Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:03

MightyMike schreef:
Boodschappen maak ik me toch wel zorgen over. Hier niet gehamsterd, ja, dan maar een pakje wc papier meer omdat het blijkbaar zo gewild is, maar dacht boodschappen te bestellen. Net ontvangen, maar de helft niet geleverd of iets heel anders.. Ik koop altijd voor een week, dus nu dan ook maar besteld, maar 4 van de 7 dagen het eten nog niet bij elkaar kunnen krijgen. Groente uit conserven dus niet, geen wc papier of keukenrollen. Niet zo verrassend wellicht, maar ook geen aardappels, melk, vlees wat ik besteld had.. Jammer, nu met mijn auto immuunziekte en de kinderen thuis dan toch op pad om te kunnen eten. Hopelijk snel beter als de hamsteraars klaar zijn met hamsteren, dan heeft de risicogroep er nog iets aan wellicht om wel te kunnen bestellen.

Da's heel rot inderdaad. Waar had je besteld? Ik weet dat via AH bv. de spullen normaal vanuit een apart centrum komen als ik online bestel (is geloof ik ook niet overal zo nog maar bij ons wel). Maar ik heb voor deze week en volgende week bij de plus besteld, waarvan ik weet dat ze uit een lokaal winkel filiaal gaan leveren en daardoor dus de kans idd ook groter is dat er spullen niet leverbaar gaan zijn. Ik heb aangegeven dat ze alternatieven mogen leveren. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel ik ga missen in m'n bestelling.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:04

bigone schreef:
Zo'n tabel zegt vrij weinig, misschien heeft ijsland iedereen getest en een ander land bijna niemand.
Wanneer in nederland nu iedereen getest zou worden sla je steil achterover van de hoeveelheid.

Maar er zijn ook meer mensen genezen dan 2.
In de kranten hebben daar al meer mensen van gestaan namelijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:05

Chocopasta schreef:
19 mensen overleden gister.
In totaal 43. 1705 besmettingen.

Nederlands?

Bron RIVM? Of iets anders?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:05

Ik werk in Utrecht (centrum soort van) en heb het echt nog nooit zo druk gezien met wandelaars en fietsers. Dat halve lockdown gedoe werkt zo toch niet?
Laatst bijgewerkt door Kana op 17-03-20 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:06

Femke_Tweety schreef:
Chocopasta schreef:
19 mensen overleden gister.
In totaal 43. 1705 besmettingen.

Nederlands?

Bron RIVM? Of iets anders?

Ja, sorry, website van het RIVM!

Petpa

Anoniem

Er staat nu op het RIVM niet meer bij dat iedereen die is overleden, onderliggend lijden had. Ik ben benieuwd of dat dus aangeeft dat een gezond persoon is overleden.

1705 getest besmette personen. Dat is een behoorlijk aantal.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:07

Jackytje schreef:
MissBambi schreef:
Ik vind de lijst wel heel fijn maar ik snap het van de andere kant ook wel. Alhoewel ik er gewoon overheen scroll :j

Hoorde net dat het bedrijf waar mijn zwager werkt voor onbepaalde tijd dicht gaat (BE).

Vanaf vandaag tussen 8 en 9 uur alleen 65+ers in de supermarkt welkom zijn, een samenscholingaverbod en dat er een avondklok is (allen vlak bij turnhout)

Ah komt die avondklok en dat samenscholingsverbod er door? Hoorde De Wever er iets over zeggen maar dacht dat dat gewoon een suggestie was.

