Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:10

Hopelijk is het niks geks. Geniet maar even van de rust. En wat groeit dat haar snel terug! Zie je straks niets van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:16

Ziet er allemaal heel relaxed uit.
Tintelingen kan wat zenuwpijn zijn vanuit de rug, of wat zwelling.
Ik heb dat heel vaak. Goed om na te laten kijken maar kan onschuldig zijn hoor.
Het is niet niets geweest die operatie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:58

Wat groeit zijn haar snel.
Fijn dat hij het geboortekaartje wil tekenen. Maakt het nog specialer.

Dokter bellen is wel slim.
Je blijft je nu toch zorgen maken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:58

Gezellig zo met die tekeningen. En lekker relaxte foto met manlief en hond. Zijn haar groeit echt snel zeg, wauw. Ik zou ook even de dokter bellen ,dan ben je van de onzekerheid af.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:37

Nuvel, hoor gaat het nu?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 11:50

Thanks Imj, lief dat je het vraagt. Moeilijk antwoord, zit Al vanaf gister te denken hoe te antwoorden.

Fysiek gaat het goed. Hij knapt op en hobbelt rond thuis. Doet kleine dingentjes zoals de honden buiten laten, lunch maken, mee gaan naar de winkel. Het gaat zoals verwacht. Kleine dingentjes trillende handen, stinkende urine, tintelingen in been en kleine aanvallen maar allemaal te overzien.

Qua gedrag is het veel moeilijker. Hij is een stuk minder begrijpend, weinig sympathie en weinig liefdevol. Net of er is 70 procent van zijn gevoel uitgeschakeld. Ruben kan ook ineens heel geobsedeerd doen over dingen zoals hoe ik auto rij incl mee staren, meesturen, roepen, kids negeren. Hij speelt veel op een game en dat is nu ook iets waar je niet veel tussen komt. Super belangrijk!!

Wat ik er van moet vinden of mee aan moet? Geen idee.. Zou hem voor geen goud willen missen maar dit is wel 'een andere hem'.

Mijn zwangerschapshormonen zullen het ook allemaal niet makkelijker maken dat ben ik me ook bewust. Nu probeer ik gewoon door te aan en hopelijk word alles snel wat rustiger. Wij hebben normaal bijna nooit irritates of confrontaties dus dit is gewoon even slikken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:55

Dat lijkt me best moeilijk Nuvel! Kan dat ook door de tumor of de medicatie komen? Of is het eerder een soort van manier om met alles om te gaan? Een soort verwerkingsmechanisme?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:09

:knuffel: dai is heel moeilijk. Sterkte meid!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 12:10

Ik weet het niet zeker Cayenne. Als je leest over right frontal lobe tumoren is dit wel iets wat meer voorkomt. Elk stuk van de hersens regelt zijn eigen dingen. Hier staat het heel duidelijk.

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/gevo ... ntaal-kwab

Ik hoop dat het nog verbeterd maar sommige dingen waren we ook te zien op het laatste voor de tumor werd ontdekt in Januari. Helemaal obsessed met eenvoudige dingen tot ruzie maken aan toe. Ook geen hele grote emoties zoals super happy of heel verdrietig, nooit echt enthousiast etc. Maar wel veel meer dan nu.

Dank je pien :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:44

Hij is er nog, maar eigenlijk ben je hem tegelijk ook kwijt. In ieder geval hem zoals hij altijd was. Lijkt me verschrikkelijk verdrietig voor je. :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:04

:(:) stekte ts! Het lijkt me echt een enorme achtbaan waarin jullie zitten. Kan je hulp krijgen hierin?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:10

Och meid wat heftig moet dit voor je zijn! Ik weet inderdaad dat dat kan leiden tot gedragsverandering.

