Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:10

Laten we er maar over ophouden, Germie :)
Onze meningen gaan toch niet nader tot elkaar komen, schat ik zo.

De bezorger is waarschijnlijk niets ernstigs overkomen. En dat is achteraf gezien tenslotte belangrijker dan wat had kunnen gebeuren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:16

Wat erg van die schade zeg, die kapotte schuur en de nu dakloze paarden! Hoe doe je dat nu met de opslag van het voer en alles?

Waar ik woon lijkt het tot nu toe mee te vallen, sommige delen van Nederland zijn volgens mij echt harder getroffen dan anderen. Sterkte voor wie er nu nog steeds zo'n last van heeft en wie schade heeft!

Nog een leuker berichtje tussendoor, tijdens het typen werd ik weg geroepen van mijn scherm. Door een boos gefrustreerd pimpelmeesje, hij kon zijn mezenbol nergens vinden :') en hard schelden ook, dat kleine ding. Ik had de voersilo's gisteren weggehaald omdat het alle kanten op vloog, ik heb hem snel weer voor hem opgehangen en hij zit nu weer tevreden op de mezenbol :') gisteren heb ik 0 kleine vogeltjes gezien, ze zullen misschien extra honger hebben nu

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:22

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:34

Telpeva schreef:
Nog een leuker berichtje tussendoor, tijdens het typen werd ik weg geroepen van mijn scherm. Door een boos gefrustreerd pimpelmeesje, hij kon zijn mezenbol nergens vinden :') en hard schelden ook, dat kleine ding. Ik had de voersilo's gisteren weggehaald omdat het alle kanten op vloog, ik heb hem snel weer voor hem opgehangen en hij zit nu weer tevreden op de mezenbol :') gisteren heb ik 0 kleine vogeltjes gezien, ze zullen misschien extra honger hebben nu

Leuk hé, die kleine herriemakers ! :D
Gister hingen ze hier ook dapper aan de slingers mee te slingeren :')

Gisteravond ook heel wat vliegtuigen gezien die niet op tijd konden dalen. Dan maar weer een extra rondje :Y)
Wind trekt nu ook weer aardig aan, dus benieuwd of we hetzelfde tafereel krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:05

Zo, even op en neer gereden met het scootertje :') . Harde wind nog, onderweg ook geen enkele fietser of scooter tegengekomen.
De paardjes stonden er gewoon rustig bij. 1 hek was wat open gewaaid maar daar is het ook bij gebleven _/-\o_

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:12

Pandora nu voel ik lichte leedvermaak :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:14

Ik moet morgen vliegen... als het goed is, is het dan in Nederland wel rustig, maar hier nog niet. Ben al zo'n held met vliegen :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:29

Tiggs schreef:
Ik moet morgen vliegen... als het goed is, is het dan in Nederland wel rustig, maar hier nog niet. Ben al zo'n held met vliegen :D

Gelukkig dat de piloot dan vliegt ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:33

Stormt hier flink

Enne nee viel niet mee gister met vliegen. Maar klein plukje reizigers wilde vliegen. Veel turbulentie onderweg. Landing was niet prettig. Maag overstuur en veel pijn. Hoor je later op Schiphol dat het idd die dag niet zo verantwoord was geweest. Snel vergeten maar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:33

Mijn vader moest vanochtend naar Zürich vliegen en die vlucht was ook gecancelled.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:34

beatje schreef:
Ik had gelukkig de paarden buiten gelaten,want we hebben geen stal dak meer :oo
.

Jeetje wat een schrik! En balen! Kan dat snel hersteld worden? Of doen ze een noodreparatie en het dan later netjes?

Ik vond het in mijn kleine autootje nog pittig waaien op de snelweg. Af en toe flinke rukwinden. Niks om voor thuis te blijven maar je moet wel even alert zijn.[/quote]

Ik krijg voorlopig geen dakwerker te pakken,alles is met noodreparaties aan woningen bezig. Gelukkig heb ik op de wei afdakken staan waar de hooibakken onder staan en bomen rond de wei dus ze kunnen beschut staan. De schuur waar de stallen zijn staat normaal altijd open en ze gebruiken het als inloopstal ik voer er ook hooi normaal gezien. De zadels en eten en hooi staan gelukkig in een andere schuur.Daar is niks mee.
Het is te groot om met zeilen te overspannen,bovendien is mijn man bang dat het gaat klapperen en de paarden schrik krijgen. Dus dat doen we maar niet.De wind is hier gelukkig iets verminderd van ochtend was er nog veel wind.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:35

karuna schreef:
Stormt hier flink

Enne nee viel niet mee gister met vliegen. Maar klein plukje reizigers wilde vliegen. Veel turbulentie onderweg. Landing was niet prettig. Maag overstuur en veel pijn. Hoor je later op Schiphol dat het idd die dag niet zo verantwoord was geweest. Snel vergeten maar.

