Secret Santa Surprise 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Re: Secret Santa Surprise 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:29

Ik heb genoeg mokken, ik lees wel kleuren voor volwassenen, dat vind ik wel leuk! *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:39

M_D_H schreef:
Yonker schreef:
Anders ga je ff precies voorkauwen wat je wil :')
Het is toch ook juist leuk om een verrassing te krijgen??

Yonker, het is niet de bedoeling om iemand zijn wensen te bekritiseren.
Zoals gezegd mag ieder zelf besluiten of ze tops en flops willen aangeven of dat ze dit helemaal vrij laten.
Het is niet de bedoeling dit te bekritiseren.

Dit is overigens de tweede keer dat ik je een opmerking in deze trant zie maken, ik hoop dat je begrijpt dat dit niet de bedoeling is.
We willen het voor iedereen leuk houden elkaar bekritiseren is totaal niet nodig

Ik snap je, maar ik snap Yonker ook, een top/flop lijst vind ik superfijn maar ik houd niet van boodschappenlijstjes en volgens mij was dat voorgaande jaren ook niet de bedoeling?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:39

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:45

MarcoBorsato schreef:
M_D_H schreef:

Yonker, het is niet de bedoeling om iemand zijn wensen te bekritiseren.
Zoals gezegd mag ieder zelf besluiten of ze tops en flops willen aangeven of dat ze dit helemaal vrij laten.
Het is niet de bedoeling dit te bekritiseren.

Dit is overigens de tweede keer dat ik je een opmerking in deze trant zie maken, ik hoop dat je begrijpt dat dit niet de bedoeling is.
We willen het voor iedereen leuk houden elkaar bekritiseren is totaal niet nodig

Ik snap je, maar ik snap Yonker ook, een top/flop lijst vind ik superfijn maar ik houd niet van boodschappenlijstjes en volgens mij was dat voorgaande jaren ook niet de bedoeling?

Deze discussie is er vorig jaar ook geweest inderdaad.
wij zien de tops en flops niet als boodschappenlijstjes maar als richtlijnen.

Sommige mensen vinden het erg lastig om te shoppen en die vinden dit juist heel fijn.
Daarom staan we dit ook gewoon toe.

In je aanmeldbericht kan je aangeven of je een "boodschappenlijst" wil of niet, maar we kunnen hier niet volledig rekening mee houden.

Daarbij zie ik hier nog geen echte boodschappenlijstjes langs komen, hooguit alleen mensen die erg enthousiast zijn met het doorgeven van flops.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:46

Op zich als je geen idee hebt wat iemand bedoeld met een bepaalde top is het misschien juist wel handig dat die gene even een voorbeeldje erop zet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:51

Mijn top-flop lijst wordt steeds langer, maar zowel bij de tops als bij de flops. Ik zie dat niet als raar. Je wilt immers wel iets ontvangen waar je ook wat mee kunt en wat niet direct de kliko in hoeft.
Ik heb geen voorkeur opgegeven tussen wel of geen top/flop lijst ontvangen.
Het is pas een boodschappenlijst als er maar 1-2 dingen instaan, als je er 10 op hebt staan kun je kiezen.

En anderen die hier tops en flops benoemen: graag, zo kom ik op ideeën (of iets wat ik juist absoluut niet wil). En ik wil ook best iemand op een idee brengen. Daar is dit topic juist voor.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-09-19 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:52

Nu we het toch over mokken hebben, zo'n mooie grote travelbeker is zeker welkom! En herbruikbare rietjes bijvoorbeeld *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:58

Ik wil best mijn boodschappenlijst doorgeven hoor. Maar boodschappen doen kan ik zelf wel. :Y) ook al heb ik het geheugen van een goudvis, mezelf verrassen is moeilijker dan boodschappen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:00

germie schreef:
Het is pas een boodschappenlijst als er maar 1-2 dingen instaan, als je er 10 op hebt staan kun je kiezen.

Maar ook dan hoef je je daar toch niet aan te houden als SS? Verrassing is toch ook juist leuk, misschien krijg je wel iets wat super leuk is en waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:05

Ik heb zelf wel wat dingen aangegeven maar geef bewust niet te veel top en flops op. Ik vind de verrassing juist leuk. En flops heb ik niet echt. Ik vind het leuk als ik zie dat iemand wat moeite heeft gedaan om het een persoonlijk tintje te geven. Zelf probeer ik creatief te gaan zijn en met een hele waslijst is de lol er wel een beetje af. Dus ik hoop op een lootje dat ook van een verrassing houdt :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:06

haike schreef:
germie schreef:

Maar ook dan hoef je je daar toch niet aan te houden als SS? Verrassing is toch ook juist leuk, misschien krijg je wel iets wat super leuk is en waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.

