Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:20

Deliveroo ben ik heel benieuwd naar, hoe die zich gaat verhouden tot Just eat. Geen interesse in verder.

@Lau07: Nee, helemaal niet. Is dat interessant? Hoeveel % heb je daarop gemaakt?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:29

Ik vind het altijd wel leuk om te zien. Wallstreet bets zit vol met gekkies, sommigen gaan all-in en verliezen flink. Soms zelfs zo erg dat mensen uit het leven stappen, heel naar is dat. Maar het is interessant omdat mensen openlijk delen welke strategieën ze volgen en ook delen ze vaak hun zelfgemaakte DD's. En dat is altijd leuk om te bekijken vind ik.

In GME ben ik ingestapt toen hij op $10 stond in september. Hij staat nu op $147 dacht ik en de kranten staan er vol van (de Amerikaanse dan vooral). Hij is vooral interessant voor daytraders, want Gamestop als bedrijf vind ik nog niet interessant genoeg. Er wordt enorm gegokt op de wisseling van de macht binnen Gamestop. Ryan Cohen heeft wilde plannen voor het bedrijf, maar verder is het al jaren prut. Voor de jongens op Reddit is het leuk, want zij hebben de aandelen omhoog gepompt. Maar verder is het een gevaarlijk spelletje. Ik verwacht ook wel dat er regulering vanuit de SEC gaat komen omdat er veel mensen shorts aan GME hadden gekoppeld en een aantal grote jongens zo miljarden hebben verloren. Maar het is wel heel interessant om te volgen! https://www.bloomberg.com/news/articles ... ers-circle

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:31

Klinkt als iets om als belegger ver bij uit de buurt te blijven :D (met de risico's die je schetst). Kan me wel voorstellen dat het interessant is om te volgen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:43

Ik had op Lynx een artikel gevonden over gamestop en reddit. Ik snapte ongeveer 80% van de termen niet van het artikel :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:32

Leuk dat WeTransfer de beurs op wil. Al hebben ze wel véél concurrentie, dus of zo'n bedrijf echt flink winst zal blijven maken vraag ik me af.

Deliveroo ken ik niet.

Dat klinkt apart zeg, die Reddit site. Ik zou het niet echt vertrouwen om via zo'n site voorspellingen achterna te gaan, maar wellicht wel handig om nieuwe bedrijven tegen te komen.

Wij hebben een tijd geleden redelijk wat Intel gekocht. Die stonden vrij laag en voldeden aan de meeste Rule#1 eisen waar mijn vriend zich een beetje op focust nu. Die schoten ineens lekker omhoog zeg, na goede kwartaalcijfers, volgens mij bijna 50% in de plus.

Verder hebben we de afgelopen maanden nauwelijks iets gekocht omdat alles zo enorm hoog staat.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:57

Lau07 schreef:
Is er hier iemand die ook een beetje meekijkt met de wallstreetbets op reddit? Op goed geluk een tijdje geleden GME aangeschaft, en die is helemaal de pan uitgerezen. :')

Jaaaa ik las het al, gamestop heb ik weer eens totaal gemist. Toen ik dat zei tegen mijn vriend begon hij heel mooi uit te leggen hoe of wat. Ik dacht dus echt: vriend, je hebt een dik beleggingsidee en deelt het niet eens met me :')

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:03

Zelf hou ik overigens wel van een risico. Zo zit ik nu naar BAM te kijken, dat bedrijf heeft het super superzwaar en heeft tegen een failissement aangezeten. Begint weer wat te lopen lijkt het. Moet alleen echt nog wat meer researcher voor ik het aandurf

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:05

Ik had nooit gehoord van GME maar na berichtje van bokker wel.
Lekker de voorbeurs was 300€ daar stap ik niet in.