Hier liep ik sinds februari stage bij de dierenarts. Maar sinds gisteren is er enorme onzekerheid over wat we moeten doen. School laat de beslissing over aan de bedrijven. Mijn stagementor/bedrijfsleider haar buikgevoel zegt de stage te annuleren, maar durft de knoop niet goed door te hakken. Nu zijn de opties dat ik ofwel 1 à 2 dagen stage loop (ivm beperkt werk; alle routine zaken zoals castratie, sterillisatie, detartratie en jaarlijkse controles gaan niet door en dat was momenteel zowat 80% van de consults/operaties..) of de stage opgeschort wordt. Alleen is het probleem dus dat dit bedrijf meerdere stagiares heeft dit jaar waardoor er dreigt een overlap te ontstaan. Dan zal er al helemaal onvoldoende werk zijn.. De school heeft eerder een afwachtende houding van 'dat zien we dan wel weer', maar ik vrees er een beetje voor dat ik elders mijn stage ga moeten afmaken.. :=

Ik heb ook gehoord dat België mogelijks vanaf morgen ook in lockdown gaat.. Het zou me eerlijk gezegd niet verwonderen.

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Mijn zwager is sowieso een bijzondere, die heeft de grenzen liever pertinent dicht als in standaard :roll: maar, dat was wel wat hij zojuist in de familie app aangaf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:08

Kana schreef:
Ik werk in Utrecht (centrum soort van) en heb het echt nog nooit zo druk gezien met wandelaars en fietsers. Dat halve lockdown gedoe werkt zo toch niet?

Dan zijn dus gewoon echt oliedomme mensen... -O- Natuurlijke selectie :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:09

Oef van 24 naar 43 mensen die overleden zijn in een dag, dat klinkt veel

ruitje

Bubblewrap schreef:
Er staat nu op het RIVM niet meer bij dat iedereen die is overleden, onderliggend lijden had. Ik ben benieuwd of dat dus aangeeft dat een gezond persoon is overleden.

In deze video verteld een arts dat ze juist bijna geen ouderen zien, maar veel gezonde mensen tussen de 30 en de 50. Ook laat hij longfoto's zien van wat Corona doet. Erg boeiend :)

Mjetterd

Helaas geeft de kaart van het RIVM niet meer het aantal besmette personen per gemeente weer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:10

Winged schreef:
Kana schreef:

Dan zijn dus gewoon echt oliedomme mensen... -O- Natuurlijke selectie :=

Als dat nu zou zijn dan kon ik er vrede mee hebben.
Maar dikke kans dat zij nu net de oude buurvrouw besmetten die alleen maar het huis uit gaat voor het noodzakelijke eten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:11

Bubblewrap schreef:

Ik hoop dat het teveel werk werd om dat allemaal uit te typen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:11

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:12

Kana schreef:

Hier in Oss, Brabant lijkt het rustiger. 15 personen in de Lidl vanochtend en kom net met mijn pony uit het bos en als ik 4 man ben tegenkomen is het veel.
Ook veel minder verkeer op de rondweg.

Maar goed, hier is nog aardig buitengebied, huizen staan ook nog ver van elkaar vandaan.
In grote steden werken mogelijk de huidige maatregelen niet.
Of zijn wij in Brabant wat voorzichtiger?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:12

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Even iets anders, die Lilkleine, die heeft echt geen hersens volgens mij, ongelooflijk wat een achterlijk stom arrogant figuur. Keek op zijn instastories door een artikel maar echt, hoe ontzettend dom kun je zijn.

Vertel er dan gelijk even bij waar het over gaat aub

Nou inderdaad
Je ziet dat hij in Dubai zit en achterlijk hard zijn best doet hoe rijk hij wel is, op iedere manier. Maar in plaats van stoer, komt hij over als een arrogant verwend mannetje.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:13

Isapaardje schreef:
Kana schreef:

Hier in Oss, Brabant lijkt het rustiger. 15 personen in de Lidl vanochtend en kom net met mijn pony uit het bos en als ik 4 man ben tegenkomen is het veel.
Ook veel minder verkeer op de rondweg.

Maar goed, hier is nog aardig buitengebied, huizen staan ook nog ver van elkaar vandaan.
In grote steden werken mogelijk de huidige maatregelen niet.
Of zijn wij in Brabant wat voorzichtiger?

Centrum op ussen is anders aardig druk :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:14

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Even iets anders, die Lilkleine, die heeft echt geen hersens volgens mij, ongelooflijk wat een achterlijk stom arrogant figuur. Keek op zijn instastories door een artikel maar echt, hoe ontzettend dom kun je zijn.

