Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:05

Ik snap jou wel Avalanche, maar dat hoeft niet altijd. Mijn moeder kreeg mij ook op dr 40ste en ik ben 100% gezond en gelukkig. Mijn zus kreeg ze toen ze 38 was en die is ook volkomen gezond en normaal.

En die dat tantes enz ook allemaal rond die leeftijd nog kinderen kregen, allemaal gezonde normale kinderen.
Maar ik snap jou wel daar in. T is ook wel enigszins een risico.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:20

Dan heeft jouw moeder inderdaad geluk gehad! Het is niet voor niets dat ze zeggen begin op jongere leeftijd aan kinderen. Het blijft altijd een risico wat je neemt op die leeftijd. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:27

[quote="Rocamor"]Als ik heel eerlijk ben nav jouw antwoord, dan vraag ik me af of je van hem houdt of van het feit dat je "dan maar samen bent met iemand". quote]

Het is denk ik ook een vorm van loyaliteit?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:31

Plus dat je helemaal gek gemanipuleerd wordt in zo'n relatie...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:18

Shaggy09 schreef:
Ik snap jou wel Avalanche, maar dat hoeft niet altijd. Mijn moeder kreeg mij ook op dr 40ste en ik ben 100% gezond en gelukkig. Mijn zus kreeg ze toen ze 38 was en die is ook volkomen gezond en normaal.

En die dat tantes enz ook allemaal rond die leeftijd nog kinderen kregen, allemaal gezonde normale kinderen.
Maar ik snap jou wel daar in. T is ook wel enigszins een risico.

Ik ben me er van bewust dat het niet hoeft idd :)

maar ik durf het risico gewoon niet aan, ik heb al genoeg op mijn bord gehad vind ik, ik zit niet te wachten op een kind met Down...... en 't zijn heus niet allemaal lieve makkelijke knuffel kids......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:20

Lekker offtopic :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:22

Nikass schreef:

Zo zie ik mezelf wel graag eigenlijk. Als loyaal.

WowAmigo schreef:
Plus dat je helemaal gek gemanipuleerd wordt in zo'n relatie...

Dit is lastig om zelf te zien en te geloven. Nu nog steeds hoor. Super weird hoe dat werkt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:26

Dat is ook een deel van de manipulatie, dat hij bepaalt wat jij ziet als waarheid. Als je twijfelt, pak je kalmpjes mijn samenvatting er nog even bij.

Relaxed schreef:
Lekker offtopic :+

Haha klopt :D dank voor de correctie, het is idd nogal offtopic :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:52

Ik lees al even mee, en vind het goed dat je een gesprek hebt gehad. Ik zou er alleen zelf voor kiezen om toch te vertrekken.

Je ziet geen toekomst met hem, maar je blijft toch omdat hij niet alleen kan zijn. Zijn probleem zeker? Nadat je 10 jaar lang gemanipuleerd bent, en je nu alles op een rijtje hebt en inziet dat het zo niet gaat, zou ik echt NU weggaan.

Voor mijn gevoel heb je jezelf namelijk weer laten manipuleren om nog even te blijven, in plaats van dat "hakkuh" van je.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:55

Kennelijk blijft ze ook omdat ze zelf niet alleen wil zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:21

en omdat het vervelend voelt om hem in de steek te laten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:24

Vind het wel echt jammer. Las de titel net nogmaals en denk dan, je wilt graag advies en geholpen worden. Please neem dat advies aan en ga voor jezelf. Niet voor hem.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:34

Anoniem schreef:
Nikass schreef:

Zo zie ik mezelf wel graag eigenlijk. Als loyaal.

TS ik volg je topic al een tijdje, maar ik wil hierop nu toch even reageren. Je wilt geen kinderen van hem, ziet geen toekomst met hem, maar blijft toch nog even. Blijf je bij hem omdat je bang bent voor de veranderingen in JOUW leven? Niet meer bij hem wonen, onzekere toekomst, alleen zijn. Of blijf je bij hem, omdat je zo graag loyaal bent aan hem en het hem niet aan wil doen dat hij verdriet heeft omdat jij hem verlaten hebt.

En nog 1 vraag: wiens geluk en vooral mentale rust is voor jou het belangrijkste, die van jou of die van hem? En lees dan het lijstje van Avalanche nog eens door...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:49

Zeg dames....duwen en trekken aan TS helpt niet. Ook niet als jullie gelijk hebben.

Ik heb ook 3 jaar lang in een dergelijke relatie gezeten. Ik wist na 2 jaar ook hier moet ik een eind aan maken en ja ook ik had er jaar voor nodig om weg te gaan,

Waarom...geen idee.

Misschien was het het gevoel van opgeven wel zo moeilijk voor mij. Je geeft niet op. Je probeert altijd iets te redden.

Geen idee of dat voor TS geld.

Maar duwen tegen TS om te springen werkt niet ben ik bang.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:32

Het is gewoon makkelijk om aan de zijlijn te staan en op een gegeven moment wordt een topic zoals dit gewoon een sensatie topic in de zin van dat volgers een update willen alsof het een nieuwe aflevering van een show is. Ik heb het zelf tenminste zo ervaren toen ik een topic over mijn vriend opende ;) (en overigens bij hem bleef ondanks dat meerendeel van bokt zei weggaan :P )

Je moet gewoon dingen op je eigen tijd en manier doen omdat dit de beste manier voor jou is. Ze is niemand iets verschuldigd alleen omdat ze een topic geopend heeft op bokt. Het is haar leven, haar keuze.
Dat ze dan een “zie je wel ik zei het toch” krijgt vind ik echt best respectloos.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:51

Is ook. Ik weet nog dat ik destijds in januari (2 januari, en op 1 januari had hij beloofd dat het een beter jaar zou worden) wakker gemaakt werd door een ex die woedend was dat ik niet op mijn rechterzij sliep. Dat was het moment waarop ik echt dacht dat ik bij hem weg moest......