Dit is echt prut en omhoog gedreven door kleine beleggers..... dit blijft niet zo want bedrijf zelf stelt niks voor.
Hier dikke verlies dag helaas

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:14

Bij mij ook verlies inderdaad... Komt wel weer goed, gewoon lekker vasthouden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:15

Ik ga Procus verkopen en stap ik in in Fastned of ASML

Ik houd niet alles aan

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:28

tita schreef:
Ik had nooit gehoord van GME maar na berichtje van bokker wel.
Lekker de voorbeurs was 300€ daar stap ik niet in.

Dit is echt prut en omhoog gedreven door kleine beleggers..... dit blijft niet zo want bedrijf zelf stelt niks voor.
Hier dikke verlies dag helaas

Is gekkenhuis hier, ik ben op $88 ingestapt en stond net op $370. Ben zeer benieuwd hoe zich dat ontwikkelt deze week.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:35

Op Yahoo finance kun je bijhouden weetje wat je kunt kopen voor daytraden

Jongens AMC holdings 175% in de plus WTF dat ligt stil hoe kun je winst maken...puur sensatie en gillen op de site.
Is gevaarlijk ik denk wel dat er boel mensen gaan instappen en dus volgende maand alles kwijt zijn en dan hopen dat eigen geld is en niet met geleend geld van de broker

Een van mijn Amerikaanse aandelen wordt ook genoemd in de hype van GME lekker in 2 dagen van verlies naar plus hopelijk schiet die ook ff door

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:07

Ik heb ook aardig wat in BlackBerry en Palantir zitten. Die gaan momenteel ook hard omhoog. Als GME instort verwacht ik dat een aantal beleggers dan naar deze aandelen zal overstappen en dat deze dan weer omhoog gaan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:32

Mijn vriend vertelde mij het verhaal over GME enz ook inderdaad. Ben benieuwd hoe hard GME nog omhoog schiet.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:30

Afgelopen pagina's even teruggelezen, kom ook graag meepraten. Wij beleggen ook een beetje in de Annemiek stijl, om het zo maar te noemen :D . We zijn het meeste nu aan het verkopen. Een flink aantal economen verwacht echt een gigantische crisis dus we pakken graag de winsten die we tot nu toe hebben gemaakt en kiezen maar even voor safe.

Mooie timing om mee te praten dus van mij aangezien we eigenlijk niks doen nu :') PostNL hebben we nog wel!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:12

Lau07 schreef:
Ik heb ook aardig wat in BlackBerry en Palantir zitten. Die gaan momenteel ook hard omhoog. Als GME instort verwacht ik dat een aantal beleggers dan naar deze aandelen zal overstappen en dat deze dan weer omhoog gaan.

Hier zat ik ook net aan te denken. Zit er zelfs aan te twijfelen om Blackberry en Palantir bij te kopen :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 01:49

Lau07 schreef:
Ik vind het altijd wel leuk om te zien. Wallstreet bets zit vol met gekkies, sommigen gaan all-in en verliezen flink. Soms zelfs zo erg dat mensen uit het leven stappen, heel naar is dat. Maar het is interessant omdat mensen openlijk delen welke strategieën ze volgen en ook delen ze vaak hun zelfgemaakte DD's. En dat is altijd leuk om te bekijken vind ik.

In GME ben ik ingestapt toen hij op $10 stond in september. Hij staat nu op $147 dacht ik en de kranten staan er vol van (de Amerikaanse dan vooral). Hij is vooral interessant voor daytraders, want Gamestop als bedrijf vind ik nog niet interessant genoeg. Er wordt enorm gegokt op de wisseling van de macht binnen Gamestop. Ryan Cohen heeft wilde plannen voor het bedrijf, maar verder is het al jaren prut. Voor de jongens op Reddit is het leuk, want zij hebben de aandelen omhoog gepompt. Maar verder is het een gevaarlijk spelletje. Ik verwacht ook wel dat er regulering vanuit de SEC gaat komen omdat er veel mensen shorts aan GME hadden gekoppeld en een aantal grote jongens zo miljarden hebben verloren. Maar het is wel heel interessant om te volgen! https://www.bloomberg.com/news/articles ... ers-circle

Koningin :)

Ja ik lees mee, heerlijk, ben heel benieuwd hoe lang de short squueze nog voortduurt, en hoe snel het aandeel daarna weer instort. Heb je al verkocht? Je zit tegen het beste rendement van je leven aan te kijken :)
Verder doe ik uit voorzorg niets met WSB, geen goed idee haha, maar lees het wel, net als r/DutchFIRE. Dat is trouwens echt een topforum met gouden users.

