Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:07

Ik dacht trouwens ook gehoord te hebben dat ze kerstkaarten voorrang proberen te geven? Maar dat kan ik me ook verbeeld hebben :+

Het kan al wel op de foto staan, maar moet alsnog bij de goede plek terecht komen om bezorgd te worden en als dat al helemaal vol is, dan moet er meer wachten.

Ik heb het ook met een paar poststukken. Is nu eenmaal zo in zo'n drukke tijd met ook nog zieken.

Het enige waar ik van baal is dat misschien het DHL punt hier dicht gaat. Dan is er geen 1 in de omgeving en ik wacht op mijn gerepareerde telefoon. Maar dat is fout van dat bedrijf. Telefoon was gisteren of woensdag al klaar En woedt vandaag pas aan DHL meegegeven als het nog past. En was 4 december al bij hen binnen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:07

Bol.com heeft volgens mij ook een postnl punt intern zitten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:09

capopjekop schreef:
Bol.com heeft volgens mij ook een postnl punt intern zitten

Volgens mij wel, dus daar hoeven de pakketten niet opgehaald te worden. Scheelt een schakel. Zijn meteen bij postnl en logisch dat die voorrang hebben als je kijkt wat zij betalen aan verzendkosten per jaar. Wel oneerlijk tegenover kleinere shops, maar ook logisch

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:11

Klopt bol.com heeft in zijn grote distributiecentrum een enorm postnl sorteerpunt intern :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:02

MyWishMax schreef:
Ik dacht trouwens ook gehoord te hebben dat ze kerstkaarten voorrang proberen te geven? Maar dat kan ik me ook verbeeld hebben :+

Het kan al wel op de foto staan, maar moet alsnog bij de goede plek terecht komen om bezorgd te worden en als dat al helemaal vol is, dan moet er meer wachten.

Ik heb het ook met een paar poststukken. Is nu eenmaal zo in zo'n drukke tijd met ook nog zieken.

Het enige waar ik van baal is dat misschien het DHL punt hier dicht gaat. Dan is er geen 1 in de omgeving en ik wacht op mijn gerepareerde telefoon. Maar dat is fout van dat bedrijf. Telefoon was gisteren of woensdag al klaar En woedt vandaag pas aan DHL meegegeven als het nog past. En was 4 december al bij hen binnen.

Kerstkaarten komen hier wel binnen, inderdaad! Had liever mijn kabel voor de pc ivm thuiswerken☺️

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:03

Wij hebben poststukken in de app gehad die nooit zijn aangekomen.....incl belangrijke stukken (konden gelukkig opnieuw opgevraagd worden)
Het halve dorp heeft 2 weken geen enkel poststuk ontvangen en héél veel is nooit aangekomen. Wat er gebeurt is? Niemand heeft een idee :(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:24

mvdende schreef:
Keet schreef:

Hoop dat je begrijpt dat de huidige situatie verre van normaal is het het momenteel gewoon net wat anders werkt dat je gewend bent?
Begrijp dat het moeilijk te bevatten is soms, zeker met de onvoorspelbaarheid maar probeer je er bij neer te leggen dat de wereld even anders functioneert en alles anders is nu

Een paar dagen later is natuurlijk niet zn probleem.

Maar het is nu al bijna een week later.

En het steekt dat de rest van de post wél gewoon optijd binnen komt, alleen dat éne pakketje komt maar niet.

Als er helemaal geen post binnen zou komen.... Maar het éne wél en het andere niet....

Hond zn voer is op. Vandaag maar even bestellen en 1 merk voer kan ik gelijk afhalen.

Maar zn brokken hoop ik dat die ook snel komen.

Ze geven 5 werkdagen op dus een week is niet raar ;)
Post en pakketten zijn ook twee verschillende diensten.