Held!

Ik was niet ingestapt! Had mijn verlies genomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:38

Was niet veel keuze helaas. Nog daar naar vervangende vluchten gekeken. Maar de eerste mogelijkheid was woensdag met 33 uur reistijd tegen 500 euro plus. Daarna donderdag middag 450 euro en 8 uur reistijd en 2 overstappen. Anders hadden we dat ook wel gedaan.

Nu beiden spierpijn van het vliegtuig gebok.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:42

storrum schreef:
kiki1976 schreef:
Oeps hier een planton los geraakt met boten erop. Helaas waait het nu te hard ( hier nu weer windkracht 8) om deze naar de kant te gaan trekken.

Wat een gaaf uitzicht!

Dank je wel!
Afbeelding
We mogen idd niet klagen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:43

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:49

Cayenne schreef:
Ik snap de angst hoor, maar dat krijsende mens in dit filmpje pffff...
Dat helpt toch ook niet? :=
https://twitter.com/RTLnieuws/status/12 ... en-kotsten

Ik had hem ook al gezien. Nu reageert iedereen natuurlijk anders wanneer ze in paniek zijn, maar het zou ook niet mijn manier zijn... :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:50

beatje schreef:
Ik had gelukkig de paarden buiten gelaten,want we hebben geen stal dak meer :oo
.

Ik krijg voorlopig geen dakwerker te pakken,alles is met noodreparaties aan woningen bezig. Gelukkig heb ik op de wei afdakken staan waar de hooibakken onder staan en bomen rond de wei dus ze kunnen beschut staan. De schuur waar de stallen zijn staat normaal altijd open en ze gebruiken het als inloopstal ik voer er ook hooi normaal gezien. De zadels en eten en hooi staan gelukkig in een andere schuur.Daar is niks mee.
Het is te groot om met zeilen te overspannen,bovendien is mijn man bang dat het gaat klapperen en de paarden schrik krijgen. Dus dat doen we maar niet.De wind is hier gelukkig iets verminderd van ochtend was er nog veel wind.

Ellende ! Zeil zou ik ook niet doen, ze geven nog de hele week flinke wind.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:58

Echwel schreef:
Tiggs schreef:

Gelukkig dat de piloot dan vliegt ;)

Haha zo zei ik tegen een kennis dat ik vliegangst heb omdat ik een controlfreak ben, maar dat dat natuurlijk onzinnig is, want als ze mij achter het stuur van dat vliegtuig zetten weet je zeker dat het misgaat...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:02

Ik vlieg dus vanaf Zürich morgen, maar heb er wel vertrouwen in dat ze het cancelen als het niet verantwoord is. Ams zou dan weer rustiger moeten zijn, dat scheelt bij het landen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:11

Granoek schreef:
Pandora nu voel ik lichte leedvermaak :P

You are evil ! }>
Lekker weertje zeker op Tenerife ? :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:19

Ja heerlijk haha. Maar wij zitten nu aan de gate en volgens mij gaan we over een uurtje toch echt vliegen. Dan zouden we om 19u in Düsseldorf zijn, of als de wind mee zit misschien ook een uur eerder :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:21

_O- Soms gaat het snel idd ! Pas in de lucht en alweer landen :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:22

Pandora2 schreef:
_O- Soms gaat het snel idd ! Pas in de lucht en alweer landen :')

Dat hoop ik toch niet, de luchthaven ligt net langs het water haha

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:22

Piloten en luchtverkeersleiding weten wel wat verantwoord is.
Is het niet verantwoord wijken ze wel uit zoals op dat filmpje.

En het kan per 5 min veranderen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:28

Ik bedoelde dat je dan al in Düsseldorf bent 8-)

Groot respect trouwens voor de piloten maar zeker ook voor de luchtverkeersleiders om alles in goede banen te leiden +:)+