Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:18

wendy1987 schreef:
Misschien omdat je verstandskies echt je kaak in wilt? Dat die er daarom uit moet?

Dat vermoed ik ook, heb zelf er ook 1 zo zitten maar iets verder (die er zsm uit moet) welke m'n kaakgewricht in groeit en aantast. Heb de foto mee mogen kijken en ziet er ongeveer hetzelfde uit maar helaas niet in m'n bezit, maar zal 'm in het achterhoofd houden voor dit topic.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:36

Interessant om al die foto's te zien! Ik heb ook nog eentje := die is wel duidelijk :')
Afbeelding

Na de operatie (pen is er inmiddels uit)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:18

Flicka12 schreef:
Interessant om al die foto's te zien! Ik heb ook nog eentje := die is wel duidelijk :')
[ [url=m/838lyu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na de operatie (pen is er inmiddels uit)

[ [url=m/jkVoAb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat grappig, wij hebben een soortgelijke breuk maar andere behandeling. De orthopeed en chirurg hadden 12 fractuurtjes geteld waarvan 2 echt dwars doormidden maar bij mij twijfelden ze heeeel erg om te opereren. Uiteindelijk heb ik na 6 weken gips en ruime en half jaar fysio weer een beetje wat aan mijn pink, maar als het kouder wordt helemaal niks. Het ziet er ook nog steeds niet 'goed' uit, als in, hij heeft echt zo'n knobbel.

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:35

Oh jeetje wat gek dat die behandeling zo verschillend is! Ik heb hem in februari gebroken en na de operatie (week na dat ik hem brak) nog 2 weken gips gehad. Maar kan er eigenlijk nog weinig mee.. en inderdaad als het koud is is het helemaal drama :Y) ik heb inderdaad ook zo’n knobbel, en de schroef voel je zitten end at vind ik heel naar :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:05

XladyX schreef:
wendy1987 schreef:
Misschien omdat je verstandskies echt je kaak in wilt? Dat die er daarom uit moet?

Dat vermoed ik ook, heb zelf er ook 1 zo zitten maar iets verder (die er zsm uit moet) welke m'n kaakgewricht in groeit en aantast. Heb de foto mee mogen kijken en ziet er ongeveer hetzelfde uit maar helaas niet in m'n bezit, maar zal 'm in het achterhoofd houden voor dit topic.

Ja ik heb dit ook gehad, kies zat te diep en had hele lange wortels. Daar kwam een ontsteking onder en heeft mijn kaakbot aangetast. Mijn oude tandarts deed hier niks mee behalve een antibiotica aanbevelen, hij had niet eens een foto gemaakt. Mijn nieuwe tandarts heeft gelijk foto's gemaakt en 2 dagen later die kies gelijk verwijderd en maar goed ook want ging kapot van de pijn.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:45

Flicka12 schreef:
Oh jeetje wat gek dat die behandeling zo verschillend is! Ik heb hem in februari gebroken en na de operatie (week na dat ik hem brak) nog 2 weken gips gehad. Maar kan er eigenlijk nog weinig mee.. en inderdaad als het koud is is het helemaal drama :Y) ik heb inderdaad ook zo’n knobbel, en de schroef voel je zitten end at vind ik heel naar :')

Mag ik vragen waarom jullie een schroef hebben gekregen? Kan het niet gezet en dan gips?
Ik heb een schoef in mijn kleine teen (foto eerder geplaatst), ook in februari.
Heel veel last van koud/warm gehad, maar dat gaat nu gelukkig beter. Ik vond dat heel akelig, had toen spijt dat ik de teen niet weg heb laten halen.
De kop van de schroef zit in het bovenste kootje, als ik hem stoot voel ik dat, maar dat gaat wel bij mij. Hij gaat er in principe niet meer uit.
Bij jullie kunnen ze de schroeven toch verwijderen als je er last van hebt?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:30

Tilmar schreef:
Flicka12 schreef:

Mag ik vragen waarom jullie een schroef hebben gekregen? Kan het niet gezet en dan gips?
Heel veel last van koud/warm gehad, maar dat gaat nu gelukkig beter. Ik vond dat heel akelig, had toen spijt dat ik de teen niet weg heb laten halen.
De kop van de schroef zit in het bovenste kootje, als ik hem stoot voel ik dat, maar dat gaat wel bij mij. Hij gaat er in principe niet meer uit.