Is hij zich er zelf van bewust?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 05:56

Wat moeilijk zeg. Is dat tijdelijk denk je? Jeetje, nooit bij stilgestaan.
Ik weet wel dat mensen zo wie zo veranderen als ze iets krijgen en niet ( volledig) kunnen accepteren.
Is niet makkelijk allemaal, helemaal door alle hormoontjes.
Sterkte en hopelijk gaat t beter worden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:59

Wat lastig TS! Je ziet wel vaker zulke gedragsveranderingen bij hersenletsel, dus dat zou niet raar zijn na de optater die zijn hersenen van de tumor en OK hebben gehad. Heb je enig idee of er nog zwelling in de hersenen zit? In het 1e jaar kan er nog heel veel veranderen, en kan het nog veel verbeteren. Mits hij zijn hersenen wel de rust geeft om te herstellen. Ik zou het wel aankaarten bij de arts, misschien zijn er therapieën mogelijk om de hersenen weer wat in de goede richting te sturen (revalidatie zeg maar)
Heel veel sterkte, dit lijkt me heel lastig voor je!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:03

Ipv gamen lijkt het me voor zijn hersenen beter als hij, als dat mag, elke dag een half uurtje gaat wandelen minimaal. Wandelen doet veel in positieve zin voor de hersenen. Maar alleen als hij daar goed genoeg voor is en dat mag. Dat kan ik natuurlijk niet zien vanaf het toetsen bord.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:55

pipo schreef:
Wat moeilijk zeg. Is dat tijdelijk denk je? Jeetje, nooit bij stilgestaan.
Ik weet wel dat mensen zo wie zo veranderen als ze iets krijgen en niet ( volledig) kunnen accepteren.
Is niet makkelijk allemaal, helemaal door alle hormoontjes.
Sterkte en hopelijk gaat t beter worden.

Bij frontaalkwabaandoeningen is het helaas niet door het niet kunnen accepteren..

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 03:13

Pfff wat een nacht. Ik zit te wachten in het ziekenhuis. Ruben heeft aanval na aanval gehad. Het stopte niet zoals normaal na 1 aanval. De ambulance en de mug zijn gekomen. Ook toen bleef hij na injecties nog aanvallen hebben. Hij kwam niet meer bij moest overgeven, bloed uit zijn mond. Gelukkig is een vriendin gekomen zij is nu bij ons thuis voor de kids. Die hebben we niks van meegekregen. Thank god dat het zulke goede slapers zijn. Ik hoop dat ze iets kunnen doen. Ben aardig geschrokken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 03:33

Och meid toch, wat vreselijk! Ik duim mee dat ze iets kunnen doen. Heel veel sterkte allebei :knuffel:

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 03:38

Dank je wel. Hij is al 3 uur niet meer bij geweest. Ze brengen hem nu weg voor een CT scan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 03:43

Ik lees je topic net een beetje door maar wat vreselijk heftig en vooral je laatste bericht.

Heel veel sterkte de komende uren voor zowel jou als je man. Hopelijk kom het weer goed! Lijkt mij heel eng om van die aanvallen mee te maken :knuffel:

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 04:35

Het is vreselijk eng. Je voelt je zo machteloos. CT scan is gedaan nu wachten op de uitslag. Hier kunnen ze het niet beoordelen omdat het een 'dorps' ziekenhuis is. Dus wachten ze op een telefoontje vanuit Dumfries. Ze proberen ook iemand te spreken uit Edinburgh omdat ze zijn notities niet kunnen bekijken vanaf hier. Hij moet zeker blijven maar of dat hier is of dat ze hem maar 100km verderop en/of misschien zelfs naar Edinburgh brengen dat is nog onduidelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:24

Jeetje, wat een horror! Ik vind het gewoon eng zoals jij het beschrijft en dan heb jij het in het echt beleefd :oo
Ik hoop dat hij snel weer bij is en dat er antwoorden komen :(:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:27

Oh Meis wat verschrikkelijk en wat moet je machteloos zijn in zo’n situatie. Hele dikke knuffel want meer kunnen we vanaf hier niet doen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 07:34

Dank je wel. Jullie zijn lief en ongelofelijke stein. Het is fijn om het gelijk te kunnen vertellen zonder andere wakker te bellen of tot last te zijn.

Ik ben net thuis. Ruben is Nog in het dorps ziekenhuis. Hij was een beetje bij bewust zijn gekomen na 4 uur. Ik denk dat ze wachten op antwoord van zijn dokters team wat ze moeten doen. Gelukkig kunnen hun de aanvallen onder controle houden. Wat thuis niet kan. Nu snel een uurtje powerslapen dan zijn de kindjes wakker. Mag niet op bezoek vanwege covid dus morgen hang ik aan de telefoon. Slaaplekker :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:44

Oh jeetje, wat verschieten :oo Wat ben jij toch een ongelofelijk sterke vrouw.