Vertel er dan gelijk even bij waar het over gaat aub

Hij plaatst op instagram dat hij op vakantie is. En dat mensen er geen commentaar op mogen hebben omdat hij+zijn vriendin er zo ongelofelijk hard voor hebben gewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:21

bigone schreef:

https://www.telegraaf.nl/vrouw/18894250 ... iek-gedrag

weliswaar de telegraaf maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:23

ruitje schreef:
Bubblewrap schreef:

In deze video verteld een arts dat ze juist bijna geen ouderen zien, maar veel gezonde mensen tussen de 30 en de 50. Ook laat hij longfoto's zien van wat Corona doet. Erg boeiend :)

[ Video ]

De overlijdens liggen in de leeftijdsrange van 63 en 94 jaar volgens het RIVM. Dus bovenstaande video gaat voor overlijdens (nog) niet op voor Nederland. (En ik hoop ontzettend dat dat ook zo blijft!)

@moonsparkle, laten we dat maar hopen!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:24

cursebreaker schreef:
MightyMike schreef:
Boodschappen maak ik me toch wel zorgen over. Hier niet gehamsterd, ja, dan maar een pakje wc papier meer omdat het blijkbaar zo gewild is, maar dacht boodschappen te bestellen. Net ontvangen, maar de helft niet geleverd of iets heel anders.. Ik koop altijd voor een week, dus nu dan ook maar besteld, maar 4 van de 7 dagen het eten nog niet bij elkaar kunnen krijgen. Groente uit conserven dus niet, geen wc papier of keukenrollen. Niet zo verrassend wellicht, maar ook geen aardappels, melk, vlees wat ik besteld had.. Jammer, nu met mijn auto immuunziekte en de kinderen thuis dan toch op pad om te kunnen eten. Hopelijk snel beter als de hamsteraars klaar zijn met hamsteren, dan heeft de risicogroep er nog iets aan wellicht om wel te kunnen bestellen.

Da's heel rot inderdaad. Waar had je besteld? Ik weet dat via AH bv. de spullen normaal vanuit een apart centrum komen als ik online bestel (is geloof ik ook niet overal zo nog maar bij ons wel). Maar ik heb voor deze week en volgende week bij de plus besteld, waarvan ik weet dat ze uit een lokaal winkel filiaal gaan leveren en daardoor dus de kans idd ook groter is dat er spullen niet leverbaar gaan zijn. Ik heb aangegeven dat ze alternatieven mogen leveren. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel ik ga missen in m'n bestelling.

Ik heb bij de Coop besteld, hier levert AH helaas niet, maar las ook op de site van AH dat ze het heel druk hebben. Ik hoop dat je alles ontvangt wat je besteld hebt!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:24

dakplaat schreef:
Als je dat graag wil zien, is het handig om je bericht anders te formuleren. Jezelf als held beschrijven en alle anderen als schuldige komt niet bijzonder sympathiek over.

Waar beschrijf ik mijzelf precies als held?

Als mijn bericht niet aankomt, omdat je het niet kan lezen vanuit een andere invalshoek dan hoef je ook niet datgene eruit te halen wat je als stok kan gebruiken om te slaan. Laat het dan voor wat het is.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:27

MissBambi schreef:
Centrum op ussen is anders aardig druk :+

:+
Dan heb ik niks gezegd.

En ik wilde gisteren bij de Coop bestellen, maar was niet eens mogelijk. Veel te druk.
Jumbo kon pas over 1,5 week leveren.
Dus vanochtend naar de Lidl, 15 klanten binnen (dus ruimte zat) en overvolle schappen. Mooi.
Voor een week eten gekocht. :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:27

bigone schreef:
bigone schreef:

https://www.telegraaf.nl/vrouw/18894250 ... iek-gedrag

weliswaar de telegraaf maar toch.

Dat je daar tijd aan besteed aan dat soort mensen en "nieuws".