Heb je wel reservevoeding voor je hond? Wij hebben nu al besteld omdat het binnen 10 dagen wel op gaat raken, rekening houdend met de drukte bij de pakketdiensten. Helaas is het een merk dat we niet in de omgeving af kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:28

Keet schreef:
Wij hebben poststukken in de app gehad die nooit zijn aangekomen.....incl belangrijke stukken (konden gelukkig opnieuw opgevraagd worden)
Het halve dorp heeft 2 weken geen enkel poststuk ontvangen en héél veel is nooit aangekomen. Wat er gebeurt is? Niemand heeft een idee :(

Dat heb ik ook een hele tijd gehad. Hele belangrijke post incl stembiljetten bijvoorbeeld gewoon nooit bezorgd. Bij mij bleek toen dat een postbezorger zijn lading dumpte :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:31

Emmaa_ schreef:
Keet schreef:

Dat heb ik ook een hele tijd gehad. Hele belangrijke post incl stembiljetten bijvoorbeeld gewoon nooit bezorgd. Bij mij bleek toen dat een postbezorger zijn lading dumpte :=

Tot nu toe zijn we er niet achter wat er gebeurt is en postnl is niet erg behulpzaam.
Gelukkig hadden we de belangrijkste brief in de app en hebben we daarachteraan kunnen bellen om die opnieuw te laten verzenden. Anders had dat project wel eens ernstig kunnen vertragen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:39

Mvdende andere zelf even bij de post gaan werken ;) gaat het misschien wat sneller.

het is niet raar dat post en pakketen er nu lang over doen. bij de blokker bijvoorbeeld zijn 18.000 pakketen niet opgehaald. de mannen en vrouwen rennen daar der benen onder de kont vandaan.
alleen maar respect voor deze mensen nu _/-\o_

Gelukkig vergaat de wereld niet als je pakketje paar dagen later is.
ja bol heeft een eigen sorteer centrum zodat de wagens direct de juiste kant op gaan. maar zelfs die kunnen nu niet dezelfde dag leveren aan hun select klanten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:53

Onze pakketbezorger had vanmorgen alleen bij ons in de straat al 30 stops. En zo idioot lang en groot is onze straat niet.

Hij had eigenlijk 300 stops vandaag, maar een collega had net voor onze straat er 100 van hem overgenomen, waardoor de boel in zijn bus niet meer goed op volgorde stond.

Hij is altijd vrolijk en vriendelijk en zo zijn wij ook naar hem toe.

Mijn man werkt als postbezorger en ook daar kunnen ze de pakjes haast niet aan.
Soms heeft hij voor 1 wijk nog geen volle tas post en 4 tassen pakjes. Is niet mee te nemen op de fiets joh, echt niet te doen :n

En "even wat meer personeel aannemen" is ook niet te doen.
Ze werven zich suf, maar het lukt niet echt om geschikte mensen te vinden.
Zovelen die het niet eens de 1e week volhouden, omdat 't fysiek zoveel zwaarder is dan men denkt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:23

Wanneer internationale pakketten (zeker van Ali of eBay) ingescand zijn in Nederland, betekent niet dat het al door de douane heen is met alle checks en dergelijke. Dat soort bulk orders hebben erg lage prioriteit momenteel, dus dat kan inderdaad een stuk(je) langer duren.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:52

Ik werk als postbezorger en het is echt mega druk op het moment. Ik loop wijken waarvan ik 14 tassen heb; 8 tassen post en de overige 6 zijn allemaal pakketten; zowel scan als niet scan. En dan zitten er soms ook pakketten bij die niet door de brievenbus passen want wij krijgen pakketten mee met een maximale grootte van een schoenendoos. Ik krijg hooguit 5 tassen max 6 tassen in een keer mee en aan het einde van de wijk ben je echt helemaal gaar. :')

Ik vind het werk heerlijk om te doen hoor, lekker buiten, frisse neus halen en ondertussen bezig zijn maar de december periode is nu eenmaal een drukke maand en zeker nu de meeste winkels dicht moeten zijn word het gewoon allemaal nogal veel. Mijn kerstpakket die ik van de post heb gekregen heb ik ook 9 december besteld maar pas gisteren ontvangen. Tja.. druk druk druk! :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:54

Wij zien ook veel brievenbuspakjes komen die niet passen, deze week al 2. Dat is ook vervelend voor bezorger en ontvanger..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:55

