftien sinds maart!

Klopt San, die phantom is een dwerg en de zwarte een kleine toy. :D