Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:22

Nog even hierop inhakend. Ik heb liever dan mijn collega/oma/buurvrouw nu eenzaam is dan ziek. Eenzaamheid is nog op te lossen met digitale middelen, we hebben zoveel manieren om met elkaar in contact te blijven, waarom moet dat dan perse fysiek?

Mijn oma ligt op haar sterfbed nu, los van de corona uitbraak. Toch zal geen van ons naar het verzorgingstehuis gaan (buiten dat het niet meer kan), omdat als haar acht kinderen met ieder drie kleinkinderen afscheid komt nemen, dat zomaar betekent dat de oma van een ander hierdoor besmet kan raken en overlijden. Dit is groter dan onszelf, het wordt tijd dat iedereen het ook zo benadert.

Zal ik zelf de politie bellen? Geen idee, dat voelt nog wat raar persoonlijk. Maar ik heb meer begrip voor de mensen die bellen dan voor de mensen die stug doorgaan alsof er niets aan de hand is.[/quote]

maar dat is prima dat jij dat zo doet. Zolang je van mij maar niet vraagt hetzelfde te doen. Ik was wel heengegaan namelijk. Desnoods erna 2 weken quarantaine, maar ik was heengegaan.

mylittlejoy

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:58

Wow. Ik heb geen woorden voor dit egoïsme.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:00

IHN schreef:
Citaat:
Nog even hierop inhakend. Ik heb liever dan mijn collega/oma/buurvrouw nu eenzaam is dan ziek. Eenzaamheid is nog op te lossen met digitale middelen, we hebben zoveel manieren om met elkaar in contact te blijven, waarom moet dat dan perse fysiek?

Mijn oma ligt op haar sterfbed nu, los van de corona uitbraak. Toch zal geen van ons naar het verzorgingstehuis gaan (buiten dat het niet meer kan), omdat als haar acht kinderen met ieder drie kleinkinderen afscheid komt nemen, dat zomaar betekent dat de oma van een ander hierdoor besmet kan raken en overlijden. Dit is groter dan onszelf, het wordt tijd dat iedereen het ook zo benadert.

Zal ik zelf de politie bellen? Geen idee, dat voelt nog wat raar persoonlijk. Maar ik heb meer begrip voor de mensen die bellen dan voor de mensen die stug doorgaan alsof er niets aan de hand is.

maar dat is prima dat jij dat zo doet. Zolang je van mij maar niet vraagt hetzelfde te doen. Ik was wel heengegaan namelijk. Desnoods erna 2 weken quarantaine, maar ik was heengegaan.

Wat dacht je van 2 weken quarantaine ervoor. Zodat je niet per ongeluk toch besmet blijkt te zijn en het het verzorgingshuis in brengt. Het gaat erom dat ze het eruit willen houden. Zodat jij niet de dood van de oma van een ander veroorzaakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:02

Ja..
Helaas denken dus een hoop mensen (onbedoeld) alleen aan zichzelf.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:35

Ik heb begrepen dat er bij bepaalde verzorgingstehuizen een ruimte is gemaakt waar iemand die op sterven ligt, gewoon bezoeken kan ontvangen. Dit is ook niet meer dan logisch!

Er is denk ik niets erger dan weten dat opa,oma.. gaat sterven en dat je geen afscheid mag nemen en dat diegene in zn eentje moet sterven.

Als het in mijn familie zou gebeuren dan zou ik ook kostte wat kost erbij zijn en ondersteunen. Desnoods kijken of het met thuiszorg bij mij thuis kan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:59

IHN schreef:
nou ja...en dat stoort me een beetje. Er word hier vanalles geroepen. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten. En ik blijf het een naar iets vinden dat mensen roepen:als je je er niet aan houd heb je duizenden doden op je geweten.
Hoe arrogant is dat? Ieder mens heeft nog steeds het recht zelf keuzes te maken.. die keuzes worden nu al genoeg ingeperkt, maar mensen die toch bij elkaar komen veroorzaken geen doden. Dat doet het virus.

net als gezegd werd door een verpleegkundige:wij moeten kiezen wie overleeft en wie sterft. Nee. Ze kiezen wie ze helpen en daardoor overleeft. Zonder keuze was iedereen dood gegaan.

Zo ken ik er nog wel een paar. Het virus verspreidt zichzelf niet, dat wordt toch echt door mensen gedaan die het aan elkaar doorgeven.
Hoe ver gaat het recht om eigen keuzes te maken wanneer anderen daar mogelijk ernstige schade door oplopen? Persoonlijk heb ik ook niet voor het vak van verpleegkundige gekozen om vaker naar het mortuarium dan naar de toilet te lopen, dus ik hoop van harte dat de mensen met wie ik dit land deel zich willen inzetten om dat te voorkomen.

Ik zou wel willen dat iedereen waarbij er gekozen werd een behandeling in te zetten ook daadwerkelijk in leven zouden blijven. We kunnen veel, maar toch is de medische trukendoos nog vaak veel te beperkt en moeten we erkennen dat we het leven (en sterven) niet in de hand hebben.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:09

mvdende schreef:
Ik heb begrepen dat er bij bepaalde verzorgingstehuizen een ruimte is gemaakt waar iemand die op sterven ligt, gewoon bezoeken kan ontvangen. Dit is ook niet meer dan logisch!