Ja en nu helemaal, nu er veel pakketpunten toch dicht gaan omdat het niet uitkan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:02

Ja dan moeten we pakketten op 3 momenten gaan aanbieden ofzo. Depot ligt nu al stampvol. Gaat leuk worden als alle pakketten die niet naar de retailer kunnen blijven liggen

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:05

Voor iedereen dat bij PostNL werkt.het wordt beter :knuffel: wij zien bij bpost nu eindelijk de pakjes afnemen. Onze winkels zijn natuurlijk wel terug open, maar na kerst zal het hopelijk voor jullie ook terug wat minderen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:27

@Berryz, mss sturen ze de pakjes nu via PostNL na alle negatieve reclame? Al moet ik zeggen dat het hier bij PostNL in België ook relatief meevalt nu, het loopt hier behoorlijk gesmeerd moet ik zeggen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:27

capopjekop schreef:
Ja dan moeten we pakketten op 3 momenten gaan aanbieden ofzo. Depot ligt nu al stampvol. Gaat leuk worden als alle pakketten die niet naar de retailer kunnen blijven liggen

Als in, vanuit PostNL weer vaker aanbieden zoals vroeger? Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als de ontvanger er geen van die keren is. Gelijk terugsturen is ook weer zo cru.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:29

Wat ik zo snel las meerdere keren aanbieden idd en na 3x retour afzender sturen. Maar hopelijk dat buren die normaal niks aannemen nu even over hun hart strijken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:35

capopjekop schreef:
Wat ik zo snel las meerdere keren aanbieden idd en na 3x retour afzender sturen. Maar hopelijk dat buren die normaal niks aannemen nu even over hun hart strijken.

Wat dan met PostNL punten in bijvoorbeeld de supermarkt?

Neem aan dat deze wél gewoon open blijven en dat pakketjes daar nog steeds heen gaan?

Het DHL punt hier in de buurt is wel dicht helaas. Dat zou jammer zijn als een pakketje dan retour afzender zou gaan.

Dan kan de afzender het namelijk opnieuw verzenden met de daarbij behorende kosten....

Veel mensen zullen nu thuis werken, dat scheelt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:36

Hier ook inderdaad, iets besteld via brievenbuspost. Paste ook niet, gelukkig was ik thuis, maar voor de postbode wel irritant.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:38

capopjekop schreef:

Eerlijk gezegd... Ik neem normaal gesproken altijd aan voor de buren, en andersom zij ook wel eens voor mij. Maar ik had van de week ineens echt mijn hele gang vol staan (kreeg volgens mij voor het gemak en de snelheid van de bezorger gelijk de hele straat maar) en daar was ik een beetje minder gecharmeerd van...

(ik had zelf helemaal niets besteld, was allemaal voor mensen in de straat)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:43

Urielle schreef:
capopjekop schreef:

Eerlijk gezegd... Ik neem normaal gesproken altijd aan voor de buren, en andersom zij ook wel eens voor mij. Maar ik had van de week ineens echt mijn hele gang vol staan (kreeg volgens mij voor het gemak en de snelheid van de bezorger gelijk de hele straat maar) en daar was ik een beetje minder gecharmeerd van...

(ik had zelf helemaal niets besteld, was allemaal voor mensen in de straat)

Oef. Bij het zien van al die pakketjes, had ik de bezorger toch echt vriendelijk bedankt en hij had ze gewoon weer mee kunnen nemen!

Één pakketje voor buren is 1 ding, pakketjes voor de hele straat ga ik echt niet aan beginnen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:50

mvdende schreef:
capopjekop schreef:

Wat dan met PostNL punten in bijvoorbeeld de supermarkt?

Neem aan dat deze wél gewoon open blijven en dat pakketjes daar nog steeds heen gaan?

Het DHL punt hier in de buurt is wel dicht helaas. Dat zou jammer zijn als een pakketje dan retour afzender zou gaan.

Dan kan de afzender het namelijk opnieuw verzenden met de daarbij behorende kosten....

Veel mensen zullen nu thuis werken, dat scheelt.

Ja tuurlijk, als het vaste punt open is gaan de pakketjes daarheen.