December dat jaar ben ik uiteindelijk weggegaan. Waarom? Omdat ik bang was dakloos te worden, omdat hij me zei dat ik geen inkomen zou hebben zonder hem. Die zomer heb ik met een advocaat gepraat die me uitlegde dat ik wel degelijk een inkomen zou hebben, en ook hoe.

December dat jaar ben ik weggegaan uiteindelijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:53

Wat zou je doen met 1 miljoen?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:43

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (hadden alleen geen huis samen). Hoe moeilijk het ook was, en hoeveel tranen het me ook gekost heeft achteraf ben ik blij. Ik heb een jaar getwijfeld en geprobeerd vol te houden. Hierdoor werd ik zelf ongelukkig.

Kijk eens eerlijk naar je eigen gevoel. Ik snap dat je 10 jaar niet zomaar weggooid. Probeer er dan ook samen aan te werken. Al denk ik dat de relatie een beetje ‘dood’ gebloed is.

Wat je ook kiest, zorg ervoor dat JIJ gelukkig wordt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:35

Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Neem je tijd, je zal het nodig hebben.

Ik herken het alleen wel. Ik ben nu een paar maanden zonder mn ex, na ruim 4 jaar en 2,5 jaar daarvan samen wonen. Ik heb er ook een hele poos over gedaan om er daadwerkelijk een punt achter te zetten. Ik denk wel een 1 tot 1,5 jaar. En waarom? Tja.. Dat blijft een moeilijk punt. Ik had het nodig om het voor mezelf nog duidelijker te krijgen. Maar diep van binnen, wist ik het allang. En achteraf al veeeeeeeel langer en vallen nu zoveel puzzelstukjes op zn plaats! Dat is écht bizar. Bang voor de toekomst ben ik nooit geweest. Ik had en heb het huis op mijn naam en financieel altijd onafhankelijk geweest. Ik had niets te verliezen, alleen maar weer wat op te bouwen, inclusief mezelf! Nu denk ik: ik had het veel eerder moeten doen. Ik had mn gevoel moeten volgen, ik had mezelf niet weg mogen cijferen. Maar dat is achteraf. Ik ben nu in die paar maanden zoveel gelukkiger dan in de laatste 3,5 jaar van mn relatie, dat is onvoorstelbaar!

Nu de volgende stap nog nemen om ook nu geen tijd meer in hem te steken. Maar dat vind ik ontzettend lastig. Ik heb hem altijd gesteund/gestimuleerd/geholpen en dat vraagt hij nu ook nog. Van de ene kant is dat mooi, maar van de andere kant houd het me ontzettend bezig en kom ik niet los van hem. Inmiddels zie ik het zelf in, terwijl mn omgeving dat al vanaf het begin roept.

Ik heb alles op mn eigen manier gedaan, ondanks alle adviezen. Doe wat voor jou goed voelt en waar jij gelukkig van wordt! Jij moet er straks mee leven, niet een ander! Je kan het!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:37

Veraaaaah schreef:
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (hadden alleen geen huis samen). Hoe moeilijk het ook was, en hoeveel tranen het me ook gekost heeft achteraf ben ik blij. Ik heb een jaar getwijfeld en geprobeerd vol te houden. Hierdoor werd ik zelf ongelukkig.

Kijk eens eerlijk naar je eigen gevoel. Ik snap dat je 10 jaar niet zomaar weggooid. Probeer er dan ook samen aan te werken. Al denk ik dat de relatie een beetje ‘dood’ gebloed is.

Wat je ook kiest, zorg ervoor dat JIJ gelukkig wordt.

Die laatste zin ben ik het helemaal mee eens!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 03:01

Ik bedoel dit niet verkeerd TS!

Je trekt nu de pleister langzaam van de wond.
Maakt het voor niemand minder pijnlijk.

Uiteraard moet je doen waar jij je goed bij voeld.
Als dit dat is, wie zijn wij dan om te oordelen.
Ongeacht hoe het loopt succes.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:38

Hevonen schreef:
Het belangrijkste is dat TS de steun krijgt die ze nodig heeft, maar OOK de RUIMTE om te beslissen, zonder dat ze steeds maar bekritiseerd wordt.

Het helpt echt nooit om iemand onder druk te zetten en in dit geval ervaart TS al druk genoeg door de hele situatie.

Ze heeft geen sarcasme etc nodig. Wees maar blij dat je niet in haar schoenen staat.

Fijn dat je e.e.a. voor TS invult. Volgens mij is ze capabel genoeg om dit topic te stoppen/niet meer naar te kijken als ze daar behoefte aan heeft. En wat ze wel of niet nodig heeft is niet zo eenvoudig te bepalen als jij blijkbaar denkt.
En Topic als dit laat zich niet sturen, het is een verzameling van adviezen, eigen ervaringen etc.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:53

Hoi TS,

Ik hoop dat het goed met je gaat, en dat je inmiddels een keuze hebt kunnen maken waar je zelf achter staat, wat deze dan ook is :(:)

Ik hoop dat je ons nog wilt laten weten hoe het is afgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:12

Hoe gaat het nu TS?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:15

Ik ben ook benieuwd, hoop dat alles goed met je gaat ts