Ik heb toch vroeger wel andere ervaringen gehad met pesterijen en met opzet dingen die je juist niet wilde hebben. Tot ook gewoon echt onzin als smurfensnot wat dan gewoon echt zonde van het geld is. Ik heb het laatste jaar mijzelf getrokken. Oftewel gedaan of ik een lootje in het bakje deed en er uit haalde, maar dat dus niet gedaan had.
Daarom ben ik dus wel voor lijstjes en zal proberen om iets van het lijstje van degen die ik trek te vinden. Als er wat bij komt wat niet op het lijstje staat dan zal dat om een heel klein bedrag gaan. Als degene geen lijstje heeft, ook prima, ik zal dan nog steeds mijn best doen wat leuks te vinden.
En ik hoop dus ook dat men hetzelfde bij mij doet en iets van het lijstje gaat proberen te zoeken. En niet gewoon het lijstje negeert en maar wat koopt wat ie zelf leuk vindt. Kan leuk zijn, maar ook tegenvallen.

Ik ga ook nog naar een wijnstreek. Als er wijnliefhebbers zijn, zet het vooral in het top-lijstje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:13

Als je per se iets wil hebben, koop het dan zelf. Wij zijn niet je oude klasgenoten, wij hebben niet het slechtste met je voor.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:14

Germie ik denk dat je die pesterijen hier wel los mag laten ;)
Sowieso zal ik niet alleen van een top lijstje iets doen nee. Ook iets anders juist ter verrassing. Flop lijstje hou ik me wel aan.
Maar als je echt alleen maar dingen van een top lijstje wil kan je imo beter zelf alles uitzoeken/kopen.

Dat er iets tussen zit wat je minder leuk vind is t "risico".

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:16

Germie, ik snap je gevoel (en ook dat zoiets je de rest van je leven voorzichtig maakt), maar ik denk ook dat je er vanuit moet gaan dat het hier anders verloopt. Niemand doet mee in de hoop jou te trekken zodat ze jou eens flink kunnen pesten.

Ik lees al een aantal jaar mee met het SSS-topic omdat ik alle pakketten en de hints zo leuk vind (vooral als je het als meelezer al wel weet en de ontvanger werkelijk nog geen idee heeft :+ ) en volgens mij is onder de streep iedereen altijd erg tevreden. Natuurlijk zal er eens iets bij zitten wat de ontvanger niet zo ligt, maar dat is nooit expres zo gedaan. Grotere irritatie is nog altijd het wel meedoen maar niks opsturen en het niet proberen te raden van de hints volgens mij :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:20

Mondy schreef:
Germie ik denk dat je die pesterijen hier wel los mag laten ;)
Sowieso zal ik niet alleen van een top lijstje iets doen nee. Ook iets anders juist ter verrassing. Flop lijstje hou ik me wel aan.
Maar als je echt alleen maar dingen van een top lijstje wil kan je imo beter zelf alles uitzoeken/kopen.

Dat er iets tussen zit wat je minder leuk vind is t "risico".

Dat snap ik hoor. Zo zal ik het ook doen. Ik zet gewoon dingen op het top lijstje die ik wel leuk vind, maar tot nu toe nooit mezelf gegeven heb. En ook niet ga doen voor SSS.

En iets anders, prima, maar graag geen flops, haha. Wie weet komt er inderdaad wat leuks binnen. Ik vind het zelf altijd lastig om origineel te zijn. Ik ga nog naar Tulum, dus mogelijk vind ik daar wat voor mijn lootje.

