Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanso schreef:Oh wat ik ook bijzonder luguber vindt ik dat (de meeste) organen van donoren ‘geoogst’ worden als de donor nog leeft (hersendood telt ook).
Dus ze zijn nog NIET overleden en daar gaan heel wat spookverhalen over rond op het internet.
Veel mensen weten dit niet en het is voor mij een reden geweest om NEE op mijn donorkaart te laten zetten.
sanso schreef:Oh wat ik ook bijzonder luguber vindt ik dat (de meeste) organen van donoren ‘geoogst’ worden als de donor nog leeft (hersendood telt ook).
Dus ze zijn nog NIET overleden en daar gaan heel wat spookverhalen over rond op het internet.
Veel mensen weten dit niet en het is voor mij een reden geweest om NEE op mijn donorkaart te laten zetten.
Edit;
Gini, brrr wat eng. Dat je weet wat je te wachten staat en nog zoveel ellelange secondes hebt om ‘na te denken’/beseffen. Mijn hart huilt..
Zelfde als bij de 9/11 springers, ongekend..
Gini schreef:Hersendood is ook gewoon dood. Er wordt nog door een machine zuurstof in je gepompt, waardoor je hart nog klopt, maar dat is niet meer dan een machinaal "trucje".
Jildau schreef:Maar wat maakt het uit dat je organen eruit worden gehaald wanneer je hersendood bent? Daar vind ik dan weer niets lugubers aan eigenlijk..
DeMolenhoek schreef:Fijn dat je het niet aanvallend opneemt![]()
Wat ik ook luguber vind zijn de mensen die wakker worden tijdens de operatie, maar zo verlamd zijn door de medicatie dat ze niet kunnen reageren.
_Reneee schreef:Je hebt geen verdoving nodig want je bent hersendood. Dat is zegmaar het hele ding. Niks lugubers aan ook, jammer dat er allemaal spookverhalen zijn die mensen geloven...