Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Toch kan het zijn dat je nu volledig voor je partner kiest omdat je zoveel van hem houdt en je je kinderwens opgeeft, maar daar later spijt van krijgt door diverse omstandigheden. Zo ken ik iemand die met 45 jaar echt depressief werd omdat ze haar kinderwens nooit heeft kunnen volbrengen. En ook iemand die hoteldebotel was van haar vriend die geen kinderen wilde maar die vreemdging toen zij 41 was. Relatie liep stuk en ja, wat dan?
Ik ben door alles wat ik heb meegemaakt van mening dat je echt voor jezelf moet kiezen en niet je geluk moet laten afhangen van een ander. Ja, je leeft samen en deze beslissingen maak je samen. Maar blijf goed in de gaten houden dat je jezelf niet verliest.
Suzanne F. schreef:Toch kan het zijn dat je nu volledig voor je partner kiest omdat je zoveel van hem houdt en je je kinderwens opgeeft, maar daar later spijt van krijgt door diverse omstandigheden. Zo ken ik iemand die met 45 jaar echt depressief werd omdat ze haar kinderwens nooit heeft kunnen volbrengen. En ook iemand die hoteldebotel was van haar vriend die geen kinderen wilde maar die vreemdging toen zij 41 was. Relatie liep stuk en ja, wat dan?
Ik ben door alles wat ik heb meegemaakt van mening dat je echt voor jezelf moet kiezen en niet je geluk moet laten afhangen van een ander. Ja, je leeft samen en deze beslissingen maak je samen. Maar blijf goed in de gaten houden dat je jezelf niet verliest.
Resistance schreef:elnienjo schreef:Over de 40 vind ik wel oud. En een oudere vader geeft meer kans op autisme.
Kan je dit onderbouwen?
Samiyah schreef:Ts, in je bericht lees ik een duidelijke kinderwens. Mijn eigen ervaring is als die wens er eenmaal is hij alleen nog maar groter wordt.. ik zal dat echt niet opgeven als ik jou was, denk dat je echt spijt gaat krijgen.
Zelf had ik tot eind 2018 geen kinderwens. Mijn man wilde ook geen kinderen en ik was er eigenlijk niet mee bezig. Opeens sloeg dat om, ik wilde niks liever dan een kind, moeder worden. Voor mijn man was het nog steeds een nee. We zijn 10 jaar samen en ik hou ontzettend veel van hem, maar moest toch tot de conclusie komen dat we elk onze eigen weg moesten gaan als het voor hem een nee bleef.
We hebben veel gepraat en zijn nee is toch nog veranderd naar een ja. Nu ben ik 28 weken zwanger van onze zoon en hij is er even gelukkig mee als ik.
Ik hoop dat je vriend toch nog veranderd van gedachte..
Storm schreef:Elnienjo, er bestaat ook zoiets als liefde voor je kind. Zo zwart-wit als jij het schrijft is het niet. En als mijn partner ooit zo zou reageren zoals jij zegt 'jij wilde een kind' dan zou ik direct weggaan bij zo iemand, want dan heeft hij echt een kronkel in zijn hoofd. Dat is gewoon de schuld geven aan een baby omdat je zelf gefrustreerd bent.
elnienjo schreef:Storm schreef:Elnienjo, er bestaat ook zoiets als liefde voor je kind. Zo zwart-wit als jij het schrijft is het niet. En als mijn partner ooit zo zou reageren zoals jij zegt 'jij wilde een kind' dan zou ik direct weggaan bij zo iemand, want dan heeft hij echt een kronkel in zijn hoofd. Dat is gewoon de schuld geven aan een baby omdat je zelf gefrustreerd bent.
Dus een relatiebreuk waar dat kind dan last van gaat hebben. Kun je beter een kind maken met iemand die zelf ook heel graag een kind wil. Maar daar is het qua leeftijd al te laat voor om eerst een relatie te verwerken, dan een nieuwe te zoeken en daar eerst 'n paar jaar te kijken of het kans heeft blijvend te zijn.