Ik zal overigens niet raden wie mij trekt, ik ben daar zo slecht in. Of het moeten al hele duidelijke hints zijn. Maar paard en 3 honden, 2 kinderen en komt uit Brabant, eh eh, dat zijn nog tig bokkers zeg maar. Ik ken niet eens een bokker uit Brabant zo bij naam.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-09-19 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:21

Als ik een groot toplijstje heb zal ik daar best wat van kopen.
Flop luister ik ook naar. Dat koop ik dan niet.
Maar ik wil ook eigen invulling hebben in wat ik koop. Niet alleen 90% van je toplijstje.
En ik zal dan echt in berichten gaan zoeken naar hobby’s of bijv bepaalde soort boeken die iemand leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:24

Kippen aub doe eens lief tegen elkaar -O- ,laat mensen in hun waarde . De 1 wil een boodschappenlijst en de ander niet , de 1 is nieuw en vind alles nog waahhaaaa spannnneeennnd en de ander doet al jaren mee. Ieder zijn ding , en je kan aangeven of je een lange lijst wil of niet dus dat zit ook snor .

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:25

Ik zag dat iemand op haar profiel de tops- en flops had gezet, dat ga ik ook doen <<) (Voor als degene die mij heeft me met de zoekfunctie op zoekt; kijk op mijn profiel). Joe

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:27

Castilja schreef:
Ik zag dat iemand op haar profiel de tops- en flops had gezet, dat ga ik ook doen <<) (Voor als degene die mij heeft me met de zoekfunctie op zoekt; kijk op mijn profiel). Joe

Dat heb ik dus inderdaad gedaan. Lijkt me wel handig met zoeken straks. Dat hele doorspitten wordt anders nog wat, ben niet iemand die hele posts van mensen opzoekt om later te bekritiseren (wat sommigen dus wel doen). Ik zou ook niet weten hoe dat moet, haha.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:29

Tja mijn opmerking is niet vervelend bedoeld maar meer dat ik ook hoop dat mensen het los laten. Dat is meer wat ik wil bereiken met mijn opmerking. Pesterijen hoef je heus niet bang voor te zijn, het is geen basisschool :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:30

Ah ja dat was jij! Slim. Ik vind dat zoeken ook wel iets hebben, maar weet niet of degene die mij trekt daar hetzelfde over denkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:31

Yonker schreef:
Tja mijn opmerking is niet vervelend bedoeld maar meer dat ik ook hoop dat mensen het los laten. Dat is meer wat ik wil bereiken met mijn opmerking. Pesterijen hoef je heus niet bang voor te zijn, het is geen basisschool :)

Het leek hier bijna wel een kleuterklas -O-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:32

Niet om de discussie nog ff aan te wakkeren, maar ik begreep Yonker haar reactie ook. Als iemand hele wensenlijsten gaat doorgeven dan gaat de lol er voor mij ook een beetje af.
Ik had niet aangegeven dat ik iemand met een lange of korte top/flop lijst wilde omdat het mij echt niet veel uit maakt, maar merk dat als mensen echt een ellelange lijst hebben, dat ik dan ook begin af te haken.

Je zou haast bang zijn om iets verkeerds te geven.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:40

Rebecca schreef:
Yonker schreef:

Het leek hier bijna wel een kleuterklas -O-

Valt allemaal wel mee, mag best gezegd worden. Een goede/scherpe opmerking erover is niet gelijk dat het een kleuterklas is toch.
Gewoon respect voor elkaar enzoooo

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:43

je hoeft niet bang te zijn om iets verkeerd te geven, maar het lijstje mag, dus dan zie ik daar geen problemen in. Ik begrijp de reactie van Yonker dus niet.
Vroeger had je ook een lijstje. En toen was het juist wel de bedoeling om exact iets van die lijst te geven. Ik zie de lijstjes als ideeënlijst en als iemand hier wat leuks of vreselijks neerzet, dan zet ik dat mogelijk ook op de top of floplijst. Als iemand bijvoorbeeld wel speelgoed voor de kids wil, dan is de lijst juist handig. Anders koop ik niet iets voor de hond, de kat, het paard of het kind. Niet iedereen heeft dat tenslotte. Bij expliciet vermelden kan ik daar ook gaan zoeken en heb ik wel wat ideetjes. ;)
Mijn lijstje gaat nog wel groeien van de ideetjes hier. :Y)

Castilja schreef:
Ah ja dat was jij! Slim. Ik vind dat zoeken ook wel iets hebben, maar weet niet of degene die mij trekt daar hetzelfde over denkt :+

Precies, maakt het lekker makkelijk. Ik zal sowieso het profiel van degene die ik trek doorspitten. Maar sommigen hebben daar ook niets op staan, dan wordt dat weer lastig.