Er is denk ik niets erger dan weten dat opa,oma.. gaat sterven en dat je geen afscheid mag nemen en dat diegene in zn eentje moet sterven.

Als het in mijn familie zou gebeuren dan zou ik ook kostte wat kost erbij zijn en ondersteunen. Desnoods kijken of het met thuiszorg bij mij thuis kan.

Gezien de grootte van onze familie is dat niet verantwoord. Wat het in ons geval voor mijn oma "makkelijker" maakt is dat ze zwaar dement is en bijna niemand meer herkent, zodat ze in ieder geval de kleinkinderen niet mist. Haar lichaam is het aan het opgeven, maar het is niet te zeggen of ze het nog een week volhoudt of nog een maand. Voor ons als familie is het naar, maar ik zou zelf niet kunnen leven met het idee dat ik de oma van een ander levensbedreigend ziek zou maken, terwijl ik me bewust ben van de risico's.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:29

mylittlejoy schreef:
mvdende schreef:

Gezien de grootte van onze familie is dat niet verantwoord. Wat het in ons geval voor mijn oma "makkelijker" maakt is dat ze zwaar dement is en bijna niemand meer herkent, zodat ze in ieder geval de kleinkinderen niet mist. Haar lichaam is het aan het opgeven, maar het is niet te zeggen of ze het nog een week volhoudt of nog een maand. Voor ons als familie is het naar, maar ik zou zelf niet kunnen leven met het idee dat ik de oma van een ander levensbedreigend ziek zou maken, terwijl ik me bewust ben van de risico's.

Is er dan bij jullie geen speciale kamer voor dit soort gevallen?

Ik persoonlijk zou het niet kunnen en gewoon een manier verzinnen waarop ik afscheid kon nemen.

Maar mijn oma is bijvoorbeeld ook niet dement.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:41

Ook in die kamer mag je geen hordes bezoek :n
In instellingen max 2 bij stervenden helaas :(

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:50

verootjoo schreef:

Dan heb je in ieder geval nog de mogelijkheid tot afwisseling van de bezoekers.

En iets is natuurlijk al veel meer dan niets.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:51

mvdende schreef:
verootjoo schreef:

Dan heb je in ieder geval nog de mogelijkheid tot afwisseling van de bezoekers.

En iets is natuurlijk al veel meer dan niets.

Geen afwisseling. 2 dezelfde.
In t zkh is het 1 dezelfde.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:58

Astorga schreef:
Zo ken ik er nog wel een paar. Het virus verspreidt zichzelf niet, dat wordt toch echt door mensen gedaan die het aan elkaar doorgeven.
Hoe ver gaat het recht om eigen keuzes te maken wanneer anderen daar mogelijk ernstige schade door oplopen? Persoonlijk heb ik ook niet voor het vak van verpleegkundige gekozen om vaker naar het mortuarium dan naar de toilet te lopen, dus ik hoop van harte dat de mensen met wie ik dit land deel zich willen inzetten om dat te voorkomen.

Ik zou wel willen dat iedereen waarbij er gekozen werd een behandeling in te zetten ook daadwerkelijk in leven zouden blijven. We kunnen veel, maar toch is de medische trukendoos nog vaak veel te beperkt en moeten we erkennen dat we het leven (en sterven) niet in de hand hebben.

Mooi gesproken vrouw!

We leven in een egoïstische wereld..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:04

IMJ schreef:
Astorga schreef:

Mooi gesproken vrouw!

Hier sluit ik mij bij aan.
Hoe praat ik het goed als ik een paar mensen besmet, ongeloofelijk....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:39

Wat dacht je van 2 weken quarantaine ervoor. Zodat je niet per ongeluk toch besmet blijkt te zijn en het het verzorgingshuis in brengt. Het gaat erom dat ze het eruit willen houden. Zodat jij niet de dood van de oma van een ander veroorzaakt.[/quote]

doe niet zo maf....daar hebben ze gewoon quarantaineruimtes voor....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:48

Firelight schreef:
IMJ schreef:

Mooi gesproken vrouw!

Hier sluit ik mij bij aan.
Hoe praat ik het goed als ik een paar mensen besmet, ongeloofelijk....

Iemand egoïstisch noemen, die bij het sterfbed wil zijn van een naast familielid, noem ik triest.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:57

Lees je nu echt zo selectief?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:00

Electra63 schreef:
IMJ schreef:

Mooi gesproken vrouw!

Iemand egoïstisch noemen, die bij het sterfbed wil zijn van een naast familielid, noem ik triest.