Ik had een instabiele breuk dus moest sowieso een schroef omdat het anders scheef zou gaan, ook met gips. De schroef zou er inderdaad uit kunnen maar dat doen ze liever niet, en pas na minimaal een jaar... Ik voel de kop van de schroef inderdaad ook zitten, daardoor kan ik lastig schrijven.
Jakkie, in je teen lijkt me ook niet echt prettig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:51

Tilmar schreef:
Flicka12 schreef:

Ik heb geen schroef gekregen omdat het te delicaat gebroken was(op zo veel plekken in 1 kootje), ze hebben 24 uur wel 3 keer gebeld over de opties maar ik mocht zelf kiezen voor OK of gips (de kans dat het 'goed' zou helen met gips was kleiner dan via een operatie maar ik heb een bindweefsel aandoening waardoor elke operatie gewoon moeilijk is ivm medicatie en nabehandelen). Ik had hem echt verbrijzeld en ik denk als het alleen de 2 breukjes (overdwars en van boven naar beneden) had gehad ik wel voor operatie had gekozen. Bij mij is het dus ook echt wel scheef gegroeid, maar wel netjes aan elkaar. Als ik nu een beuk krijg of bijv de hengstenketting klapt er tegen aan kan ik wel janken hoor, het zal altijd een zere plek blijven.

Teen verwijderen moet je wel weer opnieuw leren lopen toch? Ik kan mij voorstellen dat artsen daar ook niet echt dol op zijn ivm revalidatie...

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:45

Voor de liefhebber, twee foto’s van mijn ongelukje afgelopen vrijdag:
De foto zijn van hetzelfde, alleen vanuit een net iets andere hoek.

Afbeelding
Rara, wat is er aan de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:02

Oei kaplaars. Je bovenarm zit niet op de goede plek, hè? Is er boven de O van "overnemen" (bij dat streepje) ook nog iets?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:07

culaccino schreef:
Oei kaplaars. Je bovenarm zit niet op de goede plek, hè? Is er boven de O van "overnemen" (bij dat streepje) ook nog iets?

Dat is de BH beugel, je ziet ook het schuifgespje van het bandje bovenin.

De schouder is uit de kom?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:19

Klopt, bovenarm-schouder uit de kom.
Die bh beugel had ik zelf nog niet gezien!
Afbeelding
Hier zie je de voor- en nafoto, van na het zetten.
Edit: links is de nafoto en rechts is nog uit de kom.

N4N4

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:14

Oei , lijkt me zeer pijnlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:34

AngeliqueB schreef:
culaccino schreef:

Dat is de BH beugel, je ziet ook het schuifgespje van het bandje bovenin.
O ja, goed gezien! Dacht dat het een gespje van een mitella was, haha. Lijkt me pijnlijk inderdaad, ook dat zetten! :x

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:24

Het is geen pretje, nee
Ik mag en kan nu ook heel weinig. Maar ik vind de foto’s wel bijzonder om te hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:30

Autsj Kaplaars! Beterschap.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:01

Ahh zo naar, als röntgen laborant vind ik dit een van de vervelendste dingen om tegen te komen. Veel beterschap!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:20

Wat een "grappig" en vaak ook interessant topic. Ik heb een hele reeks zal een paar delen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:28

De eerste een pacemaker?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:50

3&4 hoefbevangen en 3 zelfs sinker?
4 breuk in sprong?
5&6 beuk in dat bolletje bij kogel?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:13

Eerste is een pacemaker inderdaad.
2e is helaas gekanteld en gezakt hoefbeen met al een beschadiging van het hoefbeen. Vanaf de 3e foto is er volgens de dierenartsen niets aan de hand. Maar vond de laatste opnames vooral, voor zover ik het kan beoordelen mooie kwaliteit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:47

Hahaha grappenmaker. Pacemaker en de sinker waren duidelijk. Maar bij de laatste foto dacht ik wat is daar mis mee?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:52

Weet niet hoe het zit met privacy enzo, maar op een aantal foto's zijn redelijk wat gegevens te zien. Moet je die niet weghalen of kun je er niks aan afzien?

Edit: dacht dat het vanuit je werk foto's waren, maar begrijp dat het persoonlijke foto's zijn
Laatst bijgewerkt door Tanya op 14-10-20 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:00

Babootje schreef:
Hahaha grappenmaker. Pacemaker en de sinker waren duidelijk. Maar bij de laatste foto dacht ik wat is daar mis mee?

Sorry :+ maar goed kreeg het ook wel even benauwd denk straks is er wel wat zichtbaar en hebben ze mij mooi een oor aan genaaid :')

Tanya bedoel je mijn foto's? Mijn innerlijk staat er wel op. Maar mijn uiterlijk is gelukkig online niet terug te vinden :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:13

Naam paard, datum, chipnummer zo te zien, en als je er iets verscherpende software overheen gooit waarschijnlijk ook naam eigenaar.

Dus ik snap de vraag wel :)

Ik had hetzelfde ongeveer getiept, maar het weer weggehaald en niet geplaatst uiteindelijk.