Inge, don’t do it, it’s a trap haha. Toevallig m’n vader die ooit flink in BAM was ingestapt à 16 euro per aandeel en er nooit meer wat van heeft teruggezien (ja, 1,50 per stuk ofzo).

Pumpina, wat ga je met je geld doen als je het hebt gecasht?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:22

pumpina schreef:
Afgelopen pagina's even teruggelezen, kom ook graag meepraten. Wij beleggen ook een beetje in de Annemiek stijl, om het zo maar te noemen :D . We zijn het meeste nu aan het verkopen. Een flink aantal economen verwacht echt een gigantische crisis dus we pakken graag de winsten die we tot nu toe hebben gemaakt en kiezen maar even voor safe.

Mooie timing om mee te praten dus van mij aangezien we eigenlijk niks doen nu :') PostNL hebben we nog wel!

Wij zijn inderdaad ook een beetje bang dat de bubbel binnenkort een keer knapt. Al voorspellen ze sinds 2018 al een flinke crisis. Niks zo onvoorspelbaar als de aandelenmarkt.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:43

Mag ik me hier ook melden? :) Iedereen om me heen (vriend, zijn vrienden, etc) is steeds bezig met leren beleggen dus ik kon niet achter blijven haha. Echter praten zij er allemaal wat stoer over enzo, en heb ik geen zin om me daarin te mengen. Zij doen hun ding, ik doe mijn ding en wil het op mijn eigen manier rustig en veilig leren. Ik heb het boek Blondjes Beleggen Beter besteld voor de echte basis, ben benieuwd. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:11

De fire generatie meldt zich ook :D

Ik ga niet alles verkopen ..... heeft geen zin tuurlijk kan je het kwijt raken
Maar de chip, elektrisch voertuigen en laadpalen is wel de toekomst gok ik

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:14

Ik heb alfen, fastned en tesla in de verkoop gedaan, koop wel weer als het gedaald is, nu een leuke winst eruit halen even.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:17

Ik kom me hier ook eens melden. Lees al even mee, maar door dit topic is deels mijn interesse gewekt :)
Ik ben nu ook blondjes beleggen beter aan het lezen, een aanrader voor iedereen die nog vrij blanco is :)
Hier a nog wat andere verdiepingsslagen maar dan is het wel mijn doel om dit jaar te starten met beleggen. Eerst nog even klein om wat feeling te krijgen en later voor een spaardoel.

Ben ik met je eens Tita. Jammer dat aandelen van tesla nu zo skyhigh gaan en daardoor ‘onbetaalbaar’ zijn. Vraag me af hoe lang dat doorgaat. Ik ben al vanaf bet begin fan van tesla maar toen had ik nog nooit van het woord beleggen of aandelen gehoord helaas :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:25

Prairy schreef:
Ik heb alfen, fastned en tesla in de verkoop gedaan, koop wel weer als het gedaald is, nu een leuke winst eruit halen even.

Grappig Prairy ik sta op punt om Fastned te kopen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:59

Haha lekker doen. Ik wil uiteindelijk meer ETF's kopen voor de lange termijn en verwacht een beetje dat er weer een dip komt. Dan ga ik weer aankopen. En anders heb ik een leuke winst gemaakt, gemiddeld 75% rendement :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:01

Ik heb niet zoveel winst 40% proces en 60% alfen maar ik voel me niet zo fijn bij verkopen :')