Dan moet je even kijken op welk bericht gereageerd wordt, gaat helemaal niet over een sterfbed....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:03

Dat was denk ik een reactie op mijn bericht. En ja, daar blijf ik bij. Ten koste van de levens van anderen bij je eigen dierbaren zijn vind ik egoïstisch.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:03

heb maar ff weggehaald...heeft toch geen zin hier...
Laatst bijgewerkt door IHN op 24-03-20 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:07

mylittlejoy schreef:
Dat was denk ik een reactie op mijn bericht. En ja, daar blijf ik bij. Ten koste van de levens van anderen bij je eigen dierbaren zijn vind ik egoïstisch.

Oh bah wat een nare opmerking, hoe kun je zulke woorden in je mond nemen.. >;) Stel je eens voor in de situatie als het iemand uit jouw familie, gezin, kennis zou overkomen ga je dan ook denken.. Ik denk dat je dan heel blij zou zijn dat je afscheid kan nemen, want achteraf zul je er spijt van krijgen en dan is het allemaal telaat.
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 24-03-20 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:12

idd nare opmerking. Zoals ik aangaf....ik hou overal rekening mee. En er zijn veiligheidsmaatregelen getroffen op de meeste plekken voor een stervend persoon. Dus daar kun je veilig bij zijn om afscheid te nemen....gelukkig hebben we een overheid die nog niet zijn verstand en alle menselijkheid verloren heeft, want geloof me....zoals jullie praten (en ook in het andere topic van iemand die aangeeft het erg zwaar te hebben) heeft niks meer met sociaal gedrag te maken, maar is pure hysterie...
Laatst bijgewerkt door IHN op 24-03-20 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:15

Sjonge. Ik merk wel dat de hele maatschappij enorm gespannen wordt van de Corona situatie, zelfs hier op bokt. Mensen zijn vooral bezig met wat anderen eventueel niet goed doen.
Kijk gewoon naar jezelf en doe het zelf goed

En doe een beetje aardig naar elkaar, ook hier. Is beter voor de gezelligheid :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:16

IHN schreef:
ik heb trouwens alle quotes verkloot zie ik net. Excuus. Maar ik ben nijdig.
Alle luitjes die hier roepen egoistisch blabla....ik vraag me af wat jullie zouden doen als het erop aankomt... ik denk nl. dat veel hier als eerste in de supermarkt staan om ff in te slaan voor zichzelf als er daadwerkelijk schaarste komt....hoeveel van de mensen die hier roepen hebben al daadwerkelijk wat gedaan? Behalve op Bokt afgeven op mensen die iets genuanceerder denken dan NEE NEE NEE.
Ik denk ZELFS dat veel van de mensen die hier zeggen hoe egoistisch het is bij je stervende dierbare te zijn (En wat als het niet je oma is, maar je kind???) als het erop aankomt, toch wel daadwerkelijk alles zullen proberen om toch afscheid te kunnen nemen en iemand te steunen bij het einde. Maar t is makkelijk roepen vanachter je toetsenbord.

Pardon????? Mijn oma LIGT op sterven, dus ik heb recht van spreken en zit niet schijnheilig te doen. Ik ga ontstippen van deze walgelijke discussie.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:20

Hoe streng ik ben? Ik dacht eind januari al, "oei", toen ik een uitgelekt gesprek zag op Wechat van Chinese artsen. Het laatste weekend van februari heb ik alle niet essentiële contacten per direct opgeschort en tussentijds even ge-elleboogstoot. Ik ben blij dat onze overheid stukje bij beetje wakker schiet en nu toch maar een samenscholingsverbod gaat handhaven.
Ik heb vandaag ook met de honden voor het eerst "niet essentiele uitstapjes beperkt. Oftewel plas en poeprondjes en voor de rest weer ons paleis in.

Als ik terugdenk aan februari hoe ik aan het "ja-maar-het-is-echt-wel-serieus" vertellen was, en hoe het terug echode; "het is maar een griepje..." "kansbereking zus" "dodental X versus dodental Y".

Om dol van te worden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:22

mylittlejoy schreef:
IHN schreef:
ik heb trouwens alle quotes verkloot zie ik net. Excuus. Maar ik ben nijdig.
Alle luitjes die hier roepen egoistisch blabla....ik vraag me af wat jullie zouden doen als het erop aankomt... ik denk nl. dat veel hier als eerste in de supermarkt staan om ff in te slaan voor zichzelf als er daadwerkelijk schaarste komt....hoeveel van de mensen die hier roepen hebben al daadwerkelijk wat gedaan? Behalve op Bokt afgeven op mensen die iets genuanceerder denken dan NEE NEE NEE.
Ik denk ZELFS dat veel van de mensen die hier zeggen hoe egoistisch het is bij je stervende dierbare te zijn (En wat als het niet je oma is, maar je kind???) als het erop aankomt, toch wel daadwerkelijk alles zullen proberen om toch afscheid te kunnen nemen en iemand te steunen bij het einde. Maar t is makkelijk roepen vanachter je toetsenbord.

Pardon????? Mijn oma LIGT op sterven, dus ik heb recht van spreken en zit niet schijnheilig te doen. Ik ga ontstippen van deze walgelijke discussie.

ik had het ook niet over jou. Maar over de mensen die roepen hoe egoistisch kun je zijn.